«Βόμβα» για Fuel Pass 3 η τιμή diesel και βενζίνης

Fuel Pass: Επιτακτικό ξανά το επίδομα βενζίνης με τις νέες τιμές σοκ σε Αθήνα και νησιά. Η δήλωση Άδωνι.

Κόπηκαν οι επιδοτήσεις για τα καύσιμα, ενώ το Fuel Pass αποτελεί παρελθόν. Ωστόσο, οι νέες τιμές που πάνε ξανά πάνω από τα 2 ευρώ, φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη για κάποιο επίδομα βενζίνης και diesel, όποια μορφή και αν έχει.

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Οκτωβρίου 2022 η επιδότηση των 15 λεπτών απευθείας στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης έχει σταματήσει και οι οδηγοί των πετρελαιοκίνητων περιμένουν με αγωνία το ράλι στην τιμή του.

Τις προβλέψεις έχουν ήδη εξάλλου κάνει οι παράγοντες στην αγορά, λέγοντας ότι δεν αποκλείεται και να ξεπεράσει την τιμή της αμόλυβδης, γεγονός πρωτοφανές!

Αν αναλογιστεί κανείς πως το 2016 η μέση τιμή του diesel κίνησης ήταν κάτω από 1 ευρώ, η αύξηση που έχει γνωρίσει την τελευταία 6ετία είναι πάνω από 100%.

Την περασμένη εβδομάδα, η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης ήταν στα 1,823 ευρώ το λίτρο ενώ αυτή την εβδομάδα έφτασε τα 1,973 ευρώ!

Υπάρχει περίπτωση για Fuel Pass 3;

Ένας τρίτος γύρος Fuel Pass ενδεχομένως να έδινε «ανάσα» στις τσέπες των καταναλωτών, που πλέον είναι αντιμέτωποι με ανελέητο κύμα ακρίβειας.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, απαντώντας για τη διακοπή της επιδότησης είπε:

«Το πετρέλαιο κίνησης, χωρίς την επιδότηση, είναι χαμηλότερα σε σχέση με τον Μάιο και τον Ιούνιο. Κρίθηκε από το ΥΠΟΙΚ ότι δεν υπάρχει περιθώριο επιδότησης».

Ωστόσο, άφησε παράθυρο όχι για Fuel Pass, αλλά για επιδότηση στην αντλία. «Αν δούμε ότι ανεβαίνουν τα καύσιμα, θα το ξαναδούμε» ανέφερε.

Από την πλευρά του, όμως, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο. «Κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Προσδοκούμε ότι θα υπάρξει μια οριζόντια ευρωπαϊκή λύση που θα κάνει πιο ανεκτό το κόστος, μεταξύ άλλων και με πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου» έχει τονίσει.

Μέχρι πότε εξαργυρώνετε το Fuel Pass 2

Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της ψηφιακής κάρτας Fuel Pass 2, όσοι πολίτες δεν έχουν προχωρήσει ακόμα στην εξαργύρωση της σε κάποιο πρατήριο καυσίμων.

Όπως αναφέρεται στη σχετική πλατφόρμα η άυλη ψηφιακή κάρτα – η εγκατάσταση και χρήση της οποίας απαιτούν υποχρεωτικά την κατοχή smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών ΝFC – χρησιμοποιείται σε POS σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, όπως οποιαδήποτε ανάλογη κάρτα, μέχρι 31/10/2022.

Παράλληλα, σημειώνεται πως το ποσό κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό χρησιμοποιείται μέσω συνδεδεμένων χρεωστικών καρτών με τον λογαριασμό ή μέσω ανάληψης σε μετρητά και δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού.

Πόσοι πήραν επίδομα βενζίνης

Περίπου 3 εκατομμύρια (2.963.261) Έλληνες έσπευσαν να υποβάλλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα Fuel Pass 2 μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, προκειμένου να λάβουν το ποσό ενίσχυσης για να καλύψουν το κόστος κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου.

Αναφέρεται ότι το ποσό που δόθηκε συνολικά αγγίζει τα 199.384.275 ευρώ. Ειδικότερα, το ποσό ενίσχυσης καθορίστηκε βάσει του άρθρου 67 του ν. 4950/2022.

Ειδικότερα, για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2022, η πίστωση ανήλθε στα ακόλουθα ποσά:

* εκατό (100) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων, πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε ογδόντα πέντε (85) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

* ογδόντα (80) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων, πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε εξήντα πέντε (65) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

* εβδομήντα (70) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε πενήντα πέντε (55) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

* εξήντα (60) ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται στα σαράντα πέντε (45) ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι ήταν το σύνολο των φυσικών προσώπων, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, προσαυξανόμενο κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για τον/την σύζυγο ή μέλος συμφώνου συμβίωσης και επιπλέον κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του νοικοκυριού και έως του ποσού των σαράντα πέντε χιλιάδων (45.000) ευρώ. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορούσε να δηλώσει μόνο ένα όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο και απαραίτητη προϋπόθεση ήταν το όχημα, μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

Η ιδανική ταχύτητα για εξοικονόμηση βενζίνης

Σύμφωνα με το Royal Automobile Club, οδηγώντας κάτω από το μέσο όρο ταχύτητας, μπορείτε να εξοικονομήσετε έως και 47% από τη βενζίνη ή το πετρέλαιο που θα καταναλώσετε, ιδίως όταν πρόκειται διαδρομές μέσα από αυτοκινητόδρομους.

Αυτό συμβαίνει επειδή με την αύξηση της ταχύτητας μεγαλώνει και η αντίσταση του αέρα, η οποία μάλιστα ανεβαίνει και εκθετικά. Για να μπορέσει το όχημα να έχει την απαραίτητη ορμή έτσι ώστε να ξεπεράσει την αυξημένη αντίσταση, χρειάζεται να καταναλώσει περισσότερο καύσιμο.

Όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ του Guardian, η ιδανική ταχύτητα στους αυτοκινητόδρομους είναι ιδανικά στα 80-85 χιλιόμετρα την ώρα.