Πατάκια αυτοκινήτου: Τα πατάκια προστατεύουν το δάπεδο του αυτοκινήτου, αλλά ενδέχεται να αποτελέσουν αιτία πρόκλησης ατυχήματος. Πώς μπορούμε να προστατευτούμε; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τα πατάκια αποτελούν ένα απαραίτητο αξεσουάρ του αυτοκινήτου, καθώς διατηρούν το δάπεδο καθαρό από βρωμιές και το προστατεύουν από τις φθορές.
Παράλληλα, μπορούν να αναβαθμίσουν και την αισθητική εικόνα του εσωτερικού του αυτοκινήτου, καθιστώντας πιο ευχάριστη τη διαμονή στο όχημα.
Από την άλλη, αυτό το φαινομενικά αθώο αξεσουάρ μπορεί να αποδειχθεί ένας – υπεράνω υποψίας – εχθρός του οδηγού, αποτελώντας την αιτία εμπλοκής σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Πολλοί οδηγοί επιλέγουν τα πατάκια του αυτοκινήτου αποκλειστικά με βάση αισθητικά κριτήρια ή κόστους.
Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, ελλοχεύει ο κίνδυνος τα εν λόγω προϊόντα να μην ταιριάζουν με το δάπεδο του αυτοκινήτου τους ή να γλιστρούν και να φεύγουν από τη θέση τους, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν τη λειτουργία του πεντάλ.
Δεν είναι λίγα, άλλωστε, τα περιστατικά στα οποία τα πατάκια του αυτοκινήτου «μπλέχτηκαν» με το πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού και ο οδηγός ήταν ανήμπορος να ελέγξει αποτελεσματικά το όχημά του. Αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί ατύχημα με σοβαρές συνέπειες.
Επίσης, υπάρχουν και κάποιοι οδηγοί που, στην προσπάθειά τους να μη λερώσουν τα πατάκια, τοποθετούν από πάνω τους επιπλέον καλύμματα. Με αυτό τον τρόπο, ωστόσο, μειώνεται η απόσταση των πεντάλ από το πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πεντάλ να μην μπορούν να ολοκληρώσουν την πλήρη «διαδρομή» τους, κάτι το οποίο μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο σε περίπτωση που χρειαστεί να βυθίσουμε το πόδι μας στο μεσαίο πεντάλ ώστε να «κοκκαλώσουμε» το αυτοκίνητο.
Για την αποφυγή τέτοιων δυσάρεστων καταστάσεων, κάθε οδηγός πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός κατά την επιλογή του προϊόντος που θα αποκτήσει.
– Δεν ταιριάζουν όλα τα πατάκια σε όλα τα αυτοκίνητα. Φροντίζουμε ώστε το πατάκι που θα επιλέξουμε να έχει μέγεθος που ταιριάζει με τον χώρο κάτω από το κάθισμά μας και τα πεντάλ.
– Εφόσον το δάπεδο του αυτοκινήτου μας διαθέτει βάσεις στήριξης για τα πατάκια φροντίζουμε να επιλέξουμε ένα προϊόν που μπορεί να «κουμπώσει» σε αυτές. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουμε ότι τα πατάκια δεν θα μετακινηθούν.
– Φροντίζουμε το πατάκι που θα επιλέξουμε να έχει αντιολισθητική επιφάνεια (κάτω μέρος), ώστε να μην γλιστράει όταν μετακινούμε τα πόδια μας πάνω σε αυτό.
Αξίζει να σημειώσουμε, τέλος, ότι η σωστή επιλογή στα πατάκια δεν αρκεί από μόνης της προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν βρεθούμε ενώπιον μιας δυσάρεστης κατάστασης.
Προτού κάτσουμε πίσω από το τιμόνι οφείλουμε να προβαίνουμε σε μία ολιγόλεπτη επιθεώρηση, ελέγχοντας μήπως το πατάκι έχει απομακρυνθεί από τη θέση του, ή τα κουμπώματα έχουν φύγει από τη βάση στήριξης.
Τις περισσότερες φορές μια αναμμένη λυχνία μπαταρίας στον πίνακα οργάνων δεν υποδηλώνει πρόβλημα στην μπαταρία αυτή καθαυτή, αλλά έναν περιφερειακό μηχανισμό.
Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης ο καθοριστικός ρόλος που επιτελεί η μπαταρία για την εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινήτου μας, μιας και αποτελεί το «εξάρτημα» που τροφοδοτεί το όχημά μας με ρεύμα, ενεργοποιώντας τα φώτα, το ραδιόφωνο, το σύστημα ανάφλεξης κ.ο.κ.
Όπως, ωστόσο, συμβαίνει με όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου, η μπαταρία ενδέχεται να αντιμετωπίζει κάποια βλάβη που απαιτεί επιδιόρθωση.
Πολλοί σε αυτό το σημείο θα αναρωτηθούν το εξής: «Πώς μπορώ να γνωρίζω ότι η μπαταρία μου έχει κάποιο πρόβλημα»; Γι’ αυτό θα φροντίσει μία κόκκινη ένδειξη στον πίνακα οργάνων που έχει τη μορφή μπαταρίας.
Προτού, βέβαια, πανικοβληθούμε, πρέπει να θυμόμαστε ότι όταν γυρνάμε το κλειδί στη μίζα για να ενεργοποιήσουμε το μοτέρ, η σχετική ένδειξη πάντα ανάβει, αλλά στιγμιαία. Λόγος ανησυχίας συντρέχει αποκλειστικά στην περίπτωση που η εν λόγω λυχνία παραμένει αναμμένη ή αναβοσβήνει για πολλή ώρα μετά την ενεργοποίηση του μοτέρ.
Η αναμμένη λυχνία της μπαταρίας μπορεί να υποδηλώνει πολλές βλάβες, μεταξύ των οποίων ένα χαλαρό ή διαβρωμένο καλώδιο μπαταρίας, χαλασμένες πλάκες στο εσωτερικό της μπαταρίας κ.ο.κ.
Κατά κανόνα, ωστόσο, ένα αναμμένο λαμπάκι της μπαταρίας «φωνάζει» πρόβλημα που σχετίζεται όχι με την μπαταρία αυτή καθαυτή, αλλά με τον εναλλάκτη (δυναμό), δηλαδή τον μηχανισμό που φροντίζει για την τροφοδότηση της μπαταρίας με ρεύμα.
Σε περίπτωση, δηλαδή, που το δυναμό παράγει πολύ χαμηλή τάση, τότε προκαλείται γρήγορη εκφόρτιση της μπαταρίας, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε βραχυκύκλωμα και βλάβη στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Το αυτοκίνητο θα φροντίσει να «επικοινωνήσει» το πρόβλημα του εναλλάκτη στον οδηγό μέσω της σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων. Ένα ακόμα σύμπτωμα που υποδηλώνει πρόβλημα με το δυναμό μπορεί να είναι η μη αποδοτική λειτουργία των προβολέων.
Τι πρέπει να κάνω;
Πολλοί οδηγοί, όταν δουν αναμμένη τη σχετική λυχνία, θεωρούν ότι η μπαταρία πρέπει να αντικατασταθεί.
Προτού, ωστόσο, ληφθεί η συγκεκριμένη απόφαση, κρίνεται απαραίτητο να ελεγχθεί αν ο εναλλάκτης παράγει τη σωστή τάση για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Αν αντικαταστησουμε μπαταρια δίχως να επιλυθει το πρόβλημα με τον εναλλακτη, τότε και η νέα μπαταρία ενδεχομένως να χρειαστεί σύντομα αντικατάσταση μιας και θα εκφορτίζει πλήρως με αποτέλεσμα ή αχριτευθεί ή να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ζωής της, κάτι που συνεπάγεται νέα έξοδα.
Έχε μαζί το δίπλωμά σου.
Έλεγξε πως τα απαραίτητα έγγραφα, όπως ασφάλεια αυτοκινήτου, άδεια κυκλοφορίας κ.λπ. είναι μέσα στο αυτοκίνητο.
Τήρησε τις προϋποθέσεις της ασφάλειας του ιδιοκτήτη.
Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις για τις οποίες είναι αναγκαίο να δηλώσεις το δεύτερο οδηγό στο συμβόλαιο της ασφάλειας αυτοκινήτου.
Για αυτές τις περιπτώσεις καλείσαι να πληρώσεις επασφάλιστρο, δηλαδή ένα έξτρα ποσό.
Εάν ο δεύτερος οδηγός είναι μικρότερος από 23 ετών, τότε θα πρέπει να τον δηλώσεις στην ασφάλεια ως άλλο οδηγό, ανεξάρτητα από τα χρόνια της εμπειρίας του.
Μάλιστα, η ακριβής ηλικία μπορεί να είναι διαφορετική από ασφαλιστική σε ασφαλιστική.
Το όχημά σου μπορεί να θεωρηθεί ανασφάλιστο, αν ο δεύτερος οδηγός είναι νεαρός και εμπλακεί σε ατύχημα χωρίς να έχει δηλωθεί στο συμβόλαιο.
Εάν ο δεύτερος οδηγός πήρε πρόσφατα το δίπλωμά του, δηλαδή δεν είχε συμπληρώσει 12 μήνες, θεωρείται πως υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ατυχήματος, λόγω έλλειψης εμπειρίας.
Στην περίπτωση αυτή, δεν παίζει ρόλο η ηλικία του οδηγού, αλλά η διάρκεια του διπλώματος.
Ομοίως, εάν ένας οδηγός που μόλις πήρε δίπλωμα οδήγησης δεν έχει εγγραφεί ως δεύτερος οδηγός και υποστεί ατύχημα, δεν τον καλύπτει η ασφάλεια.
Μια άλλη κατάσταση, όπου ένας οδηγός πληρώνει επασφάλιστρο είναι όταν είναι άνω των 65-70 ετών.
Η ακριβής ηλικία μπορεί και πάλι να διαφέρει ανάλογα με την ασφαλιστική.
Τι συμπληρώνεις στην ασφάλεια αυτοκινήτου για τον δεύτερο οδηγό;
Εφόσον υπάρχει δεύτερος οδηγός που χρησιμοποιεί τακτικά το όχημα, τότε πρέπει να δηλωθεί.
Όταν κλείσεις ασφάλεια αυτοκινήτου, στα στοιχεία του ιδιοκτήτη θα δεις ένα σημείο όπου γράφει “Συνιδιοκτήτης ή άλλος οδηγός” όπου επιλέγεις “Ναι”.
Σου εμφανίζονται δύο επιπλέον πεδία, στα οποία συμπληρώνεις:
Την ημερομηνία γέννησης του δεύτερου οδηγού
Τα έτη διπλώματος του δεύτερου οδηγού
Στις περιπτώσεις που:
Η ασφάλεια αυτοκινήτου αφορά έναν νέο οδηγό με ηλικία κάτω των 23 ετών, τότε έχει ήδη πληρώσει το επασφάλιστρο νέου οδηγού. Οπότε, δεύτερος οδηγός ηλικίας κάτω των 23 ετών, μπορεί να οδηγήσει το όχημα χωρίς να είναι απαραίτητο το όνομά του να υπάρχει στο συμβόλαιο.
Το δίπλωμα του οδηγού που έχει κλείσει ασφάλεια δεν έχει ξεπεράσει το δωδεκάμηνο, τότε έχει ήδη πληρώσει το επασφάλιστρο πρωτόπειρου οδηγού, επομένως κάθε πρωτόπειρος οδηγός μπορεί να οδηγήσει το όχημα.
Για τον κάθε έκτακτο ή πρόσθετο τακτικό οδηγό που ανήκει στην ίδια κατηγορία με αυτή που έχει δηλωθεί στο συμβόλαιο, η βασική κάλυψη και οι επιπλέον καλύψεις, όπως η Οδική Βοήθεια, ισχύουν το ίδιο και δεν έχεις καμία άλλη υποχρέωση.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…