«Βόμβα» στην αγορά: Κατέβασε ρολά γνωστή αλυσίδα ρούχων

Τα αναγκαστικά lockdown που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα στη Βρετανική αυτοκρατορία ρούχων. Προσπάθεια να σωθούν οι 13.000 εργαζόμενοι.

Η Arcadia Group εισήλθε σε καθεστώς πτώχευσης και πλέον κινδυνεύουν να κλείσουν 466 καταστήματα και 13.000 εργαζόμενοι να μείνουν άνεργοι.

Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο πλήγμα για την βρετανική βιομηχανία που ήδη έχει χάσει φέτος 235.000 θέσεις εργασίας.

Η Arcadia Group περιλαμβάνει διάσημες μάρκες που βρίσκονται σε πολλά καταστήματα και εμπορικά σε όλη την Βρετανία, συμπεριλαμβανομένου και των Topshop, Topman, Dorothy Perkins και Burton.

Η εταιρεία θα μπει σε καθεστώς διαχείρισης που θα επιτρέψει στην εταιρεία να αναζητήσει προστασία από τους πιστωτές της ενώ θα μπορεί να διατηρήσει ανοιχτά τα καταστήματα και τον έλεγχο ενώ θα βρίσκεται υπό παρακολούθηση από τις Αρχές.

Πριν από μια δεκαετία ο Φίλιπ Γκριν αποκάλυπτε την παγκόσμια φιλοδοξία του.

Ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα Topshop στη Νέα Υόρκη το 2009 με την Κείτ Μος και διάσημους σταρ να παρευρίσκονται στα εγκαίνια.

Αυτό ήταν και η αρχή για την κατηφόρα που παρέσυρε την βρετανική αυτοκρατορία ενδυμάτων.

Την ίδια ώρα που οι ανταγωνιστές επένδυαν στις διαδικτυακές πωλήσεις και τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, ο Γκριν έδειχνε δύσπιστος απέναντι στη δύναμη του ίντερνετ.

Τώρα με την πανδημία του κορονοϊού η Arcadia Group του Φίλιπ Γκριν δείχνει να καταρρέει εξαιτίας της υποεπένδυσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την υπερβολική εξάρτηση από τα φυσικά καταστήματα.

Ο 68χρονος ιδιοκτήτης της Arcadia Group Φιλιπ Γκριν έχει βρεθεί πολλές φορές στο επίκεντρο της κριτικής, και είχε πάντα επικριτική στάση απέναντι στη τεχνολογία.

Αυτή η αδυναμία του να δει μπροστά και να κατανοήσει ότι το ίντερνετ αποτελεί το μέλλον για τα καταστήματα, οδηγεί την Arcadia να καταρρεύσει μετά το τελειωτικό χτύπημα που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού και τα αναγκαστικά lockdown.

Αν και οι πωλήσεις αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια, δεν κατάφεραν να φτάσουν τον ανταγωνισμό των Asos, Boohoo.com και Zara ενώ βρίσκονταν ακόμα και πίσω από την Primark, που δεν έχει καν διαδικτυακό ιστότοπο.

Μετά το άνοιγμα του καταστήματος Topshop στη Νέα Υόρκη, η Arcadia βυθίστηκε από τις 200 εκατ. λίρες κέρδη προ φόρων το 2009 στις ζημίες ύψους 177 εκατ. λιρών το 2018 σύμφωνα με υπολογισμούς.

Η παρούσα οικονομική κατάσταση της εταιρείας συνεχίζει να γίνεται χειρότερη καθώς οι πελάτες την εγκατέλειπαν.

Πριν από 5 χρόνια η Arcadia ήταν η 4η μεγαλύτερη εταιρεία ρούχων στη Βρετανία όμως πλέον κατέχει μόλις το 2,7% της αγοράς σύμφωνα με την GlobalData.

Η Arcadia όπως και οι ανταγωνιστές είδε να πιέζεται από τα υψηλά ενοίκια και την φορολογία, περιορίζοντας έτσι τις επενδύσεις σε καταστήματα, και ηλεκτρονικές σελίδες.

Πέρυσι η εταιρεία είχε βρεθεί και πάλι σε ένα καθεστώς ειδικής διαχείρισης εθελοντικά, ώστε να κλείσει κάποια καταστήματα, να μειώσει τα ενοίκια και να περιορίσει τα κόστη. Δεν ήταν όμως ούτε αυτό αρκετό για να απαλύνει τις πωλήσεις που συνεχώς έφθιναν.

Από το Λονδίνο, ο Φίλιπ Γκριν ξεκίνησε στην βιομηχανία ενδυαμάτων αγοράζοντας το εμπόρευμα που είχε ξεμείνει σε εταιρείες που έβαζαν λουκετό.

Στην αρχή της χιλιετίας έγινε σημαντικό όνομα στο εμπόριο καθώς κατάφερε να αγοράσει την BHS και την Arcadia ενώ προσπάθησε δυο φορές ανεπιτυχώς να αποκτήσει και την Marks & Spencer.

Το 2005 ο Φίλιπ Γκριν αποφάσισε να δώσει στη σύζυγο του Τίνα Γκριν που ήταν και η μοναδική κάτοχος της Arcadia, μέρισμα ύψους 1,2 δισ. λιρών που ήταν και η μεγαλύτερη πληρωμή στην ιστορία της βρετανικής βιομηχανίας.

Τα συνεχή λάθη του στη διαχείριση των καταστημάτων, επιστεγάστηκαν με την αποτυχία του να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που είχε για να πουλήσει την BHS που είχε μια συνεχή πτωτική πορεία πριν τελικά την ξεπουλήσει το 2015. Η αλυσίδα τελικά έκλεισε το 2016.

Από τότε ο Γκριν βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τον βρετανικό Τύπο, ενώ υπήρξαν βουλευτές που ζήτησαν να του αφαιρεθούν οι τίτλοι ιπποσύνης που του είχαν απονεμηθεί.

Ο Γκριν συνέχιζε να διακινδυνεύει τις συντάξεις χιλιάδων πρώην και νυν εργαζομένων της BHS ενώ ο ίδιος ζούσε μια πολυτελή ζωή.

Δυστυχώς όμως για εκείνον, η αποτυχία της BHS συνέπεσε με την πτωτική πορεία της Topshop. Όταν ο Γκριν παρέδωσε τα στοιχεία στους βουλευτές ανέφερε πως «δεν είμαι αρκετά έξυπνος για να ανατρέψω το παρελθόν.

Δεν μπορείς να προχωράς πίσω μόνο μπροστά».

Ο Φρανκ Φιλντ, Βρετανός νομοθέτης που οδήγησε στο να αφαιρεθεί ο τίτλος του ιππότη από τον Γκριν σημείωσε πως όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της απληστίας του Βρετανού επιχειρηματία.

«Ήθελε να αποκτήσει πλούτο για εκείνον και την οικογένεια του, παρά να επενδύσει στις επιχειρήσεις του ώστε να της διατηρήσει βιώσιμες, και τώρα πληρώνει το τίμημα».

Έκτακτη ανακοίνωση: Νοκ άουτ κι άλλη εταιρεία κούριερ – Τι αναφέρει

Κούριερ: Δεν σταματούν τα προβλήματα στις ταχυμεταφορές καθώς πλέον και τα ΕΛΤΑ Courier βγήκαν… νοκ άουτ από τις παραγγελίες!

Η εταιρεία προχώρησε σε παύση των παραλαβών από τη Δευτέρα 28.12.20 έως και την Παρασκευή 08.01.21 με σκοπό να διασφαλιστεί η σταδιακή εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και να επιστρέψουν στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.

Διαβάστε την ανακοίνωση:

«Αγαπητοί πελάτες,

Όπως ήδη γνωρίζετε, η υπέρμετρη ζήτηση υπηρεσιών ταχυμεταφορών αυτό το διάστημα, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση με δυσκολίες και καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων, για το σύνολο της αγοράς.

Παρά την έγκαιρη προετοιμασία της ΕΛΤΑ Courier (αύξηση των τετραγωνικών μέτρων στα Κέντρα Διαλογής, εκτεταμένες προσλήψεις προσωπικού, αύξηση του στόλου, επέκταση του Δικτύου με νέα σημεία εξυπηρέτησης, τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία για εξοικονόμηση χρόνου, νέες προμήθειες, συνεργασίες με άλλες εταιρείες κλπ.), οι πρωτοφανείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί επιβαρύνουν ασύμμετρα το δίκτυο.

Σε αυτή τη συγκυρία και έπειτα από περαιτέρω αύξηση του όγκου διακινηθέντων αντικειμένων λόγω δυσμενών συνθηκών σε όλη την αγορά των ταχυμεταφορών, καλούμαστε να αναζητήσουμε άμεσες λύσεις για την εξομάλυνση των αποστολών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει.

Για το λόγο αυτό και προκειμένου να διασφαλιστεί η σταδιακή εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και να επιστρέψουμε στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών, προχωρούμε σε διακοπή παραλαβών από τη Δευτέρα 28.12.20 έως και την Παρασκευή 08.01.21.

Ζητούμε την κατανόησή σας σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι επιβεβλημένη εκ των συνθηκών και αναγκαία για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησής σας».

Κούριερ: Πάνω από 1 εκατομμύριο δέματα δεν έχουν παραδοθεί!

Σε ένα απίστευτο χαμό έχει εξελιχθεί η μεταφορά των δεμάτων στις γιορτές καθώς οι μεταφορικές εταιρείες αδυνατούν να προχωρήσουν σε παραδόσεις. Αποτέλεσμα;  Ένα εκατομμύριο δέματα στα… ράφια!

Για τον λόγο αυτό στη «μάχη» έχουν ριχτεί μεταξύ άλλων οδηγοί ταξί, μικρά φορτηγά δημόσιας χρήσης και ανεξάρτητοι διανομείς με μοτοσικλέτες και συνεργάτες.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μόνο η ACS έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ και έτσι βρίσκεται εξοπλισμένη με συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ.

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, εκκρεμούν για παράδοση πάνω από ένα εκατ. δέματα σε όλη την χώρα παρά την σταδιακή ομαλοποίηση της κατάστασης. Μάλιστα, την Πέμπτη 17/12 καταγράφηκαν 170 καταγγελίες καταναλωτών και την Παρασκευή 18/12 εκτοξεύτηκαν στις 370.

Όλα αυτά, την στιγμή που τον περασμένο Σεπτέμβριο τα παράπονα καταναλωτών που έφταναν στα γραφεία της ΕΕΤΤ δεν ξεπερνούσαν τα δύο ημερησίως.

Πληθώρα καταγγελιών δέχτηκε τις τελευταίες μέρες η ΕΕΤΤ μετά και από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο ότι οι καταναλωτές δικαιούνται 6 ευρώ αποζημίωση για κάθε μέρα καθυστέρησης των δεμάτων τους από τις εταιρίες κούριερ.

Όπως εξήγησε, ωστόσο, ο αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων δημιουργείται δικαίωμα αποζημίωσης όχι για τον καταναλωτή αλλά για εκείνον που έχει τη σύμβαση με την εταιρία κούριερ, δηλαδή για το e-shop.

Για την ακρίβεια, ο καταναλωτής αποκτά δικαίωμα αποζημίωσης μόνο αν το e-shop παραιτηθεί του δικαιώματος και το μεταβιβάσει σε αυτόν. Μετά την παρέλευση του πενταπλάσιου από το συμφωνημένο χρόνο δικαιούται την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων (πλαφόν 100 ευρώ) και έξι ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης από την συμφωνηθείσα μέρα παράδοσης.

Κούριερ: Δείτε πόσα χρήματα δικαιούστε για την καθυστέρηση της παραγγελίας

Αρκετοί συμπολίτες μας περιμένουν τα δέματά τους από παραγγελίες που έχουν κάνει, ωστόσο αυτά καθυστερούν τραγικά λόγω της… τέλειας καταιγίδας που έχουν οι εταιρείες κούριερ εν μέσω lockdown. Διαβάστε στο xristika.gr τι δικαιούστε σε περίπτωση καθυστέρησης!

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας από τους λόγους που η κυβέρνηση αποφάσισε να καταφύγει στην επιλογή του click away, ήταν η ελπίδα οτι θα καταφέρει να μειωθεί ο όγκος των αποστολών.

Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματέας του ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών), Ευαγγελία Κεκελέκη, μιλώντας στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της ΕΡΤ3, έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση στις ταχυμεταφορές και τόνισε πως για κάθε ημέρα καθυστέρησης παράδοσης της παραγγελίας του, ο καταναλωτής δικαιούται 6 ευρώ.

Όπως είπε χαρακτηριστικά για τις καθυστερήσεις, «εμείς στο ΚΕΠΚΑ δεν τις δικαιολογούμε καθόλου. Οι καθυστερήσεις στις ταχυμεταφορές είχαν παρουσιαστεί στο προηγούμενο lockdown από το Μάρτιο. Είχαν το χρόνο να διορθώσουν τα πράγματα, να προσλάβουν προσωπικό, να κάνουν τις υποδομές τους καλύτερες. Αυτό που αντιμετωπίζουμε τώρα στο δεύτερο lockdown είναι απαράδεκτο».

Η κα Κεκελέκη τόνισε ότι οι καταναλωτές έχουν δικαιώματα, ωστόσο το πρόβλημα είναι πώς θα τα διεκδικήσουν υπογραμμίζοντας ότι τόσο η κυβέρνηση όσο και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων δεν κάνουν τίποτα για να εφαρμοστούν στην πράξη τα δικαιώματα των καταναλωτών. «Υπάρχει μία οδηγία προς τους καταναλωτές από την ΕΕΤΤ η οποία λέει ξεκάθαρα πως κάθε ημέρα καθυστέρησης δικαιούται ο καταναλωτής έξι ευρώ αποζημίωση» είπε.

Κούριερ: Η κοροϊδία των εταιρειών

Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.

Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.

Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.

Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.

Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.

Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.

Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.

Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.

Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.

Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.

Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;

Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.

Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.

Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!

Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.

Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.

Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr