Ανακοινώσεις για το νέο πρόγραμμα της κυβέρνησης που δίνει σε επιχειρήσεις επιδοτήσεις που φτάνουν τα 10.000 ευρώ.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε τη δεύτερη φάση εντάξεων στο πρόγραμμα «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις». Συνολικά, 263 ωφελούμενοι θα λάβουν ενισχύσεις ύψους 2.840.400 ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν ειδικούς, δεσμευμένους καταπιστευτικούς λογαριασμούς (escrow accounts). Στους λογαριασμούς αυτούς θα κατατίθεται το συνολικό μέγιστο ποσό της ενίσχυσης, που ανέρχεται σε 10.800 ευρώ ανά ωφελούμενο.
Από αυτά τα χρήματα:
- Έως 10.000 ευρώ είναι η μέγιστη ενίσχυση που μπορεί να δοθεί σε κάθε δικαιούχο για τις επιλέξιμες δαπάνες του προγράμματος.
- Έως 300 ευρώ είναι η μέγιστη δαπάνη για την αμοιβή του συμβούλου υποστήριξης αίτησης.
- Έως 500 ευρώ είναι η μέγιστη ενίσχυση για δαπάνες που αφορούν σε πρωτοβουλίες ανακύκλωσης.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα -ύψους 105,6 εκατ. ευρώ- είναι ευθύνης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρου Σκυλακάκη και παραμένει ανοιχτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.
Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr και για την ένταξη των δικαιούχων εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).
Σημειώνεται ότι για να υποβληθούν οι αιτήσεις σε κατάσταση «Ένταξη Προσκόμιση Δικαιολογητικών», θα πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που αναγράφονται στον «οδηγό αίτησης» (διαθέσιμος στην πλατφόρμα του προγράμματος) και συγκεκριμένα η υποβολή:
- Του κατά περίπτωση δικαιολογητικού Τεκμηρίωσης Επίτευξης Ενεργειακού Στόχου στην Καρτέλα των Εγγράφων (1ο ΠΕΑ ή 1ος Ενεργειακός Έλεγχος ή Βεβαίωση Εκπομπών ή Υπεύθυνη Δήλωση Επίτευξης Ενεργειακού Στόχου)
- Της ανανεωμένης Υπεύθυνης Δήλωσης Σώρευσης.
Οι αποφάσεις ένταξης και απόρριψης, με την πλήρη λίστα των ωφελούμενων και των απορριπτέων αιτούντων, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του προγράμματος.
Το «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «Εξοικονομώ – Επιχειρώντας», με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.Φορέας διαχείρισης και ελέγχου του οριστικού καταλόγου εγκεκριμένων δικαιούχων του προγράμματος είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
Αντίο Taxisnet: Καταργείται – Τι γίνεται με τους κωδικούς
Αλλάζει το Taxisnet ριζικά. Δείτε πώς θα είναι το νέο και τι υπηρεσίες θα έχει.
Το νέο Taxisnet, που σχεδιάζει η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, θα φέρει επανάσταση στη φορολογική διοίκηση, επιτρέποντας πλήρη παρακολούθηση των φορολογουμένων, έξυπνες διασταυρώσεις στοιχείων και συνδυαστικούς φορολογικούς ελέγχους. Το έργο αυτό σηματοδοτεί την εκ βάθρων ανασυγκρότηση του συστήματος Taxis, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2026. Πρόκειται για το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS – TAXISNET – ELENXIS), με το οποίο η ΑΑΔΕ προχωρά στη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ακολουθώντας τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.
Πρόκειται για το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS – TAXISNET – ELENXIS), έργο με το οποίο η ΑΑΔΕ θέτει τις βάσεις για τη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το νέο σύστημα, αξιοποιεί τεχνολογικές καινοτομίες, απλοποιεί διαδικασίες και ενισχύει την επιχειρηματικότητα, προσφέροντας ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και φιλικό φορολογικό περιβάλλον για πολίτες και επιχειρήσεις. Ειδικότερα το νέο TAXIS:
- Ενοποιεί και εκσυγχρονίζει όλα τα υφιστάμενα συστήματα (TAXIS, TAXISnet, ELENXIS).
- Δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο προφίλ για κάθε φορολογούμενο, διευκολύνοντας τις συναλλαγές του.
- Αναβαθμίζει τον έλεγχο δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης των υποθέσεων, από την ανάθεση μέχρι και την αποπληρωμή του φόρου, προσφέροντας περαιτέρω διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
- Καταργεί τη χωρική αρμοδιότητα, αφού κάθε φορολογούμενος θα εξυπηρετείται σε οποιαδήποτε φορολογική υπηρεσία
- Απλουστεύει τις επιχειρησιακές διαδικασίες, μειώνει το διοικητικό φόρτο βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.
- Αναβαθμίζει τις δυνατότητες συλλογής, ανάλυσης και αξιοποίησης των δεδομένων, προσφέροντας αποτελεσματικότερη διαχείριση των φορολογικών υποθέσεων.
- Υιοθετείται ενιαίο σύστημα λογιστικής και ενοποιούνται φορολογικές και τελωνειακές οφειλές.
- Αναβαθμίζει και διευρύνει εσωτερικές και εξωτερικές διαλειτουργικότητες με άλλα συστήματα της ΑΑΔΕ και του Δημοσίου Τομέα
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 86.181.528,66 ευρώ καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, έχει διάρκεια 5 ετών και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2029. Ταυτόχρονα προβλέπεται συντήρηση διάρκειας 4 ετών πρόσθετου προϋπολογισμού 33.460.160,00€.
Παράλληλα, η ΑΑΔΕ έχει θέσει ως στόχο την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση συγκεκριμένων λειτουργιών, με τα πρώτα επιμέρους υποσυστήματα να τίθενται σε λειτουργία από το τέλος του 2026.
Πλέγμα διασταυρώσεων
Παράλληλα το νέο Taxisnet, θα υποστηρίζει τις ακόλουθες δυνατότητες:
- Την απόδοση ΑΦΜ σε φυσικά και νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες, ο οποίος πρέπει να έχει την απαιτούμενη ευελιξία ως προς το σχηματισμό του να προσαρμόζεται σε αλλαγές στη νομική βάση.
- Την έναρξη και τον κύκλο ζωής κάθε επαγγελματικής-επιχειρηματικής δραστηριότητας αποδίδοντας Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) και τηρώντας ό,τι προβλέπει ο νόμος για το είδος της δραστηριότητας ή επιχείρησης κατά περίπτωση.
- Την αρχή «μόνον άπαξ», σύμφωνα με την οποία τα φυσικά και νομικά πρόσωπα χρειάζεται να εισάγουν μόνο μία φορά τις απαιτούμενες πληροφορίες στο πλαίσιο των συναλλαγών τους με τη Δημόσια Διοίκηση.
- Θα διαλειτουργεί με μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης (π.χ. Εθνικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων, Ηλεκτρονικό Μητρώο Φερεγγυότητας) που διαθέτουν αυθεντική πληροφορία προκειμένου να αντλεί δεδομένα αναφορικά με ιδιότητες και χαρακτηριστικά φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων και παρέχει τη δυνατότητα επισύναψης σχετικού δικαιολογητικού για κάθε πληροφορία που λαμβάνεται.
- Θα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών, το Γενικό Εμπορικό Μητρώο για τις επιχειρήσεις, τις Αστυνομικές Αρχές, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ασφαλιστικούς φορείς/ΗΔΙΚΑ/e-ΕΦΚΑ, Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), Επιμελητήρια, δικαστήρια (π.χ. Ειρηνοδικεία, Πρωτοδικεία), άλλες δημόσιες υπηρεσίες, άλλες φορολογικές αρχές αλλοδαπής, αρχές έκδοσης εγγράφων άλλων χωρών, το Μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, τις εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητόδρομων, το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μετα-φορών, την ηλεκτρονική εφαρμογή «Συστηθείτε» (Know Your Customer –eGov-KYC), καθώς και με εταιρείες τηλεφωνίας, εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και πιστωτικά ιδρύματα.
- Θα παρέχει αυτοματοποιημένες λειτουργίες ενημέρωσης των στοιχείων του Φορολογικού Μητρώου σύμφωνα με τα «γεγονότα ζωής» φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων.
- Θα υποστηρίζει τον εντοπισμό και τη συστηματική σήμανση ανενεργών φορολογούμενων.
- Θα παρέχει λειτουργίες μεταβολής των τηρούμενων στοιχείων σύμφωνα με συγκεκριμένους επιχειρησιακούς κανόνες από εξουσιοδοτημένους χρήστες της ΑΑΔΕ ή εξουσιοδοτημένους από την ΑΑΔΕ χρήστες άλλων δημόσιων υπηρεσιών.
- Θα περιλαμβάνει αυτοματοποιημένες λειτουργίες ελέγχου ποιότητας και δια-σταύρωσης δεδομένων από πρόσφορες πηγές σύμφωνα με επιχειρησιακούς κανόνες με στόχο την αποτροπή διπλών εγγραφών και σφαλμάτων, την αναγνώριση και ταυτοποίηση προβληματικών ή ενδεχομένως αναληθών εγγραφών.
- Υποστηρίζει τη διαχείριση εκπροσώπων των φορολογούμενων (π.χ. λογιστές, φοροτεχνικούς, φορολογικούς εκπροσώπους, πληρεξουσίους) και τη δημιουργία κύκλου διαχείρισης εξουσιοδοτήσεων από φορολογούμενους.