Σε αγώνα δρόμου για να αποφύγει την εξαγορά βρίσκεται μεγάλη εταιρεία, η οποία έχει και σούπερ μάρκετ.
Τα πάντα για να αποφύγει την εξαγορά κάνει η ιαπωνική Seven & i Holdings, η οποία στοιχηματίζει ότι μπορεί να ενισχύσει την αξία της. Αυτό που σκέφτεται είναι να προχωρήσει στην απόσπαση ορισμένων από τις υπολειτουργικές επιχειρήσεις της και εστιάζοντας στα καταστήματα 7-Eleven.
Το αποτέλεσμα της στρατηγικής της θα καθορίσει αν θα μπορέσει να αποφύγει μια καναδική προσφορά εξαγοράς ύψους 47 δισ. δολαρίων, όπως σημειώνει το Reuters.
Όλα όμως εξαρτώνται από την ικανότητα της εταιρείας λιανικής να αναπτύξει μια νέα μορφή καταστημάτων στην Ιαπωνία και να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους στο εξωτερικό.
Τι θα γίνει με τα σούπερ μάρκετ
Αυτό που σχεδιάζει είναι να αποσπάσει τη λειτουργία των σούπερ μάρκετ και άλλες 30 περίπου «μη βασικές» μονάδες σε μια εταιρεία χαρτοφυλακίου, την York Holdings.
Θα μετονομαστεί σε 7-Eleven Corp για να τονίσει τη νέα της εστίαση και στοχεύει να φέρει στρατηγικούς επενδυτές για την York και τελικά να την εισαγάγει στο χρηματιστήριο.
Ο ανασχηματισμός δείχνει την αποφασιστικότητα της Seven & i να απαλλαγεί από την επί χρόνια επιβάρυνση της μετοχής της. Οι κακές επιδόσεις στον τομέα των σούπερ μάρκετ δεν βοήθησαν επίσης, καθιστώντας την ιαπωνική εταιρεία ώριμο στόχο για προσφορά εξαγοράς από την Alimentation Couche-Tard Inc, στην οποία ανήκει η Circle-K.
Η καναδική εταιρεία ανακοίνωσε μια προκαταρκτική προσφορά για την Seven & i τον Αύγουστο και πηγές ανέφεραν την περασμένη εβδομάδα ότι έκτοτε αύξησε την προσφορά της κατά 22%, σε περίπου 47 δισ. δολάρια. Εάν η συμφωνία προχωρήσει, θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά ιαπωνικής εταιρείας από το εξωτερικό.
Δεδομένης της πίεσης από την Couche-Tard, η Seven & i έλαβε μια «αναπόφευκτη απόφαση», να διασπάσει την επιχείρηση, δήλωσε ο βετεράνος ανεξάρτητος αναλυτής Ακίχιτο Νακάι. «Είναι το μόνο πράγμα που μπορούν να κάνουν», είπε.
Η Seven & i δήλωσε ότι είναι «πεπεισμένη» ότι μπορεί να ξεκλειδώσει αξία για τους μετόχους της μέσω μιας σειράς στρατηγικών δράσεων και έχει θέσει βραχυπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του στόχου κερδών EBITDA 100 δισεκατομμυρίων γεν (670 εκατ. δολάρια) για το επόμενο οικονομικό έτος για τη μονάδα της Υόρκης.
Ωστόσο, αυτό που δεν είναι γνωστό είναι πόσο θα περιμένουν οι μέτοχοι.
Δεν είναι ένα τυχαίο σούπερ μάρκετ
Τα καταστήματα 7-Eleven στην Ιαπωνία δεν είναι τυχαία, καθώς έχουν γίνει πολιτιστικό σημείο αναφοράς.
Είναι γνωστά για την εύκολη προμήθεια φρέσκων τροφίμων και τη μεγάλη ποικιλία προϊόντων, από οδοντόκρεμες μέχρι κάλτσες. Τα ιαπωνικά καταστήματα είναι επίσης εξαιρετικά κερδοφόρα: το λειτουργικό περιθώριο κέρδους είναι 27%, πολύ πάνω από το 3,5% των καταστημάτων 7-Eleven εκτός Ιαπωνίας.
Ανακοίνωση από Σκλαβενίτη: Πάρε 300 ευρώ δώρο για αγορές – Δες πώς
Τεράστια κίνηση από το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, που μοιράζει δωροεπιταγές 300 ευρώ. Διαβάστε στο xristika.gr.
Μετά την κατάργηση της εξαήμερης εργασίας από 1η Νοεμβρίου, ο Σκλαβενίτης αποφάσισε να χαρίσει στους εργαζόμενους του δωροεπιταγές των 300 ευρώ, ως επιβράβευση.
Είναι κίνηση για να τους ευχαριστήσει για την καλή πορεία του σούπερ μάρκετ, το συνολικό κόστος της παροχής αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ και αφορά στο σύνολο των 33.056 εργαζομένων.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Νοεμβρίου η αλυσίδα Σκλαβενίτης καταργεί την εξαήμερη εργασία μεταξύ των υαππλήλων της όπως έγινε γνωστό από το Πανελλαδικό Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων της επιχείρησης.
Όπως αναφέρει το συνδικάτο, «στο πλαίσιο αυτό, οι συνάδελφοι που έχουν εξαήμερη σύμβαση, είτε εργάζονται έξι ώρες ημερησίως είτε έξι ώρες και σαράντα λεπτά, θα έχουν πλέον εβδομαδιαίο ρεπό. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης (6×6) θα εργάζονται τέσσερα επτάωρα και ένα οκτάωρο και οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης (6×6,40) πέντε οκτάωρα».
Το Σωματείο σημειώνει ότι η εξέλιξη μπορεί να έχει θετικές συνέπειες για τον κόσμο της μισθωτής εργασίας συνολικότερα, καθώς αποτελεί ένα ξεκάθαρα θετικό παράδειγμα.
«Ως γεγονός, στέλνει στην κοινωνία μήνυμα αισιοδοξίας, μήνυμα αντίστοιχο με αυτό που εξέπεμψε η επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας που υπογράψαμε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, η οποία ήταν η πρώτη στην πατρίδα μας που αναγνώρισε τις χαμένες – με βάση τη νομοθεσία – τριετίες της περιόδου 2012 – 2023», καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγές κοντά στη διοίκηση της εταιρείας αναφέρουν πως «πρόκειται για μία νέα πολιτική της Σκλαβενίτης σύμφωνα με την οποία καταργούνται από 1/11/2024 οι συμβάσεις 6ημερης απασχόλησης. Η νέα πολιτική αφορά σε 5.700 εργαζομένους (συνολικά οι εργαζόμενοι της επιχείρησης είναι 33.000) ενώ οι αποδοχές των εν λόγω εργαζομένων παραμένουν ίδιες, ενώ πλέον θα έχουν μία ημέρα ρεπό».
«Αυτή η νέα παρέμβαση της Επιχείρησης, αναμένεται να οδηγήσει σε νέες θέσεις εργασίας για την κάλυψη αναγκών που θα δημιουργηθούν, ενισχύοντας ακόμα περαιτέρω την απασχόληση στον κλάδο και κατ’ επέκταση την εγχώρια αγορά εργασίας», καταλήγουν.
Αποκάλυψη: Αυτά είναι τα ελληνικά σούπερ μάρκετ που κλείνουν – Δείτε γιατί
Η είδηση για την εξαγορά σούπερ μάρκετ από τον ΑΒ Βασιλόπουλο είχε σκάσει σαν βόμβα πριν λίγες μέρες. Πλέον έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το deal.
Τα αποκαλυπτήρια για το μεγάλο deal που ετοιμάζεται έκανε ο brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, διαψεύδοντας παράλληλα πως τα σούπερ μάρκετ ΑΒ θα πωληθούν.
O brand president ανέφερε πως η εταιρεία εστιάζει στην αναπτυσσόμενη αγορά των καταστημάτων ευκολίας (convenience stores) στην Αττική αλλά και σε τουριστικές περιοχές που υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ, και γι΄αυτό έως το τέλος του 2024 θα προχωρήσει στην εξαγορά μικρής αλυσίδας εκτός Αττικής με μονοψήφιο αριθμό καταστημάτων με σκοπό την μετατροπή αυτών σε franchise.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που εξαγοράστηκε προέρχεται από την δυτική Πελοπόννησο.
Τι θα κάνουν My Market και Σκλαβενίτης
Ισχυρό ενδιαφέρον για επέκταση στην Κρήτη διατηρούν και τα My Market, με το… επίσημο «ντεμπούτο» να αναμένεται μέσα στο 2025 στο Ηράκλειο ενώ στα τέλη του 2024 έχει δρομολογηθεί και το άνοιγμα ενός Grand καταστήματος της Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες.
Στα… προσεχώς είναι και η απόφαση του Σκλαβενίτη για την είσοδο ή όχι στην αγορά της Πολωνίας. Η διοίκηση της εταιρείας μετά την Κύπρο ενδιαφέρεται για επέκταση σε μια αρκετά δυναμική αγορά της Ανατολικής Ευρώπης.
Πληροφορίες ήθελαν την εταιρεία να αρχίζει την εντατική διερεύνηση της αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2024, ώστε στη συνέχεια να αξιολογηθούν τα ευρήματα και εάν πραγματικά υπάρχει ευκαιρία.
Η αίσθηση πάντως που υπάρχει στην αγορά είναι πως η οικογένεια Σκλαβενίτη δεν θα αργήσει να ανοίξει τα χαρτιά της…