Θρίλερ με τις αναλήψεις στα ATM όλης της Ελλάδας: Την πάτησαν χιλιάδες

Ένα θρίλερ είναι σε εξέλιξη με τα χρήματα που βγάζουν τα ΑΤΜ όλη της Ελλάδας. Διαβάστε τι έχει συμβεί στα xristika.gr.

Στο μικροσκόπιο περνούν οι αναλήψεις χαρτονομισμάτων από τα ΑΤΜ, μιας και πολλά έχουν αποδειχθεί πλαστά. Μπορεί να την πατήσεις δηλαδή από την ίσια την Τράπεζα και στο τέλος να μείνεις χωρίς λεφτά.

Πριν μέρες έγινε γνωστό πως δημοσιογράφος του Mega πήρε από ΑΤΜ πλαστό χαρτονόμισμα και ξεκίνησε έρευνα για το θέμα.

Το Αυτοματοποιημένο Ταμειακό Μηχάνημα της Εθνικής Τράπεζας βρίσκεται στον χώρο της ΓΑΔΑ και ο δημοσιογράφος, που κάλυπτε αστυνομικό ρεπορτάζ, ήταν για ώρες εκεί και χρειάστηκε ένα μικροποσό σε μετρητά για να πάρει μία τυρόπιτα.

Παρακάλεσε λοιπόν, τους αστυνομικούς να χρησιμοποιήσει το μηχάνημα, που βρίσκεται μέσα στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών.

Και πήρε από τη θυρίδα του ΑΤΜ της Εθνικής Τράπεζας ένα πλαστό εικοσάευρο και θα χρειαστεί αμέσως να… αποδείξει πως δεν είναι ελέφαντας.

Παίρνοντας τα χρήματα, που έβγαλε από το ΑΤΜ, πήγε αμέσως στον γειτονικό φούρνο. Εκεί όμως ο καταστηματάρχης, που έλεγξε το χαρτονόμισμα, τον ενημέρωσε ότι ήταν πλαστό.

Ο δημοσιογράφος, αγανακτισμένος από την περιπέτειά του, ξεκίνησε έρευνα για να μάθει αν μπορεί όντως ένα ΑΤΜ να δίνει… πλαστά χαρτονομίσματα.

«Είστε τυχερός, που το χαρτονόμισμα είχε μικρή αξία»

Η απάντηση που έλαβε από την Τράπεζα της Ελλάδας για το θέμα ήταν αφοπλιστική: «Είστε τυχερός», του είπαν, «που το πλαστό χαρτονόμισμα δεν είχε μεγάλη αξία».

Ο δημοσιογράφος του Mega, Δημήτρης Λάππας, μοιράστηκε «στον αέρα» την ιστορία και τα συμπεράσματα από την έρευνά του.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, έμεινε έκπληκτος όταν άκουσε τον υπάλληλο να του λέει ότι «τα ΑΤΜ ορισμένες φορές βγάζουν πλαστά χαρτονομίσματα».

Ο ίδιος έθεσε τον προβληματισμό του και από μία γρήγορη έρευνα, που έκανε στο διαδίκτυο, διαπίστωσε πως δεν είναι λίγοι οι… ομοιοπαθείς του, που πήραν πλαστά χαρτονομίσματα με τον ίδιο τρόπο από αυτόματο μηχάνημα ταμειακών συναλλαγών.

Χιλιάδες Έλληνες έχασαν το δίπλωμα οδήγησης και δεν το ξέρουν: Επίσημο

Κι όμως πλέον τα πράγματα γίνονται ακόμη αυστηρότερα με το δίπλωμα οδήγησης. Δείτε τι ανακοινώθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργικού Συμβουλίου της ΕΕ, οι υπουργοί Μεταφορών συμφώνησαν σε νέο κανονισμό που προβλέπει την εφαρμογή της ανάκλησης αδειών οδήγησης σε όλα τα κράτη μέλη. Ο κανονισμός, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στο εγγύς μέλλον, έχει στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να τιμωρεί πιο αποτελεσματικά τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.

Μέχρι σήμερα, η απαγόρευση οδήγησης ή η ανάκληση άδειας ίσχυε μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε χαρακτηριστικά: «Όποιος χάνει την άδεια οδήγησης σε ένα κράτος μέλος της ΕΕ λόγω σοβαρών παραβάσεων δεν θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να οδηγεί σε κανένα άλλο κράτος μέλος».

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφορά σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά μεγάλο βαθμό και οι παραβάσεις που οδηγούν σε θανατηφόρα ατυχήματα. Πριν τεθούν οι νέοι κανονισμοί σε εφαρμογή, θα χρειαστεί η οριστική έγκριση από το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο ήδη από τον Φεβρουάριο του 2024 είχε εκφράσει τη στήριξή του στις προτάσεις της Επιτροπής.

Ο νέος κανονισμός στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς κάθε χρόνο στην ΕΕ περίπου 20.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα.

Τέλος εποχής για τα διόδια στην Ελλάδα: Η ανακοίνωση

Προσοχή! Στο τέλος δεν θα περνάει κανείς από τα διόδια. Δείτε τι νέο αποφασίστηκε πάλι.

Από τις αρχές του νέου έτους, τα τέλη διοδίων θα αυξηθούν κατά 4,9%, καθώς ενσωματώνουν τόσο την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 2024 όσο και μέρος της προσαύξησης του 2023, που δεν εισπράχθηκε και έχει συμφωνηθεί να απορροφηθεί σταδιακά έως το 2026.

Διαβάστε επίσης: Ελεύθερη είσοδος, χωρίς διόδια για πάντα στην Αττική Οδό – Ανακοινώθηκε

Το 2024 οι οδηγοί πλήρωσαν αύξηση 7,6%, ενώ για το 2025 η αύξηση θα είναι μικρότερη, στο 4,9%. Οι αυξήσεις καθορίζονται κάθε χρόνο βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ωστόσο, λόγω των διαδοχικών εκλογών το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση απέφυγε να εφαρμόσει τις προβλεπόμενες αναπροσαρμογές, προκαλώντας διαφωνίες με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά από διαπραγματεύσεις, αποφασίστηκε η αύξηση του 2023 (12%) να κατανεμηθεί σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026, για να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί υπερβολικά σε μία χρονιά. Για το 2024, το 50% της αύξησης του 2023 (6%) ενσωματώθηκε στα διόδια, ενώ το υπόλοιπο 2% απορροφήθηκε από τις εταιρείες.

Το 2025, τα διόδια θα περιλαμβάνουν την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του Σεπτεμβρίου 2024 (2,9%) και μέρος της υπολειπόμενης αύξησης (2%), ενώ το τελευταίο 2% θα προστεθεί το 2026. Έτσι, το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα ξεπεράσει τα 35 ευρώ (από 33,7), και το Αθήνα-Καλαμάτα θα φτάσει τα 15,7 ευρώ (από 15).

Σε ποια διόδια θα αυξηθούν οι τιμές

Η αναπροσαρμογή αφορά όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπως η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα.

Τι ισχύει για την Αττική Οδό

αλλά όχι την Αττική Οδό. Εκεί, η νέα σύμβαση προβλέπει τιμαριθμική αναπροσαρμογή μετά από πέντε χρόνια, με τη χρέωση να παραμένει σταθερή στα 2,50 ευρώ μέχρι τότε.

Παράλληλα, σημαντικές ανακατατάξεις παρατηρούνται στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων. Οι διεθνείς εταιρείες, με εξαίρεση τη Vinci και τη Hochtief, αποχωρούν από την Ελλάδα, αφήνοντας το πεδίο σε ελληνικούς ομίλους όπως η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που ενισχύουν τη συμμετοχή τους σε διάφορες παραχωρήσεις.

Αντίο Taxisnet: Καταργείται – Τι γίνεται με τους κωδικούς

Αλλάζει το Taxisnet ριζικά. Δείτε πώς θα είναι το νέο και τι υπηρεσίες θα έχει.

Το νέο Taxisnet, που σχεδιάζει η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, θα φέρει επανάσταση στη φορολογική διοίκηση, επιτρέποντας πλήρη παρακολούθηση των φορολογουμένων, έξυπνες διασταυρώσεις στοιχείων και συνδυαστικούς φορολογικούς ελέγχους. Το έργο αυτό σηματοδοτεί την εκ βάθρων ανασυγκρότηση του συστήματος Taxis, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2026. Πρόκειται για το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS – TAXISNET – ELENXIS), με το οποίο η ΑΑΔΕ προχωρά στη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ακολουθώντας τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.

Πρόκειται για το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS – TAXISNET – ELENXIS), έργο με το οποίο η ΑΑΔΕ θέτει τις βάσεις για τη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το νέο σύστημα, αξιοποιεί τεχνολογικές καινοτομίες, απλοποιεί διαδικασίες και ενισχύει την επιχειρηματικότητα, προσφέροντας ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και φιλικό φορολογικό περιβάλλον για πολίτες και επιχειρήσεις. Ειδικότερα το νέο TAXIS:

  • Ενοποιεί και εκσυγχρονίζει όλα τα υφιστάμενα συστήματα (TAXIS, TAXISnet, ELENXIS).
  • Δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο προφίλ για κάθε φορολογούμενο, διευκολύνοντας τις συναλλαγές του.
  • Αναβαθμίζει τον έλεγχο δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης των υποθέσεων, από την ανάθεση μέχρι και την αποπληρωμή του φόρου, προσφέροντας περαιτέρω διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
  • Καταργεί τη χωρική αρμοδιότητα, αφού κάθε φορολογούμενος θα εξυπηρετείται σε οποιαδήποτε φορολογική υπηρεσία
  • Απλουστεύει τις επιχειρησιακές διαδικασίες, μειώνει το διοικητικό φόρτο βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.
  • Αναβαθμίζει τις δυνατότητες συλλογής, ανάλυσης και αξιοποίησης των δεδομένων, προσφέροντας αποτελεσματικότερη διαχείριση των φορολογικών υποθέσεων.
  • Υιοθετείται ενιαίο σύστημα λογιστικής και ενοποιούνται φορολογικές και τελωνειακές οφειλές.
  • Αναβαθμίζει και διευρύνει εσωτερικές και εξωτερικές διαλειτουργικότητες με άλλα συστήματα της ΑΑΔΕ και του Δημοσίου Τομέα

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 86.181.528,66 ευρώ καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, έχει διάρκεια 5 ετών και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2029. Ταυτόχρονα προβλέπεται συντήρηση διάρκειας 4 ετών πρόσθετου προϋπολογισμού 33.460.160,00€.

Παράλληλα, η ΑΑΔΕ έχει θέσει ως στόχο την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση συγκεκριμένων λειτουργιών, με τα πρώτα επιμέρους υποσυστήματα να τίθενται σε λειτουργία από το τέλος του 2026