ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Βόμβα»: Τέλος ο δανεισμός κωδικών από το Netflix – Άσχημα νέα

Netflix: Σε μια κίνηση που θα φέρει εκατομμύρια κόσμου μακριά από την ταινιοθήκη του αλλά και τις σειρές, προχωρά το Netflix καθώς κόβει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης!

Συγκεκριμένα, ορισμένοι χρήστες που φαίνονται «ύποπτοι» για δανεισμό λογαριασμού, πρέπει να επαληθεύσουν ότι χρησιμοποιούν τον δικό τους.

Το μήνυμα που εμφανίζεται στις οθόνες αυτών των χρηστών αναφέρει:

«Εάν δεν ζείτε με τον κάτοχο αυτού του λογαριασμού, χρειάζεστε δικό σας λογαριασμό για να συνεχίσετε να παρακολουθείτε».

Στη συνέχεια, ο χρήστης έχει την επιλογή να αποστείλει έναν κωδικό επαλήθευσης μέσω κειμένου ή email ή μπορεί να επιλέξει να «επαληθεύσει αργότερα», αν και δεν είναι σαφές για πόσο καιρό μπορεί να αναβληθεί η επαλήθευση.

Οι πλατφόρμες ροής, συμπεριλαμβανομένων των Netflix, HBO Go, Amazon Prime και Disney+, επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργούν πολλά προφίλ στο λογαριασμό, αλλά οι όροι και οι προϋποθέσεις καθορίζουν πως προορίζονται να χρησιμοποιηθούν από άτομα της ίδιας οικογένειας.

Κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής εκπομπής το 2016, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Netflix, Ριντ Χάστινγκς, είχε δηλώσει:

«Η κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης είναι κάτι που πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτή, επειδή υπάρχει νόμιμη χρήση κωδικών πρόσβασης, όπως η κοινή χρήση με την σύζυγό σας, με τα παιδιά σας, οπότε δεν υπάρχει σαφής γραμμή οριοθέτησης».

Τον Οκτώβριο του 2019, ο επικεφαλής προϊόντος Γκρεγκ Πίτερς είπε ότι η εταιρεία εξετάζει το ζήτημα της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης, αλλά είπε ότι «δεν υπάρχουν μεγάλα σχέδια για ανακοίνωση αυτή τη στιγμή σχετικά με αυτό».

Υπενθυμίζεται ότι το Netflix κέρδισε 37 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το 2020 και πλέον διαθέτει πάνω από 200 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλο τον κόσμο. Μια αύξηση στις τιμές, το παγκόσμιο lockdown και σειρές όπως το The Queen’s Gambit, οδήγησαν σε μια αύξηση των εσόδων του Netflix, που έφτασε τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ τα κέρδη άγγιξαν τα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Netflix: Ο νέος «παίκτης» στην αγορά που φέρνει… πονοκέφαλο!

Ένας νέος παίκτης αναμένεται να προστεθεί το προσεχές διάστημα στην ελληνική συνδρομητική τηλεόραση, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε μια αγορά που κάποιοι ισχυρίζονται πως φτάνει στα όριά της.

Ο λόγος για το Disney+, την συνδρομητική πλατφόρμα συνεχούς ροής της Disney, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr θα γίνει διαθέσιμη στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Disney+ εκτοξεύτηκαν εν μέσω πανδημίας και τα κέρδη της Disney, τα οποία παρουσιάστηκαν μέσα στην εβδομάδα, χαρακτηρίστηκαν «αναπάντεχα» από τους αναλυτές, φτάνοντας τα 17 εκατ. δολάρια κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία παγκοσμίως μάλιστα ώθησαν την εταιρεία να επιτύχει τον στόχο της πενταετίας για 90 εκατ. συνδρομητές σε τρία μόλις έτη – να θυμίσουμε ότι η πλατφόρμα έκανε το ντεμπούτο της τον Νοέμβριο του 2019. Κατόπιν αυτού, αναθεώρησε επί τα βελτίω τις προβλέψεις της, θέτοντας τον πήχη σε 230 έως 260 εκατ. συνδρομητές έως το 2024. Αρχής γενομένης της πανδημίας η πλατφόρμα αριθμούσε 33,5 εκατ. συνδρομητές οι οποίοι μέσα σε ένα τρίμηνο έφτασαν τα 73,7 εκατ. και συνέχισαν με λίγο μικρότερη ταχύτητα την ανοδική τους πορεία. Πέρα από την πανδημία βέβαια, η πλατφόρμα είχε μεγάλη δυναμική από όταν πρωτοκυκλοφόρησε – να θυμίσουμε ότι την πρώτη ημέρα λειτουργίας της εγγράφηκαν σε αυτή 10 εκατ. συνδρομητές αριθμός που στο τέλος του α’ τριμήνου έφτασε τα 26,5 εκατ.

Το δημοφιλές για τον κινηματογραφικό χώρο brand name της είναι σίγουρα ο ένας λόγος της ανοδικής της πορείας. Ο άλλος βέβαια είναι οι συνεχείς παραγωγές στις οποίες προχωρά εμπλουτίζοντας το ήδη ευρύ περιεχόμενό της. Σημειωτέον ότι τον Δεκέμβριο, η Disney ανακοίνωσε σχέδια για περίπου 100 κινηματογραφικά και τηλεοπτικά προγράμματα, από τα οποία περίπου το 80% πρόκειται να προβληθεί απευθείας στην πλατφόρμα Disney+. Στα σχέδια περιλαμβάνει σχεδόν δώδεκα σειρές της Marvel και περισσότερα από 10 πρότζεκτ των Star Wars.

Netflix: Η εικόνα της συνδρομητικής αγοράς στη χώρα μας

Να θυμίσουμε ότι πέρα από το Netflix και το Disney+ που αναμένεται, οι Έλληνες τηλεθεατές έχουν μέχρι σήμερα πρόσβαση στις αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες των Apple και Amazon (Apple TV+ και Amazon Prime). Στην πρώτη περίπτωση αυτή της Apple TV+ ο αριθμός των συνδρομητών παραμένει άγνωστος, μιας και η εταιρεία δεν παρέχει τέτοιες λεπτομέρειες. Ακόμα κι αν ήταν ανακοινώσιμος βέβαια, θα ήταν εν μέρει «πλασματικός» αφού πολλοί εκ των συνδρομητών μπορεί να απολαμβάνουν την υπηρεσία στο πλαίσιο της προσφοράς του ενός έτους δωρεάν θέασης με την αγορά νέου iPhone, iMac κ.ά. Όσο για την υπηρεσία Amazon Prime ή έλλειψη ελληνικών υπότιτλων, καθιστά την πλατφόρμα λιγότερο δημοφιλή σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Σε επίπεδο εγχώριων παικτών τώρα, τα 1,1 εκατ. συνδρομητών διαμοιράζονται σε Cosmote TV, Nova, Vodafone TV και Wind Vision. Η Cosmote TV έχει αναρριχηθεί μέσα στα χρόνια της δραστηριοποίησής της στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών συνδρομητικών πλατφορμών, διαθέτοντας μία βάση συνδρομητών που αγγίζει τους 575.000 – ενδεικτικό είναι ότι μόλις σε ένα χρόνο λειτουργίας της streaming πλατφόρμας η βάση της έχει ξεπεράσει του 230.000 χρήστες.

Ακολουθεί η Nova, η συνδρομητική τηλεόραση της Forthnet, οι χρήστες της οποίας φτάνουν με βάση τα στοιχεία εξαμήνου 2020, τους 456.453 (πελάτες/συνδρομητές στη δορυφορική ψηφιακή πλατφόρμα της Nova σε Ελλάδα και Κύπρο). Στην περίπτωση της Vodafone οι εγγεγραμμένοι συνδρομητές φτάνουν τις 150.000 περίπου, ενώ η Wind Vision διαθέτει περί τους 72.000 συνδρομητές σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση, αριθμός που εν μέσω πανδημίας μπορεί να έχει φτάσει και τις 80.000 σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Netflix: Σαρώνει στην Ελλάδα

Ο μεγάλος ανταγωνιστής της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας, το Netflix, το οποίο δραστηριοποιείται εδώ και καιρό στην ελληνική αγορά με αρκετά καλές επιδόσεις, είχε στην συνδρομητική του βάση 203,7 εκατ. συνδρομητές στο τέλος του 2020, εγγράφοντας 8,5 εκατ. νέες συνδρομές μέσα σε δύο μήνες ( Οκτώβριο με Νοέμβριο). Όπως αναφέρθηκε τότε, το μεγαλύτερο μέρος των νέων πελατών- 83%- εδράζεται στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά. Ωστόσο το 41% της συνδρομητικής του βάσης (παλιών και νέων συνδρομητών ) προέρχονται από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Για το επόμενο τρίμηνο που λήγει τον Μάρτιο το Netflix προβλέπει ότι θα έχει 6 εκατ. επιπλέον συνδρομητές παγκοσμίως.

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Netflix στην περίπτωση της χώρας μας αριθμούν σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες – η πλατφόρμα δεν δημοσιοποιεί στοιχεία ανά χώρα – περί τις 400 χιλιάδες, την ώρα που η αγορά της συνδρομητικής μετρά κάτι παραπάνω από 1,07 εκατ. συνδρομητές ( αριθμός συνδρομητών στο τέλος του 2019 σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Η πρώτη έκρηξη στη χρήση της υπηρεσίας, σύμφωνα με πηγές της αγοράς έγινε κατά το λανσάρισμά της Wind Vision, της συνδρομητικής πλατφόρμας της Wind η οποία είχε ενσωματώσει στο μενού και στο λογαριασμό την υπηρεσία του Netflix. H δεύτερη ωστόσο ραγδαία αύξηση των συνδρομητών καταγράφηκε με το ξέσπασμα της πανδημίας.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι ο αριθμός αυτός (400 χιλιάδες) αυξάνει αρκετά αν αντιστοιχηθεί σε νοικοκυριά που παρακολουθούν την υπηρεσία. Όπως εξηγούν πηγές της αγοράς που μίλησαν στο insider.gr και ζήτησαν να μην κατονομαστούν η πλειονότητα των Ελλήνων συνδρομητών επιλέγουν την ακριβή συνδρομή των 13,99 ευρώ η οποία δίνει παράλληλη πρόσβαση σε 4 οθόνες και την μοιράζονται με συγγενείς και φίλους, συνθήκη που διπλασιάζει τον αριθμό των νοικοκυριών που παρακολουθεί το περιεχόμενο της διεθνούς συνδρομητικής πλατφόρμας.

Το γεγονός αυτό μάλιστα, σε συνδυασμό με τον αριθμό των συνδρομών τηλεόρασης των παρόχων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ο οποίος βάσει των τελευταίων εκτιμήσεων έχει φτάσει τα 1,1 εκατ., στενεύει τα περιθώρια για περαιτέρω διείσδυση των συνδρομητικών υπηρεσιών εν γένει. Κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εγχώριων παικτών, μέσω προσφορών που θα έχουν στόχο τις μεταγραφές συνδρομητών κι όχι την απόκτηση νέων. Αυτό βέβαια μόνο στην περίπτωση που τα νοικοκυριά δεν στραφούν σε πολλαπλές συνδέσεις, κάτι που αποτελεί διεθνή τάση και παρατηρείται και στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago