Επιχειρήσεις: Σε μια κίνηση που αλλάζει τις ισορροπίες, προχώρησε η Nestle στην χώρα μας.
Τη διανομή αποκτά τη διανομή βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και συμπληρωμάτων διατροφής Solgar® στην Ελλάδα αποκτά η Nestlé Ελλάς και με την εξαγορά αυτή ενισχύει την εξειδικευμένη κατηγορία διατροφής της στη χώρα.
Η προσθήκη βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και συμπληρωμάτων διατροφής στο χαρτοφυλάκιο της Nestlé Ελλάς φέρνει ευκαιρίες ανάπτυξης σε αυτήν την ιδιαίτερα ελκυστική αγορά. Η κατηγορία αυτή θα ενσωματωθεί στη Nestlé Ελλάς και θα αποτελέσει μια νέα επιχειρηματική μονάδα, με την Ηρώ Κουμάκη ως Business Executive Officer (BEO).
O Νίκος Εμμανουηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάς δήλωσε σχετικά:
«Η απόκτηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας Solgar® συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Nestlé Ελλάς στην ιδιαίτερα ελκυστική και αναπτυσσόμενη κατηγορία των βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και συμπληρωμάτων διατροφής και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τη Nestlé Health Science να έχει άμεση παρουσία στην ελληνική αγορά, με μια καταρτισμένη ομάδα που διαθέτει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιείται με επιτυχία σε έναν εξιδεικευμένο κλάδο προϊόντων και στο κανάλι του φαρμακείου».
Η Ηρώ Κουμάκη, Business Executive Officer (BEO), συμπλήρωσε:
«Η Solgar® ιδρύθηκε το 1947 και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1992. Έκτοτε, η αποστολή της παρέμεινε ίδια: να δημιουργεί τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής μέσα από τη διαρκή έρευνα, και με πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας. Η ένταξη στην οικογένεια της Nestlé σηματοδοτεί τη δημιουργία μιας νέας βάσης για την Nestlé Health Science στην Ελλάδα και αποτελεί για όλους εμάς που εργαζόμαστε για τη Solgar® ένα σημαντικό ορόσημο, το οποίο αναμένουμε με μεγάλο ενθουσιασμό και ανυπομονησία».
Σε διεθνές επίπεδο, από το 2021 η SOLGAR® ανήκει στη Nestlé Health Science (NHSc).
Ο Martin Halbeis, Nestlé Health Science Europe Cluster Head, σημείωσε: «Με μεγάλη χαρά, καλωσορίζουμε την ομάδα της Nestlé Health Science στη Nestlé Ελλάς, μέσα από την απόκτηση της δραστηριότητας διανομής των προϊόντων της Solgar®. Όλοι μαζί θα εργαστούμε για να ενισχύουμε την ποιότητα της ζωής των καταναλωτών μας σε όλο το φάσμα της ζωής τους, μέσω της διατροφής που βασίζεται στην υψηλή κατάρτιση και τεχνογνωσία, την επιστήμη και την καινοτομία».
Επιχειρήσεις: Αδιανόητη σφαλιάρα των καταναλωτών στα ZARA
Ποια εταιρεία «γκρέμισε» από την κορυφή τα ZARA και κέρδισε τη μάχη των online πωλήσεων;
Ο «κολοσσός» των παπουτσιών που σαρώνει σε όλο τον κόσμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τελικά το μυστήριο λύθηκε. Η ZARA είναι ο νούμερο 2 παίκτης στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης με μερίδιο 6,3%. Αν στο μερίδιο της προστεθεί και αυτό της ομόσταβλης Bershka, τότε ο Ισπανικός όμιλος Inditex ελέγχει το 9,1% των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων ένδυσης και υπόδησης της χώρας, τζίρος που δεν προσμετράται στις επιδόσεις των εν Ελλάδι θυγατρικών του Ισπανικού ομίλου αλλά στα κεντρικά.
Όμως τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, αν εξετάσουμε ξεχωριστά την ΖARA και την Bershka, τις πραγματοποιούν οι Πολωνοί της epapoutsia που ελέγχουν μερίδιο 6,7%. Στην τρίτη θέση με 3,1% βρίσκεται η Shein και ακολουθούν με 2,8% η Celestine και με αντίστοιχο μερίδιο η Nike και η Bershka ενώ ο Σουηδικός όμιλος H&M ελέγχει μερίδιο 2,7%.
Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, αυτοί κυμαίνονται από 1-3 ημέρες από τα επίσημα sites των Under Armour και MAC, 3-6 ημέρες από τις ΝΙΚΕ, MANGO, Asos, κ.ά. και 6-12 ημέρες από τις American Eagle, Levi’s, Mango, Adidas.
Η Deloitte, από έρευνα της οποίας προκύπτουν αυτά τα στοιχεία, εκτιμά ότι οι online πωλήσεις στη χώρα θα αναπτυχθούν ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ωστόσο σημειώνει πως αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά.
Σε αυτή την κατακερματισμένη αγορά εισήλθε προ ολίγων εβδομάδων η Γερμανικών συμφερόντων About You που ιδρύθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και στην οποία ποσοστό κοντά στο 30% ελέγχει η εταιρεία ενδυμάτων Bestseller. Η About You εστιάζει κυρίως σε γυναίκες ηλικίας 20 και 30 ετών.
Την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει και ο Ισραηλινός όμιλος Fox -γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ- με το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X. Σε αυτό το διαδικτυακό κατάστημα θέση έχει η Heartland, το επενδυτικό όχημα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Anders Holch Povlsen, του μεγαλύτερου μετόχου της ASOS.
Επιχειρήσεις: Έρχεται ανταγωνισμός από το Ισραήλ
Παράλληλα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.
Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.
Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.
Εκτός από την αυτόνομη παρουσία της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με 80 καταστήματα, η Jumbo έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της,σε ακόμη 6 χώρες και συγκεκριμένα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.
Η διαφορά στην περίπτωση της επέκτασης στο Ισραήλ είναι αφ ενός το μέγεθος του συνεργάτη με τον οποίο ήρθε σε συμφωνία ο ελληνικός όμιλος για την ανάπτυξη του σήματος του και αφ’ ετέρου η επέκταση σε μια νέα γεωγραφική περιοχή όπου οι καταναλωτές της γνωρίζουν το σήμα.
Ο ισραηλινός όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης. Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει 9 σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.
Όμως με τη συμφωνία του με τη Jumbo, εισέρχεται σε μια νέα για αυτόν κατηγορία όχι μόνο των παιγνιδιών αλλά και των προϊόντων για το σπίτι.
Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περί το τέλος του 2022, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Jumbo, αν και τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα δηλώσεις από την Ισραηλινή εταιρεία τοποθετούν τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος μέσα στο 2021.
Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.
Η FOX ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων.
Σήμερα, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τετραγωνικών μέτρων.