Κλήσεις Τροχαίας: Μαχαίρι θα πρέπει να… κόψουν την (πολύ) κακιά συνήθεια να οδηγούν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης οι Έλληνες οδηγοί, καθώς αν συνεχίσουν θα πηγαίνουν με τα… πόδια για 2 μήνες!
Το μποτιλιάρισμα στις εθνικές οδούς επέστρεψε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και όπως επίσης και οι οδηγοί που δεν διστάζουν να κινηθούν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης για να βρεθούν λίγα μέτρα ή λίγα χιλιόμετρα πιο μπροστά από τους συνετούς οδηγούς που περιμένουν υπομονετικά στη λωρίδα κυκλοφορίας τους.
Ωστόσο η Τροχαία φαίνεται ότι είχε διαφορετική άποψη και τα αποτελέσματα για τον εντοπισμό των οδηγών που κινούνταν παράνομα στη ΛΕΑ απέφεραν αποτελέσματα καθώς 330 οδηγοί για τους επόμενους δύο μήνες θα αναγκαστούν να κινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή με τα πόδια καθώς τους αφαιρέθηκε τόσο η άδεια οδήγησης όσο και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος με το οποίο πραγματοποίησαν την παράβαση.
Ειδικότερα στο πλαίσιο διενέργειας ειδικών δράσεων η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, τη Δευτέρα 21 Ιουνίου πραγματοποίησε στοχευμένους τροχονομικούς ελέγχους κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, για τον εντοπισμό οδηγών που κινούνταν στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Συνολικά βεβαιώθηκαν 330 παραβάσεις σε οδηγούς οι οποίοι κινούνταν στην Λ.Ε.Α., εκ των οποίων οι 218 μέσω Ειδικών Ηλεκτρονικών Τεχνικών Συσκευών (κάμερες) και 112 κατά τη διάρκεια επιτόπιων τροχονομικών ελέγχων.
Υπενθυμίζεται στους οδηγούς ότι η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), κατατάσσεται στις παραβάσεις αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και σε περιπτώσεις διάπραξης παράβασης, προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, χωρίς την επιβολή διοικητικού προστίμου.
Η Τροχαία επισημαίνει ότι η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων υπηρεσιών, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών.
Οποιαδήποτε άλλη χρήση των Λωρίδων Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), δεν επιτρέπεται.
Παρόμοιες ειδικές εξορμήσεις, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής, με σκοπό τη διασφάλιση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, θα πραγματοποιηθούν και στο μέλλον σε όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής.
Σαρωτικές είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) στις οποίες προχωρά το υπουργείο Υποδομών σε συνεννόηση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αλλάζει πλήρως το δόγμα επιβολής προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας η κυβέρνηση, κάτι που θα αποτυπώνεται στο νέο νομικό πλαίσιο το οποίο μόλις ολοκληρωθεί θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπονται χαμηλότερα χρηματικά πρόστιμα για τις περισσότερες ποινές, ωστόσο θα δοθεί παράλληλα έμφαση στις πιο επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές.
Επίσης θα προβλέπεται η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι τώρα, στα 30, όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.
Για πρώτη φορά επίσης θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων βάσει του βαθμού επικινδυνότητας αλλά και της συχνότητας στην οποία υποπίπτει ο οδηγός.
Κι επειδή θα δίνεται ιδιαίτερη σημασία όχι τόσο στο ύψος του προστίμου αλλά στη βεβαιότητα είσπραξής του, το υπουργείο Υποδομών θα ψηφιοποιήσει όλη τη διαδικασία από τη στιγμή που σε κάποιον επιβάλλεται ένα πρόστιμο μέχρι τη στιγμή που το πληρώνει, προκειμένου το κράτος να γνωρίζει ότι «έκλεισε» η υπόθεση με την καταβολή του αντιτίμου.
Οι αρχές θα γνωρίζουν όμως επίσης και κάτι άλλο: εάν είναι η πρώτη, η δεύτερη ή η τρίτη φορά που ένας πολίτης προβαίνει στο ίδιο αδίκημα, κάτι που μέχρι και σήμερα δεν φαινόταν.
Έτσι, το νέο point system θα διαμορφωθεί σε συνεργασία και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό του τηλέφωνο ότι έχει υποπέσει σε παράβαση, το ύψος του προστίμου που καλείται να πληρώσει αλλά και τους βαθμούς που του αφαιρούνται.
Ο νέος τρόπος επιβολής των προστίμων αλλά και η εν γένει αναπροσαρμογή του Κ.Ο.Κ. αποτελεί το αντικείμενο της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, η οποία αποτελεί ανώτατο διοικητικό όργανο σχεδιασμού, εφαρμογής και εποπτείας της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια.
Ειδικότερα, είναι αρμόδια για:
Τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Αναφορικά με τις βεβαιώσεις και τις καταχωρήσεις των παραβάσεων, αλλά και τις κλήσεις με τα πρόστιμα ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως πλέον θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα.
Χαρακτηριστικά ανέφερε πως οι βεβαιώσεις και οι καταχωρίσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα).
Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM.
Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
Το πρωτοποριακό έργο SAFESTRIP (SAFE and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive Applications) είναι μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο δυναμικές πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα, μέσω εφαρμογής, όπως συντελεστή πρόσφυσης λόγω κατάστασης οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών, όριο ταχύτητας του δρόμου, κυκλοφοριακή συμφόρηση και τυχόν προβλήματα σε εξόδους, επερχόμενα αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις), αλλά και δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων («εικονικά» διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη.
Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους, λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα.
Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων που είναι ενσωματωμένοι στην υποδομή, χωρίς παρεμβατικές, χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες και αποτελούν το λεγόμενο «strip».
Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών.
Το SAFE STRIP ξεκίνησε τον πρώτο γύρο πιλοτικών δοκιμών στην Αττική Οδό και συνεχίστηκε στην Ισπανία και την Ιταλία.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…