LIDL: Σάλος έχει προκληθεί τις τελευταίες ώρες μετά τις καταγγελίες εργαζομένων στη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, καθώς εμφανίζονται μαζικά κρούσματα κορονοϊού χωρίς να γίνεται σε κανέναν τεστ!
Την ανακοίνωση εξέδωσε το «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ LIDL ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ», αναφέροντας χαρακτηριστικά πως δεν θα αφήσει σε… χλωρό κλαρί τη διοίκηση!
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Συνάδελφοι-ισσες
Τα πρωτόκολλα διασποράς της πανδημίας του νέου κορονοϊού που εφαρμόζει Κυβέρνηση και μεγαλοεργοδοσία βρίσκονται σε πλήρη εφαρμογή και όπως φαίνεται είναι άκρως αποτελεσματικά και στα LIDL.
Τι και αν το προηγούμενο διάστημα το σωματείο μας αλλά και κλαδικά σωματεία στο εμπόριο σε όλη την Ελλάδα έχουμε καταγγείλει την LIDL αλλά και τους υπόλοιπους σουπερ μαρκετάδες για τα πρωτόκολλα που εφαρμόζουν, τι και αν το σωματείο μας κατέθεσε επίσημα υπόμνημα στην εταιρεία για τα ελάχιστα αναγκαία μέτρα που θα πρέπει να πάρει η πολυεθνική σε περίπτωση κρούσματος σε κατάστημα, ’’ο καλός,, και ‘’Τοπ,, Εργοδότης μας φαίνεται πως δεν ιδρώνει καν το ‘’αυτί,, του.
Τα μαζικά κρούσματα κορονοϊού που εμφανίστηκαν το ένα μετά το άλλο στα καταστήματα των Κάτω Πατησίων και του Περιστερίου είναι ακριβώς αποτέλεσμα εφαρμογής των υγειονομικών πρωτόκολλων, που υποτίθεται ότι διασφαλίζουν τη μη διασπορά του ιού.
Βεβαίως συνάδελφοι πρέπει να συγχαρούμε την εργοδοσία αφού φρόντισε να μην χαλάσει το Πάσχα των εργαζόμενων στα Κάτω Πατήσια αφού τους ενημέρωσε ότι την ημέρα εκείνη άλλοι τέσσερις εργαζόμενοι του καταστήματος βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό ως συνέχεια των τριών κρουσμάτων τη Μεγάλη Τετάρτη φροντίζοντας δε να τους στείλει στη δουλειά χωρίς να έχουν κάνει πρώτα ούτε το rapid test την Τετάρτη 5 Μάη, στο δε Περιστέρι εμφανίστηκαν σωρευτικά 8 κρούσματα, για κλείσιμο του καταστήματος βέβαια ούτε λόγος!
ΤΙ ΑΞΙΑ ΕΧΕΙ Η ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΚΕΡΔH?
ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.
Συνάδελφοι-ισσες
Κάνουμε σαφές σε όλους σας ότι δεν θα σταματήσουμε το επόμενο διάστημα να αποκαλύπτουμε την εταιρεία, δεν θα τους αφήσουμε σε ‘’χλωρό κλαρί,, και να πιέζουμε σε κάθε κατεύθυνση για να παρθούν ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς.
ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ
ΤΟ Δ.Σ.»
LIDL: Μεγάλη διαρροή χρημάτων – Πώς έχασε εκατομμύρια
Το lockdown προκάλεσε «αιμορραγία» στην μεγάλη αλυσίδα Σούπερ μάρκετ. Πώς θα καλυφθεί η χασούρα μηνών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Κοντά στο 1/5 του τζίρου της έχει χάσει η Lidl Ελλάς, η ελληνική θυγατρική του γερμανικού ομίλου, από τον Νοέμβριο μέχρι σήμερα, δηλαδή από την επιβολή του δεύτερου lockdown και μετά, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.
Ο λόγος είναι ότι κοντά στο 17% του τζίρου της προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων bazaar, ρούχων, εξαρτημάτων κλπ., δηλαδή προϊόντων που απαγορεύεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ από το φυσικό τους δίκτυο, αλλά μόνο από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και η Lidl δεν διαθέτει e-shop.
Παρά την απώλεια αυτή η Lidl, που δεν λειτουργεί με καθεστώς Ανώνυμης Εταιρείας και δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις, παραμένει ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα. Ένας παίκτης που «απειλεί» τη θέση της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος οι πωλήσεις της οποίας πέρυσι ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ.
Σχετικά με τις επιδόσεις της, σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει στο παρελθόν ο επικεφαλής της, το 2019 η αλυσίδα διεύρυνε την πελατειακή της βάση, αύξησε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα της και μεγάλωσε το καλάθι αγορών. Αυτά συντέλεσαν στην αύξηση στον τζίρο της κατά 8,8% το 2019 ενώ ανοδικά κινήθηκε μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.
Η γερμανική αλυσίδα, τα τελευταία 20 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά, συνεχίζει ευλαβικά να επενδύει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να αναπτύξει τη δραστηριότητά της.
Ο σχεδιασμός της μέχρι το 2023 περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ με τη λειτουργία 11 νέων καταστημάτων. Για τη φετινή χρονιά, όπως έχει πει ο Ιάκωβος Ανδρεανίδης, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, είναι η δημιουργία 4 καταστημάτων και 5 ακόμη το 2022 καθώς και η δημιουργία νέου logistic center.
Παράλληλα πέρυσι η εταιρεία επιβράβευσε τους εργαζόμενους της με επιπρόσθετες παροχές συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ οι οποίες δόθηκαν σε όλους ανεξαρτήτως βαθμίδας, ενώ προ ημερών ανακοίνωσε πως προχωρά σε αύξηση απολαβών της τάξης του 3,5% προς την κατεύθυνση ενός ενιαίου μισθολογικού πλαισίου για τους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής σε καταστήματα και αποθήκες σε όλη την Ελλάδα. Σε επίπεδο έτους η συνολική αύξηση της επένδυσης σε κόστος προσωπικού θα ανέλθει στα 1,8 εκατ. ευρώ.
LIDL: Συναγερμός!
Σε… πολυκαταστήματα ή ακόμη και σε σούπερ μάρκετ μετατρέπονται ολοένα και περισσότερες αλυσίδες που έως τώρα είχαν ως βασικό αντικείμενο τις ηλεκτρικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας και αναλώσιμα, αξιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα στο ευρύ κοινή και την υποδομή που έχουν ήδη σε ηλεκτρονικό εμπόριο, σε αποθηκευτικούς χώρους και γενικώς σε εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Έτσι, μετά την αλυσίδα «Κωτσόβολος», η οποία τους τελευταίους μήνες έχει διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της σε προϊόντα που δεν σχετίζονται με τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, προϊόντα τα οποία διαθέτει αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, ήρθε η σειρά της γνωστής αλυσίδας «Πλαίσιο» να εισέλθει σε μία εντελώς διαφορετική κατηγορία, η οποία, όμως σχετίζεται άμεσα με την πανδημία.
Πλέον η αλυσίδα γνωστή εδώ και χρόνια για την δραστηριότητά της σε προϊόντα τεχνολογίας, αναλώσιμα και γραφική ύλη και πριν από δύο χρόνια και για την είσοδό της και στις «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές, διαθέτει μία νέα κατηγορία προϊόντων υπό την ονομασία «Είδη ατομικής προστασίας», η οποία περιλαμβάνει από ιατρικές και υφασμάτινες μάσκες, αντισηπτικά χεριών έως και κρεμοσάπουνα που συνήθως βρίσκουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μέχρι θερμόμετρα, αποστειρωτές αέρα και διαχωριστικά πλέξιγκλας.
Σημειώνεται ότι η «Κωτσόβολος» έχει ήδη προσθέσει στο κωδικολόγιό της για πώληση από το ηλεκτρονικό της κατάστημα και όχι από τα φυσικά καταστήματα, είδη ταξιδίου, όργανα γυμναστικής προϊόντα για παιδιά και βρέφη, από μπιμπερό έως καρότσια και ειδικά καθίσματα για το αυτοκίνητο, παιχνίδια εξωτερικού χώρου κ.α.
Η διοίκηση της εταιρείας, μάλιστα, έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει από περίπου 15.000 σε 35.000 τους κωδικούς προϊόντων της που διατίθενται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Αν μη τι άλλο η πανδημία και κυρίως το κλείσιμο μεγάλου μέρους των εμπορικών καταστημάτων και για μεγάλο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με τη στροφή των καταναλωτών -είτε διότι δεν έχουν άλλη επιλογή, είτε διότι αποφεύγουν τις μετακινήσεις και των συγχρωτισμό με άλλα άτομα- οδηγεί σε μετασχηματισμούς διαφόρων τύπων στις επιχειρήσεις, μετασχηματισμοί οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν νέου τύπου συγκέντρωση στο λιανεμπόριο.
Τούτο ήδη συμβαίνει με τα σούπερ μάρκετ, έστω και αν με απαγορεύσεις από την πλευρά της πολιτείας δεν διαθέτουν σειρά προϊόντων -από τα φυσικά τους καταστήματα- που εντάσσονται στην κατηγορία των διαρκών καταναλωτικών αγαθών.
Το παραπάνω αφήνει σαφώς να εννοηθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού στα συμπεράσματα της έκθεσης που δημοσιοποίησε πρόσφατα για τα βασικά καταναλωτικά είδη, ουσιαστικά για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Αναφέρει χαρακτηριστικά στα συμπεράσματά της: «Για τη λήψη τυχόν περιοριστικών μέτρων (σ.σ. εννοεί για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού) επιβάλλεται να αξιολογούνται οι διάφορες διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις πολιτικής, να πραγματοποιείται ανάλυση κόστους – οφέλους και να επιλέγεται η πολιτική που ελαχιστοποιεί τους περιορισμούς και τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, σταθμίζοντας τις εναλλακτικές λύσεις ως προς την αναλογικότητά τους αναφορικά με τη διασφάλιση τόσο της προστασίας της δημόσιας υγείας αλλά και τη διασφάλιση της δημόσιας οικονομίας.
Καθώς η συνολική ανά έτος χρονική περίοδος κατά την οποία γίνεται περιορισμός της λειτουργίας των καταστημάτων λιανεμπορίου αυξάνεται λόγω νέας κατά περιόδους εφαρμογής των έκτακτων περιοριστικών μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, πιθανώς ελλοχεύει ο κίνδυνος εξόδου μικρών και μεσαίων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και της επακόλουθης υπέρμετρης συγκέντρωσης σε μία πληθώρα αγορών (προϊόντων και υπηρεσιών).
Η τάση και ο βαθμός προς τη συγκέντρωση αυτή δύναται να γιγαντωθεί μέσω και της εξαγοράς των εναπομεινάντων παικτών στην αγορά από μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους».