H&M: Ο πόλεμος του πατρόν έχει ξεκινήσει και τα H&M δείχνουν πως δεν αστειεύονται!
Η σουηδική Hennes & Mauritz (H&M) κατέθεσε μήνυση κατά της κινεζικής εταιρείας Shein κατηγορώντας τη για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.
Στη νομική αντιπαράθεση εμπλέκεται η Zoetop Business, εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ που ανήκε στο παρελθόν η Shein, όπως και η Shein Group.
Η H&M με έδρα τη Στοκχόλμη ζητά αδιευκρίνιστη αποζημίωση και την επιβολή ασφαλιστικών μέτρων για να σταματήσει η Shein την υποτιθέμενη παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων και των εμπορικών της σημάτων.
Η δίκη βασίζεται σε φωτογραφίες δεκάδων αντικειμένων, από μαγιό μέχρι πουλόβερ, οι οποίες, βάσει των ισχυρισμών της H&M, αποτελούν απόδειξη της αντιγραφής των σχεδίων της από τη Shein.
Οι λεπτομέρειες δημοσιοποιήθηκαν μετά από ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ στις 21 Ιουνίου, ενώ άλλη μια ακρόαση έχει προγραμματιστεί για τις 31 Ιουλίου.
Παρά τους πολυάριθμους ισχυρισμούς για παραβίαση της πνευματικής ιδιοκτησίας που διατυπώθηκαν κατά της Shein τα τελευταία τρία χρόνια, είναι ασυνήθιστο για έναν καθιερωμένο ανταγωνιστή της γρήγορης μόδας όπως η H&M να καταθέτει αγωγή.
Η κίνηση αυτή υπογραμμίζει την αυξανόμενη ένταση μεταξύ αυτών των κολοσσών της μόδας και την αυξανόμενη σημασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας στον κλάδο της γρήγορης μόδας.
Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της Shein το 2021 υπολείπονταν των πωλήσεων της H&M, ο ταχύς ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής μάρκας, που βασίζεται στα υψηλής ταχύτητας λανσαρίσματα νέων προϊόντων και στο ψηφιακό μάρκετινγκ, έχει προσελκύσει την προσοχή εταιρειών και σχεδιαστών στις δυτικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης.
Η Shein έχει εμπλακεί σε διάφορες υποθέσεις παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων.
Πέρσι η Shein ξεκίνησε νομικές ενέργειες στις ΗΠΑ κατά της Temu, θυγατρική της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου PDD, για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και για ψευδείς και παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές.
Η Temu από την πλευρά της άσκησε ανταγωγή κατά της Shein για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, υποστηρίζοντας ότι η Shein είχε χρησιμοποιήσει απειλές και εκφοβισμό για να αποτρέψει τους κατασκευαστές ενδυμάτων να συνεργαστούν μαζί της.
Η Shein αντιμετωπίζει επίσης περισσότερες από 10 αγωγές στην Αμερική φέτος για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας.
Ορισμένοι Αμερικανοί δικηγόροι έχουν κατηγορήσει τη Shein για συμμετοχή σε ένα μοτίβο εκβιαστικής δραστηριότητας, που συχνά συνδέεται με το οργανωμένο έγκλημα.
Υποστηρίζουν ότι η υποτιθέμενη κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας της Shein αποτελεί θεμελιώδη πτυχή του επιχειρηματικού της μοντέλου και ότι η εταιρεία προσφέρει συνήθως έναν μέτριο διακανονισμό σε μετρητά στους θιγόμενους σχεδιαστές.
Αυτή η αναδυόμενη νομική διαμάχη μεταξύ της H&M και της Shein θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα σημαντικό προηγούμενο για τη βιομηχανία γρήγορης μόδας.
Οι εταιρείες παγκοσμίως παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της υπόθεσης, η οποία ενδέχεται να αναδιαμορφώσει τις στρατηγικές γύρω από την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και την ανταγωνιστική δυναμική στη βιομηχανία της μόδας.
Δεδομένου ότι οι καταναλωτές δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη περισσότερο στα ζητήματα που αφορούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ενδέχεται να επηρεαστούν και οι αγοραστικές τους συνήθειες.
Η υπόθεση αυτή χρησιμεύει ως υπενθύμιση του ζωτικού ρόλου που διαδραματίζουν η πρωτοτυπία και η καινοτομία στην προώθηση της βιομηχανίας της μόδας, ακόμη και στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο της γρήγορης μόδας.
H&M: Η μεγάλη αλλαγή στο online shopping – Δείτε τι κάνει
Μια τεράστια αλλαγή φέρνει η σουηδική εταιρεία λανσάροντας περισσότερες μάρκες από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Η σουηδική αλυσίδα μόδας H&M εγκαινιάζει μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία οι πελάτες της θα βρουν εκτός από προϊόντα της H&M και μάρκες όπως Lee, Fila, Superdry και Crocs.
Εάν είναι επιτυχές το δοκιμαστικό, η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα της H&M θα επεκταθεί σταδιακά.
Το δοκιμαστικό της νέας πλατφόρμας η σουηδική εταιρεία το τεστάρει στη Σουηδία και τη Γερμανία. Συνολικά στο marketplace της υπάρχουν 13 μάρκες γυναικείας μόδας και 15 ανδρικές μάρκες.
«Η Σουηδία όσο και η Γερμανία έχουν μακρά παράδοση στις αγορές μέσω καταλόγων και στη Σουηδία ξεκινήσαμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ήδη από το 1998, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα στη Γερμανία υπάρχει εδώ και 15 χρόνια», λέει ένας εκπρόσωπος της H&M.
Σήμερα, πάνω από το ένα τρίτο των πωλήσεων της H&M προέρχεται ήδη από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο, η σουηδική εταιρεία λιανικών πωλήσεων μείωσε το επίπεδο των εκπτώσεων στα ενδύματα της και εμφάνισε έσοδα αυξημένα κατά 23%, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών.
Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 49,2 δισ. κορώνες (5,1 δισ. δολάρια) κοντά στην πρόβλεψη των αναλυτών για 49,1 δισ. κορώνες.
Τον Ιανουάριο, η διευθύνων σύμβουλος Helena Helmersson έθεσε ως στόχο τον διπλασιασμό των πωλήσεων με ταχύ ρυθμό μέχρι το 2030, με αύξηση πωλήσεων κατά 10% με 15% ετησίως.
Η H&M γνωστοποίησε τον Ιανουάριο ότι προγραμματίζει το κλείσιμο 120 καταστημάτων φέτος, κυρίως στην Ευρώπη.
Επίσης η H&M αποφάσισε να διακόψει προσωρινά τις πωλήσεις στη Ρωσία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά της, η οποία αντιπροσώπευε περίπου το 4% των συνολικών εσόδων κατά το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου οικονομικού έτους.
Τα καταστήματα στην Ουκρανία έκλεισαν επίσης για την ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2020, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 108,13 εκατ. ευρώ με πτώση 32,42% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με καθαρά κέρδη 2,29 εκατ. ευρώ και μείωση 34,17%.
Στην Ελλάδα λειτουργούν 35 καταστήματα και εν μέσω πανδημίας, το 2020, η H&M εγκαινίασε online καταστήματα και για τα υπόλοιπα σήματα του χαρτοφυλακίου της, πέραν της ναυαρχίδας H&M (COS, Monki, Weekday, & Other Stories και ARKET).
Επίσης εγκαινίασε την πρώτη boutique COS, στο Golden Hall, στις αρχές του 2021.