Βάσεις 2022: Με αγωνία περιμένουν υποψήφιοι φοιτητές και γονείς τις ανακοινώσεις των φετινών βάσεων εισαγωγής σε ΤΕΙ και ΑΕΙ.
Για το νομοσχέδιο της Παιδείας, την πανεπιστημιακή αστυνομία, τα ολοήμερα σχολεία, τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά και την σχολική χρονιά 2022-2023 έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Πιο αναλυτικά αναφερόμενη στη σχολική χρονιά που ολοκληρώνεται τόνισε πως «Οι βαθμολογίες ανακοινώθηκαν και μάλιστα πιο νωρίς από το αναμενόμενο. Το ίδιο είναι και στόχος να γίνει με τα αποτελέσματα των βάσεων όπου γίνεται προσπάθεια να ανακοινωθούν και πριν τον 15αυγουστο».
Επιπλέον αναφέρθηκε στον στόχο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής τονίζοντας πως «μετά από τρία χρόνια και μία σειρά από ενέργειες του υπουργείου» έχουν γίνει προσπάθειες ώστε να αλλάξει το τόσο μεγάλο ποσοστό βαθμών κάτω από τη βάση.
«Η λύση του έρχεται από το νηπιαγωγείο, από όλα τα χρόνια της εκπαίδευσης. Γι΄ αυτό πχ επιμείναμε να έχουμε νηπιαγωγείο από τα 4 χρόνια, δίνουμε έμφαση στις δεξιότητες, αλλάζουμε τα βιβλία, βάζουμε την αξιολόγηση» τόνισε και συμπλήρωσε πως «Μια σειρά από πρωτοβουλίες που στοχεύουν στο πως θα αναβαθμίσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης».
Μάλιστα η κ Κεραμέως υπογράμμισε πως «Χαράσσαμε εκπαιδευτική πολιτική χωρίς να έχουμε μετρήσιμα δεδομένα. Πλέον από φέτος εφαρμόζουμε την ελληνική pisa όπου τις κάνουμε Καταγράφουμε αξιολογούμε ποια είναι η κατάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα, ποια τα περιθώρια βελτίωσης. Πάμε με στοχευμένες ενέργειες να βελτιώσουμε συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας».
«Ενσωματώνουμε προτάσεις και ο σχεδιασμός είναι να ψηφιστεί εντός Ιουλίου» τόνισε η υπουργός αναφερόμενη στο νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια και συμπλήρωσε «Είναι ένα νομοσχέδιο εκτενές γιατί είναι ένα πλήρης νόμος πλαίσιο για τα πανεπιστήμια. Βρήκαμε διατάξεις που υπήρχαν ακόμη και από το 1930, υπήρχαν διατάξεις που μιλούσαν για τον Βασιλιά και ήταν ακόμη σε ισχύ. Προσφέρουμε τώρα ένα πλήρες κωδικοποιημένο νόμο πλαίσιο για τα πανεπιστήμια, να υπάρχει ασφάλεια δικαίου με τον νόμο αυτό να δίνει πάρα πολλές δυνατότητες στα πανεπιστήμια».
Όπως:
«Το μοναδικό σημείο αυτού του νομοσχεδίου είναι ο Πρύτανης, με ποιον τρόπο θα αναδεικνύεται ο Πρύτανης. Αυτό όμως είναι ένα θέμα που αφορά συγκεκριμένο αριθμό ανθρώπων» πρόσθεσε.
«Ο νόμος που έχει ψηφιστεί έλεγε ρητά ότι πρέπει να προηγηθεί Προεδρικό Διάταγμα. Γιατί τίθενται κάποια ευαίσθητα ζητήματα. Το Συμβούλιο της Επικρατείας πριν από μερικές εβδομάδες αποφάνθηκε θετικά, είπε ότι η ρύθμιση είναι συνταγματική, είμαστε στη διαδικασία έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος και αμέσως μετά θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων».
Ενώ υπογράμμισε πως οι ομάδες αυτές θα δρουν με αποτρεπτικό τρόπο, θα αποτρέπουν την τέλεση αξιόποινων πράξεων.
Τέλος η αρμόδια υπουργός ανακοίνωσε πως ο σχεδιασμός για την έναρξη της ερχόμενης σχολικής χρονιάς είναι η 12η Σεπτεμβρίου.
Χαμηλότερες πτήσεις σε σχέση με το 2021 αναμένεται να κάνουν φέτος οι βάσεις 2022 των περιζήτητων σχολών των ελληνικών πανεπιστημίων. Αντίθετα, η διαβάθμιση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων ανά μάθημα στις Πανελλήνιες 2022 θα προκαλέσει, για ακόμη μία χρονιά, το φαινόμενο των «βάσεων διαφορετικών ταχυτήτων και προσήμων», τόσο στις σχολές που κινούνται στα μεσαία βαθμολογικά πεδία όσο και στις χαμηλόβαθμες, πέριξ της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Ο κατώτερος βαθμός που θα εξασφαλίσει σε κάποιον υποψήφιο ένα εισιτήριο για τα ΑΕΙ θα είναι 8,37, από 8,27 πέρυσι. Αυτά δείχνουν τα πρώτα συμπεράσματα από την ανακοίνωση, χθες, των φετινών υποψηφίων.
Από τη σύγκριση των φετινών επιδόσεων με εκείνες του 2021 προκύπτει ότι το μάθημα που τα πήγαν χειρότερα οι υποψήφιοι ήταν η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας. Στην Εκθεση ζητήθηκε από τους υποψηφίους να εκφράσουν τη γνώμη τους για την αξία της ιστορικής γνώσης και να αναφέρουν βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον τους για το ιστορικό παρελθόν. Πρόκειται για ζητήματα (ιστορία, μνήμη, νεκροί, επέτειοι) που δεν τους είναι ιδιαίτερα οικεία και αυτό αποτυπώθηκε στις επιδόσεις, καθώς το 17,13% έγραψε κάτω από τη βάση έναντι 22,77% πέρυσι. Αντίθετα δεν υπήρξε διαφοροποίηση γραπτών κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά και στη Βιολογία.
Σύμφωνα από την επεξεργασία των στοιχείων που έκανε για την «Κ» ο μαθηματικός-αναλυτής κ. Στράτος Στρατηγάκης για τα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο της μεγαλύτερης κατηγορίας υποψηφίων, από τα ημερήσια Γενικά Λύκεια προκύπτουν τα ακόλουθα:
Ο μέσος όρος των επιδόσεων των 18.276 υποψηφίων του πεδίου είναι 11,31, λίγο αυξημένος από το 11,17 του 2021. Αυτό αποτυπώνεται στην ελάχιστη βάση εισαγωγής του πεδίου, η οποία ανεβαίνει στο 9,05 από 8,94. Η ελαφρά άνοδος των χαμηλόβαθμων σχολών είναι δεδομένη, ωστόσο το αντίστροφο εκτιμάται ότι θα συμβεί με τις βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών (νομικές, ψυχολογίες), καθώς μειώθηκαν οι αριστούχοι (με επιδόσεις πάνω από 18) σε Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία και Λατινικά.
Ο μέσος όρος των 14.200 υποψηφίων του πεδίου μειώθηκε (11,84 από 11,98 πέρυσι) και η ΕΒΕ θα φθάσει στο 9,47 από 9,58. Πτωτική είναι η τάση και στα υψηλόβαθμα τμήματα (ηλεκτρονικών υπολογιστών, μηχανολόγων κ.ά), καθώς έχουμε λιγότερους αριστούχους σε Μαθηματικά και Φυσική.
Ελαφρώς χαμηλότερος είναι ο μέσος όρος των επιδόσεων των 13.676 υποψηφίων, στο 12,03 από 12,12. Αυτό θα ρίξει την ΕΒΕ (στο 9,62 από 9,7) και τις χαμηλόβαθμες βάσεις του πεδίου, αλλά μάλλον λίγο, καθώς οι επιδόσεις πάνω από τη βάση στη Βιολογία –κρίσιμο μάθημα για αρκετά τμήματα– αυξήθηκαν. Η τάση των βάσεων των περιζήτητων ιατρικών σχολών αναμένεται να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ή ελαφρώς πτωτικά, αφού είχαμε μείωση των άριστων γραπτών στη Φυσική και τη Βιολογία, μεγάλη αύξησή τους στη Χημεία και μικρότερη αύξησή τους στη Γλώσσα.
Ο μέσος όρος των επιδόσεων των 25.116 υποψηφίων του πεδίου αυξήθηκε από 10,34 σε 10,46 και άρα θα βελτιωθεί η ΕΒΕ από 8,27 σε 8,37. Αυτό θα οδηγήσει σε άνοδο τις χαμηλόβαθμες σχολές. Στον αντίποδα, πτωτικά θα κινηθούν οι υψηλόβαθμες σχολές (πληροφορικής και οικονομικών σπουδών), αφού είχαμε μείωση των επιδόσεων στις υψηλές βαθμολογίες και των τεσσάρων μαθημάτων του πεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις.
Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.
Ενδεικτικά, δίνεται ένα παράδειγμα υποψηφίου ΓΕΛ για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Αυτός ο υποψήφιος συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…