H&M: Δύσκολες ώρες για τη σουηδική αλυσίδα ρούχων H&M, καθώς προχωρά σε μαζικές απολύσεις.
Η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M θα απολύσει περίπου 1.500 υπαλλήλους της στο πλαίσιο της προσπάθειας της για μείωση των δαπανών και θα εγγράψει κόστος αναδιάρθρωσης άνω των 73 εκατομμυρίων ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.
Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως στον χώρο του λιανεμπορίου, ενεργοποίησε το σχέδιό της για την εξοικονόμηση 183 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
“Η αποδοτικότητα από οικονομικής άποψης του προγράμματος που έχουμε ξεκινήσει περιλαμβάνει την επανεξέταση της οργάνωσής μας και έχουμε επίγνωση ότι θα επηρεαστούν συνάδελφοί μας από αυτό.
Θα στηρίξουμε τους συναδέλφους μας στην εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης για το επόμενο βήμα τους”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της επικεφαλής της εταιρείας Έλενα Χέλμερσον.
H&M: Ανατροπή στην αγορά
«Συναγερμός» έχει σημάνει στις μεγάλες αλυσίδες ρούχων στην Ελλάδα καθώς νέος «παίκτης» ετοιμάζεται να… εισβάλει! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις…
Συγκεκριμένα, τα Primark θα δημιουργήσουν ανταγωνισμό σε αλυσίδες όπως τα Zara, Bershka και τα H&M.
Οι χρυσές δουλειές που έχουν κάνει στο Ηνωμένο Βασίλειο τα προηγούμενα χρόνια θα επεκταθούν και στην Ελλάδα. Η εν λόγω αλυσίδα καταστημάτων πουλάει από βρεφικά και παιδικά είδη, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμη και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Primark έχει εκφράσει εδώ και περισσότερους από έξι μήνες το ενδιαφέρον της να χτίσει ένα τεραστίων διαστάσεων κατάστημα (οι φήμες λένε πως ζήτησε χώρο πάνω από 10.000 τετραγωνικά μέτρα!) στο Ελληνικό.
Πιο συγκεκριμένα, ο βρετανικός κολοσσός επιθυμεί να κάνει δικό του ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
H&M: Αδιανόητη σφαλιάρα των καταναλωτών στα ZARA
Ποια εταιρεία «γκρέμισε» από την κορυφή τα ZARA και κέρδισε τη μάχη των online πωλήσεων;
Ο «κολοσσός» των παπουτσιών που σαρώνει σε όλο τον κόσμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τελικά το μυστήριο λύθηκε. Η ZARA είναι ο νούμερο 2 παίκτης στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης με μερίδιο 6,3%. Αν στο μερίδιο της προστεθεί και αυτό της ομόσταβλης Bershka, τότε ο Ισπανικός όμιλος Inditex ελέγχει το 9,1% των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων ένδυσης και υπόδησης της χώρας, τζίρος που δεν προσμετράται στις επιδόσεις των εν Ελλάδι θυγατρικών του Ισπανικού ομίλου αλλά στα κεντρικά.
Όμως τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, αν εξετάσουμε ξεχωριστά την ΖARA και την Bershka, τις πραγματοποιούν οι Πολωνοί της epapoutsia που ελέγχουν μερίδιο 6,7%. Στην τρίτη θέση με 3,1% βρίσκεται η Shein και ακολουθούν με 2,8% η Celestine και με αντίστοιχο μερίδιο η Nike και η Bershka ενώ ο Σουηδικός όμιλος H&M ελέγχει μερίδιο 2,7%.
Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, αυτοί κυμαίνονται από 1-3 ημέρες από τα επίσημα sites των Under Armour και MAC, 3-6 ημέρες από τις ΝΙΚΕ, MANGO, Asos, κ.ά. και 6-12 ημέρες από τις American Eagle, Levi’s, Mango, Adidas.
Η Deloitte, από έρευνα της οποίας προκύπτουν αυτά τα στοιχεία, εκτιμά ότι οι online πωλήσεις στη χώρα θα αναπτυχθούν ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ωστόσο σημειώνει πως αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά.
Σε αυτή την κατακερματισμένη αγορά εισήλθε προ ολίγων εβδομάδων η Γερμανικών συμφερόντων About You που ιδρύθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και στην οποία ποσοστό κοντά στο 30% ελέγχει η εταιρεία ενδυμάτων Bestseller. Η About You εστιάζει κυρίως σε γυναίκες ηλικίας 20 και 30 ετών.
Την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει και ο Ισραηλινός όμιλος Fox -γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ- με το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X. Σε αυτό το διαδικτυακό κατάστημα θέση έχει η Heartland, το επενδυτικό όχημα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Anders Holch Povlsen, του μεγαλύτερου μετόχου της ASOS.
H&M: Ανησυχία και για άλλον… εχθρό!
Την ίδια ώρα, μια από τις διασημότερες εταιρείες all in one παγκοσμίως, η Primark, σχεδιάζει την… απόβασή της στην ελληνική αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε Jumbo, Zara και H&M!
Μάλιστα, η Primark έχει ενδιαφερθεί να αναπτύξει κατάστημα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στο Ελληνικό – οι πληροφορίες λένε ότι ζήτησε χώρο 10.000 τμ – και συγκεκριμένα στο ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο του, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι τόσο με την Primark όσο και με άλλες μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες που έχουν ενδιαφερθεί να αναπτύξουν καταστήματα στο Ελληνικό δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα κάποια συμφωνία, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την παραχώρηση του Ελληνικού στη Lamda Development.
Το βέβαιο είναι ότι η είσοδος της Primark στην ελληνική αγορά θα φέρει σοβαρές αναταράξεις στον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας, ανταγωνιζόμενη κυρίως αλυσίδες όπως η ελληνική Jumbo, καθώς και ξένες όπως η H&M ή οι εταιρείες του ομίλου Inditex.
Και αυτό διότι η Primark πουλάει ευρεία ποικιλία προϊόντων, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμα και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.
Δεν είναι λίγοι στην Ελλάδα που τη χαρακτηρίζουν ως την αγγλική Jumbo.
Η Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης, και αξεσουάρ σε ότι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF, εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.