Σούπερ μάρκετ: Η Carrefour επιβεβαιώνει πως δεν το βάζει κάτω και οι απαιτήσεις της είναι πολύ υψηλές. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Το τελικό «όχι» στην πρόταση του καναδικού ομίλου Cοuche – Tard για τη εξαγορά της Carrefour είπε η γαλλική κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού Οικονομικών, Μπρουνό Λεμέρ, όπως μεταδίδει η Les Echos.
«Η θέση μου είναι ένα ευγενικό όχι, αλλά σαφές και οριστικό», σημείωσε ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ, Μπρουνό Λεμέρ, για την πρόταση των Καναδών, «βάζοντας μπορστά» τη διατροφική ασφάλεια.
Το δημοσίευμα χαρακτηρίζει την εξέλιξη ως αναπόφευκτη. «Η θέση μου είναι ένα ευγενικό όχι, αλλά σαφές και οριστικό», σημείωσε ο υπουργός σε συνέντευξή του στα δίκτυα BFMTV και RMC, έχοντας ήδη διαμηνύσει από προχθές ότι δεν είναι υπέρ μια τέτοιας κίνησης στο όνομα της «διατροφικής ασφάλειας» των Γάλλων.
«Αυτή η υγειονομική κρίση μας δίδαξε ένα πράγμα: ότι είναι η διατροφική ασφάλεια που είναι ανεκτίμητη», δήλωσε ο Λεμέρ.
Στον Καναδά, ωστόσο, εκτιμάται ότι ο όμιλος με έδρα το Κεμπέκ θα ήταν «ένας καλός ιδιοκτήτης της Carrefour», ακριβώς όπως «η Alstom ΄’εγινε ένας καλός ιδιοκτήτης για την Bombardier», όπως είπε χαρακτηριστικά σε δημοσιογράφους ο υπουργός Οικονομίας του κεμπέκ, Πι’ερ Φιτζγκίμπον.
«Η διατροφική ασφάλεια είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρας μας και ως εκ τούτου δεν εγκαταλείπουμε έναν από τους μεγάλους διανομείς της Γαλλίας», δήλωσε, προσθέτοντας ότι η «Carrefour είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης του ιδιωτικού τομέα της Γαλλίας με κοντά 100.000 υπαλλήλους» και ότι ο όμιλος «αντιπροσωπεύει περίπου το 20% της διανομής τροφίμων στη χώρα μας».
Για να αντιταχθεί στην αγορά αυτή, η κυβέρνηση μπορεί να βασιστεί στις ρυθμίσεις για τον έλεγχο των ξένων επενδύσεων, που της επιτρέπουν να μπλοκάρει τις διαδικασίες εξαγοράς στον αγροδιατροφικό τομέα.
Το 2019, η χρονιά πριν την πανδημία, αλλά και το 2020 – έτος της πανδημίας -αποδείχτηκαν ιδιαίτερα θετική περίοδος για το συντριπτικό τμήμα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα πανελλαδικής έρευνας της New Times σε 81 επιχειρήσεις του κλάδου, το ποσοστό αυτών που εμφάνισαν κέρδη ήταν 77,8%. Οι εν λόγω επιχειρήσεις αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους κατά 6% και τα συνολικά τους κέρδη κατά 44%.
Το 2020 – χρονιά της πανδημίας – οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διατήρησαν τις θετικές οικονομικές επιδόσεις τους, αφού σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετς διαμορφώθηκε περίπου στο 10% σε σχέση με το 2019
Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν αδιαμφισβήτητα έναν εκ των μεγάλων «πρωταγωνιστών» πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κατορθώνοντας σε μια χρονιά οικονομικής ασφυξίας να επιτύχουν διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων.
Μετά το δεύτερο lockdown στις 7 Νοεμβρίου ο συνολικός κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ κατέγραφε κάθε βδομάδα διψήφια άνοδο, ενώ στην εορταστική περίοδο υπολογίζεται πως προστέθηκαν πάνω από 1 δις. ευρώ στον τελικό «λογαριασμό» των πωλήσεων.
Το δεύτερο κύμα πανδημίας που προκάλεσε και το νέο lockdown αύξησε σημαντικά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ καθώς η αύξηση 10% που φαίνεται να σημειώθηκε το 2020 ξεπέρασε κατά πολύ τις προβλέψεις του Ιουνίου που έκαναν λόγο για αύξηση τζίρου κατά 5,3%. Παράλληλα το γεγονός ότι όλοι οι πολίτες ήταν φέτος αναγκασμένοι να κάνουν εορταστικά ρεβεγιόν στο σπίτι τους λόγω των κλειστών κέντρων διασκέδασης οδήγησε και στην σημαντική αύξηση των αγορών που σημειώθηκε στην περίοδο των Χριστουγέννων που ακόμα δεν έχει αποτυπωθεί στα τελικά αποτελέσματα.
Επίσης, τα ηλεκτρονικά κανάλια των σούπερ μάρκετ γνώρισαν ανάπτυξη με ρυθμούς που ξεπέρασαν το 150%, λόγω του ότι αυτά τα κανάλια είχαν μικρή συμμετοχή στον τζίρο τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο το 2020 ο τζίρος των ηλεκτρονικών καναλιών αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, με τις μεγάλες αλυσίδες να έχουν προχωρήσει σε στρατηγικές συνεργασίες και να έχουν επενδύσει στη βελτιστοποίηση της ηλεκτρονικής τους παρουσίας.
Ο Δεκέμβριος επίσης θεωρείται παραδοσιακά ο πιο δυνατός μήνας για τα σούπερ μάρκετ καθώς τότε πραγματοποιείται σχεδόν το 11% του τζίρου. Με τους καταναλωτές στο σπίτι, οι δυο τελευταίες εβδομάδες εκτιμάται ότι κατέγραψαν διψήφια αύξηση. Οι υπεραγορές και τα πολύ μεγάλα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν επίσης σημαντικά με τους καταναλωτές να προτιμούν τους πολύ μεγάλους χώρους καθώς η μεγάλη έκταση που διαθέτουν δίνει την αίσθηση ασφάλειας. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 10μηνο του 2020 οι υπεραγορές σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων κατά 48,1%, ενώ τα μεγάλα σούπερ μάρκετ με έκταση 1.000-2.499 τμ είδαν τον τζίρο να αυξάνεται κατά 35,2%.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της New Times, o συνολικός κύκλος εργασιών των 81 αλυσίδων σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 6% από 8,8 δισ. ευρώ το 2018 σε 9,3 δις. ευρώ το 2019. Στην πραγματικότητα ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των αλυσίδων σούπερ μάρκετς της χώρας κατά το 2019 υπερέβη τα 11 δις. ευρώ.
Τα συνολικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 44,1% από 72,4 εκατ. ευρώ το 2018 σε 104,3 εκατ. ευρώ. Η θεαματική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στην βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της μεγαλύτερης αλυσίδας του κλάδου, που είναι ο Σκλαβενίτης.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια παρέμειναν σταθερά στο επίπεδο του 1δισ. ευρώ ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις εμφάνισαν σημαντική αύξηση 29,6% προσεγγίζοντας τα 5,9 δις. ευρώ. Έτσι η σχέση ιδίων προς ξένα κεφάλαια εμφανίζεται αρκετά προβληματική.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της New Times, μεταξύ των σημαντικότερων (βάσει κύκλος εργασιών) του κλάδου είναι οι: Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, Α-Β Βασιλόπουλος, Μετρό ΑΕΒΕ, Μασούτης Διαμαντής, Πέντε ΑΕ, ΜΑΡΤ Κας & Κάρυ, Market In, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Bazaar, Χαλκιαδάκης, Εγνατία Σ/Μ, Θανόπουλος, Γουντσίδης, Σκόντο, Γαλαξίας Κονταράτου, Kosmoplus, Ντιελλάς, Κάντζας και ΕΛΟΜΑΣ.
Τα συμπεράσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι ο κλάδος διατηρεί τα χαρακτηριστικά ενός σταθερού, ανταγωνιστικού και ισχυρού τομέα του εν Ελλάδι εμπορίου. Έτσι, ο τομέας των σούπερ μάρκετ εκτιμάται να βρεθεί στην πρώτη πεντάδα των πλέον κερδοφόρων κλάδων του ελληνικού εμπορίου. Σύμφωνα με την έρευνα της New Times,
Πρώτον, από το δείγμα της έρευνας οι 63 επιχειρήσεις βρέθηκαν στη «φωτεινή πλευρά του φεγγαριού» εμφανίζοντας κέρδη. Αντιθέτως 18 επιχειρήσεις (ποσοστό 22,8%) παρουσίασαν ζημιές.
Δεύτερον, παρατηρώντας τα αποτελέσματα μόνον των κερδοφόρων επιχειρήσεων βλέπει κανείς ότι,
Oι συνολικές πωλήσεις των κερδοφόρων επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 4,1% για να φτάσουν τα 6,23 δισ. ευρώ
Τα συνολικά τους κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 109 εκατ. ευρώ
Τα συνολικά ίδια κεφάλαιά τους παρέμειναν σχεδόν σταθερά στο επίπεδο των 975 εκατ. ευρώ ενώ
Οι συνολικές υποχρεώσεις τους αυξήθηκαν κατά 18,4% στα 2,9 δις. ευρώ.
Τρίτον, σύμφωνα με τα παραπάνω και στον κλάδο των σούπερ μάρκετς έχουμε έναν διχασμό ανάμεσα στο υγιές και το προβληματικό κομμάτι του επιχειρείν. Παρ όλα αυτά αυτός ο διχασμός είναι χαμηλότερης έντασης καθότι ο κλάδος συνολικά απέσπασε περισσότερα οφέλη – κυρίως στην περίοδο της πανδημίας – σε σχέση με άλλους κλάδους που εμφάνισαν σημαντικές απώλειες.
Σκλαβενίτης
Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018). Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018). Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης. Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.
Α-Β Βασιλόπουλος
Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της. Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS». Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.
Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα. Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.
METRO ΑΕΒΕ
Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας». Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους. Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).
Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία. Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Αναφορικά με τα METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%. Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων. Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.
Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ
Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου. Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…