Εργασία: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας έχει μπει πλέον στη ζωή πολλών εργαζομένων και σταδιακά επεκτείνεται σε όλους τους κλάδους. Ξεκινά η άμεση εφαρμογή στις μεταφορικές ΔΕΚΟ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στις μεταφορικές τέως ΔΕΚΟ αναμένεται να εφαρμοστεί τέλος του μήνα η ψηφιακή κάρτα εργασίας.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτείνεται στις εξής ΔΕΚΟ:
ΟΣΕ ΑΕ
ΕΡΓΟΣΕ
Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ
ΟΣΥ
ΟΑΣΑ
ΟΣΕΘ
ΟΑΣΘ
Αττικό μετρό
Κτιριακές Υποδομές ΑΕ
Εγνατία Οδός ΑΕ
ΕΥΔΑΠ
ΕΛΤΑ
Στις επιχειρήσεις αυτές αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν η Hellenic Train και η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού προκειμένου να αντιμετωπιστούν ομοιόμορφα τα ζητήματα που σχετίζονται με τους εργαζομένους στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις ανωτέρω επιχειρήσεις είναι έως τα τέλη Απριλίου ενώ οι υπόλοιπες ΔΕΚΟ θα ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο. Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ενέργειας θα ενταχθούν όταν σε επόμενη φάση ενταχθεί στο σύστημα αυτό και η βιομηχανία.
Ο προγραμματισμός προβλέπει για το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους (πιθανότατα προς το τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων κλάδου) την επέκταση της ψηφιακής κάρτας εργασίας και στους κλάδους της εστίασης και του τουρισμού.
Εργασία: Γενικά στοιχεία που αφορούν την Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας
Ωράριο Απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:
– Σταθερό Εβδομαδιαίο
(Δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)
– Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα (Πρόγραμμα εργασίας)
(Δήλωση ωραρίου αναλυτικά για κάθε ημέρα, Διάστημα Από / Έως)
Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου
Υπερωρίες
Άδειες
Εργασία: Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας
Μετά από την επεξεργασία των παραπάνω δηλώσεων του Εργοδότη για Ωράριο Απασχόλησης, Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου, Υπερωρίες και Άδειες, το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζει ολοκληρωμένα το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας όπως αυτό έχει δηλωθεί από τον εργοδότη, μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζόμενων (https://myErgani.gov.gr).
Οι εργοδότες, μέσα από το Π.Σ. Εργάνη, θα έχουν πρόσβαση στον Προγραμματισμό Εργασίας για το σύνολο των εργαζόμενων, καθώς και εργαλεία αναζήτησης / ελέγχου και διαδικασίες υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων.
Τρόποι υποβολής των στοιχείων ψηφιακής οργάνωσης χρόνου εργασίας
Το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του Π.Σ. Εργάνη θα χρησιμοποιεί τις παρακάτω διαδικασίες:
1. Νέα διαδικασία υποβολής της Δήλωσης Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν Χρόνο Εργασίας
2. Νέες διαδικασίες υποβολής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας
2.1. Ωράριο Απασχόλησης – Σταθερό Εβδομαδιαίο
2.2. Ωράριο Απασχόλησης – Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα
2.3. Έκτακτες Τροποποιήσεις
2.4. Άδειες
3. Υπάρχουσα διαδικασία Ε8: Αναγγελία Νόμιμης Υπερωριακής Απασχόλησης
4. Τροποποίηση διαδικασίας Ε3: Αναγγελία Πρόσληψης (αφαίρεση στοιχείων ωραρίου)
Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες θα υποστηρίζονται οι παρακάτω τρόποι υποβολής:
- Υποβολή με φόρμα στο Π.Σ. Εργάνη
- Υποβολή με φόρτωση αρχείων XML στο Π.Σ. Εργάνη
- Υποβολή μέσω αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής διεπαφής – API (Νέο)
- Υποβολές Ατομικής Τροποποίησης μέσω SMS
- Δηλώσεις Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας
- Από 1/7/2022 αρχίζει η εφαρμογή της 1η φάσης της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ με εργαζόμενους άνω των 250.
Το μέτρο θα επεκταθεί σταδιακά στη συνέχεια σε όλους τους υπολοίπους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).