Google Maps: Η άγνωστη λειτουργία των Google Maps που σε βοηθά να γλιτώσεις λεφτά. Eπιτρέπει στους οδηγούς να αραιώσουν τις επισκέψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων, εξοικονομώντας χρήματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Με την ακρίβεια στα καύσιμα να επελαύνει, οι οδηγοί αναζητούν τρόπους προκειμένου να αποφύγουν τις συχνές επισκέψεις στην αντλία.
Χείρα βοηθείας σε αυτή την προσπάθειά τους παρέχουν τα Google Maps που επιτρέπουν στους οδηγούς να επιλέξουν τη διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Πρόκειται για μια σχετικά καινούργια υπηρεσία των Χαρτών της Google που από τις αρχές Σεπτεμβρίου είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα, όπως είχε ανακοινώσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.
Google Maps: Πώς εξοικονομώ χρήματα
Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να «ανοίξει» το Google Maps και να επιλέξει τον προορισμό του. Ακολούθως, πρέπει να πατήσει στις τρεις οριζόντιες τελείες στη δεξιά πάνω γωνία της οθόνης και να επιλέξει «Επιλογές Διαδρομής».
Εν συνεχεία πατάει «Διαδρομές με αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμου», αλλά και «Τύπος κινητήρα», επιλέγοντας ανάμεσα σε βενζίνη, diesel, ηλεκτρικό και υβριδικό. Στη συνέχεια θα εμφανιστεί στον χάρτη η διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι προεπιλεγμένη (by default) επιλογή είναι η βενζίνη.
Ο τύπος κινητήρα αποτελεί μία βασική παράμετρο για την Google, προκειμένου να χαράξει την αποδοτικότερη διαδρομή. Για παράδειγμα αν το αυτοκίνητο του χρήστη είναι πετρελαιοκίνητο τότε η υπηρεσία ενδέχεται να εμφανίσει μία διαδρομή που περιλαμβάνει κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Στον αντίποδα, για ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, η διαδρομή που θα χαραχθεί θα αφορά σε αστικό περιβάλλον ώστε να αξιοποιηθεί η ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Όπως φαίνεται και στην παραπάνω φωτογραφία, για μία διαδρομή από το Χίλτον στον Πειραιά, το Google Maps δείχνει ότι μέσω της Λεωφ. Συγγρού, η διάρκεια ανέρχεται σε 27 λεπτά (12 χλμ.) και η εξοικονόμηση βενζίνης φτάνει το 5%.
Σημειωτέον ότι η υπηρεσία εξοικονόμησης καυσίμου της Google συνδράμει καθοριστικά και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), καθιστώντας τις πόλεις πιο βιώσιμες.
Google Maps: Τέλος οι κλήσεις – Η μεγάλη αλλαγή
Αυτό είναι το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Με την εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου, το υπουργείο προσβλέπει σε μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία έως και 50% έως το 2030.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των «Νέων», το σχέδιο αποτελείται τους εξής βασικούς πυλώνες:
Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων Συστηματικότερη Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική Ευαισθητοποίησης του κοινού Σύσταση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.
«Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς» υπογράμμισε ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Για ποιες παραβάσεις αυστηροποιούνται οι ποινές Όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, με αποτέλεσμα να μην αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα του οδηγού.
Επίσης, υπάρχουν κάποιες παραβάσεις, για τις οποίες οι ποινές θα είναι πιο αυστηρές με το νέο πλαίσιο.
Πιο συγκεκριμένα:
Η υπέρβαση ταχύτητας,
Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
Το ζήτημα της αντιμεης μετά το ατύχημα.
Google Maps: Παρελθόν το σβήσιμο των κλήσεων
Μία ακόμα αλλαγή που φέρνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας είναι ο τρόπος που οι κλήσεις επιδίδονται στους παραβάτες.
Έτσι, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας θα δημιουργηθεί και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, με σκοπό τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.
Το κέντρο αυτό θα είναι συνδεδεμένο με όλες τις βάσεις δεδομένων τόσο στη ΓΓΠΣ ή στο υπουργείο Μεταφορών.
Έτσι, όπως προβλέπεται, η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων, ενώ στόχος είναι ακόμα και οι κλήσεις που επιβάλλονται ερήμην του οδηγού να αποδίδονται άμεσα στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Google Maps: Πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις
Επίσης, οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ηλεκτρονικά ή σε ΑΤΜ το πρόστιμο για την παράβασή τους, αλλά και να ενημερωθούν για τους πόντους ποινής που έχουν στο point system.
Google Maps: Φοράς μπουφάν στο αυτοκίνητο; Δες τι πρόστιμο θα πληρώσεις
Νέος ΚΟΚ: Για τις ποινές στον νέο ΚΟΚ αλλά και τις αντιολισθητικές αλυσίδες απαντά ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας. Τι ισχύει αν κάποιος φορά μπουφάν στο αυτοκίνητο. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
«Υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές», είπε αρχικά ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, ενώ στη συνέχεια με αφορμή τα όσα ακούγονται για το πρόστιμο σε περίπτωση που ο οδηγός φορά μπουφάν, τόνισε πως «ένας οδηγός πρέπει να έχει ελευθερία κινήσεων».
Στον νέο ΚΟΚ οι ποινές και τα πρόστιμα αυστηροποιούνται για τις παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων.
Βασική, δε, καινοτομία του θα είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα και η σύνδεσή τους κυρίως με τον οδηγό που υπέπεσε σε παράβαση, όπως έχει ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Ρήγας μιλώντας στο OPEN είπε πως ο νέος ΚΟΚ έχει σωστή κατεύθυνση. Όσο για το τι θα φοράει ο οδηγός σχολίασε πως θα ισχύει ό,τι ίσχυε και πριν.
Τέλος, αναφέρθηκε στην υποχρεωτική κτήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα. «Πρέπει να είναι εφοδιασμένα τα οχήματα. Το σημαντικότερο όμως είναι να ξέρουμε και πώς τις χρησιμοποιούμε.»
Υπενθυμίζεται ότι από 1η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτικό τα αυτοκίνητα να έχουν στον χώρο αποθήκευσης αντιολισθητικές αλυσίδες.