ΟΤΕ

OTE: Στο απόλυτο… colpo grosso προχωρά ο ΟΤΕ και η COSMOTE TV προκαλώντας πανικό στη NOVA καθώς έχει «βάλει» στο μάτι το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου!

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου κ. Μ. Τσαμάζ, το πρότζεκτ βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην εκτίμηση της κατάστασης και μέσα στις επόμενες ημέρες θα αποφασιστεί το αν θα γίνει επίσημη πρόταση απόκτησης των δικαιωμάτων.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2021 όπου καταγράφηκαν καλές επιδόσεις στην Ελλάδα, με τα έσοδα να ενισχύονται κατά 1,4% από τα επίπεδα προ πανδημίας του α’ τριμήνου 2020, ο κ. Τσαμάζ απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών ανέφερε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της νέας χρονιάς για το ανώτατο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα ανδρών στην Ελλάδα.

«Tα προηγούμενα χρόνια δεν το κοιτάζαμε, το σκεφτόμασταν, αλλά ήμασταν ακόμη μακριά από πρόταση. Προς το παρόν εκτιμούμε την κατάσταση και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο Chief Officer Χρηματοοικονομικών Θεμάτων Ομίλου OTΕ κ. Χ. Μαζαράκης ανέφερε ότι προσπαθούν να σταθεροποιήσουν τα έσοδα από την Cosmote TV, που παρουσίασε απώλειες 9% λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης, στα πλαίσιο των μέτρων κατά της πανδημίας. Μάλιστα υποστήριξε ότι η απώλεια άγγιζε τα 2 εκατ. ευρώ ή περισσότερο κάθε τρίμηνο.

OTE: Αισιοδοξία για το 2021

Ο κ. Τσαμάζ παρουσιάστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, τονίζοντας ότι θα υπάρξει πλήρης ανάκαμψη στα επόμενα τρίμηνα.

Όπως ανέφερε, η επαναλειτουργία της οικονομίας αλλά και το Ταμείο Ανάκαμψης θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ομίλου όχι μόνο άμεσα από την ανάληψη δημόσιων έργων αλλά και έμμεσα από δράσεις και ευκαιρίες για καταναλωτές και επιχειρήσεις που θα οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες του OΤΕ.

«Είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι για να πάρουμε αρκετά από τα έργα που θα γίνουν για την ψηφιοποίηση της χώρας» είπε χαρακτηριστικά. Όπως υποστήριξε ο κ. Τσαμάζ, στο Ταμείο Ανάκαμψης περιλαμβάνονται πολλά projects για ψηφιακό μετασχηματισμό που μπορούν να διεκδικήσουν ενώ διευκρίνισε ότι ο OΤΕ έχει «δυνατή παρουσία σε τομείς όπως τα 5G, fiber, DT, που είναι βασικές προτεραιότητες του προγράμματος».

Στόχος, υπογράμμισε, είναι το 2021 να πάει πολύ καλά, να βοηθήσουμε τη χώρα να ανασυγκροτηθεί και τους πελάτες μας να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις αποδόσεις της κινητής τηλεφωνίας, όπου αναμένει αύξηση με την έναρξη της τουριστικής περιόδου και την άφιξη στη χώρα μας πολύ μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών από άλλες χώρες από ό,τι το καλοκαίρι του 2020.

ΟΤΕ: Επόμενο βήμα οι οπτικές ίνες

Να συνδέσει ένα 1 εκατομμύριο νοικοκυριά με οπτική ίνα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σχεδιάζει ήδη ο OΤΕ, υλοποιώντας το πλάνο επενδύσεων που ετησίως αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Τσαμάζ, η ανάπτυξη οπτικής ίνας στο σπίτι αποτελεί προτεραιότητα, καθώς όπως επεσήμανε, όσο προχωρούν οι υποδομές ενισχύεται και η ζήτηση.

Μέχρι στιγμής ο OΤΕ έχει ενεργοποιήσει 25 χιλιάδες Fiber To The Home συνδέσεις, αγγίζοντας το 8% των νοικοκυριών που έχουν τη δυνατότητα να πάρουν την σχετική υπηρεσία (περίπου 340.000 νοικοκυριά έχουν υποδομή σήμερα για FTTH).

«Πάμε για 1 εκατ. FTTH σε 2-3 χρόνια (από περίπου 340.000 σήμερα) και θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την επένδυση. H αγορά κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, αυτό θα είναι το παιχνίδι από εδώ και πέρα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ, εκτιμώντας ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια από 8% των νοικοκυριών που έχει ενεργοποιήσει σήμερα σύνδεση FTTH, το ποσοστό θα φτάσει το 30% συνολικά.

Καταλήγοντας είπε ότι στόχος είναι 80% κάλυψη των νοικοκυριών με πάνω ταχύτητες από 100 Mbps ενώ αναφορικά με το 5G τόνισε ότι το πρόγραμμα υλοποίησης είναι μπροστά από το χρονοδιάγραμμα και θα συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς μέχρι το τέλος της χρονιάς.

ΟΤΕ: Χαμός με NETFLIX και ERTFLIX

O «χάρτης» της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Πώς το Netflix σάρωσε τα πάντα και πώς το ERTFLIX κατάφερε να κερδίσει την εγχώρια μάχη με Cosmote TV, Vodafone TV και Nova. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Μεγάλη ήταν η διείσδυση των επιφυών υπηρεσιών – ευρύτερα γνωστές ως Over the Top Services, OTT– ενόψει της πανδημίας του κορονοϊού, με το 94% των Ελλήνων που διαθέτουν πρόσβαση στο Internet να κάνουν χρήση κάποιας εξ αυτών.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα καταναλωτών με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών στην Ελλάδα, που διενήργησε η EETT το διάστημα Δεκεμβρίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021.

Να σημειωθεί ότι Οver Τhe Τop Services λογίζονται επί της ουσίας όσες υπηρεσίες δεν προσφέρει ο πάροχος, δηλαδή η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, η ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσω internet και η πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων.

Όπως προκύπτει από την έρευνα τον περασμένο χρόνο στη χώρα μας 6 στους 10 Έλληνες που έχουν Internet χρησιμοποιήσαν εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (ποσσοτό 58%), ενώ το 89% αυτών (περίπου 9 στους 10 δηλαδή), έκαναν χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων Αντίστοιχο ήταν και το ποσοστό (89%) όσων έκαναν χρήση εφαρμογών για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων.

Το γεγονός ότι η πανδημία αποτέλεσε «καταλύτη» για την εξοικείωση ενός ευρύτερου κοινού με τέτοιου τύπου υπηρεσίες επισφραγίζει και το γεγονός ότι 9 στους 10 χρήστες internet ξεκίνησαν να τις χρησιµοποιούν µετά την έλευση του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Όπως ήταν αναμενόμενό η διείσδυση τέτοιου τύπου υπηρεσιών είναι σχεδόν καθολική στις νεότερες ηλικίες, (από 16 έως 34 ετών) και βαίνει μειούμενη καθώς αυξάνει το ηλικιακό προφίλ των χρηστών. Ωστόσο στην περίπτωση των βιντεοκλήσεων καταγράφεται μια ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση με το ποσοστό χρήσης τους να είναι υψηλό και στους Έλληνες άνω των 65 ετών.

Όσον αφορά τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου δηλαδή Neflix, Apple TV, Amazon Prime, Cinobo, ERTflix, App CosmoteTV, Vodafone, Wind Vision και Nova οι νέοι ηλικίας 16 έως 34 ετών δαπανούν ημερησίως 2,5 ώρες και δηλώνουν πως τις προτιμούν έναντι άλλων τρόπων παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου αφού τους προσφέρουν δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ε πιλογήν (on demand) και ποικίλο και πρωτότυπο περιεχόμενο. Η παρακολούθηση πραγματοποιείται εντός του σπιτιού και αυξάνει κατά την περίοδο των διακοπών. Όσο για την συσκευή μέσω της οποίας παρακολουθούν είναι κυρίως οι έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές (laptops).

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η διείσδυση των εφαρμογών τηλεοπτικού περιεχομένου, παρότι μεγαλύτερη στα αστικά κεντρα (61%), έχει φτάσει στο 45% και στις αγροτικές περιοχές. Παράλληλα περισσότεροι είναι οι άντρες τηλεθεατές (61%) από τις γυναίκες (56%).

ΟΤΕ: Έρχεται η κατάρρευση του Netflix;

Τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο ανακοίνωσε η Netflix απογοητεύοντας τους επενδυτές ως προς τον αριθμό νέων συνδρομητών που ανακοίνωσε.

Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη ανά μετοχή στα 3,76 δολάρια, ενώ τα έσοδα ανήλθαν σε 7,16 δισεκατομμύρια δολάρια.

Την ίδια ώρα, αναλυτές από τη Refinitiv ανέμεναν κέρδη ύψους 2,97 δολαρίων ανά μετοχή και έσοδα 7,13 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παρ’ όλα αυτά η μεγάλη απογοήτευση ήρθε από τα 3,98 εκατομμύρια νέων συνδρομών που ανακοίνωσε η Netflix, καθώς οι αναλυτές της FactSet περίμεναν ότι η εταιρεία θα ανακοινώσει ένα νούμερο κοντά στα 6,2 εκατομμύρια.

Εκτός αυτού η πρόβλεψη για νέους συνδρομητές το τρέχον τρίμηνο είναι στο 1 εκατομμύριο, αριθμός απογοητευτικός για τους αναλυτές.

Αυτό ήταν που άσκησε σοβαρή πίεση στις μετοχές της εταιρείας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οδηγώντας σε απώλειες 11%, με την τιμή της μετοχής να πέφτει κάτω από τα 500 δολάρια.

«Πιστεύουμε ότι η αύξηση των συνδρομητικών πληρωμών επιβραδύνθηκε λόγω της μεγάλης διασποράς της Covid-19 το 2020 και ενός μικρότερου εύρους περιεχομένου το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή εξαιτίας του κορονοϊού», δήλωσε η Netflix στην επιστολή της προς τους μετόχους.

Τα έσοδα της εταιρείας εξακολουθούν να αυξάνονται κατά 24% σε ετήσια βάση και ήταν σύμφωνα με τις προβλέψεις για την αρχή του τριμήνου, δήλωσε η Netflix.