Αυτοκίνητο: Και ξαφνικά τα μεταχερισμένα αυτοκίνητα έχουν πάρει άνοδο στην τιμή σε σημείο που πλησιάζουν τα καινούργια! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, μιας χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,1% το 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι καταβλήθηκαν κατά μέσο όρο 15.740 ευρώ για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητου το 2021, έναντι 12.470 ευρώ που είχαν καταβληθεί το 2019, υποδηλώνοντας την σημαντική αύξηση. Ένας λόγος που οι οδηγοί δαπάνησαν περισσότερα χρήματα για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι ότι στρέφονται περισσότερο προς την αγορά των SUV, που κατά βάση είναι ακριβότερα. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος της αύξησης.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και συνεχίζει να παίζει η πανδημία, η οποία έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα με τις παραγωγές καινούριων αυτοκινήτων, αναγκάζοντας μεγάλη μερίδα πολιτών, που θέλει να αγοράσει άμεσα αυτοκίνητο, να στρέφεται προς το μεταχειρισμένο.
Η έλλειψη των ημιαγωγών εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η αργή παράδοση έχει ως συνέπεια κάποιους να τους στρέψει προς την αγορά του μεταχειρισμένου. Για παράδειγμα αντί για 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα το 2019, μόνο 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το 2021.
Σύμφωνα με το DAT (εταιρεία λογισμικού για τα αυτοκίνητα), στην αγορά κυκλοφόρησαν λιγότερα καινούρια οχήματα από τις εταιρείες μίσθωσης, με αποτέλεσμα οι ανάγκες να καλύπτονται με τα μεταχειρισμένα οχήματα. Έτσι αυτές οι εταιρείες δεν πούλησαν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους, ανανέωσαν τα συμβόλαια με τα ήδη υπάρχοντα, μειώνοντας αισθητά την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Επίσης, το κόστος των μεταφορών των μεταχειρισμένων από κράτος σε κράτος αυξήθηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα να μετακυλίεται η αύξηση στον τελικό καταναλωτή.
Αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πιθανό να παραμείνει το ίδιο και το 2022, ίσως και τις αρχές του 2023. Θα εξομαλυνθεί μόνο όταν μπει σε κανονικό ρυθμό η παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων και τα εργοστάσια θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση.
Σε αυτό το σημείο ιδιαίτερη σημασία έχουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έγινε την άνοιξη του 2021, όπου έδειξε ότι το 69% όλων των καταναλωτών οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία αγοράς θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Μέχρι την ηλικία των 12 μηνών, ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι μια επιλογή για το 30% των αγοραστών. Μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει το συγκεκριμένο όριο ηλικίας, τότε η αποδοχή για αγορά πέφτει σε μονοψήφιο ποσοστό.
Τέλος, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά την πάροδο της τριετίας εξακολουθούν να στοιχίζουν πάνω από το 59% της αρχικής τους τιμής. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του DAT, οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμένουν αρκετά υψηλές, με αποτέλεσμα να αποτρέπει αρκετούς για την αγορά τους. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι στρέφονται στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αντί για ένα μεταχειρισμένο, παρά τους συχνά μεγάλους χρόνους παράδοσης.
Αυτοκίνητο: Έρχεται το υποχρεωτικό αλκοτέστ!
Τέλος και στο ένα ποτηράκι βάζουν τα νέα αυτοκίνητα, καθώς θα υποβάλουν τους οδηγούς σε αλκοτέστ! Δείτε όλες τις εξελίξεις στο xristika.gr…
Τα θεσμικά όργανα της ΕΕ κατέληξαν σε πολιτική συμφωνία σχετικά με τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια. Από το 2022 η χρήση νέων τεχνολογιών ασφάλειας θα καταστεί υποχρεωτική σε ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών.
Στις νέες τεχνολογίες μαζί με το «μαύρο κουτί» περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση αλκοολόμετρων στα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται και θα πωλούνται στην ΕΕ.
Οι συσκευές θα τοποθετούνται υποχρεωτικά σε κάθε όχημα που θα αποκτά έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά τις 6 Ιουλίου του 2022.
Ο οδηγός θα φυσά στην ειδική συσκευή μέτρησης αλκοόλ του αυτοκινήτου πριν ξεκινήσει. Εάν το επίπεδο αλκοόλ του οδηγού είναι πολύ υψηλό, το αυτοκίνητο απλά δεν θα κινείται!
Ο κανόνας αυτός φαίνεται ότι τίθεται προκειμένου να περιορίσει τα ατυχήματα που οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ. Να σημειωθεί ότι το σύστημα αυτό θα είναι υποχρεωτικό από το 2024 για όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ, ανεξαρτήτως από την ημερομηνία που έχουν αποσπάσει έγκριση τύπου.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι ΗΠΑ θέλοντας να περιορίσουν τον αριθμό των ατυχημάτων που οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ.
Αυτοκίνητο: Το σχέδιο της ΕΕ
Οι νέες τεχνολογίες που κυκλοφορούν στην αγορά μπορούν να συνεισφέρουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους, το 90 % των οποίων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Τον Μάιο του 2018 η Επιτροπή πρότεινε να καταστούν υποχρεωτικά ορισμένα μέτρα ασφάλειας των οχημάτων, μεταξύ άλλων, τα συστήματα που περιορίζουν τα επικίνδυνα τυφλά σημεία φορτηγών και λεωφορείων και οι τεχνολογίες που προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή διάσπασης της προσοχής.
Τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων, θα ανοίξουν τον δρόμο για ολοένα και περισσότερο συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα, και θα τονώσουν την καινοτομία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η κ. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επίτροπος αρμόδια για θέματα εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας, επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, δήλωσε: «Κάθε χρόνο 25.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Μπορούμε και πρέπει να αναλάβουμε δράση για αλλάξουμε αυτή την κατάσταση. Με τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας τα οποία θα καταστούν υποχρεωτικά, μπορούμε να επιτύχουμε τον ίδιο αντίκτυπο με την καθιέρωση της χρήσης ζώνης ασφαλείας. Πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας υπάρχουν ήδη, ιδίως σε πιο πολυτελή οχήματα. Πλέον ανεβάζουμε συνολικά τον πήχη της ασφάλειας και ανοίγουμε τον δρόμο για τη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα του μέλλοντος.»
Στα νέα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
- Για αυτοκίνητα, μικρά φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία: προειδοποίηση σε περίπτωση υπνηλίας και διάσπασης προσοχής του οδηγού (π.χ. χρήση έξυπνου τηλεφώνου κατά την οδήγηση), ευφυής έλεγχος ταχύτητας, ασφάλεια οπισθοπορείας με τη χρήση κάμερας ή αισθητήρων, και καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος («μαύρο κουτί»).
- Για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά: υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, προηγμένη πέδηση έκτακτης ανάγκης και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας που έχουν υποβληθεί σε δοκιμές σύγκρουσης.
- Για φορτηγά και λεωφορεία: ειδικές απαιτήσεις για τη βελτίωση της άμεσης όρασης οδηγών φορτηγών και λεωφορείων και την εξάλειψη των τυφλών σημείων, καθώς και συστήματα στο εμπρόσθιο τμήμα και τα πλευρικά τμήματα του οχήματος για τον εντοπισμό ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την ειδοποίηση του οδηγού για την παρουσία αυτών, ιδίως κατά τη στροφή.
Η Επιτροπή εκτιμά ότι τα προτεινόμενα μέτρα θα βοηθήσουν να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038. Θα συνεισφέρουν επίσης στον μακροπρόθεσμο στόχο της ΕΕ να προσεγγίσει τους μηδέν θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050 («Όραμα για μηδενικές απώλειες»).
Πέραν της προστασίας των χρηστών του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου, τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα βοηθήσουν τους οδηγούς να εξοικειωθούν σταδιακά με τη νέα υποβοήθηση της οδήγησης. Η αύξηση του βαθμού αυτοματοποίησης προσφέρει αξιοσημείωτες δυνατότητες αντιστάθμισης των ανθρώπινων λαθών, καθώς και νέες λύσεις κινητικότητας για τα ηλικιωμένα άτομα και τα άτομα με σωματικά προβλήματα. Όλα τα παραπάνω αναμένεται ότι θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη και την αποδοχή της κοινής γνώμης όσον αφορά τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα και ότι θα στηρίξουν τη μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση.
Αυτοκίνητο: Τέλος diesel και βενζίνη – Τι ισχύει για τους ιδιοκτήτες
Είναι πλέον επίσημο. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι παρελθόν από 2030, με την ηλεκτροκίνηση να γίνεται το μοναδικό μέσο κυκλοφορίας.
Απαγόρευση της χρήσης καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης και της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου από το 2030, κατάργηση της χρήσης μαζούτ για την παραγωγή ρεύματος στα νησιά, υποχρεωτική ασφάλιση των κτιρίων σε περιοχές υψηλού κλιματικού κινδύνου, διεύρυνση της Μελέτης Περιβαλοντικών Επιπτώσεων που συνοδεύει τις επενδύσεις προκειμένου να εξετάζονται και οι κλιματικές επιπτώσεις, είναι ορισμένα από τα μέτρα που προβλέπει ο νέος κλιματικός νόμος, ο οποίος θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες.
Την ψήφιση του κλιματικού νόμου ανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή COP26 στη Γλασκώβη.
Όπως επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο σύμβουλος του πρωθυπουργού για θέματα ενέργειας, κλίματος, περιβάλλοντος και κυκλικής οικονομίας Γιώργος Κρεμλής: «Ο κλιματικός νόμος που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση είναι εξαιρετικά φιλόδοξος. Βάζει τον πήχη ψηλά, καθώς δεν μεταφέρει απλά στην εθνική νομοθεσία τους ευρωπαϊκούς στόχους αλλά τούς συμπληρώνει, τούς επικαιροποιεί και πολλές φορές τους υπερβαίνει. Είναι ένα πολύ σύγχρονο νομοθέτημα που δείχνει ότι η Ελλάδα πρωτοπορεί στα θέματα της κλιματικής αλλαγής».
Ο νόμος θα θέσει ποσοτικούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με το 1990, κατά 80% το 2040, με απώτερο στόχο την κλιματική ουδετερότητα το 2050, που προβλέπεται και από την Κοινοτική νομοθεσία. Οι στόχοι θα επανεξετάζονται κάθε πέντε χρόνια ανάλογα με την εξέλιξη των ρύπων και των Κοινοτικών κανονισμών.
Για την επίτευξη των στόχων θα καταρτιστεί Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, Περιφερειακά αλλά και Δημοτικά Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών. Επίσης θα καταρτιστούν τομεακοί «προϋπολογισμοί άνθρακα» για επτά κλάδους / τομείς δραστηριοτήτων που είναι: Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, Μεταφορές, Βιομηχανία, Κτίρια, Γεωργία και κτηνοτροφία, Απόβλητα, Χρήσεις γης, αλλαγές χρήσεων γης και δασοπονία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικές ρυθμίσεις του νόμου ανά τομέα προβλέπουν τα εξής:
– Ηλεκτρική ενέργεια: αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ σε ποσοστό 70% στην τελική κατανάλωση ενέργειας έως το 2030, με μέτρα που περιλαμβάνουν διευκόλυνση της αδειοδότησης, ενίσχυση των δικτύων, προώθηση της αποθήκευσης ενέργειας κ.α.
– Μεταφορές: από το 2025 υποχρεωτικά όλα τα νέα ταξί στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, καθώς και το ένα τρίτο των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων θα είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Από το 2023 τουλάχιστον το ένα τέταρτο των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα.
Ως προς τα ΙΧ και ελαφρά επαγγελματικά, από το 2030 θα επιτρέπεται η πώληση μόνον οχημάτων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
-Νησιά: έως το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Αυτό σημαίνει ότι τα νησιά θα πρέπει να στραφούν σε σύγχρονες λύσεις όπως αυτές που εφαρμόζονται στη Χάλκη, την Τήλο κ.α. με ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση ενέργειας, συστήματα διαχείρισης της ενέργειας κ.α.
-Κτίρια: από το 2023, απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης όπου υπάρχει επαρκές διαθέσιμο δίκτυο φυσικού αερίου. Από το 2025, απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης και από το 2030, απαγορεύεται σε όλα τα κτίρια η χρήση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης. Αυτό σημαίνει ότι οι κεντρικές θερμάνσεις θα πρέπει να μετατραπούν είτε σε φυσικό αέριο είτε σε νέες φιλικότερες προς το περιβάλλον μορφές (π.χ. αντλίες θερμότητας). Επιπλέον, από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά.
Η ασφάλιση θα αποτελεί προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου.
-Βιομηχανία: επεκτείνονται οι μελέτες περιβαλοντικών επιπτώσεων και οι Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, προκειμένου να καλύπτονται οι επιπτώσεις των επενδύσεων στο κλίμα. Επιπλέον οι ρυπογόνες επιχειρήσεις υποχρεούνται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% έως το 2030 σε σχέση με το 2022. Όλες οι επιχειρήσεις με περισσότερους από 500 εργαζόμενους θα δημοσιεύουν κάθε χρόνο εκθέσεις με το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
Τέλος, με τον νόμο συστήνεται Εθνικό Παρατηρητήριο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, το οποίο σε συνεργασία με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία και άλλους δημόσιους φορείς θα παρακολουθεί τα κλιματικά δεδομένα και θα παρέχει προγνώσεις.