ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Το ήξερες; Τι είναι τα μαύρα καλώδια που βλέπουμε στους δρόμους

Αυτοκίνητο: Πόσες φορές δεν έχετε παρατηρήσει τα μαύρα καλώδια που είναι απλωμένα κατά μήκος του δρόμου, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε τι είναι;

Τα εν λόγω μαύρα καλώδια βρίσκονται κυρίως σε λεωφόρους των μεγαλουπόλεων και τα βλέπουμε να είναι τοποθετημένα παράλληλα.

Τι είναι όμως αυτά τα καλώδια και ποιος ο λόγος που τα «συναντάμε» στους δρόμους;

Πρόκειται για ειδικούς αισθητήρες που συλλέγουν δεδομένα μετατρέποντας τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική.

Ο συγκεκριμένος αισθητήρας είναι τοποθετημένος στο μαύρο καλώδιο που βλέπουμε στην επιφάνεια του δρόμου.

Όταν ένα αυτοκίνητο περνάει πάνω από τον αισθητήρα, τον συμπιέζει και προκαλεί ένα ηλεκτρικό δυναμικό – ένα σήμα τάσης.

Το μέγεθος του σήματος είναι ανάλογο του βαθμού παραμόρφωσης. Όταν το αυτοκίνητο απομακρύνεται, η τάση αντιστρέφεται.

Αυτή η αλλαγή της τάσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανίχνευση και την καταμέτρηση οχημάτων.

Η συσκευή καταμέτρησης που συνδέεται με τους αισθητήρες βρίσκεται μέσα σε ένα περίβλημα στην άκρη του δρόμου.

Τα δεδομένα μπορούν να συλλέγονται τοπικά μέσω σύνδεσης Ethernet ή RS232 σε φορητό υπολογιστή ή να μεταδίδονται μέσω μόντεμ.

Με τα μαύρα καλώδια, οι αρμόδιοι φορείς μπορούν να καταγράψουν σημαντικά στοιχεία για την κυκλοφορία στους δρόμους: από τον τύπο οχημάτων (για παράδειγμα, η πίεση που ασκεί ένα φορτηγό είναι μεγαλύτερη από ένα συμβατικό ΙΧ) που κυκλοφορούν καθημερινά στον δρόμο, μέχρι την κατάσταση του οδοστρώματος.

Αυτοκίνητο: Δεν πληρώσατε την κλήση; Που πηγαίνει το χρέος – Όλη η αλήθεια

Πολλοί συμπολίτες μας έχουν επιλέξει να μην πληρώνουν τις κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας, κάτι που φαίνεται πως θα τους… κυνηγάει!

Τύπος πήγαινε να πάρει το αμάξι του από τη Χαριλάου Τρικούπη κι όταν είδε την κλήση στο παρμπρίζ κάτι μουρμούρισε, την τσαλάκωσε, την πέταξε στον δρόμο κι έφυγε τσαντισμένος.

Να πω την αλήθεια, το έχω κάνει κι εγώ.

Όμως οι κλήσεις τις περισσότερες φορές δεν παραγράφονται και οι βεβαιωμένες οφειλές για απλήρωτες κλήσεις στάθμευσης από το 2004 έως και τις 20 Σεπτεμβρίου 2022 στον Δήμο Αθηναίων έφταναν τα 143.683.389 ευρώ.

Σε αυτό το ποσό θα πρέπει να προστεθούν και μερικά ακόμη εκατομμύρια γιατί τα 143 αφορούν σε βεβαιωμένες οφειλές, οι οποίες «μετράνε» όχι από την ημέρα που κόπηκε η κλήση αλλά από την ημέρα που στάλθηκε ειδοποιητήριο οφειλής στον οφειλέτη, μια διαδικασία που μπορεί να πάρει και δύο χρόνια.

Οι παραβάσεις του ΚΟΚ θεωρητικά παραγράφονται 20 έτη από το έτος βεβαίωσής τους. Όμως, κάποιους μήνες πριν από την ημερομηνία παραγραφής, ο δήμος στέλνει στον οφειλέτη Ατομικό Ειδοποιητήριο Υπηρημερίας, το οποίο αυτομάτως επιμηκύνει τον χρόνο παραγραφής για άλλα 20 χρόνια.

Προϋπόθεση είναι η βασική οφειλή, χωρίς τις προσαυξήσεις, να υπερβαίνει τα 293,47 ευρώ, όπως προβλέπει η υπ’ αριθμόν 45081/30-10-1997 Κοινή Απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών.

Στην πραγματικότητα, δηλαδή, μπορούν να παραγραφούν στην 20ετία κλήσεις μόνο εάν δεν υπερβαίνουν τα 293,47 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα στον Δήμο Αθηναίων υπάρχουν κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις απλήρωτων κλήσεων που παραμένουν απαιτητές κι έρχονται από το μακρινό 1992.

Περισσότερο από το 90% των κλήσεων που κόβει η δημοτική αστυνομία του Δήμου Αθηναίων αφορά σε παράνομη στάθμευση.

Δηλαδή, σε σημεία όπου υπάρχει σήμανση ότι απαγορεύεται το παρκάρισμα, όπως επίσης σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πλατείες, σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης κατοίκων και επισκεπτών.

Για παράδειγμα, η κλήση για παράνομο παρκάρισμα σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης επισκεπτών είναι 10 ευρώ, ενώ σε θέσεις κατοίκων ανέρχεται σε 40 ευρώ.

Παρκάρισμα πάνω σε πεζοδρόμιο είναι 40 ευρώ, ενώ παρκάρισμα μηχανής σε πεζοδρόμιο είναι 20 ευρώ (τα μηχανάκια γενικά πληρώνουν το μισό πρόστιμο σε σχέση με τα αυτοκίνητα).

Ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας, Γιώργος Βλάχος, λέει ότι είναι αρκετοί οι συμπολίτες μας που δείχνουν έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας, παρκάροντας σε αναπηρικές θέσεις και σε ράμπες.

Το τρέχον έτος έως τις 20/9 είχαν αφαιρεθεί 11.236 πινακίδες για παράνομη στάθμευση σε πεζόδρομους, ράμπες ΑμεΑ, αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ, οδεύσεις τυφλών επί των πεζοδρομίων, θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κ.λπ.

Οι αντίστοιχες παραβάσεις το 2021 ήταν 13.709 και το 2020 έφτασαν τις 15.334. Επίσης, φέτος μέχρι 20/9 είχαν βεβαιωθεί 2.557 παραβάσεις με αφαίρεση πινακίδων, άδειας και διπλώματος (3.800 το 2021, 4.343 το 2020).

Σύμφωνα με τον Γ. Βλάχο, όλο το κέντρο είναι επιβαρυμένο, ενώ εκατοντάδες παραβάσεις βεβαιώνονται ύστερα από καταγγελίες πολιτών.

Αυτοκίνητο: Η διαδικασία των ενστάσεων

Κάθε πολίτης μπορεί να υποβάλει ένσταση, είτε σε έντυπη μορφή είτε ηλεκτρονικά στα γραφεία ενστάσεων.

Φέτος, μέχρι 20/9 είχαν υποβληθεί 26.683 ενστάσεις σε σύνολο 300.109 παραβάσεων. Ποια τύχη θα έχουν;

«Ως επί το πλείστον δεν γίνονται αποδεκτές», λέει ο Γ. Βλάχος. Για να γίνει μια ένσταση αποδεκτή θα πρέπει να συντρέχουν σοβαροί λόγοι, για παράδειγμα αναπηρίας, ιατρικοί κ.λπ., οι οποίοι θα πρέπει να αποδεικνύονται.

Αυτοκίνητο: Πάνε οι κλήσεις στην Εφορία;

Όχι.

Δεν θα σας έρθει ειδοποιητήριο οφειλής από την Εφορία για απλήρωτες κλήσεις.

Αυτό που συμβαίνει, και κάνει ο Δήμος Αθηναίων, είναι να δεσμεύει το ΑΦΜ του οφειλέτη.

Αυτό μπορεί να γίνει από την επόμενη ημέρα της αποστολής ειδοποιητηρίου οφειλών από τον δήμο και σημαίνει ότι η Εφορία δεν θα δώσει σε οφειλέτη φορολογική ενημερότητα.

Ο οφειλέτης δεν έχει ενημερωθεί με κάποιον τρόπο ότι έχει δεσμευθεί το ΑΦΜ του και το μαθαίνει όταν θα πάει στην Εφορία για να πάρει τη φορολογική ενημερότητα.

Για να την πάρει, θα πρέπει να κάνει ρύθμιση των οφειλών του.

Αυτή τη στιγμή 68.412 ΑΦΜ είναι δεσμευμένα από τον Δήμο Αθηναίων για χρέη 60.133.156 ευρώ.

Παράλληλα, έχουν αποδεσμευθεί, γιατί μπήκαν σε ρύθμιση, 17.070 ΑΦΜ.

Πάντως, πολλά ΑΦΜ έχουν δεσμευθεί δυο και τρεις φορές, γιατί συμβαίνει και αυτό: μπαίνει κάποιος σε ρύθμιση, καταβάλλοντας την πρώτη δόση αυτής, προκειμένου να μπορέσει να πάρει φορολογική ενημερότητα, κι όταν την πάρει σταματάει να πληρώνει.

Στα σχέδια του Δήμου Αθηναίων, σύμφωνα με τον Β. Κορομάντζο, είναι η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Κουκάκι, Πετράλωνα, Άγιο Θωμά και Μετς.

Στόχος, λέει, η διευκόλυνση της κατοικίας, λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης που δέχονται αυτές οι περιοχές.

Στο Μετς, πάντως, όπου προβλέπεται η δημιουργία 403 θέσεων για μόνιμους κάτοικους και άλλες 112 επί πληρωμή, υπάρχουν αντιδράσεις από κατοίκους.

Ο εξωραϊστικός, πολιτιστικός και αθλητικός σύλλογος «Αρδηττός» συγκεντρώνει υπογραφές ενάντια σε αυτά τα σχέδια, κάνοντας λόγο για ελλιπή μελέτη από τον Δήμο Αθηναίων, αναφέροντας ότι η εν λόγω μελέτη έχει δύο μεγάλα προβλήματα: α) καταργεί πολλές από τις υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης και β) δεν εξασφαλίζει θέσεις στάθμευσης για όλους τους κατοίκους της γειτονιάς.

Ο «Αρδηττός» λέει ακόμη ότι η μελέτη «προϋπολογίζει ένα υπέρογκο ποσό από την επιβολή προστίμων, παραδεχόμενη εκ των προτέρων την αποτυχία της εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης, αλλά και τον εισπρακτικό χαρακτήρα της».

Να σημειώσουμε ότι συνολικά στον Δήμο Αθηναίων υπάρχουν 4.636 θέσεις στάθμευσης μόνιμων κατοίκων και 3.416 θέσεις επισκεπτών.

Αυτοκίνητο: Οδηγείτε με μπουφάν; Δείτε το πρόστιμο

Για τις ποινές στον νέο ΚΟΚ αλλά και τις αντιολισθητικές αλυσίδες απαντά ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας. Τι ισχύει αν κάποιος φορά μπουφάν στο αυτοκίνητο. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

«Υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές», είπε αρχικά ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, ενώ στη συνέχεια με αφορμή τα όσα ακούγονται για το πρόστιμο σε περίπτωση που ο οδηγός φορά μπουφάν, τόνισε πως «ένας οδηγός πρέπει να έχει ελευθερία κινήσεων».

Στον νέο ΚΟΚ οι ποινές και τα πρόστιμα αυστηροποιούνται για τις παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων.

Βασική, δε, καινοτομία του θα είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα και η σύνδεσή τους κυρίως με τον οδηγό που υπέπεσε σε παράβαση, όπως έχει ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Ρήγας μιλώντας στο OPEN είπε πως ο νέος ΚΟΚ έχει σωστή κατεύθυνση. Όσο για το τι θα φοράει ο οδηγός σχολίασε πως θα ισχύει ό,τι ίσχυε και πριν.

Τέλος, αναφέρθηκε στην υποχρεωτική κτήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα. «Πρέπει να είναι εφοδιασμένα τα οχήματα. Το σημαντικότερο όμως είναι να ξέρουμε και πώς τις χρησιμοποιούμε.»

Υπενθυμίζεται ότι από 1η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτικό τα αυτοκίνητα να έχουν στον χώρο αποθήκευσης αντιολισθητικές αλυσίδες.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago