Τι λες τώρα; Χρεώνουν τον αέρα στα βενζινάδικα – Τέλος το τζάμπα!

Αυτοκίνητο: Πάλι το χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι οδηγοί, ακόμα και για… αέρα!

Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί στη Γερμανία η πρόθεση των πρατηριούχων να διακόψουν την παροχή δωρεάν υπηρεσιών προς τους οδηγούς, χρεώνοντας ακόμη και τον… αέρα για τα ελαστικά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Αυτή θα αποτελέσει μια παγκόσμια πρωτοτυπία, καθώς για ευνόητους λόγους οι οποίοι σχετίζονται με την ασφάλεια, η πρόσβαση στο σύστημα ελέγχου πίεσης και παροχής αέρα για τα ελαστικά των πρατηρίων είναι σε ολόκληρο τον δυτικό -και όχι μόνο- κόσμο ελεύθερη και δωρεάν.

Μοναδική εξαίρεση θα αποτελέσουν τα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία, τα οποία επικαλούνται τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες ώστε να δικαιολογήσουν την πρόθεσή τους να χρεώνουν κάθε όχημα που θα προσθέτει αέρα στα ελαστικά του.

Σύμφωνα με μέσα μαζικής ενημέρωσης της Γερμανίας, εκτός από την αύξηση στο κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών, οι πολίτες που διαθέτουν αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα θα επωμιστούν ένα ακόμα έξοδο, εκείνο της χρήσης του συμπιεστή αέρα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι από το 2013 μια πολυεθνική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία και τη διάθεση καυσίμων είχε πάρει την απόφαση να χρεώνει τον αέρα για τα ελαστικά των οχημάτων, ωστόσο, οι υπόλοιπες εταιρείες δεν θέλησαν να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

Αυτοκίνητο: Γιατί είναι λάθος να το φουλάρω με βενζίνη;

Οι περισσότεροι οδηγοί που «τιγκάρουν» το ρεζερβουάρ με καύσιμο αγνοούν τους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η συνήθειά τους. Τι μπορεί να συμβεί; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Το ψυχολογικό όριο των 2,0 ευρώ/λίτρο έχει «σπάσει» εδώ και λίγες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αυξάνοντας την οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν τρόπους προκειμένου να αραιώσουν τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι το τελευταίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, και έτσι είναι δύσκολο να το αφήσουμε για πάντα στο γκαράζ, η επίσκεψη στην αντλία -όσο επώδυνη και αν είναι- είναι αναπόφευκτη.

Πολλοί οδηγοί, προκειμένου να… καταπραΰνουν τον πόνο του ανεφοδιασμού, χορηγούν στο ντεπόζιτο του ΙΧ τους την ποσότητα που θα τους εξασφαλίσει τις απολύτως αναγκαίες μετακινήσεις.

Υπάρχουν, βέβαια, και αυτοί στους οποίους η ακρίβεια στα καύσιμα δεν επηρεάζει τις… καταναλωτικές τους συνήθειες με αποτέλεσμα να συνεχίζουν να τιγκάρουν μέχρι τέρμα το ντεπόζιτο, όταν επισκέφτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων.

Όσο «αθώο», ωστόσο, και αν φαίνεται το τιγκάρισμα με καύσιμο, άπαντες πρέπει να γνωρίζουν ότι καιροφυλακτούν και κάποιες παγίδες. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Αυτοκίνητο: Υπερχείλιση

Μολονότι ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου τις περισσότερες φορές εκτελείται από εξειδικευμένο προσωπικό, δεν σπανίζουν οι περιπτώσεις που παρουσιάζεται το φαινόμενο της υπερχείλισης καυσίμου.

Ένα ρεζερβουάρ που έχει υπερχειλίσει αυξάνει την πιθανότητα ανάφλεξης ενώ ενέχει και ο κίνδυνος προκληθεί αλλοίωση ακόμα και στο χρώμα του αμαξώματος.

Η ρίψη άφθονου νερού στο σημείο στο οποίο έχει εντοπιστεί η υπερχείλιση μπορεί να αποτρέψει τα χειρότερα, ωστόσο, καλό θα ήταν να αποφύγουμε την όποια υπερβολή ως προς την ποσότητα του καυσίμου που χορηγούμε στο ΙΧ μας.

Αυτοκίνητο: Αύξηση κατανάλωσης καυσίμου

Δεν είναι μυστικό ότι όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκίνητου μας, τόσο μεγαλύτερη είναι και η κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό, ωστόσο, που πολλοί αγνοούν είναι ότι το βάρος του ΙΧ μας αυξάνεται όχι μόνο λόγω της τοποθέτησης εντός της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ αχρείαστων αντικειμένων, αλλά και λόγω του… τιγκαρίσματος του ρεζερβουάρ με καύσιμο.

Αυτοκίνητο: κατανάλωση καυσίμου

Σίγουρα, αν χορηγήσουμε 45 λίτρα στο ρεζερβουάρ μας, δεν θα επιφέρει τεράστια αλλαγή στο βάρος του ΙΧ μας συγκριτικά με τη χορήγηση – επί παραδείγματι – 20 λίτρων, και η αύξηση στην κατανάλωση δύσκολα θα γίνει αισθητή.

Σε περίπτωση, όμως, που το φουλάρισμα αποτελεί κανόνα, σε βάθος χρόνου η οικονομική επιβάρυνση δεν θα είναι καθόλου αμελητέα.

Αυτοκίνητο: Ημερομηνία λήξης

Ως γνωστόν, τόσο η βενζίνη όσο και το diesel αποτελούν προϊόντα του πετρελαίου το οποίο μπορεί να αντέξει για εκατομμύρια χρόνια.

Όταν, ωστόσο, διυλίζεται σε καύσιμο, χορηγούνται διάφορα πρόσθετα που παρότι βελτιώνουν τη λειτουργία του μοτέρ του ΙΧ μας, το καθιστούν ευάλωτο στη ζέστη, το οξυγόνο και την υγρασία.

Εφόσον, λοιπόν, τιγκάρουμε το ΙΧ μας με καύσιμο και αφήσουμε το τελευταίο αναξιοποίητο στο ρεζερβουάρ επί μήνες, το καύσιμο θα χάσει κάποιες από τις ιδιότητές του, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του κινητήρα.

Μεταξύ των κινδύνων που ελλοχεύουν είναι η δυσκολία εκκίνησης του κινητήρα, τα πειράκια, και η ανάπτυξη μικροοργανισμών οι οποίοι μπορεί να φράξουν τα σωληνάκια, τα μπεκ ψεκασμού, την τρόμπα καυσίμου και το φίλτρο.

Αυτοκίνητο: Αλλαγή ταχυτήτων

Επιπλέον, όταν έχουμε αφήσει ταχύτητα στο σασμάν σε μια κατηφορική διαδρομή, χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα και έχουμε καλύτερο έλεγχο του αυτοκίνητου μας.

Ακόμα, υπάρχει το ενδεχόμενο να χρειαστεί να πατήσουμε γκάζι για λόγους ενεργητικής ασφάλειας σε μια έκτακτη περίπτωση, οπότε με νεκρά στο σασμάν θα χάσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να επιλέξουμε την σωστή σχέση στο κιβώτιο. Και αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Τέλος, στα αυτόματα κιβώτια δεν πρέπει να βάζουμε νεκρά στις κατηφόρες, μιας και η εν κινήσει επαναφορά του σασμάν στο D, μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα μηχανικά μέρη της μετάδοσης.

Αυτοκίνητο: Το μυστικό που κρύβουν οι καθρέφτες – Κόλπο που ελάχιστοι γνωρίζουν

Αυτοκίνητο: Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα αντικείμενα στον πλευρικό καθρέφτη του αυτοκινήτου βρίσκονται πιο κοντά από ό,τι φαίνονται; Δείτε τι κρύβουν οι καθρέφτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Είτε είστε οδηγός αυτοκινήτου είτε απλός επιβάτης, σίγουρα έχετε δει τουλάχιστον μια φορά να αναγράφεται στους πλευρικούς καθρέφτες, «Τα αντικείμενα στον καθρέφτη είναι πιο κοντά από ό,τι φαίνονται».

Συνήθως τη φράση αυτή την συναντάμε σε μοντέλα που η μάρκα τους έχει σχέση με τις Η.Π.Α., αλλά την έχουμε δει παλαιότερα και σε άλλης εθνικότητας οχήματα.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η συγκεκριμένη φράση είναι μια προειδοποίησης ασφαλείας (ή μια αποποίηση ευθύνης εάν προτιμάτε) που αποσκοπεί στη μείωση της λανθασμένης αντίληψης του οδηγού για το χώρο που υπάρχει δεξιά του αυτοκινήτου.

Ο εξωτερικός καθρέφτης παραμορφώνει την αντίληψη του οδηγού για την απόσταση ενός αντικειμένου. Αναντίλεκτα όμως, πρόκειται για ένα μέτρο ασφάλειας, επειδή ο ίδιος καθρέφτης και για τον ίδιο λόγο, ενισχύει την «εικόνα» του οδηγού για κάτι αναμφισβήτητα πιο ουσιαστικό, δηλαδή την αποφυγή ατυχημάτων.

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η εικόνα στον πλευρικό καθρέφτη είναι μικρότερη από ό,τι στην πραγματικότητα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ελέγξετε τον καθρέφτη και στη συνέχεια να ρίξετε μια ματιά στον δεξιό σας ώμο. Αυτός είναι και ο λόγος που φαίνονται πιο μακριά, μιας και κρίνουμε την απόσταση από το σχετικό μέγεθος των αντικειμένων.

Ο εγκέφαλός μας συγκρίνει πόσο μεγάλο φαίνεται ένα αυτοκίνητο στον καθρέφτη με το πόσο μεγάλο είναι στην πραγματική ζωή και όσο μεγαλύτερη είναι η απόκλιση, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντιληπτή απόσταση.

Δεν είναι όμως το μόνο πράγμα που συμβαίνει. Στην πραγματικότητα, το θέμα της απόστασης ενός αντικειμένου είναι μια «παρενέργεια».

Οι εικόνες που μας παρουσιάζει ο κυρτός καθρέφτης, φαίνονται μικρότερες από το κανονικό γιατί είναι συμπιεσμένες.

Αυτός είναι ο λόγος που οι κυρτοί καθρέφτες χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα: Αντανακλούν περισσότερο σε μικρότερο χώρο.

Με απλά λόγια, ένας κυρτός καθρέφτης έχει ευρύτερο οπτικό πεδίο από έναν επίπεδο που αντανακλά μόνο την περιοχή που βρίσκεται ακριβώς μπροστά του. Με ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο, ο οδηγός λαμβάνει περισσότερη πληροφορία για το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

Αυτός βέβαια είναι ένας συμβιβασμός ασφάλειας. Ένας κυρτός καθρέφτης θυσιάζει την ακριβή αντίληψη της απόστασης για ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο.

Και ένα ευρύτερο πεδίο ορατότητας σημαίνει ένα πολύ μικρότερο τυφλό σημείο από αυτό που έχετε στα δεξιά και τα αριστερά του αυτοκινήτου.