«Θησαυρός» στο Φάληρο! Το mega project των 100 εκατ. ευρώ – Αυτός τα δίνει

Επιχειρήσεις: Η Dimand με την Avax Development προχωρούν σε ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα που έγιναν ποτέ στον Πειραιά. Στο μετοχικό σχήμα συμμετέχουν οι Χρήστος Ιωάννου και Δημήτρης Δαυίδ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Το 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για το νέο μεγάλο project, ύψους 100 εκατ. ευρώ, στο Νέο Φάληρο που αφορά την ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος μικτής χρήσης από την 3V A.E..

Oι επιχειρήσεις, όμιλος AVAX από κοινού με την Dimand ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για το έργο, καταλήγοντας σε συμφωνία για την απόκτηση σε ορίζοντα 12 μηνών ποσοστού συμμετοχής 15% και 55% αντίστοιχα στην 3V Α.Ε. (70% συνολικά), η οποία είναι και η ιδιοκτήτρια του οικοπέδου των σχεδόν 19 στρεμμάτων.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα από τα πιο γνωστά και παλιά, ελεύθερα ακίνητα της περιοχής, το ακίνητο «ΒΕΛΚΑ» ιδιοκτησίας των οικογενειών Ιωάννου και Δαυίδ, για το οποίο στο μακρινό παρελθόν, στις αρχές της δεκαετίας του ’00 είχαν γίνει προσπάθειες αξιοποίησής του, είτε μεμονωμένα από την τότε J&P ΑΒΑΞ, είτε και σε συνεργασία με τρίτες επιχειρήσεις, χωρίς ωστόσο να προχωρήσουν στη συνέχεια.

Τώρα, δύο δεκαετίες μετά και με την αγορά ακινήτων να παρουσιάζει εκ νέου ενδιαφέρον λόγω και των βιοκλιματικών νέων σύγχρονων κτιρίων που κατασκευάζονται σταδιακά στην αγορά, η αξιοποίηση του εν λόγω ακινήτου που βρίσκεται και στην αρχή της λεγόμενης «Αθηναϊκής Ριβιέρας» επανέρχεται στο προσκήνιο.

Ετσι, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας η Dimand έχει αποκτήσει το 18% της 3V με προοπτική να φτάσει το 55% και η AVAX Development το 5% με προοπτική να φτάσει το 15%, ο Χρήστος Ιωάννου παραμένει με ένα 20%, ενώ με το υπόλοιπο 10% συμμετέχει η κ. Δήμητρα Δαυίδ.

Η εταιρεία 3V Α.Ε. διαθέτει στο Νέο Φάληρο, δίπλα στο Στάδιο Γ. Καραϊσκάκης και στην ευρύτερη περιοχή του δημοπρατηθέντος μέσω ΣΔΙΤ Κέντρου Καινοτομίας, οικόπεδο επιφανείας 18.730 τ.μ. με οικοδομική άδεια για την ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος 57.450 τ.μ..

Επί του ακινήτου θα αναπτυχθεί κατόπιν επανασχεδιασμού ένα συγκρότημα μικτής χρήσης κυρίως γραφεία με σκοπό την εκμετάλλευσή του.

Η αξία του project για το συνολικό ύψος της επένδυσης στο ακίνητο αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ., με ανοικτή και τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης EBRD, που αποτελεί ως γνωστόν θεσμικό εταίρο της εταιρείας».

Στην παρούσα φάση δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια συμφωνία με ενδιαφερόμενους μισθωτές, κάτι που αναμένεται προσεχώς δεδομένης και της ζήτησης για κτίρια γραφείων με «πράσινα» χαρακτηριστικά, πολύ περισσότερο δε, στη συγκεκριμένη περιοχή όπου οι προοπτικές τώρα διαφαίνονται και πιο υποσχόμενες σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν.

Άλλωστε, η ίδια η Dimand επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, έχοντας μάλιστα «χτίσει» συνεργασίες και με ισχυρούς «παίκτες» όπως οι Grivalia, ΕBRD, Prodea Investments ΑΕΕΑΠ και μόλις πριν από λίγες ημέρες με την Premia Properties, με σκοπό μεγάλα projects στην ευρύτερη περιοχή, όπως την ανάπλαση του πρώην εργοστασίου της Παπαστράτος στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, τον Πύργο Πειραιά και τα οικιστικά projects επιπλωμένων διαμερισμάτων.

Επιπλέον, η εταιρεία με επικεφαλής τον κ. Δημήτρη Ανδριόπουλο είναι μεταξύ των τεσσάρων σχημάτων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το ΣΔΙΤ του Κέντρου Καινοτομίας στο πρώην εργοστάσιο της ΧΡΩΠΕΙ.

Aπό την πλευρά του και ο όμιλος AVAX, εντατικοποιεί την παρουσία στον τομέα του real estate, τόσο στον τομέα των επαγγελματικών ακινήτων όσο και σε νέα οικιστικά projects, έχοντας ήδη στο χαρτοφυλάκιό του οικόπεδα εντός κι εκτός Αττικής.

Επιχειρήσεις: Μεγάλη αλλαγή στο Μετρό της Αθήνας

Η μεγάλη αλλαγή στις συγκοινωνίες. Μπήκαν οι υπογραφές για τη Γραμμή 4. Πώς θα λειτουργούν οι συρμοί χωρίς την παρουσία οδηγών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τη σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας υπέγραψε η Alstom, στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τις εταιρείες ΑΒΑΞ και Ghella.

Το αντικείμενο της εταιρείας στο έργο ανέρχεται σε περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ, ενώ όπως έκανε γνωστό η Alstom, θα εφαρμόσει και στην Αθήνα το σύστημα των συρμών χωρίς οδηγούς, το οποίο ήδη χρησιμοποιείται σε 30 γραμμές παγκοσμίως.

Ολόκληρη η νέα Γραμμή 4, γνωστή και ως «Γραμμή U», χάρη στο χαρακτηριστικό της σχήμα, θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς και θα διασχίζει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, τέμνοντας τις ήδη υπάρχουσες Γραμμές 2 και 3 του μετρό.

Η γραμμή θα απαρτίζεται από πέντε τμήματα, τα οποία φτάνουν συνολικά τα 38 χιλιόμετρα. Το τρέχον έργο της εταιρείας αφορά το τμήμα Α, για τη διαδρομή Γουδή – Άλσος Βεϊκου, που αποτελείται από 12,8 χιλιόμετρα και 15 σταθμούς, με την κατασκευή του να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια.

Η Alstom, στο πλαίσιο της σύμβασης, θα παράσχει τροχαίο υλικό και λύσεις σηματοδότησης και υποδομών, παράλληλα με 20 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς 4 βαγονιών, τη λύση CBTC Urbalis 400, συστήματα ασφαλείας και ελέγχου Iconis, καθώς και το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Hesop.

«Η Alstom είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, που θα αναδείξει πολλές από τις πρωτοποριακές λύσεις της, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν ασφαλέστερες, γρηγορότερες και πιο αποδοτικές αστικές μεταφορές.

Πιστεύουμε ότι η ηγετική θέση και η μεγάλη εμπειρία μας στην βιώσιμη κινητικότητα θα έχει υποδειγματική εφαρμογή σε αυτό το εμβληματικό έργο», σχολίασε ο Σταύρος Βλάχος, Managing Director της Alstom στην Ελλάδα.

Οπως ανακοίνωσε η Alstom, με το έργο της Γραμμής 4, η εταιρεία θα εγκαινιάσει μια νέα εποχή για το μετρό της πρωτεύουσας, με συρμούς χωρίς οδηγούς. «Τα κύρια οφέλη από το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα είναι η αυξημένη συχνότητα των τρένων, που με τη σειρά της οδηγεί σε μεγαλύτερη μεταφορική δυναμικότητα και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.

Η Alstom είναι η εταιρεία που εφάρμοσε κάποια από τα πρώτα συστήματα συρμών χωρίς οδηγούς σε μετρό σε όλο τον κόσμο και σε πόλεις όπως η Σιγκαπούρη, το Παρίσι και η Λυόν. Πλέον, ο αριθμός των γραμμών που χρησιμοποιούν συρμούς χωρίς οδηγό φτάνει τις 30 παγκοσμίως.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι επίσης το πρώτο μεγάλο έργο υποδομών στην Ελλάδα το οποίο θα κατασκευαστεί με το σύστημα Building Information Modelling (BIM), φέρνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον κλάδο του σχεδιασμού και κατασκευής έργων υποδομών.

Με τη λύση CBTC Urbalis 400, η Alstom παρέχει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου και σηματοδότησης τρένων που βασίζεται στην επικοινωνία και το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορικής συμφόρησης, καθώς αυτό το σύστημα αυξάνει τη μεταφορική δυναμικότητα μειώνοντας την απόσταση μεταξύ των προπορευόμενων τρένων σε 90 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο.

Το Urbalis CBTC χρησιμοποιείται εδώ και παραπάνω από 15 χρόνια, σε περισσότερες από 100 γραμμές μετρό σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ολλανδία, Κίνα, Ινδία και Καναδάς.

Πάνω από το 25% των συστημάτων CBTC σε όλο τον κόσμο λειτουργούν με τις λύσεις Urbalis της Alstom. Στην Ευρώπη, το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στο Μιλάνο, στη Μάλαγα και στο Άμστερνταμ.

Επιπρόσθετα, το Hesop είναι μια λύση εξοικονόμησης ενέργειας η οποία έχει ήδη υιοθετηθεί από πληθώρα αστικών δικτύων, όπως στα συστήματα μετρό σε Ντουμπάι, Λονδίνο, Παναμά και Ριάντ και σε τραμ, σε Σίδνεϋ και Μιλάνο.

Χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης της δυναμικής τάσης, αυτή η λύση μπορεί να προσαρμόζει την παροχή ρεύματος ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε δικτύου: σε περίπτωση αύξησης της κίνησης, η ηλεκτροδότηση μπορεί να αυξηθεί χωρίς να αλλάξει η υποδομή.

Το Hesop έχει επίσης τη δυνατότητα να συγκεντρώνει περισσότερη από 99% της ανακτήσιμης ενέργειας πέδησης του τροχαίου υλικού και να την επαναπροωθεί στο δίκτυο τροφοδοσίας ή να την επαναχρησιμοποιήσει σε εγκαταστάσεις σταθμών, όπως κυλιόμενες σκάλες, φωτισμό και εξαερισμό.

Η Alstom έχιε παρουσία άνω των 40 ετών στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει στα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών μεταφορών και συγκοινωνιών της χώρας, όπως στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας (οι οποίες εγκαινιάστηκαν το 2000), στις επεκτάσεις των 3 σταθμών της Γραμμής 3 προς Βορρά και προς Πειραιά, όπου επίκειται η παράδοση και του τελευταίου τμήματος στο Πειραιά, καθώς επίσης στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αττικής και σε άλλα σιδηροδρομικά έργα. Επιπλέον, η Alstom είναι η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια των τελευταίας γενιάς συρμών τραμ Citadis X05 για το δίκτυο τραμ Αθήνας και Πειραιά.