Το «κόλπο» για να μην σε πιάνουν τα ραντάρ ταχύτητας στην Εθνική Οδό

Αυτοκίνητο: Το συγκεκριμένο εξοπλιστικό χαρακτηριστικό βρίσκεται σε όλα σχεδόν τα καινούρια αυτοκίνητα και μπορεί να μας γλυτώσει από πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα. Όσα πρέπει να γνωρίζετε, στο xristika.gr.

Υπάρχει ένα σύστημα στην πλειοψηφία των καινούριων αυτοκινήτων που οι οδηγοί τους ξεχνούν πολλές φορές να το θέσουν σε λειτουργία, ενώ ακόμα περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν ότι το αυτοκίνητό τους το διαθέτει.

Καλό θα είναι όμως να το μάθουν, μιας και μπορεί να τους γλυτώσει από μεγάλα και απρόβλεπτα έξοδα.

Πρόκειται για ένα μικρό πλήκτρο στο τιμόνι ή την κονσόλα δαπέδου, και η παρουσία του στην μεγαλύτερη μερίδα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι στάνταρ.

Ο λόγος, για τον περιοριστή ταχύτητας (speed limiter).

Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιείται για τον περιορισμό της ταχύτητας με την οποία θα κινηθούμε.

Έτσι, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να ορίσετε το όριο στο οποίο μπορείτε να κινηθείτε και το αυτοκίνητο να μην το ξεπεράσει ούτε 1 χλμ./ώρα.

Ο περιοριστής ταχύτητας μπορεί να ρυθμιστεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα κίνησης επιθυμείτε, ενώ είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι μπορεί να απενεργοποιηθεί πατώντας το πεντάλ του φρένου ή του φρένου, για λόγους ασφαλείας σε μία περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Προσοχή όμως, μην μπερδεύετε τον περιοριστή ταχύτητας (speed limiter) με το cruise control.

Μόνο ο περιοριστής ταχύτητας δεν θα σας επιτρέψει να υπερβείτε το όριο ταχύτητας, αλλά ο οδηγός πρέπει να χειρίζεται το γκάζι όλη την στιγμή.

Η ταχύτητα κίνησης δεν πρόκειται σε μία τέτοια κίνηση να υπερβεί το όριο που έχετε ορίσει.

Με σωστή χρήση του συγκεκριμένου συστήματος, θα μπορέσετε να αποφύγετε την κίνηση με υπερβολική ταχύτητα, κάτι που είναι εύκολο να συμβεί εάν ξεχαστείτε για μερικά δλ., γλυτώνοντας και ένα πρόστιμο.

Αυτοκίνητο: Το άγνωστο κουμπί που μειώνει άμεσα την κατανάλωση καυσίμου

Οι τιμές καυσίμων έχουν πάρει την ανιούσα τους τελευταίους μήνες και αυτή την στιγμή η τιμή του λίτρου της βενζίνης είναι 1,919 ευρώ, ενώ αυτή του πετρελαίου κίνησης έχει ανέλθει στα 1,822 ευρώ το λίτρο (τιμές 30/1/2023).

Την ανιούσα όμως δεν έχει πάρει μόνο η βενζίνη, αλλά και όλα τα αγαθά σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αναζητούν ή να εξασκούν τεχνικές εξοικονόμησης καυσίμων.

Τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας που παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια έχουν σύστημα Start&Stop.

Όταν ακινητοποιούμε το όχημά μας και, στην περίπτωση χειροκίνητου σασμάν, απεμπλέκουμε την σχέση από το κιβώτιο, ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας σβήνει αυτόματα.

Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή, καθώς εξοικονομούμε καύσιμα, μειώνουμε τους ρύπους που εκπέμπονται στην πόλη και οι κατασκευαστές επιτυγχάνουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, με ότι φορολογικά πλεονεκτήματα σημαίνει αυτό.

Το σύστημα Start&Stop διακόπτει την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί, όχι όμως και των περιφερειακών του, και τον επανεκκινεί με το που επιλέξετε σχέση ή αφήσετε το πεντάλ του φρένου.

Η εξέλιξη του συστήματος στα σύγχρονα αυτοκίνητα πάει παράλληλα με αυτή των μηχανικών μερών. Αυτό σημαίνει ότι αρκετά μέρη έχουν διαφοροποιηθεί και οι μπαταρίες που τοποθετούνται είναι ενισχυμένες σε απόδοση.

Επιπλέον, η διαχείριση της ενέργειας γίνεται ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αυτοκίνητου, γνωρίζοντας την «δύναμη» της μπαταρίας και διαμορφώνοντας ανάλογα την λειτουργία του συστήματος Start&Stop.

Εάν δηλαδή κρίνει ότι δεν έχει την απαραίτητη ισχύ για να επανεκκινήσει τον κινητήρα, δεν θα τον απενεργοποιήσει.

Άλλες συνθήκες που ο «εγκέφαλος» του αυτοκίνητου μας θα παρακάμψει την λειτουργία του συστήματος Start&Stop είναι η χρήση του συστήματος κλιματισμού μια μέρα με καύσωνα, η επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κρύου κινητήρα και η αναγέννηση του φίλτρου DPF στα πετρελαιοκίνητα.

Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές συστήνουν να διατηρούμε ενεργοποιημένο το σύστημα γιατί εξοικονομεί καύσιμα που φτάνει σε ποσοστό μέχρι και 12%, και κατά συνέπεια σε μείωση των εκπομπών ρύπων. Χώρια την οικονομία στην τσέπη μας.

Αυτοκίνητο: Το κόλπο με τον αναπτήρα! Πώς μπορεί να σε σώσει τη δύσκολη στιγμή

Ένας κοινός αναπτήρας θα πρέπει να βρίσκεται πάντα μαζί μας στο αυτοκίνητο καθώς με ένα απλό κόλπο μπορεί σε περίπτωση βλάβης να φέρει ξανά στη «ζωή» τον κινητήρα μας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Το να ακινητοποιηθεί ένα αυτοκίνητο από βλάβη στον κινητήρα δεν είναι κάτι ασυνήθιστο και είναι κάτι που συμβαίνει πολλές φορές όταν η οποιαδήποτε βοήθεια βρίσκεται πολύ μακριά.

Η σωστή περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου μας εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό την παραπάνω πιθανότητα και η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου μας, ενώ εμείς φροντίζουμε για την υγεία του, μπορεί να συμβεί για κάποιο λόγο που συνήθως διορθώνεται εύκολα.

Τα μπουζί του κινητήρα και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του μοτέρ.

Με την πάροδο του χρόνου στα ηλεκτρόδια του μπουζί συγκεντρώνονται διαφόρων ειδών επικαθήσεις, οι οποίες μπορεί να το εμποδίσουν από το να μετατρέψει το ρεύμα που δέχεται σε ισχυρό σπινθήρα, ο οποίος με τη σειρά του θα οδηγήσει στην ανάφλεξη του καύσιμου μίγματος και την εκκίνηση ή την σωστή λειτουργία του μοτέρ.

Αν δεν μπορείτε να εκκινήσετε τον κινητήρα σας, η μειωμένη απόδοση των μπουζί μπορεί να είναι η αιτία και τη λύση μπορεί να δώσει, τουλάχιστον προσωρινά, ένας κοινός αναπτήρας. Με το να δοκιμάσετε να διορθώσετε την κατάσταση μπορεί να σας γλιτώσει πολύτιμο χρόνο.

Μαζί με τον αναπτήρα θα χρειαστείτε βέβαια και ένα μπουζόκλειδο για να καταφέρετε να λύσετε τα μπουζί χωρίς να τους προκαλέσετε ζημιά, αλλά και ένα καθαρό κατά προτίμηση πανί. Ειδικά αν είστε ακινητοποιημένοι στη μέση του πουθενά και η οδική βοήθεια βρίσκεται πολύ μακριά, δεν έχετε να χάσετε κάτι με το να προσπαθήσετε.

Σε περίπτωση που ο κινητήρας σας δεν παίρνει μπροστά, για να περιορίσετε τις πιθανότητες αυτό να οφείλεται σε ενδεχόμενη δυσλειτουργία των μπουζί θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας αυτά που ακολουθούν.

Αρχικά το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει επαρκή ποσότητα βενζίνης στο ρεζερβουάρ του. Έπειτα, με το γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη, ή το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού, όλα τα συστήματα θα πρέπει να ενεργοποιούνται κανονικά και τα φώτα του αυτοκινήτου μας θα πρέπει έχουν τη σωστή ένταση και να μην μας φαίνονται αδύναμα.

Παράλληλα, με την ενεργοποίησή της, η μίζα θα πρέπει να «γυρνάει» δυνατά όπως και κάθε άλλη φορά που προσπαθούμε να εκκινήσουμε το μοτέρ.

Έχοντας στο μυαλό μας και κάνοντας όλα τα παραπάνω εξαλείφουμε σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα η μπαταρία του αυτοκινήτου να μην έχει φορτιστεί σωστά ή να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το δυναμό.

Μετά από τα παραπάνω κλείνουμε τον κεντρικό διακόπτη, ανοίγουμε το καπό, αφαιρούμε τα μπουζοκαλώδια και έπειτα και τα ίδια τα μπουζί χρησιμοποιώντας το μπουζόκλειδο.

Αν τα ηλεκτρόδιά τους είναι καθαρά, τότε τα μπουζί δεν είναι η αιτία που δεν εκκινεί το μοτέρ. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή είναι βρώμικα, η πιθανότητα να ευθύνονται αυτά είναι μεγάλη.

Επόμενο βήμα είναι να σκουπίσουμε τα ηλεκτρόδια του μπουζί με ένα καθαρό πανί και έπειτα να χρησιμοποιήσουμε τον αναπτήρα για να τα «κάψουμε» για μερικά δευτερόλεπτα και να ζεστάνουμε τις επικαθήσεις.

Χρησιμοποιούμε ξανά το πανάκι για να καθαρίσουμε αμέσως τα μπουζί και τα τοποθετούμε ξανά στις θέσεις τους, όπως και τα μπουζοκαλώδια.

Προσπαθούμε, τέλος, να εκκινήσουμε ξανά τον κινητήρα και δεν αποκλείεται αυτή τη φορά να είμαστε πιο τυχεροί.

Σε κάθε περίπτωση και εφόσον το μοτέρ τεθεί σε λειτουργία, αντικαθιστούμε τα μπουζί του κινητήρα μας με την πρώτη ευκαιρία.