Ένα απίστευτο παρασκήνιο έχει ξεσπάσει γύρω από τα Zara και τη μητρική εταιρεία Inditex, καθώς προϊόντα της περνούν… την πίσω πόρτα και καταλήγουν να πωλούνται κανονικά στη Ρωσία, παρά το γεγονός ότι ο ισπανικός κολοσσός έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό ότι έχει εγκαταλείψει ολοκληρωτικά τη χώρα.
Παρότι η Inditex επιμένει ότι δεν έχει παρουσιαστεί καμία αλλαγή στη στάση της και ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση επιστροφής στη ρωσική αγορά, τα ράφια ορισμένων καταστημάτων στη Μόσχα λένε μια τελείως διαφορετική ιστορία.
► Το μυστικό για στεγνά ρούχα στο μισό χρόνο τον Χειμώνα – Λειτουργεί πάντα
Ρούχα με ετικέτες Zara, Bershka, Massimo Dutti και Stradivarius εμφανίζονται πλέον σε αλυσίδα λιανικής της Ρωσίας, δημιουργώντας έντονες αντιδράσεις αλλά και ερωτήματα για το πώς έφτασαν εκεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν από την τοπική αλυσίδα Tvoe, τα προϊόντα εισάγονται με απολύτως ανεξάρτητο τρόπο και διατίθενται στα καταστήματά της – χωρίς την άμεση έγκριση ή συμμετοχή της Inditex. Μάλιστα, εννέα καταστήματα της εταιρείας, που μετονομάστηκαν σε «Tvoe n Ko», ξεκίνησαν να πωλούν τα προϊόντα τον Σεπτέμβριο, μόλις δύο μήνες αφότου ο CEO της Inditex δήλωνε στους Financial Times ότι «σίγουρα δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις» για επιστροφή στη Ρωσία.
► Απάτη: Συναγερμός με μήνυμα από τον «Σκλαβενίτη» – Τι αναφέρει
Και το σκάνδαλο δεν σταματά εκεί. Σήμερα, 19 καταστήματα στη χώρα διαθέτουν τα προϊόντα Inditex κανονικά, λες και η εταιρεία δεν έφυγε ποτέ. Οι εικόνες με ρούχα Zara να φιγουράρουν ξανά σε ράφια της Μόσχας κάνουν τον γύρο των social media, προκαλώντας μεγάλη συζήτηση για το πώς κατάφεραν να επανεμφανιστούν χωρίς καμία επίσημη συνεργασία.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η υπόθεση αυτή ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση για το πώς λειτουργούν πλέον οι «μονόπλευρες» εισαγωγές στη Ρωσία, με γνωστά brands να καταλήγουν στην αγορά παρά τις επίσημες αποχωρήσεις. Και η περίπτωση των Zara είναι μάλλον η πιο χαρακτηριστική – και ίσως η πιο θορυβώδης – από όλες.
Έσκασε τώρα: Η Ryanair έκανε το μεγαλύτερο λάθος της χρονιάς
Το πρόγραμμα επιβράβευσης Ryanair Prime, που παρουσιάστηκε ως μια καινοτόμα υπηρεσία στη χαμηλού κόστους αεροπορία, ολοκλήρωσε πολύ νωρίτερα τον κύκλο ζωής του, καθώς η εταιρεία αποφάσισε να το αποσύρει. Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, η Ryanair κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Prime δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο, καθώς οι επιβάτες αξιοποίησαν τις παροχές του σε μεγαλύτερο βαθμό από τον αναμενόμενο.
► Σας αφορά: Νέο μηνιαίο επίδομα 800 ευρώ – Πολλοί δικαιούχοι
Τι προσέφερε το Ryanair Prime
Με ετήσια συνδρομή 79 ευρώ ή 79 λίρες, το πρόγραμμα προσέφερε στους επιβάτες προνομιακή πρόσβαση σε εκπτωτικά εισιτήρια, δωρεάν επιλογή θέσης και επιπλέον οφέλη σε έως και 12 ταξίδια τον χρόνο. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε έως 250.000 διαθέσιμες συνδρομές.
Ωστόσο, μόνο 55.000 ταξιδιώτες επέλεξαν τελικά να εγγραφούν, αποφέροντας έσοδα περίπου 4,4 εκατ. ευρώ στη Ryanair.
Ασύμφορη λειτουργία
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας, Dara Brady, το πρόγραμμα αποδείχθηκε οικονομικά προβληματικό, καθώς οι συνδρομητές εξασφάλισαν συνολικά πάνω από 6 εκατ. ευρώ σε εκπτώσεις. Επιπλέον, η διαδικασία δημιουργίας και διαχείρισης αποκλειστικών προσφορών για έναν σχετικά μικρό αριθμό χρηστών απαιτούσε δυσανάλογο χρόνο και κόστος για τα οφέλη που απέφερε.
Τι θα ισχύσει για όσους έχουν ήδη συνδρομή
Η Ryanair διευκρινίζει ότι όσοι έχουν ήδη προμηθευτεί ετήσια συνδρομή θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα προνόμια του Prime μέχρι τη λήξη της, με το πρόγραμμα να ισχύει για ορισμένους έως και τον Οκτώβριο του 2026.
Νέες εγγραφές στο Prime δεν θα γίνονται πλέον δεκτές.
Πριν από την κατάργηση, ο οργανισμός Which? Travel είχε ήδη επισημάνει ότι για τους περισσότερους επιβάτες η συμμετοχή στο πρόγραμμα ήταν δύσκολο να αποφέρει ουσιαστική οικονομική ωφέλεια.
Δεν είναι πλάκα: Η τράπεζα βάζει 50 ευρώ στον λογαριασμό σου
Η Snappi, η πρώτη neobank τράπεζα με άδεια από την ΕΚΤ, ανακοίνωσε επίσημα το λανσάρισμα του Snappi Pay Later, της νέας δυνατότητας με άτοκες πληρωμές σε τέσσερις δόσεις απευθείας κατά τη διάρκεια του checkout. Η νέα υπηρεσία έρχεται σε μια περίοδο αυξημένης καταναλωτικής κίνησης, όπως η Black Friday, και υπόσχεται να διευκολύνει τόσο τους καταναλωτές όσο και τους εμπόρους.
► Έρχονται χριστουγεννιάτικες πληρωμές και θα μείνετε απλήρωτοι λόγω ενός λάθους
Με το Snappi Pay Later, οι χρήστες μπορούν να σπάνε τις αγορές τους σε τέσσερις άτοκες δόσεις χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας, ενώ οι έμποροι επωφελούνται από αυθημερόν εκκαθάριση. Η διαδικασία είναι πλήρως ενσωματωμένη στην εφαρμογή της Snappi, χωρίς επιπλέον λογαριασμούς ή εφαρμογές, διασφαλίζοντας μια εύκολη και ασφαλή εμπειρία συναλλαγών.
Ο Head of Sales της Snappi, Χρήστος Ταρατσίδης, υπογράμμισε ότι το Buy Now, Pay Later ενσωματώνεται πλέον ως κομμάτι μιας πλήρως ολοκληρωμένης τραπεζικής εμπειρίας. «Η νέα υπηρεσία προσφέρει ευέλικτες και διαφανείς πληρωμές, ενώ δίνει στους εμπόρους πρόσβαση σε μια ολοένα και μεγαλύτερη βάση πελατών», δήλωσε, σημειώνοντας ότι σχεδόν σαράντα έμποροι –μεταξύ τους τα Notos και Hall of Brands– έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα.
Το Snappi Pay Later είναι διαθέσιμο σε μια σειρά κατηγοριών lifestyle, όπως ηλεκτρονικά είδη, μόδα, καλλυντικά, είδη σπιτιού, αθλητικά και παιχνίδια, διευκολύνοντας τους χρήστες να κάνουν τις αγορές τους πιο υπεύθυνα και χωρίς πρόσθετες χρεώσεις.
Παράλληλα, η Snappi ανακοίνωσε δύο σημαντικές προσφορές με άμεσα, πραγματικά χρήματα στους λογαριασμούς των χρηστών:
1. Μπόνους 20€:
Όποιος ανοίξει νέο λογαριασμό και καταθέσει 20€, λαμβάνει αυτόματα άλλα 20€ δώρο από τη Snappi.
2. Μπόνους 30€:
Για κάθε αγορά άνω των 60€ μέσω του Snappi Pay Later, οι χρήστες λαμβάνουν ακόμη 30€ στον λογαριασμό τους.
Συνολικά, όσοι αξιοποιήσουν και τις δύο προσφορές μπορούν να συγκεντρώσουν έως και 50€ δωρεάν, απευθείας στον τραπεζικό τους λογαριασμό στη Snappi – χωρίς κληρώσεις, χωρίς κουπόνια και χωρίς περίπλοκες διαδικασίες.
Η Snappi υπόσχεται ότι όλες οι συναλλαγές πραγματοποιούνται με την ίδια ασφάλεια και αξιοπιστία που ήδη προσφέρει στους χρήστες της, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη, διαφανή και φιλική εμπειρία πληρωμών.