Βάσεις 2024: Οι τελευταίες εκτιμήσεις – Τα μόρια σχολών σε όλα τα επιστημονικά πεδία

Βάσεις 2024: Φτάνει στο τέλος της η αγωνία των υποψηφίων στις Πανελλήνιες. Τα επόμενα βήματα μέχρι το Μηχανογραφικό και οι βαθμοί που θα καθορίσουν τις βάσεις. Όλες οι τελευταίες πληροφορίες και οι εκτιμήσεις στο xristika.gr.

Οι Βάσεις 2024 θα οριστικοποιήσουν και το τέλος της φετινής διαδικασίας των Πανελληνίων 2024. Πάντως, αυτή τη χρονιά, αναμένεται πανωλεθρία και μεγάλη πτώση στα μόρια των σχολών, αφού, σε κρίσιμα μαθήματα, τα θέματα που έπεσαν ήταν τα πιο δύσκολα των τελευταίων ετών.

Έτσι, την πτώση των βαθμών θα ακολουθήσει και η πτώση των βάσεων και όπως εκτιμούν οι ειδικοί, η πτώση αυτή θα είναι σε όλα τα επιστημονικά πεδία.

Ακόμα, λοιπόν, και οι δημοφιλείς σχολές, θα δουν πτώση στα μόρια, ενώ δεν θα είναι λίγοι οι υποψήφιοι που έχουν πέσει κάτω από τη βάση.

Αναλυτικά, όλες οι εκτιμήσεις για τις βάσεις και τους βαθμούς των Πανελλαδικών εξετάσεων:

Οι τελευταίες εκτιμήσεις βάσεων 2024

Ανά επιστημονικό πεδίο αναμένονται τα εξής:

  • 1ο επιστημονικό πεδίο: Πτώση πάνω από 200 μόρια
  • 2ο επιστημικό πεδίο: Πτώση πάνω από 500 μόρια
  • 3ο επιστημονικό πεδίο: Πτώση πάνω από 400 μόρια
  • 4ο επιστημονικό πεδίο: Μικρές αυξομειώσεις, άνοδος 100 μόρια και πτώση 100 μόρια

Τα γραπτά της Φυσικής ειδικά θα αρχίσουν να βαθμολογούνται από σήμερα και εκφράζονται φόβοι από εκπαιδευτικούς και βαθμολογητές που επικαλείται η εφημερίδα, πως θα είναι συντριπτικό το ποσό κάτω από τη βάση. Αναλυτικά ανά μάθημα:

  • Φυσική: Κάτω από τη βάση αναμένεται να είναι πάνω από το 50% των γραπτών
  • Ιστορία: Γύρω στο 55% αναμένονται τα γραπτά κάτω από τη βάση
  • Αρχαία: Υπάρχει εκτίμηση για 40% των γραπτών κάτω από τη βάση
  • Μαθηματικά: Από 50% έως και 70% υπολογίζεται ο αριθμός των γραπτών που θα είναι κάτω από τη βάση

Χαμηλούς βαθμούς «δείχνουν» τα δύσκολα θέματα – Πότε βγαίνουν τα αποτελέσματα

Σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται προσπάθεια οι βαθμολογίες να έχουν αναρτηθεί είτε έως το τέλος Ιουνίου (με πιθανότερη ημέρα την Παρασκευή 28/6) είτε τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου (Δευτέρα 1/7 ή Τρίτη 2/7).

Υπενθυμίζεται ότι οι βαθμοί θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση results.it.minedu.gov.gr και θα γνωστοποιηθούν στους υποψηφίους με τη νέα διαδικασία μέσω μηνύματος (SMS) στο κινητό τους τηλέφωνο.

Όσον αφορά τα ειδικά μαθήματα, οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.

Πανελλήνιες 2024: Μηχανογραφικό και βάσεις εισαγωγής

Η συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων εκ μέρους των υποψηφίων αναμένεται τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου και οι υποψήφιοι όταν κληθούν να δηλώσουν τα τμήματα προτίμησης θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν μόνο τα τμήματα στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

Δηλαδή, κάθε υποψήφιος θα βλέπει τα τμήματα εκείνα για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεών του είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την ΕΒΕ κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης όπου απαιτείται και της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών.

Τέλος, την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου αναμένεται η ανακοίνωση για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ονόματα των επιτυχόντων στα ΑΕΙ.

Απαιτητικά τα θέματα Ιστορίας

Τα θέματα της Ιστορίας κρίνονται ως απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, αναφέρει στο σχόλιό της για τα θέματα η ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών):

  • «Στο ΘΕΜΑ Α1 που παραδοσιακά εξετάζει κατανόηση ιστορικών όρων ζητήθηκαν δύο όροι που δεν είχαν τεθεί ποτέ πιο πριν στις εξετάσεις (Μακεδονική Επιτροπή και «σκωρίες»), ενώ ο τρίτος όρος (Συμφωνία Μουρνιών) είχε ζητηθεί στις επαναληπτικές Πανελλήνιες εξετάσεις του 2017.Η σωστή περιγραφή των όρων αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές.
  • Το ΘΕΜΑ Α2 δόθηκε ως ερώτηση κλειστού τύπου με τη μορφή ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια. Οι προτάσεις α, β, δ μπορούν να θεωρηθούν ως σαφείς, ενώ οι προτάσεις γ και ε σίγουρα θα δημιουργήσουν ζητήματα στους μαθητές καθώς η διατύπωσή τους είναι προβληματική.
  • Το ΘΕΜΑ Β1 ήταν σαφές και απλό και απαιτούσε απάντηση από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου (σελ.52, ενότητα 6).
  • Το ΘΕΜΑ Β2 ήταν «επανάληψη» ερωτήματος που είχε τεθεί και στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2008, με την απάντηση να προκύπτει από δύο διαδοχικές ενότητες του σχολικού βιβλίου (σελ. 217-218 του σχολικού βιβλίου).
  • Το ΘΕΜΑ Γ1 είναι χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με δύο παραθέματα προς εξέταση. Το υποερώτημα α ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές και να απαντήσουν στηριγμένοι σε άλλο απόσπασμα του σχολικού από αυτό που απαιτεί η απάντηση, ενώ το β υποερώτημα δεν έκρυβε δυσκολίες.
  • Το ΘΕΜΑ Δ1 – πιο απαιτητικό από το Γ1 – ήταν επίσης χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με τρία παραθέματα προς εξέταση. Και τα δύο υποερωτήματα ήταν σαφή με την απάντηση να βρίσκεται σε διαδοχικές σελίδες του σχολικού βιβλίου (σελ.60-61).

Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις».

Πολλά και δύσκολα τα θέματα της Φυσικής

Η ΟΕΦΕ σχολίασε και τα θέματα της Φυσικής:

«Πολλά και δύσκολα θέματα γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες. Τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.

Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις 3 ώρες κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό.

Δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες.

Ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της φυσικής στο Λύκειο.

Δεν έλαβαν υπόψη τις σημερινές καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα.

  • ΘΕΜΑ Α (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας με έμφαση στις λεπτομέρειες.
  • ΘΕΜΑ Β (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Πρόκειται για τρεις συνδυαστικές ασκήσεις η επεξεργασία των οποίων απαιτεί αρκετούς ποσοτικούς υπολογισμούς.
  • ΘΕΜΑ Γ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Μεγάλο και απαιτητικό για Γ θέμα. Στο Γ2 ζητήθηκε απόδειξη μετά από δεκαετίες.
  • ΘΕΜΑ Δ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ) Μια «υπερπαραγωγή» από αυτές που έχουν «κουράσει». Πρόκειται για δυο πυκνογραμμένες σελίδες με διψήφιο αριθμό ερωτημάτων που απαιτούν εξαιρετικά καλή γνώση της Α’ και της Β’ Λυκείου!».