Βαρδινογιάννης: Το ‘πε και το ‘κανε! Τον εξαγόρασε και αυτόν

Βαρδινογιάννης: Η Έκτακτη ΓΣ του Ομίλου Motor Oil ενέκρινε την απόκτηση του 25% της ANEMOΣ RES από την MORE. Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής η MORE κατέχει πλέον το 100% των μετοχών της ANEMOΣ RES. ;Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Motor Oil με αντικείμενο την επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΜΟΣ RES, από την MORE, θυγατρική εταιρεία του Ομίλου που δραστηριοποιείται στις ΑΠΕ.

Σημειώνεται ότι τον Δεκέμβριο του 2022 είχε ολοκληρωθεί η αρχική πώληση του 75% της ΑΝΕΜΟΣ RES προς την MORE.

Με τη σημερινή ολοκλήρωση της συμφωνίας, που αποτελεί το μεγαλύτερο project εξαγοράς για τον Όμιλο, η Motor Oil ενισχύει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμά της στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και ισχυροποιεί την ηγετική της θέση στο ενεργειακό τοπίο της χώρας.

Η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ αποτελεί αναπόσπαστο πυλώνα του στρατηγικού σχεδιασμού για την ενεργειακή μετάβαση του Ομίλου Motor Oil με ορίζοντα το 2030.

Η μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της ΑΝΕΜΟΣ RES θα αποφέρει σημαντικά οφέλη για την MORE, καθώς πλέον η MORE μπορεί να πραγματοποιήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα λειτουργίας, ανάπτυξης και ενεργειακής διαχείρισης των έργων της και να επωφεληθεί από την πλήρη αυτονομία στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΝΕΜΟΣ RES.

Ειδικότερα, η ενοποίηση των οργανογραμμάτων των δυο εταιρειών θα οδηγήσει στην δημιουργία ενός ενιαίου οργανωτικού σχήματος ενώ η MORE θα διαθέτει απόλυτη κυριότητα στα έργα ΑΠΕ της ΑΝΕΜΟΣ RES τα οποία βρίσκονται στα τελευταία στάδια ανάπτυξης.

Η MORE αποτελεί σημαντικό βραχίονα της ενεργειακής μετάβασης του Ομίλου Motor Oil. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαθέτει ένα σύγχρονο χαρτοφυλάκιο συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 837 MW, το 94% του οποίου είναι μονάδες παραγωγής με βάση την αιολική ενέργεια.

Επιπρόσθετα, διαχειρίζεται έργα σε διάφορα στάδια ανάπτυξης συνολικής ισχύος 2.2 GW. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2023, αδειοδοτήθηκαν περισσότερα από 450 MW νέα έργα με περιβαλλοντικές άδειες, ενώ λήφθηκαν τελικοί όροι σύνδεσης με το δίκτυο για 287 MW.

Βαρδινογιάννης: Έκανε το μεγάλο άλμα – Έτσι θα βγάλει δισεκατομμύρια

Πώς η Motor Oil ανοίγει την αγορά του υδρογόνου στην Ελλάδα. Η μονάδα ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο της εταιρείας και τα δύο υδρογονάδικα σε Αγίους Θεοδώρους και Ακράτα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στο άνοιγμα της αγοράς αλλά και της οικονομίας του υδρογόνου στην Ελλάδα, αποσκοπεί η συμμετοχή της Motor Oil στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ Ephyra, δημιουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων μια μονάδα παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30MW από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την χρήση της ηλεκτρόλυσης.

Στο έργο που ετησίως θα παράγει 4.500 τόνους ανανεώσιμου καυσίμου και είναι συνολικού ύψους 24,4 εκ. ευρώ, οι ευρωπαϊκοί πόροι θα ανέλθουν σε 18 εκ. ευρώ μέσω χρηματοδότησης από τον «κουμπαρά» του Clean Hydrogen Partnership που χρηματοδοτεί αντίστοιχες δράσεις με συνολικά κονδύλια 2 δις. ευρώ.

Η Μοtor Oil (ΜΟΙ) θα είναι ο συντονιστής του έργου στο οποίο θα συμμετέχουν και άλλοι 10 εταίροι από επτά ευρωπαϊκές χώρες.

Σε ένα περίπου χρόνου η εταιρεία, θα έχει λάβει και την τελική επενδυτική απόφαση με στόχο αν ο σχεδιασμός προχωρήσει η μονάδα να τεθεί σε λειτουργία το 2026.

Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, διευθυντή ευρωπαϊκών θεμάτων της Motor Oil, δήλωσε χθες κατά την παρουσίαση του προγράμματος, ότι το «EPHYRA» έχει λάβει μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις που έχουν δοθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon Europe και του Clean Hydrogen Partnership και ταυτόχρονα ότι είναι το μεγαλύτερο συγχρηματοδοτούμενο έργο ηλεκτρόλυσης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Βαρδινογιάννης: Ένα πλέγμα δράσεων

Το έργο της Motor Oil περιγράφει ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για το πώς θα πετύχουμε την ανταγωνιστική παραγωγή πράσινου υδρογόνου εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογική καινοτομία και την κυκλικότητα που προκύπτει από τη βιομηχανική συμβίωση στις εγκαταστάσεις μας, δήλωσε χθες και ο κ. Γιώργος Μητκίδης, επικεφαλής εναλλακτικών καυσίμων της εταιρείας.

Σε αυτό όπως τονίστηκε συμβάλλει σημαντικά και η χρηματοδότηση καθώς έτσι αντιμετωπίζονται τα εμπόδια επιχειρηματικού ρίσκου και οικονομικής βιωσιμότητας της επένδυσης εξαιτίας της ανωριμότητας της τεχνολογίας και της απουσίας οικονομίας υδρογόνου στη χώρα.

Το υδρογόνο αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Motor Oil μέσω του προγράμματος Blue Med που παρουσίασε πριν δύο χρόνια αλλά και του TRIERES στο οποίο επίσης έχει το ρόλο του συντονιστή με σκοπό τη δημιουργία μίας μικρής κοιλάδας υδρογόνου.

Η νέα τεχνολογία έχει κινητοποιήσει ήδη και σημαντικές συμμαχίες στην αγορά καθώς η ΜΟΙ έχει συνάψει συμφωνία και με την ΔΕΗ μέσω κοινής εταιρείας, η οποία στο εξής θα είναι ο φορέας υλοποίησης όλων των αντίστοιχων πρότζεκτ μεγάλης κλίμακας.

Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων δρομολογείται και η δημιουργία των δύο πρώτων πρατηρίων υδρογόνου αρχικά στα ΣΕΑ των Αγίων Θεοδώρους και αργότερα στην Ακράτα, συνολικής επένδυσης 3,5 εκατ. με κοινοτική χρηματοδότηση 50%.

Τα στελέχη της εταιρείας διευκρίνισαν χθες ότι από τις πρωτοβουλίες αυτές η ΜΟΙ δεν σκοπεύει να αποκομίσει κέρδος κάτι που δεν θα ήταν άλλωστε δυνατό σε μια αγορά τόσο κλειστή αλλά επιδίωξη είναι μέσα από τα πιλοτικά αυτά προγράμματα η σταδιακή ωρίμανση της αγοράς.

Βαρδινογιάννης: Πώς θα δουλέψει το Ephyra

Το κομμάτι της παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου καλύπτεται μέσω διαδικασίας ηλεκτρόλυσης στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Motor Oil μέσω του έργου EPHYRA.

Όλο το σύμπλεγμα εφαρμογών αναπτύσσεται μέσω της κοιλάδας υδρογόνου της Motor Oil -πρόκειται για το έργο TRIERES– και περιλαμβάνει τη διανομή συμπιεσμένου υδρογόνου μέσω συστήματος διακίνησης σε φιάλες, καθώς και μέσω συστήματος αγωγών στην τοπική βιομηχανία, ενώ διερευνάται η δυνατότητα μέρους του να εγχύεται στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Φυσικά μια σημαντική ποσότητα προορίζεται για μετατροπή σε ανανεώσιμα και συνθετικά καύσιμα όντας το κλειδί για τη παραγωγή αυτών των νέων καυσίμων εντός των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Motor Oil.

O απώτερος σκοπός του προγράμματος, κατά τον κ. Μητκίδη είναι να επιτευχθεί η ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου και της διείσδυσης σε νέες εφαρμογές μέσω συνεργασιών και εξασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητα του τελικού προϊόντος.

Με το έργο «EPHYRA» η Motor Oil προσβλέπει στη δημιουργία ενός εξελιγμένου συστήματος ηλεκτρόλυσης 30 MW για παραγωγή ανανεώσιμου/πράσινου υδρογόνου και την αξιοποίηση της βιομηχανικής συμβίωσης στις εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ώστε η τελική τιμή του να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα καύσιμα ορυκτής προέλευσης. Χθες τα στελέχη της ΜΟΙ απέφυγαν να δώσουν λεπτομέρειες για τα τιμολόγια, δήλωσαν πάντως ότι ευρωπαϊκά η μέση τιμή του γκρι υδρογόνου (παράγεται από ορυκτά καύσιμα) είναι 1 ευρώ το κιλό ενώ στο πράσινο υδρογόνο που παράγεται μέσω ΑΠΕ είναι 4,5 ευρώ το κιλό.

Η διαδικασία της ηλεκτρόλυσης αφορά στη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Εφόσον η ενέργεια που χρησιμοποιείται για αυτή τη διαδικασία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το υδρογόνο που προκύπτει θεωρείται ανανεώσιμο ή πράσινο.

Η πράσινη ενέργεια θα παρέχεται μέσω ενός ολοκληρωμένου συστήματος ενεργειακής διαχείρισης από την θυγατρική εταιρεία του ομίλου, ΜΟRE, ως φορέας διαχείρισης ενέργειας που διαθέτει ένα πλούσιο pipeline ανανεώσιμων έργων υπό ανάπτυξη και συμβάσεις με έργα τρίτων και PPAs.

Επίσης πράσινη ενέργεια θα μπορεί να παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές που αναπτύσσονται στην περίμετρο του διυλιστηρίου και από το καινοτόμο σύστημα που αξιοποιεί την απορριπτόμενη ενέργεια από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις επιτυγχάνοντας τη μείωση του κόστους παροχής ενέργειας και συνολικά του κόστους παραγωγής υδρογόνου.

Η κατανάλωση του υδρογόνου που θα παράγει η μονάδα θα γίνεται τόσο εσωτερικά από τη Motor Oil για την παραγωγή ανανεώσιμων και συνθετικών καυσίμων όσο και εξωτερικά, από τελικούς καταναλωτές εκτός διυλιστηρίου στους οποίους η διάθεση θα γίνεται μέσω συστήματος διανομής με συστοιχίες φιαλών συμπιεσμένου αερίου σε βυτιοφόρα.

Βαρδινογιάννης: Ασύλληπτο! Έριξε εκατομμύρια στα… σκουπίδια

Μπαίνει στην πρίζα η μονάδα διαχείρισης αποβλήτων της Μοtor Oil στο Αμάρι της Κρήτης. Το έργο κατασκευάστηκε από την Thalis που εξαγοράστηκε πρόσφατα από τον όμιλο Βαρδινογιάννη. Ισχυρά μεγέθη για την περιβαλλοντική εταιρεία και ανεκτέλεστο 224 εκ. ευρώ για το 2022. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Mε την μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στο Αμάρι της Κρήτης συνολικής δυναμικότητας 43.000 τόνων διευρύνει την παρουσία του στον τομέα της κυκλικής οικονομίας ο όμιλος της Motor Oil.

Η κατασκευή της νέας μονάδας έχει ολοκληρωθεί με στόχο την εμπορική της λειτουργία στις αρχές του καλοκαιριού.

To Αμάρι ανήκει στα asset που απέκτησε ο πετρελαϊκός και ενεργειακός όμιλος τον περασμένο Νοέμβριο όταν ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση για την εξαγορά της Thalis.

Πρόκειται για μια εξειδικευμένη εταιρεία περιβαλλοντικών έργων με την οποία η Motor Oil υπηρετεί τον στρατηγικό σχεδιασμό για ανάπτυξη σε τέσσερις πυλώνες: τα διυλιστήρια, την λιανική και τη κινητικότητα, τις ΑΠΕ και τα εναλλακτικά καύσιμα και το τομέα της κυκλικής οικονομίας.

Βαρδινογιάννης: Τι περιλαμβάνει η νέα μονάδα

Το νησί της Κρήτης βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο μεγάλων και σημαντικών έργων υποδομής (ΒΟΑΚ, μονάδα αντλησιοταμίευσης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Καστέλι) και η νέα μονάδα με προϋπολογισμό 42 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτήθηκε από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ, αποτελεί άλλο ένα δείγμα γραφής στην ενίσχυση της περιοχής με έργα μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας.

Η σύμβαση περιλαμβάνει την 6μηνη δοκιμαστική λειτουργία που έχει ξεκινήσει από το Φεβρουάριο και την κανονική λειτουργία για 5 χρόνια.

Το Αμάρι θα επεξεργάζεται ετησίως 35.600 τόνους από σύμμεικτα στερεά απόβλητα και 7.400 τόνους προδιαλεγμένα οργανικά από διαλογή στην πηγή.

Πρόκειται για απόβλητα κήπων και πάρκων, τα απορρίμματα τροφών και μαγειρείων από σπίτια, εστιατόρια, εγκαταστάσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.α.

Η μονάδα θα επιτυγχάνει υψηλά ποσοστά ανάκτησης ανακυκλώσιμων υλικών και θα παράγει δύο κατηγορίες κόμποστ.

Η επεξεργασία του οργανικού υλικού θα πραγματοποιείται με τη μέθοδο της ξηρής αναερόβιας χώνευσης και το παραγόμενο βιοαέριο θα αξιοποιηθεί ενεργειακά για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε μονάδα εγκατεστημένης ισχύος 999kW που θα διοχετευτεί στο δίκτυο του ∆Ε∆∆ΗΕ.

Βαρδινογιάννης: Το χαρτοφυλάκιο έργων της Thalis

Η νέα μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στο Ρέθυμνο, σε συνδυασμό με τον χώρο υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων στην περιοχή, προσθέτει ένα ακόμη έργο στο χαρτοφυλάκιο της Thalis, η οποία εμφανίζει αυξημένη διείσδυση στα έργα της Κρήτης.

Η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει σημαντικές συμβάσεις όπως η μονάδα επεξεργασίας και ανάκτησης αποβλήτων (ΜΕΑ) και ΧΥΤΥ Ηρακλείου, η εγκατάσταση επεξεργασίας απορριμάτων & ΧΥΤΥ Σητείας, η αντίστοιχη μονάδα στην Χερσόνησο, η επέκταση–αναβάθμιση ΧΥΤ Καρβουναρίου (Β’ Φάση) αλλά και έργα εκτός Κρήτης όπως η διευθέτηση της κοίτης του ποταμού Αλιάκμονα, η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων Αιανής Δ. Κοζάνη και άλλα.