Κίνηση στους δρόμους: Η τροχαία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να λαμβάνει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στους κύριους δρόμους της Αττικής, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στοχευμένα και χωρίς καθυστέρηση όταν εντοπίζεται κάποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Drones θα χρησιμοποιεί η Τροχαία από εδώ και στο εξής για τον έλεγχο της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της Αττικής, με σκοπό τη αμεσότερη ρύθμιση της κυκλοφορίας στις κύριες αρτηρίες της πρωτεύουσας και την ταχύτερη αποσυμπίεση της κίνησης στους δρόμους.
Μέσω της χρήσης των drones, η Τροχαία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να λαμβάνει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στους κύριους δρόμους της Αττικής, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στοχευμένα και χωρίς καθυστέρηση όταν εντοπίζεται κάποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Τα drones θα λειτουργούν κεντρικά από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΘΕΠΕΚ) της Τροχαίας, απ’ όπου γίνεται και ο συντονισμός των δυνάμεων της Τροχαίας για όλη την Αττική.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μπορεί να δώσει ακριβή εικόνα για ένα μεγάλο κομμάτι μιας κεντρικής αρτηρίας της Αττικής και τη στιγμή που εντοπίζεται κάποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα θα δίνεται άμεσα οδηγία από το ΘΕΠΕΚ για να μεταβούν στο σημείο δυνάμεις της Τροχαίας και να ρυθμιστεί εγκαίρως.
Επομένως, εκτιμάται ότι η χρήση των drones θα συνεισφέρει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος που επικρατεί τις ώρες αιχμής σε ορισμένους δρόμους της Αττικής, μειώνοντας τον χρόνο των οδικών μετακινήσεων και παράλληλα καθιστώντας ασφαλέστερο το οδικό δίκτυο.
Κίνηση στους δρόμους: Αυτά είναι τα 3 οδικά έργα που θα «σώσουν» την Αθήνα
Πώς η Αττική θα πάρει ανάσα από την κίνηση στους δρόμους. Απελπιστική η κατάσταση στις κεντρικές λεωφόρους. Ποια έργα σχεδιάζονται για να αποσυμφωρήσουν από την καθημερινή κίνηση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Στους πρωτόγνωρους ρυθμούς με τους οποίους «τρέχουν» τα μεγάλα έργα στη χώρα καθώς και τις υποδομές που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον Σκάι.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη τα οδικά έργα, οι επεκτάσεις του Μετρό, αλλά και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών ενώ ταυτόχρονα θα κάνουν ευκολότερη την μετακίνηση των πολιτών.
«Κάναμε κάτι το οποίο έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια, γιατί η χώρα μας είχε μείνει πίσω στις υποδομές. Το Μετρό και οι επεκτάσεις του Προαστιακού είναι η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα» δήλωσε.
Ο Υφυπουργός στο σημείο αυτό τόνισε ότι «μετά την παράδοση του Μετρό στον Πειραιά όλοι βλέπουν πόσο έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία περισσότεροι από 50.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά».
«Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με την Γραμμή 4 του Μετρό που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα των έργων, ο Υφυπουργός Υποδομών, εκτίμησε πως «όλα θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν στην ώρα τους».
Συγκεκριμένα για την Γραμμή 4 του Μετρό τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά.
Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον σημείωσε ότι θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.
«Αυτές οι παρεμβάσεις είναι απαραίτητες ώστε να αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη. Δηλαδή, Μετρό, Προαστιακός, νέα οδικά έργα είναι το τρίπτυχο στο οποίο στοχεύουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα αμέσως επόμενα χρόνια» τόνισε.
Κίνηση στους δρόμους: Με τρεις επεκτάσεις ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι δρομολογούνται 3 επεκτάσεις.
Αρχικά, «είναι στον “αέρα” ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής.
Ταυτόχρονα, “τρέχει” και ο διαγωνισμός για την σύνδεση του Προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο» όπως σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
«Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε όλες τις υποδομές. Φανταστείτε την Αττική τα επόμενα χρόνια πως θα αλλάξει με το Μετρό, τον Προαστιακό και τα μεγάλα οδικά έργα» πρόσθεσε.
Κίνηση στους δρόμους: Τα τρία οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική
Στην συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής τονίζοντας ότι:
«Έχουμε ήδη δημοπρατήσει την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, δημιουργώντας ουσιαστικά μία νέα έξοδο προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλυτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου, για το οποίο έχουμε ήδη ανάδοχο και υπογράφουμε την σύμβαση μέσα στο ερχόμενο τετράμηνο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του».
Ο Υφυπουργός Υποδομών συνέχισε με την Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω την οποία, όπως έκανε γνωστό, «δημοπρατούμε εντός του Ιανουαρίου.
Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση με την οποία κλείνουμε ακόμα μια εκκρεμότητα από το παρελθόν».
Αναφερόμενος στην σύνδεση του Καρέα με το Ελληνικό που βρίσκεται υπό μελέτη, ο κ. Καραγιάννης είπε «η παρέμβαση μας θα αφορά την υπογειοποίηση στην περιοχή της Ηλιούπολης μέχρι την Αλίμου, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε όλη εκείνη την περιοχή», ενώ πρόσθεσε ότι «επιπλέον σχεδιάζουμε πώς θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο».
Κίνηση στους δρόμους: Άλλη πόλη η Θεσσαλονίκη με Flyover και Μετρό
Όσον αφορά τα έργα στην Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης δήλωσε πως είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Μετρό ενώ παράλληλα ξεκινούν οι εργασίες για το Flyover.
«Πρόκειται για έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα είναι έτοιμος σε 4 χρόνια και θα εξυπηρετεί διπλάσιο φόρτο από ό,τι σήμερα, θα πάμε δηλαδή στα 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση από 5.000» όπως εξήγησε.
Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «οι Θεσσαλονικείς ήδη επισκέφτηκαν κάποιους σταθμούς του Μετρό και το αμαξοστάσιο και είδαν την πραγματική πρόοδο του έργου, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του».
Κίνηση στους δρόμους: «Οι Κρητικοί τώρα βλέπουν έργα στον ΒΟΑΚ»
Σχετικά με την Κρήτη, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην τριπλή παρέμβαση των έργων υποδομής που υλοποιούνται, τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι καθώς και τα μεγάλα φράγματα.
Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ τόνισε ότι «ήδη έχουν ξεκινήσει να στήνονται τα πρώτα τα εργοτάξια στην ανατολική πλευρά του έργου, Νεάπολη –Αγ. Νικόλαος και οι εργασίες ξεκινούν άμεσα, ενώ στο Χερσόνησος – Νεάπολη υπογράφεται το επόμενο διάστημα η σύμβαση και ξεκινούν και εκεί οι εργασίες. Επίσης, μέχρι τέλος Μαρτίου θα έχουμε προσφορές στο μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που αυτή τη στιγμή προχωράει η Κυβέρνησή μας, ένα έργο ύψους 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο είναι το Χανιά-Ηράκλειο».
Ο κ. Καραγιάννης συμπλήρωσε ότι τα επόμενα χρόνια η Κρήτη θα αλλάξει ριζικά, ενώ χαριτολογώντας ανέφερε ότι οι Κρητικοί «ΒΟΑΚ άκουγαν και ΒΟΑΚ δεν έβλεπαν. Ενώ τώρα βλέπουν στημένα εργοτάξια».
Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας μας εξελίσσεται με έναν ρυθμό που είχαμε να δούμε πολλές δεκαετίες».
Κίνηση στους δρόμους: Δείτε τι θα φτιάξουν στην Αθήνα – Αλλάζει για πάντα η πρωτεύουσα
Στον συνολικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική καθώς και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη είτε θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα και θα αλλάξουν την εικόνα του Λεκανοπεδίου, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.
Δίνοντας τις βασικές κατευθύνσεις του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «η λογική μας είναι να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό με την επέκταση του δικτύου σταθερής τροχιάς και των οδικών αξόνων».
Για τον λόγο αυτό, τόνισε, ότι «κινηθήκαμε γρήγορα για να αντιμετωπίσουμε τις εκκρεμότητες που υπήρχαν και παραδώσαμε στην κυκλοφορία τους τρεις σταθμούς της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά».
Υπενθύμισε ότι «κανείς δεν πίστευε πως το έργο θα ολοκληρωθεί αλλά το δώσαμε στην κυκλοφορία και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από τις 11 έως τις 31 Οκτωβρίου πάνω από 50.000 πολίτες χρησιμοποιούν καθημερινά τους τρεις νέους σταθμούς».
«Χρειαζόμαστε περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μετρό» υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών και έκανε γνωστό ότι «έως το τέλος του 2022 θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμή 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγ. Νικόλαος».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννης «τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, που μαζί με τους διαγωνισμούς επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο που ήδη “τρέχουν” θα ενισχύσουν σημαντικά το δίκτυο».
«Ουσιαστικά, θα έχουμε σε εξέλιξη τρεις διαγωνισμούς για την ενίσχυση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, η κατασκευή της οποίας έχει ξεκινήσει και όπως είπε «με τη νέα Γραμμή Μετρό θα καταφέρουμε να πυκνώσουμε τους σταθμούς στο κέντρο της Αθήνας». Όπως εξήγησε «η Γραμμή 4 του Μετρό θα απορροφήσει σημαντική κίνηση, καθώς καθημερινά θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες».
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην ανάγκη ενίσχυσης του τροχαίου υλικού, τονίζοντας ότι «στις αρχές του 2023 θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την προμήθεια 15 νέων συρμών, ενώ έχουμε και την ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1».
Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, σημείωσε ότι «ο στόχος είναι αρχές του 2023 να φτάσουν τα πρώτα λεωφορεία και να αυξήσουμε τον στόλο».