Skroutz: Μπορεί να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ωστόσο φαίνεται πως σύντομα το Skroutz θα έχει ανταγωνιστή και μάλιστα πολύ δυνατό! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Νέος παίκτης στο e-commerce βάζει δύσκολα στο skroutz. Έως τέλη Απριλίου αναμένεται να λειτουργήσει στην Ελλάδα η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, Shopflix.
Στόχος της είναι να καταστεί ένα οργανωμένο market place. Η εταιρεία που αναπτύσσει την πλατφόρμα είναι η Wellcomm, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο τελευταίο μίλι (last mile), δηλαδή στην γρήγορη παράδοση και εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Πληροφορίες του BnB Daily αναφέρουν πως, ήδη, έχουν γίνει οι πρώτες συμφωνίες με εταιρείες που θα συμμετέχουν στην προσπάθεια.
Η ανάπτυξη του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας οδηγεί μεγάλους όμιλος να θέλουν να επενδύσουν στον εν λόγω κλάδο. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την πανδημική κρίση, βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη. Μπορεί, όχι τόσο μεγάλη, όσο κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ωστόσο σε κάθε περίπτωση καταγράφεται άνοδος της χρήσης του online σε ετήσια βάση.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως, το νέο marketplace πρόκειται να είναι στην ουσία μια εκσυγχρονισμένη συνέχεια του skroutz, καθώς οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν μέσα από μια ευρεία γκάμα, διάφορα προϊόντα: από κινητά, είδη τεχνολογίας, εξοπλισμό έως και έπιπλα.
Skroutz: Ποιος είναι πίσω από τη δημοφιλή πλατφόρμα
Στην ενίσχυση της διοικητικής της ομάδας αλλά και σε νέα οργανωτική δομή προχωρά η Skroutz.gr, στο πλαίσιο της εταιρικής της εξέλιξης. Στόχος όπως διευκρινίζεται είναι η ενδυνάμωση της αναπτυξιακής πορείας της μεγαλύτερης ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγορών και φυσικά η ανταπόκριση στη σημαντική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, που καταγράφεται λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Συγκεκριμένα, στη διοικητική ομάδα του Skroutz εντάσσονται ο κ. Γιάννης Αλιβιζάτος στη θέση του Chief Operations Officer (COO) και ο κ. Κώστας Κοντογιάννης ως Chief Financial Officer (CFO). Επιπλέον, ο κ. Απόλλων Οικονομόπουλος και ο κ. Χρήστος Τροχαλάκης αναλαμβάνουν τις θέσεις του Chief Information Officer (CIO) και του Chief Technology Officer (CTO) αντίστοιχα μετά από εσωτερική αναβάθμιση.
Ο κ. Γιάννης Αλιβιζάτος φέρνει διεθνή εμπειρία ως νέος COO του Skroutz, καθώς προέρχεται από το Deliveroo, ένα από τα μεγαλύτερα food delivery marketplaces παγκοσμίως με έδρα το Λονδίνο, όπου διετέλεσε χρέη Γενικού Διευθυντή του Deliveroo Editions (cloud kitchen project σε 8 χώρες) και Διευθυντής Στρατηγικής.
Προηγουμένως, ήταν μέλος της ιδρυτικής ομάδας και Vice President of Operations & Finance στην Doppler Labs, εταιρία hardware στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ, ενώ έχει επίσης εργαστεί στη συμβουλευτική Βain & Company στο Σαν Φρανσίσκο, ΗΠΑ. Ο Γιάννης Αλιβιζάτος έχει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού από το Brown University και είναι κάτοχος MSc σε Management από το Stanford University στις ΗΠΑ.
Ο κ. Κώστας Κοντογιάννης, ο νέος CFO, πριν την ένταξή του στην ομάδα του Skroutz, είχε εργαστεί για συνολικά 6 έτη στην PwC Greece και στη Mazars Greece. Είναι μέλος της Ένωσης Ορκωτών Λογιστών (ACCA) και μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ορκωτών Λογιστών (SOEL). Είναι κάτοχος MSc in Applied Accounting and Auditing από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και πτυχίου Οικονομικών από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ο κ. Απόλλων Οικονομόπουλος, νέος CIO, εντάχθηκε στο Skroutz το 2012. Είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη της μικρής αρχικά ομάδας του infrastructure στο σημερινό Platform Division που διαχειρίζεται τις λειτουργίες IT, τις περισσότερες υπηρεσίες production και την κυβερνοασφάλεια του Skroutz. Έχει εργαστεί στο Ελληνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (GRNET). Είναι κάτοχος πτυχίου Μηχανολόγου Μηχανικού από το ΕΜΠ.
Τέλος ο κ. Χρήστος Τροχαλάκης, πλέον νέος CTO, ξεκίνησε να εργάζεται στο Skroutz το 2009 και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα στελέχη της εταιρίας με αντικείμενο θέματα συστημάτων και αρχιτεκτονικής. Έχει σπουδάσει Μηχανικός Η/Υ στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
«Το Skroutz μεγαλώνει και εξελίσσεται. Πλέον με περισσότερους από 450 εργαζομένους, επενδύουμε στην εταιρική μας εξέλιξη και επιταχύνουμε την αναπτυξιακή μας πορεία, προσελκύοντας καταξιωμένα στελέχη από την αγορά και αξιοποιώντας το ταλέντο των ανθρώπων μας σε επιτελικές θέσεις. Καλωσορίζουμε τα νέα στελέχη στη διοικητική ομάδα και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία» ανέφερε σχετικά ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου, Συνιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος του Skroutz.
Οι διοικητικές αλλαγές ήρθαν λίγο μετά την είσοδο της εταιρείας στις ταχυμεταφορές, η οποία ανακοινώθηκε πριν από περίπου έναν μήνα. Να υπενθυμίσουμε ότι η Skroutz έχει εξαγοράσει το 100% της MYJOBNOW Delivery, με την εμπορική ονομασία SendX για να επενδύσει μέσω αυτής στον τελευταίο σταθμό της διανομής των παραγγελιών στον τελικό καταναλωτή, γνωστό κι ως «last -mile», δημιουργώντας το δικό της δίκτυο. Την ίδια στιγμή βέβαια η εταιρεία ενισχύει και την δυναμική του Marketplace της με νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Η είσοδος στο «last-mile» ακολούθησε την εξαγορά υψηλού μειοψηφικού ποσοστού της ελληνικής εταιρείας από το CVC Capital Partners το περασμένο Απρίλιο, γεγονός που αύξησε τη ρευστότητα της. Λίγο αργότερα μάλιστα η Skroutz αποεπένδυσε από την υπηρεσία Skroutz Food, με την ενσωμάτωση αυτής στο BOX του ΟΤΕ, ενώ στράφηκε στην παροχή σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών, αποκτώντας το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay.
Skroutz: Αγοράζεις τώρα και πληρώνεις…
Ψηλά έβαλε τον πήχη για το 2022 το Skroutz, μία από τις πλέον καλά χρηματοδοτούμενες startups της χώρας, η οποία από δημοφιλής μηχανή αναζήτησης εξελίσσεται πλέον στη μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα με τζίρο συναλλαγών 1 δισ. ευρώ το 2021.
Τα πλάνα για το νέο έτος περιλαμβάνουν την ενίσχυση της παρουσίας στο κομμάτι του last mile, μέσω της υπηρεσίας «Skroutz Last Mile», με δέσμευση για παραδόσεις εντός μιας ώρας στην Αττική και την επόμενη ημέρα για την πλειοψηφία των αγορών μέσω της πλατφόρμας.
Πλάνο που θα «τρέξει» το 2022 είναι και το λανσάρισμα υπηρεσίας πληρωμών τύπου «Buy now-Pay later» (BNPL) για τους καταναλωτές, που αγοράζουν από το marketplace. Στην ατζέντα του 2022 εντάσσεται επίσης η επέκταση του δικτύου των «Skroutz Points» (σημεία αυτόματης παραλαβής προϊόντων), που ξεκίνησε το 2021, με την προσθήκη 220 νέων «έξυπνων θυρίδων» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει νέες υπηρεσίες για τους 9.000 εμπόρους με τους οποίους συνεργάζεται το marketplace, παρέχοντάς τους λύσεις αποθήκευσης και συσκευασίας. «Δεσμευόμαστε περισσότερο από ποτέ να δημιουργήσουμε εκπληκτικές εμπειρίες για τους χρήστες, τους καταναλωτές και τους εμπόρους μας. Το 2021 παρουσιάσαμε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης το “Skroutz Plus”, ξεκινήσαμε ένα δίκτυο θυρίδων, τα “Skroutz Points” και παρουσιάσαμε τη δική μας λύση για το last mile» τονίζει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Skroutz, Γιώργος Χατζηγεωργίου.
Η εταιρεία, όπως εξηγεί με ανάρτησή του στο Linkedin ο επικεφαλής της, ετοιμάζεται εντός του 2022 να προσφέρει καινοτόμα μοντέλα πληρωμής για τους 1,2 εκατ. καταναλωτές, που αγοράζουν από το Skroutz. Για παράδειγμα, στα πλάνα είναι να παρέχει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να λαμβάνουν μικροδάνεια (κάτι σαν το BNPL) για μικρές αγορές μέσω των φορητών συσκευών από την πλατφόρμα.
Το μοντέλο BNPL (Αγόρασε τώρα-Πλήρωσε αργότερα) γίνεται εξαιρετικά δημοφιλές στο εξωτερικό, καθώς δίνει στους αγοραστές τη δυνατότητα, αντί να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική κάρτα, να αγοράσουν ένα προϊόν χωρίς να αγχωθούν για την πληρωμή του, που μπορεί να γίνει αργότερα. Όσο για άλλες δημοφιλείς επιλογές πληρωμής PayPal, Google ή Apple Pay, θα είναι και αυτές διαθέσιμες εντός του 2022.
Η εταιρεία εντός του 2022 θα επεκτείνει το δίκτυο των «Skroutz Points» από 24 σήμερα μόνο στην Αθήνα σε τουλάχιστον 250 σε Αττική και Θεσσαλονίκη το επόμενο έτος. Πρόκειται για τις γνωστές θυρίδες, οι οποίες λειτουργούν σε επιλεγμένα σημεία στην Αττική και παρέχουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές, που αγοράζουν online από το marketplace της εταιρείας, να παραλαμβάνουν τις αγορές τους από το locker με ευέλικτές ώρες παραλαβής.
«Θέλουμε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας για την παροχή μιας τέλειας εμπειρίας αγορών και υποστήριξης. Είμαστε αποφασισμένοι να βελτιώνουμε συνεχώς την ταχύτητα και την αξιοπιστία μας και να δώσουμε στους χρήστες περισσότερο έλεγχο στις παραδόσεις τους» αναφέρει ο κ. Χατζηγεωργίου στο ίδιο post.
Όπως εξηγεί, στόχος της εταιρείας είναι να εγγυηθεί τις παραδόσεις των προϊόντων την επόμενη μέρα των αγορών στην πλειονότητα των αποστολών της, ενώ δεσμεύεται ότι ειδικά οι καταναλωτές με έδρα την Αθήνα θα έχουν εντός του 2022 πρόσβαση σε παραδόσεις 1 ώρας για επιλεγμένους κωδικούς.
«Η ραχοκοκαλιά της ανάπτυξής μας είναι, φυσικά, η εμπορική μας βάση και για τον λόγο αυτό, επενδύουμε επίσης σε διάφορες πρωτοβουλίες για να βοηθήσουμε τους εμπόρους να αναπτύξουν με επιτυχία την επιχείρησή τους» τονίζει ο CEO του Skroutz. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία σχεδιάζει να παρέχει λύσεις αποθήκευσης και συσκευασίας στους εμπόρους του marketplace, ώστε να ενσωματωθούν με το Skroutz όσον αφορά τη διαθεσιμότητα αποθεμάτων και προϊόντων.
Για το επόμενο έτος, η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει περαιτέρω το 2022 το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Στόχος να αντικαταστήσει σημαντικό μέρος του στόλου του με ηλεκτρικά οχήματα (σ.σ. ήδη το 10% του στόλου των 300 οχημάτων του Skroutz είναι ηλεκτρικό) και να μειώσει περαιτέρω τα πλαστικά υλικά συσκευασίας.
Το Skroutz, που ξεκίνησε την επιχειρηματική του διαδρομή το 2005, ήδη την τελευταία διετία έχει σχεδόν τριπλασιάσει το προσωπικό του, από τα 250 στα 700 άτομα. Μάλιστα οι 280 προσλήψεις έγιναν μέσα στο 2021.