Τιμή βενζίνης: Δραματική η κατάσταση με τα καύσιμα. Η τιμή βενζίνης εκτοξεύτηκε ξανά και οι πολίτες πλέον είναι σε απόγνωση. Η τιμή βενζίνης στις Κυκλάδες έφτασε τα 2,300 ευρώ/λίτρο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Aντιστρόφως ανάλογη πορεία έχουν την τελευταία εβδομάδα η τιμή βενζίνης με αυτήν του πετρελαίου, με την αμόλυβδη να ξεπερνάει χθες το diesel.
«Αυτό είναι αποτέλεσμα των χρηματιστηριακών πιέσεων και του βασικού κανόνα της αγοράς “προσφορά και ζήτηση”», σχολίασε στην «Η» ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου.
Ερωτηθείς, εφόσον η τιμή της βενζίνης επηρεάζεται από την τιμή του πετρελαίου, γιατί ενώ πέφτει η τιμή του diesel δεν συμβαίνει το ίδιο με την τιμή της βενζίνης, ο κ. Ασμάτογλου τόνισε ότι αυτό αποδεικνύει ότι η πορεία ενός χρηματιστηριακού προϊόντος είναι απρόβλεπτη, λόγω προσφοράς και ζήτησης.
Αρα οι τιμές στην αμόλυβδη θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν;
«Κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει αυτό», απάντησε ο κ. Ασμάτογλου, ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται πιθανό.
Τιμή βενζίνης: «Δαγκώνει»
Η πορεία της μέσης τιμής της αμόλυβδης τις τελευταίες επτά ημέρες έχει αυξητική τάση σε αντίθεση με την τιμή του diesel:
- 1 Νοεμβρίου -> 2,041 (αμόλυβδη) —— 2,104 (diesel)
- 2 Νοεμβρίου -> 2,047 —— 2,099
- 3 Νοεμβρίου -> 2,054 —— 2,094
- 4 Νοεμβρίου -> 2,067 —— 2,088
- 5 Νοεμβρίου -> 2,081 —— 2,090
- 6 Νοεμβρίου -> 2,083 —— 2,091
- 7 Νοεμβρίου -> 2,094 —— 2,090
Τιμή βενζίνης: Απλησίαστη στα νησιά
Τη χθεσινή ημέρα η τιμή της αμόλυβδης χτύπησε κόκκινο σε αρκετά νησιά, με την τιμή στις Κυκλάδες να σκαρφαλώνει στα 2,300 ευρώ/λίτρο.
Στα Δωδεκάνησα η μέση τιμή χθες ήταν στα 2,211 ευρώ/λίτρο, στην Κεφαλονιά τα 2,146 ευρώ/λίτρο, στα Χανιά τα 2.153 ευρώ/λίτρο και στην Κέρκυρα τα 2,122 ευρώ/λίτρο.
Πτωτική τιμή σημειώνει η τιμή του πετρελαίου brent. Στις 11.30 η τιμή κυμαινόταν στα 97,32 δολάρια το βαρέλι.
Τιμή βενζίνης: Η χειρότερη κρίση δεν έχει έρθει ακόμη
Σε μία δυσοίωνη πρόβλεψη για την αγορά πετρελαίου στην Ευρώπη προχώρησε η εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie, καθώς εκτιμά ότι τα αποθέματα καυσίμου τύπου ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη θα φτάσουν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 ετών στις αρχές της άνοιξης 2023.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, τα αποθέματα πρόκειται να αυξηθούν τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, πριν υποχωρήσουν απότομα.
Συγκεκριμένα, τα αποθέματα τον Μάρτιο αναμένεται να είναι τα χαμηλότερα που έχουν καταγραφεί σε μηνιαία βάση από το 2011, ανέφεραν οι αναλυτές της Woodmac.
Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να διακόπτει τις θαλάσσιες παραδόσεις ρωσικών καυσίμων στις αρχές Φεβρουαρίου, η ήδη δύσκολη κατάσταση όσον αφορά τον εφοδιασμό της ηπείρου κινδυνεύει να επιδεινωθεί.
Τα αποθέματα αποτελούν ένα ζωτικό «μαξιλάρι» έναντι τέτοιων διαταραχών και όταν εξαντλούνται, αυξάνονται οι πιθανότητες αστάθειας στην αγορά.
Τα χαμηλότερα αποθέματα έχουν διευρύνει τα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια πετρελαίου, δίνοντας κίνητρα στους Ευρωπαίους διαχειριστές των διυλιστηρίων να διατηρούν σκληρή στάση, δήλωσε ο Τζέιμς Μπερλέι, βασικός αναλυτής της Woodmac.
Ως εκ τούτου, η εταιρεία συμβούλων αναμένει ότι η ημερήσια επεξεργασία αργού στη βορειοδυτική Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 420.000 βαρέλια αυτόν τον μήνα, φτάνοντας τα 6,14 εκατομμύρια.
«Αναμένουμε ότι η υψηλότερη παραγωγή θα συνεχίσει να υποστηρίζεται από τα ισχυρά καθαρά ταμειακά περιθώρια και αναμένουμε τα αποθέματα βενζίνης/ντίζελ στα τέλη Δεκεμβρίου να διαμορφωθούν σε σχεδόν τρία εκατομμύρια βαρέλια», δήλωσε ο Μπερλέι.
Καθώς η Ρωσία εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής καυσίμων τύπου ντίζελ δια θαλάσσης, η απότομη πτώση των αποθεμάτων στο τέλος του χειμώνα είναι αναμενόμενη.
Μέρος του προβλήματος διαθεσιμότητας ντίζελ στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ οφείλεται και στον τρόπο που είναι δομημένη η αγορά future.
Όπως επισημαίνει το Bloomberg, οι άμεσες προμήθειες είναι πιο ακριβές από το ίδιο καύσιμο που παραδίδεται σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Αυτό αποθαρρύνει τη συσσώρευση αποθεμάτων, καθώς οι traders πιθανότατα μπορούν να πουλήσουν σήμερα σε καλύτερη τιμή από ό,τι στο μέλλον.
Αυτό το μοτίβο έχει αποδυναμωθεί τις τελευταίες ημέρες, αλλά παραμένει ισχυρό σε σχέση με τα ιστορικά πρότυπα.
Τιμή βενζίνης: Πώς θα καταλάβετε πως σας «δηλητηρίασαν» το αμάξι
Ενα καύσιμο κακής ποιότητας – πολύ δε παραπάνω ενα νοθευμένο καύσιμο – μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το όχημά μας.
Όπως αποδεικνύουν οι πρόσφατοι έλεγχοι που έχουν οδηγήσει σε σφράγισμα αντλιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση γιατί δεν αποκλείεται να μας πουλήσουν… νοθευμένη βενζίνη.
Όσο κι αν θέλουμε να κάνουμε οικονομία, όσο κι αν θέλουμε να βρούμε την πιο συμφέρουσα επιλογή, θα πρέπει πάντα να συνυπολίζουμε τον παράγοντα της ποιότητας.
Τι θα συμβεί, ωστόσο, εάν το ένα καύσιμο που βάλουμε στο αυτοκίνητό μας είναι κακής ποιότητας και πώς μπορούμε να καταλάβουμε ότι κάτι… δεν πάει καλά;
Παρότι είναι δύσκολο να το κάνει κανείς, υπάρχει περίπτωση τα κακής ποιότητα καύσιμα να μπορούν να γίνουν αντιληπτά ακόμη και με το μάτι: Πιο συγκεκριμένα, τα κατάλοιπα μπορεί να είναι εμφανή στην επιφάνεια.
Επίσης, ένα κακής ποιότητας καύσιμο είναι πολύ πιθανό να συνοδεύεται από μία πολύ δυσάρεστη οσμή.
Η τρίτη και πιο χαρακτηριστική ένδειξη είναι η περίεργη συμπεριφορά του κινητήρα του οχήματός μας μετά από μερικά χιλιόμετρα:
Οι στροφές θα ανεβαίνουν με δυσκολία, μπορεί να κάνει διακοπές, ενώ δεν αποκλείεται να δείτε και την ένδειξη «Check Engine» να ανάβει στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας.
Δείκτης κακής ποιότητας καυσίμου είναι και όταν το αυτοκίνητό μας ξαφνικά εμφανίσει υψηλότερη κατανάλωση από τη συνήθη, αν και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να φταίνε και άλλοι παράγοντες.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, τέτοιες «ασυνήθιστες» συμπεριφορές του αυτοκινήτου θα πρέπει να μας κάνουν να… ξανασκεφτούμε το να ξαναβάλουμε βενζίνη από το ίδιο βενζινάδικο.
Τιμή βενζίνης: Πού εντοπίζονται τα πρατήρια που πουλάνε «πειραγμένα» καύσιμα
Στην καρδιά του προβλήματος της παραβατικότητας, η οποία άρχισε να εκδηλώνεται εντονότερα στην Αθήνα και στη συνέχεια, ιδίως την τελευταία τριετία, στη Θεσσαλονίκη και τις άλλες περιοχές της χώρας, βρίσκονται, όπως είπε, τα «πειραγμένα» συστήματα εισροών-εκροών, που δεν παρακολουθούν όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας του καυσίμου και καταδολιεύονται από τους παραβάτες.
Το γεγονός ότι, επιπροσθέτως, οι έλεγχοι δεν είναι επαρκείς, επιτρέπει στους επιτήδειους των «κλεφτομάγαζων» να δρουν ανενόχλητοι, όπως ισχυρίστηκε ο κ.Κιουρτζής, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλη Ζορπίδη και μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Όπως είπε, μπορεί το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια να κατέστη υποχρωτικό στα αστικά κέντρα το 2013 και στην υπόλοιπη χώρα το 2014, αλλά είναι τόσο διαβλητό, ώστε αδυνατεί να καταγράψει τις παραβατικές συμπεριφορές.
Κατά τον γενικό γραμματέα της Π.Ο.Π.Ε.Κ, Γιάννη Μαυράκη και τον αντιπρόεδρο της ΕΝ.ΒΕ.Θ, Χρήστο Σταυράκη, στην ελληνική αγορά υπάρχουν σήμερα περίπου 35 διαφορετικά συστήματα εισροών-εκροών, τα οποία εγκαθίστανται από ιδιωτικές εταιρείες, αντί για ένα ενιαίο, γεγονός που διευκολύνει την παραβατικότητα.
«Το σύστημα αυτό θα έπρεπε να φτιαχθεί από την Πολιτεία, στα πρότυπα του “MyData” και η Πολιτεία θα έπρεπε να έχει τα “κλειδιά” του. Σήμερα υποτίθεται ότι όλα τα στοιχεία πηγαίνουν σε πραγματικό χρόνο στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Ωστόσο, δεδομένου ότι το σύστημα δεν παρακολουθεί όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας κι ότι δεν είναι αδιάβλητο, τα στοιχεία αυτά είναι στην πραγματικότητα πλασματικά» είπε ο κ.Μαυράκης, ενώ ο κ.Σταυράκης διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν σήμερα πρατήρια που πουλάνε στη λιανική σε τιμή χαμηλότερη από αυτή που προμηθεύονται το καύσιμο από τα διυλιστήρια, εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών ως προς τις αφύσικα χαμηλές τιμές.