Βαρδινογιάννης: Από τι κρίνεται η επένδυση της Motor Oil ύψους 340 εκατ. Τα νέα δεδομένα και η εξέλιξη του μεγάλου project, στο xristika.gr.
Τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη για το FSRU στην Κόρινθο της Motor Οil, της «Διώρυγα GAS», όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη.
Το πρόβλημα στην οριστική λήψη της απόφασης έγκειται στο κόστος του έργου, με δεδομένο, όπως αποκάλυψε χθες η διοίκηση του ομίλου ότι την περίοδο αυτή είναι μεγάλο το κόστος των πλοίων.
Ειδικότερα ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Πέτρος Τζαννετάκης, σημείωσε ότι χρειάζεται ακόμη χρόνο η εταιρεία για να λάβει την επενδυτική απόφαση και ότι δεν πρόκειται να τη λάβει αν η επένδυση δεν εξασφαλίζει αποδόσεις. Όπως είπε, «δεν λέμε ότι δεν θα προχωρήσουμε, αλλά ότι ακόμη κοιτάμε πολλές λεπτομέρειες.
Σημείωσε ότι το market test πήγε καλά και το έργο συμπεριελήφθη στις στρατηγικές επενδύσεις, αλλά το περιβάλλον έχει αλλάξει, πλέον τα πλοία έγιναν πιο ακριβά και πιο δύσκολο να τα βρεις και έτσι χρειαζόμαστε ακόμη χρόνο για να λάβουμε την επενδυτική απόφαση.
Αν εξασφαλίζονται αποδόσεις, η επένδυση θα προχωρήσει, σημείωσε χαρακτηριστικά, ο κ. Τζαννετάκης.
Η «Διώρυγα Gas» της Motor Oil είναι ένα FSRU που σχεδιάζεται στον Κορινθιακό Κόλπο, στους Αγ. Θεοδώρους, στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της.
Το υπό ανάπτυξη FSRU βρίσκεται μόλις 22 χλμ. σε ευθεία απόσταση από τη Ρεβυθούσα.
Πρόκειται για έναν πλωτό σταθμό υποδοχής και αεριοποίησης LNG, μία επένδυση ύψους 340 εκατ. ευρώ, η οποία έχει ενταχθεί και στο καθεστώς της ταχείας αδειοδότησης, στο πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων.
Κατά το οριστικό market test που διενήργησε, «οι δεσμεύσεις έφτασαν μέχρι τα 25 έτη από την εκτιμώμενη έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της «Διώρυγας Gas» και μέχρι τα 2 δισ. κυβικά μέτρα ανά έτος», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η οποία σημειώνει:
«Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή ισχυρών διεθνών και ελληνικών εταιρειών φυσικού αερίου ενισχύει το έργο και διασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητά του.
To φυσικό αέριο εκτιμάται ότι θα προμηθεύει τόσο την ελληνική αγορά (μονάδες ηλεκτροπαραγωγής) όσο και τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία έως Ουγγαρία και Ουκρανία)», υπογραμμίζεται στη σχετική ανακοίνωση ως προς τη χρησιμότητα του έργου.
Για την πορεία της εταιρείας το 2023, σημείωσε ότι το περιβάλλον διύλισης παραμένει ισχυρό και θετικό και τα περιθώρια διύλισης παραμένουν τους πρώτους μήνες του 2023 σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ ο πληθωρισμός και το ενεργειακό κόστος υποχωρούν.
Σημειώνεται ότι το μέρισμα που θα δώσει η εταιρεία για το 2022 θα είναι το υψηλότερο από κάθε άλλη χρονιά, ενώ και για το 2023 τονίστηκε ότι αν είναι καλές οι επιδόσεις της εταιρείας και το ευρύτερο περιβάλλον το μέρισμα θα είναι και πάλι καλό.
Τη μεταστροφή της Motor Oil σε έναν περιφερειακό βιώσιμο και διαφοροποιημένο ενεργειακό όμιλο, σηματοδοτεί το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ύψους 4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 7 χρόνια που ανακοινώθηκε χθες.
Στόχος είναι το 2030 το 40% των EBITDA της να προέρχονται από δραστηριότητες εκτός των καυσίμων, κάτι που θα αυξήσει σημαντικά την αποτίμησή της.
Σημειώνεται ότι στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του ομίλου, τονίστηκε ότι και στο 4ο τρίμηνο το διεθνές περιβάλλον είναι θετικό, η ζήτηση ισχυρή και τα περιθώρια κέρδους αυξημένα.
Στα σχέδια της Motor Oil είναι να πραγματοποιήσει επενδύσεις 2,5 δισ. ως το 2030 για την ενεργειακή της μετάβαση σε ΑΠΕ, πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς η απανθρακοποίηση.
Η εταιρεία αναπτύσσεται στις ΑΠΕ μέσω της MORE με στόχο να φτάσει τα 2 GW σε λειτουργία το 2030.
Στο σύνολο των 2,5 δισ. ευρώ επενδύσεων περιλαμβάνεται το 1 δισ. ευρώ της Anemos, η απόκτηση της οποίας έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ το υπόλοιπο 1,5 δισ. ευρώ θα τοποθετηθεί ανάλογα με τις ευκαιρίες.
Η MORE με την απόκτηση της Anemos θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έργων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης, ισχύος άνω των 2,2 GW. Σε βάθος δεκαετίας η MORE στοχεύει σε μεγιστοποίηση της αξίας και περαιτέρω επέκτασης στοχεύοντας σε εγκατεστημένη ισχύ 2GW έως το 2030.
Επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ θα επενδύσει η εταιρεία στις υπόλοιπες παραδοσιακές δραστηριότητες, τόσο για συντήρηση όσο και άλλες δραστηριότητες, όπως την ολοκλήρωση του CCGT της μονάδας παραγωγής ενέργειας που υλοποιεί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Οι υπόλοιπες επενδύσεις του ομίλου θα αφορούν την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητάς του, όπως η συντήρηση των εγκαταστάσεών του, η βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, με έμφαση στα logistics, η ψηφιοποίηση, η αποδοτικότητα και έργα HSSE σε έργα, δηλαδή, που ενισχύουν την ασφάλεια των υποδομών και των εργαζομένων.
Σημειώνεται, δε, πως στο Διυλιστήριο του Ομίλου, ένα από τα πιο προηγμένα στην Ευρώπη, γίνονται σημαντικά έργα για τη βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης.
Ο Ομιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility), αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης.
Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης.
Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Coral και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής, διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις από τον όμιλο στην κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα.
Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές.
Επενδύσεις του ομίλου θα γίνουν και για τη βελτίωση της προσαρμοστικότητας και της βιωσιμότητας του Διυλιστηρίου της Μotor Oil.
Υπενθυμίζεται πως το Διυλιστήριο του Ομίλου, που βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index).
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας και συντόμως ξεκινά η επένδυση σε νέα μονάδα προπυλενίου.
Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των υποδομών στο Διυλιστήριο.
Παράλληλα, όπως είχε διαφανεί από την επίσημη εταιρική παρουσίαση της MORE στις 11 Οκτωβρίου, η εταιρεία θα επικεντρωθεί το επόμενο διάστημα αποκλειστικά στο χώρο της πράσινης ενέργειας.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δρομολογηθεί η ανάπτυξη των υφιστάμενων αδειών με πιθανή ένταξη και άλλων έργων. Την ίδια ώρα, η MORE «επιστρέφει» στον μητρικό Όμιλο της Motor Oil άλλες δραστηριότητες και συμμετοχές που είχε αποκτήσει μετά τη σύστασή της.
Έτσι, στις 19 Σεπτεμβρίου 2022 μεταβιβάστηκε στη ΜΟΗ το σύνολο των ομολογιών (ύψους 51 εκατ. ευρώ) στη Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής, η οποία σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει το νέο ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό φυσικού αερίου ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή.
Επίσης, στις 26 Σεπτεμβρίου μεταβιβάστηκε στη ΜΟΗ η συμμετοχή της MORE στη θυγατρική Διώρυγα Gas, που προωθεί την κατασκευή του FSRU στον Κόλπο των Αγίων Θεοδώρων.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαθέτει ακόμη συμμετοχή στην Κόρινθος Power, ενώ δραστηριοποιείται και στο διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των θυγατρικών Strategic Energy Trading με έδρα την Ελλάδα και Sentrade RS Beograd και Sentrade Skopje σε Σερβία και Β. Μακεδονία.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…