Επιχειρήσεις: Στην Αμερική κάνει θραύση αλλά στη χώρα μας δεν κατάφερε να δικαιώσει τις προσδοκίες με αποτέλεσμα να βάλει λουκέτο πάρα πολύ γρήγορα. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…
Μπορεί τα Subway να είναι η μεγαλύτερη αμερικανική αλυσίδα σάντουιτς στον κόσμο όμως στην Ελλάδα η παρουσία τους είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Τα Subway αποτελούν ένα από τα πλέον διεθνή και διαχρονικά συστήματα franchise και μια από όλες τις κορυφαίες επιλογές σε όλο τον πλανήτη.
Έχοντας ξεκινήσει το 1964 από το Κονέκτικατ σήμερα διαθέτει περισσότερα από 40.000 σε πάνω από 100 χώρες σε όλες τις ηπείρους.
Στην γειτονιά μας έχει έντονη παρουσία με 92 καταστήματα στην Τουρκία, 28 στην Βουλγαρία, 5 στην Κύπρο και ένα σε στρατιωτική βάση στο Κόσοβο. Στην Ελλάδα σύμφωνα με την εταιρεία εμφανίζεται να διαθέτει 2 καταστήματα.
Δεν είναι γνωστό εάν αυτά τα καταστήματα είναι ακόμη ανοιχτά, καθώς μιλάμε αποκλειστικά για εποχικά.
Στην προσπάθεια να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά με τους ιδιοκτήτες σε παλαιότερα σημεία όπου υπήρχαν κριτικές στο Google (Κάβο στην Κέρκυρα, Φαληράκι στην Ρόδο, Μάλια στην Κρήτη και Λαγανά στην Ζάκυνθο) δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Στον διαδραστικό χάρτη του site της Subway στην χώρα μας δεν εμφανίζεται ούτε ένα κατάστημα σε λειτουργία.
Η αμερικανική αλυσίδα έχει προσπαθήσει τουλάχιστον τρεις φορές να θεμελιώσει παρουσία στην Ελλάδα όμως δεν έχει καταφέρει κάτι παραπάνω από το να δημιουργήσει μικρό μονοψήφιο αριθμό σημείων με εποχικά καταστήματα σε περιοχές νεανικού και «φθηνού» τουρισμού.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το ύψος της επένδυσης για το άνοιγμα ενός Subway στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στον κόσμο (κυμαίνεται μεταξύ 80.000 – 90.000 ευρώ) για τον λόγο ότι απευθύνεται κυρίως σε εποχική πελατεία και όχι σε σταθερή όλο τον χρόνο.
Ο μέσος όρος επένδυσης στην Ευρώπη είναι στα 255 χιλ. δολάρια, ενώ η πιο ακριβή αγορά είναι αυτή της Μεγάλης Βρετανίας με 303 χιλ. δολάρια.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η αποτυχία της Subway στην Ελλάδα έχει να κάνει κυρίως με τις αντίστοιχες εναλλακτικές που έχουν τόσο οι ντόπιοι όσο και οι τουρίστες στην Ελλάδα.
Σε μία αγορά που κινείται πτωτικά όπως είναι αυτή του σάντουιτς, στην χώρα μας κυριαρχούν οι φούρνοι, τα καταστήματα Γρηγόρης και Everest σε επίπεδο αλυσίδων και φυσικά τα σουβλατζίδικα.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η αποτυχία της αλυσίδας δεν είναι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη νότια Ευρώπη όπου υπάρχει κουλτούρα φαγητού δρόμου.
Στην Ιταλία διαθέτει μόλις 16 καταστήματα, στην Ισπανία 52 και στην Πορτογαλία 19. Και στις τρεις προαναφερθείσες χώρες το μεγαλύτερο μέρος αφορά καταστήματα σε τουριστικές περιοχές.
Αντίθετα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη η παρουσία την είναι ιδιαίτερη ισχυρή. Για παράδειγμα στην Γερμανία διαθέτει 650 εστιατόρια, στην Σουηδία 167, στην Βρετανία 2.203 και στην Γαλλία 382.
Επιχειρήσεις: «Βόμβα» μεγατόνων στην αγορά από τα ΙΚΕΑ
Παράλληλα, σε μια κίνηση που θα φέρει… εκατομμύρια στα ταμεία και «σεισμό» στην αγορά, προχωράει η ΙΚΕΑ! Διαβάστε στο xristika.gr τι ετοιμάζουν…
Η ΙΚΕΑ, εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, συνεχίζει να ενισχύει περαιτέρω την omnichannel εμπειρία, καλωσορίζοντας το Φθινόπωρο του 2021 στο δίκτυό της, το δεύτερο κατάστημα «νέας γενιάς» στο The Mall Athens στο Μαρούσι.
Tα καταστήματα «νέας γενιάς», εντός του αστικού ιστού, έρχονται να αναδείξουν στην πράξη τη δέσμευση της ΙΚΕΑ να βρίσκεται πιο κοντά στους πελάτες, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τις καθημερινές αγορές. Το κατάστημα ΙΚΕΑ στο The Mall Athens έκτασης 2.000 τ.μ., θα προσφέρει πάνω από 1.000 άμεσα διαθέσιμους κωδικούς, που ανανεώνονται διαρκώς και χαρίζουν έμπνευση κάθε φορά, σε κάθε επίσκεψη. Όλα τα προϊόντα θα βρίσκονται διαθέσιμα για παραγγελία και παράδοση στο χώρο των πελατών ή παραλαβή από τα καταστήματα ΙΚΕΑ Κηφισός ή ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο.
Το νέο κατάστημα «νέας γενιάς» ΙΚΕΑ στο The Mall Athens έρχεται να συμπληρώσει το δίκτυο της εταιρείας, προσφέροντας στους καταναλωτές ακόμα ένα κανάλι επικοινωνίας, βασισμένο στις δικές τους ανάγκες.
Με αυτόν τον τρόπο γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι του The Mall Athens, με πάνω από 200 διαφορετικές επιλογές για αγορές, διασκέδαση και φαγητό. Πρόκειται για ένα κατάστημα που έρχεται να προσφέρει τη νέα εμπειρία ΙΚΕΑ, σε ένα πολυσύχναστο σημείο, όπου χιλιάδες κόσμου καθημερινά εργάζονται, μετακινούνται και κάνουν τις αγορές τους.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Πάνου Κατηφόρη, Διευθύνοντα Συμβούλου IKEA Ελλάδας/Κύπρου/Βουλγαρίας: «Πρόκειται για μία δυναμική συνεργασία, που θα μας φέρει ακόμα πιο κοντά σε ένα μεγάλο αριθμό καταναλωτών που έχουν το The Mall Athens ως τον αγαπημένο τους προορισμό».
Αντίστοιχα, o κ. Χρήστος Νικολόπουλος, Chief Asset Management Officer της Lamda Development δήλωσε: «Καλωσορίζουμε την ΙΚΕΑ, που εγκαινιάζει μια νέα εποχή στις αγοραστικές αλλά και ψυχαγωγικές μας επιλογές».
Το κατάστημα «νέας γενιάς» στο The Mall Athens ανοίγει τις πόρτες του το Φθινόπωρο του 2021.
Επιχειρήσεις: «Τρέμουν» και άλλη εταιρεία στην Inditex!
Την ίδια ώρα, μια από τις διασημότερες εταιρείες all in one παγκοσμίως, η Primark, σχεδιάζει την… απόβασή της στην ελληνική αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε Jumbo, Zara και H&M!
Μάλιστα, η Primark έχει ενδιαφερθεί να αναπτύξει κατάστημα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στο Ελληνικό – οι πληροφορίες λένε ότι ζήτησε χώρο 10.000 τμ – και συγκεκριμένα στο ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο του, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι τόσο με την Primark όσο και με άλλες μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες που έχουν ενδιαφερθεί να αναπτύξουν καταστήματα στο Ελληνικό δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα κάποια συμφωνία, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την παραχώρηση του Ελληνικού στη Lamda Development.
Το βέβαιο είναι ότι η είσοδος της Primark στην ελληνική αγορά θα φέρει σοβαρές αναταράξεις στον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας, ανταγωνιζόμενη κυρίως αλυσίδες όπως η ελληνική Jumbo, καθώς και ξένες όπως η H&M ή οι εταιρείες του ομίλου Inditex.
Και αυτό διότι η Primark πουλάει ευρεία ποικιλία προϊόντων, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμα και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.
Δεν είναι λίγοι στην Ελλάδα που τη χαρακτηρίζουν ως την αγγλική Jumbo.
Η Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης, και αξεσουάρ σε ότι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF, εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά για τα Zara έχει πλέον χάσει και την κορυφή.
Ο «κολοσσός» των παπουτσιών που σαρώνει σε όλο τον κόσμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τελικά το μυστήριο λύθηκε. Η ZARA είναι ο νούμερο 2 παίκτης στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης με μερίδιο 6,3%. Αν στο μερίδιο της προστεθεί και αυτό της ομόσταβλης Bershka, τότε ο Ισπανικός όμιλος Inditex ελέγχει το 9,1% των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων ένδυσης και υπόδησης της χώρας, τζίρος που δεν προσμετράται στις επιδόσεις των εν Ελλάδι θυγατρικών του Ισπανικού ομίλου αλλά στα κεντρικά.
Όμως τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, αν εξετάσουμε ξεχωριστά την ΖARA και την Bershka, τις πραγματοποιούν οι Πολωνοί της epapoutsia που ελέγχουν μερίδιο 6,7%. Στην τρίτη θέση με 3,1% βρίσκεται η Shein και ακολουθούν με 2,8% η Celestine και με αντίστοιχο μερίδιο η Nike και η Bershka ενώ ο Σουηδικός όμιλος H&M ελέγχει μερίδιο 2,7%.
Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, αυτοί κυμαίνονται από 1-3 ημέρες από τα επίσημα sites των Under Armour και MAC, 3-6 ημέρες από τις ΝΙΚΕ, MANGO, Asos, κ.ά. και 6-12 ημέρες από τις American Eagle, Levi’s, Mango, Adidas.
Η Deloitte, από έρευνα της οποίας προκύπτουν αυτά τα στοιχεία, εκτιμά ότι οι online πωλήσεις στη χώρα θα αναπτυχθούν ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ωστόσο σημειώνει πως αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά.
Σε αυτή την κατακερματισμένη αγορά εισήλθε προ ολίγων εβδομάδων η Γερμανικών συμφερόντων About You που ιδρύθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και στην οποία ποσοστό κοντά στο 30% ελέγχει η εταιρεία ενδυμάτων Bestseller. Η About You εστιάζει κυρίως σε γυναίκες ηλικίας 20 και 30 ετών.
Την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει και ο Ισραηλινός όμιλος Fox -γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ- με το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X. Σε αυτό το διαδικτυακό κατάστημα θέση έχει η Heartland, το επενδυτικό όχημα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Anders Holch Povlsen, του μεγαλύτερου μετόχου της ASOS.