Κινητά: Στην ελληνική αγορά με «άγριες διαθέσεις» εισέρχεται η κινεζική εταιρεία smartphones Vivo. Η Νο 1 εταιρεία smartphones στην Κίνα έρχεται για να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο ως το τέλος της χρονιάς. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η θυγατρική, Vivo Ελλάδος, που συγκροτήθηκε στα τέλη της περασμένης χρονιάς, αναμένεται να λανσάρει τη Δευτέρα 23 Μαΐου τα 4 πρώτα μοντέλα smartphones στην ελληνική αγορά, που κυμαίνονται από 140 έως 550 ευρώ, όπως ανακοινώθηκε σε ειδική παρουσίαση που έγινε για δημοσιογραφικά μέσα.
Αυτό όμως θα είναι μόνο η αρχή καθώς πρόθεση της εταιρείας, όπως εξήγησε ο επικεφαλής Marketing κ. Βασίλης Κατσαφάδος είναι σε δεύτερη φάση να εισαχθεί στην ελληνική αγορά η πλήρης γκάμα του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Vivo, που περιλαμβάνει smartwatches, tablets, ακουστικά, θήκες κοκ
«Ερχόμαστε με περγαμηνές και θέλουμε σε πρώτη φάση να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ώστε ως το τέλος της χρονιάς να καταφέρουμε να πλασαριστούμε στις πέντε κορυφαίες εταιρείες του χώρου. Από το 2023 το πλάνο θα είναι ακόμα πιο επιθετικό», σημείωσε ο κ. Κατσαφάδος.
Όπως εξήγησε η στόχευση είναι στη μεσαία κατηγορία των smartphones, όπου και θα προσφέρονται «προσιτά τηλέφωνα για την τεχνολογία που θα προσφέρουν». Η κίνηση να εξαιρεθούν τα premium προϊόντα της κινητής έγινε, σύμφωνα με τον κ. Κατσαφάδο, λόγω της πίεσης που δέχονται σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές απ’ το ενεργειακό κόστος.
Τα κινητά που θα γίνουν διαθέσιμα στην Ελλάδα στις 23 Μαΐου είναι τα εξής:
- vivo V23 5G [12GB/256GB] – €549,90
- vivo Y76 5G [8GB/128GB] – €329,90
- vivo Y33s [8GB/128GB] – €249,90
- vivo Y01 [3GB/32GB] – €139,90
Μέχρι τέλη Ιουνίου αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και η ναυαρχίδα της vivo, το X80
Η θυγατρική, θα έχει υπό την ευθύνη της και την κυπριακή αγορά, όπου τα πρώτα λανσαρίσματα θα γίνουν στο γ’ τρίμηνο της χρονιάς.
Υπεύθυνοι για τη διανομή των προϊόντων της θα είναι η Logicom, ενώ το επίσημο service των συσκευών της εταιρείας θα αναλάβει η Smartec.
Η Vivo βρέθηκε στην πρώτη θέση στην κινεζική αγορά smartphones για το 2021, έχοντας παρουσία σε περισσότερες από 60 αγορές, με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 9%, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys. Ταυτόχρονα, όσον αφορά στην παράδοση 5G smartphones, κατέχει σταθερά την τρίτη θέση με 12,9% μερίδιο αγοράς. Υπολογίζεται ότι μέχρι σήμερα έχει πετύχει πωλήσεις 400 εκατομμυρίων συσκευών, σε όλο τον κόσμο.
Η ευρωπαϊκή της παρουσία ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2019 με την ίδρυση των ευρωπαϊκών γραφείων στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.
Στην Ευρώπη έχει ήδη παρουσία σε δέκα χώρες με σχέδια να επεκταθεί στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών.
Θεωρείται εκ των κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας παγκοσμίως, με κεντρικά γραφεία στην Κίνα, που υποστηρίζονται από δίκτυο επτά εργοστασίων και κέντρων έρευνας και ανάπτυξης σε Πεκίνο, Σαγκάη, Σενζέν, Ντονγκουάν, Νανζίνγκ, Χανγκζού και Σιάν.
Απασχολεί πάνω από 12.000 ανθρώπους, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 75% εργάζεται στην Ερευνα και την Ανάπτυξη.
Η vivo εστιάζει στην ανάπτυξη τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων αιχμής, όπως το 5G, η τεχνητή νοημοσύνη, ο βιομηχανικός σχεδιασμός, η φωτογραφία αλλά και ορισμένες επιπλέον ανερχόμενες τεχνολογίες. Μόνο για το 5G έχει 5.000 πατέντες.
Κινητά: Σε μεγάλο κίνδυνο τα κινητά και οι υπολογιστές μας
Μια πολύ σοβαρή ανακοίνωση έκανε η Google, καθώς γνωστοποίησε πως χάκερς παραβίασαν τον Chrome, βρίσκοντας 30 κενά ασφαλείας.
Σημειώνεται πως τα exploits επηρεάζουν το Chrome σε Windows, macOS, Linux και κινητά.
Σύμφωνα με το Forbes, η Google – ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική σε τέτοιες περιπτώσεις – δεν γνωστοποιεί αναλυτικά πληροφορίες σχετικά με τα τρωτά σημεία «μέχρι να ενημερωθεί η πλειοψηφία των χρηστών με μια διόρθωση».
Ακολουθούν τα επτά exploits υψηλού επιπέδου απειλής που αποκάλυψε η Google:
Google Chrome: Τι μπορείτε να κάνετε εσείς
Η Google ανακοίνωσε πως σύντομα θα «τρέξει» μια ενημέρωση, προκειμένου να αποκαταστήσει το πρόβλημα.
Μπορείτε, ωστόσο, να κάνετε και μόνοι σας update στον browser και έτσι να μην περιμένετε να γίνει αυτόματα.
Πιο συγκεκριμένα, τα ενδεδειγμένα βήματα είναι τα εξής:
- Μπείτε στον chrome
- Κάντε κλικ στις τρεις τελείες πάνω δεξιά στην οθόνη σας
- Κάντε κλικ στο Settings > Help > About Google Chrome.
- Περιμένετε από τον Chrome να βρει και να εγκαταστήσει την ενημέρωση
- Τέλος, κάντε επανεκκίνηση του Βrowser.
Η Google παραδέχθηκε πρόσφατα ότι ο αριθμός των επιτυχημένων παραβιάσεων του Chrome και άλλων προγραμμάτων περιήγησης και πλατφορμών αυξάνεται.
Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας συνεργάζονται όλο και περισσότερο για την καταπολέμηση αυτής της αυξανόμενης απειλής, αν και για να είναι επιτυχής, απαιτείται η δέουσα προσοχή από τους χρήστες.
Google Chrome: Οδηγός προστασίας από την αστυνομία
Συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών από επιτήδειους δίνει η ΕΛ.ΑΣ, με αφορμή σχετικά περιστατικά, ενώ εφιστά την προσοχή τους ώστε να μην πέσουν θύματα επιτήδειων.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΕΛ.ΑΣ, συνήθως οι δράστες πραγματοποιούν τις εξής ενέργειες:
Εισέρχονται σε οικίες ανυποψίαστων πολιτών, με σκοπό την κλοπή ή ληστεία, εμφανιζόμενοι ως τεχνικοί (Δ.Ε.Η., συντήρησης ανελκυστήρων κ.λπ.) ή πωλητές διαφόρων ειδών ή γνωστοί συγγενικών προσώπων ή προφασίζονται εξόφληση χρέους από προγενέστερη αγορά ειδών ή ασφαλιστήριου συμβολαίου.
Πλησιάζουν, κυρίως ηλικιωμένους, δήθεν ως απεσταλμένοι συγγενικών τους προσώπων και προφασιζόμενοι άμεση και επείγουσα οικονομική ανάγκη, επιδιώκουν να τους αποσπάσουν χρήματα. Συνήθως τους προσεγγίζουν κατά την έξοδο ή λίγο πριν την είσοδο στην κατοικία τους, έξω από Τράπεζες, σε εμπορικά καταστήματα ή αγορές.
Ενημερώνουν, κυρίως επαγγελματίες, ότι δήθεν εκ παραδρομής κατέθεσαν μεγαλύτερο χρηματικό ποσό, ως αντίτιμο για υπηρεσία ή προϊόν που αγόρασαν από αυτούς και ζητούν την επιστροφή της διαφοράς. Συνήθως ισχυρίζονται ότι κατά την πληκτρολόγηση του ποσού «πάτησαν κατά λάθος» ένα μηδενικό παραπάνω και αντί π.χ. για 700 ευρώ κατέθεσαν 7.000 ευρώ ή αντί για 1.300 ευρώ κατέθεσαν 13.000 ευρώ. Για να αποδείξουν μάλιστα τον ισχυρισμό τους, αποστέλλουν πλαστό αποδεικτικό της κατάθεσης χρημάτων.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η ΕΛΑΣ σε άλλες περιπτώσεις οι επιτήδειοι:
Τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους πολίτες, προσποιούμενοι αστυνομικούς, γιατρούς ή δικηγόρους υποστηρίζοντας ψευδώς ότι στενό συγγενικό τους πρόσωπο, συνήθως παιδί τους, έχει προκαλέσει τροχαίο, με θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό, συνήθως ανήλικου. Αμέσως μετά απαιτούν σημαντικά χρηματικά ποσά για να αποφευχθούν δήθεν επικείμενες ποινικές συνέπειες.
Αναζητούν υποψήφιους αγοραστές για να πωλήσουν, ως «ευκαιρία», διάφορα είδη (κοσμήματα, ηλεκτρικά είδη, κινητά τηλέφωνα κ.λπ.), δήθεν μεγάλης άξιας, σε χαμηλές τιμές. Αφού παζαρέψουν την τιμή, τελικά «συμβιβάζονται» σε μια χαμηλή τιμή και πωλούν τα είδη, τα οποία ωστόσο είναι κατά κανόνα ευτελούς αξίας.
Αναρτούν ή αναζητούν αγγελίες στο διαδίκτυο για δήθεν αγοραπωλησία προϊόντων ή οχημάτων και εξαπατούν πολίτες. Ειδικότερα, ως αγοραστές, αποστέλλουν το χρηματικό αντίτιμο του προϊόντος που υποτίθεται ότι θα αγοράσουν (π.χ. μέσω e-banking, paypal κ.λπ), χωρίς να το παραλάβουν ποτέ ή παραλαμβάνουν άλλο, ευτελούς αξίας, ενώ, ως πωλητές, πείθονται από τους δράστες ότι έχουν εξοφληθεί για το προϊόν που πούλησαν, κυρίως με τους εξής τρόπους:
Τους επιδεικνύουν ανύπαρκτο αριθμό λογαριασμού, όπου αποτυπώνεται ψευδής ηλεκτρονική μεταφορά του αντιτίμου της συναλλαγής στο λογαριασμό τους ή πλαστή βεβαίωση μεταφοράς εμβασμάτων.
Τους πείθουν να εκδώσουν, μέσω εφαρμογής πιστωτικού ιδρύματος, κωδικό με το αντίτιμο της συναλλαγής. Στη συνέχεια τους ζητούν τον κωδικό αυτό, ισχυριζόμενοι ότι θα καταθέσουν, μέσω του κωδικού, το οφειλόμενο πόσο στο λογαριασμό τους. Όμως, στην πραγματικότητα, οι δράστες χρησιμοποιώντας τον κωδικό αυτό, κάνουν ανάληψη, μέσω ΑΤΜ, του ποσού από τον λογαριασμό του πωλητή.
Για την αποφυγή εξαπάτησής τους η ΕΛΑΣ συμβουλεύει τους πολίτες:
Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.
Να μην πείθονται εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία τους.
Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου, για παράδειγμα νοσηλεία σε νοσοκομείο. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση.
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού ή συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το συγκεκριμένο πρόσωπο, για επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε πιστωτικό κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθονται εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που τους προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε χωρίς να δουν πρώτα τα προϊόντα αυτά.
Να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι δημόσιας υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν καλέσει προηγουμένως οι ίδιοι.
Να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να επαληθεύουν τις κινήσεις στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς πριν από την οποιαδήποτε συναλλαγή και να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να επιστρέψουν χρήματα, χωρίς προηγούμενη διασταύρωση οικονομικών στοιχείων.
Να αποφεύγουν τη γνωστοποίηση προσωπικών οικονομικών δεδομένων (αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, προσωπικούς κωδικούς (ΡΙΝ), αριθμούς πιστωτικών καρτών, πληροφορίες καρτών ΑΤΜ, κωδικούς επαλήθευσης πιστωτικών καρτών κλπ).
Σε περίπτωση ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων σε υποψήφιο πωλητή, να διασταυρώνουν τα στοιχεία του, ως δικαιούχου του υποδεικνυόμενου λογαριασμού (ονοματεπώνυμο, Α.Φ.Μ.).
Να αποφεύγουν την προκαταβολή χρημάτων σε ιδιώτες πωλητές, τους οποίους δεν γνωρίζουν, ακόμη και εάν αυτοί αποκαλύπτουν τα προσωπικά τους στοιχεία ή τον αριθμό του τραπεζικού τους λογαριασμού.
Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν εντοπίζουν αγγελίες πώλησης οχημάτων σε δελεαστικές τιμές, ως «ευκαιρία αγοράς».
Να αποφεύγουν, κατά προτίμηση, τις συναλλαγές με πρόσωπα τα οποία παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας εκτός Ελλάδας.
Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Να προσπαθούν να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), τους τηλεφωνικούς αριθμούς από τους οποίους τους καλούν ή την ηλεκτρονική διεύθυνση της αγγελίας (URL) για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών αρχών.