Θερινές εκπτώσεις 2023: Πότε ξεκινούν – Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Θερινές εκπτώσεις 2023: Στις 10 Ιουλίου θα ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις 2023 οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Την επίσημη ανακοίνωση για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων αναμένεται να εκδώσει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αλλά και το ΣΕΛΠΕ, όπου θα αναλύεται και το ωράριο των καταστημάτων.

Πάντως, η Κυριακή που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα είναι η πρώτη των εκπτώσεων, στις 16 Ιουλίου.

Το ωράριο λειτουργίας σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων τις Κυριακές

Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας είναι από τις 11 το πρωί έως και τις 8 το απόγευμα για όλα τα καταστήματα. Ενδεικτικά, τα εμπορικά κέντρα λειτουργούν τις Κυριακές ως εξής:

The Mall Athens

Θα μείνει ανοιχτό 11:00 – 20:00

Golden Hall

Θα λειτουργήσει 11:00-20:00

Attica

Θα είναι ανοιχτό 11:00-20:00

ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε ανακοίνωση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της αλυσίδας, αναφέρεται ότι τα καταστήματά του θα μείνουν κλειστά.

Σκλαβενίτης

Παραδοσιακά κλειστό παραμένει το σούπερ μάρκετ εκτός εορταστικών περιόδων.

Μασούτης

Μόνο το κατάστημα στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» λειτουργεί από τις 07:00 – 23:00 και το MEDITERRANEAN COSMOS από 11:00 μέχρι 20:00.

Market In – My Market

Κλειστά είναι και τα καταστήματα των δύο αλυσίδων.

Lidl

Τα ωράρια των καταστημάτων ενδέχεται να αλλάξουν βάσει κυβερνητικών αποφάσεων. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας παρακαλούμε απευθυνθείτε στο κατάστημα της περιοχής σας, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα.

Θερινές εκπτώσεις 2023: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί την περίοδο των εκπτώσεων στις αγορές τους. Αναλυτικά θα  προσέχουν τα εξής:

  • Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.
  • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
  • Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορία προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Θερινές εκπτώσεις 2023: Η σκληρή 10ετία του λιανεμπορίου

Το 25% των λιανεμπορικών επιχειρήσεων της χώρας εξαφανίστηκε συνολικά από τον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας τη δεκαετία 2010-2020, στοιχείο ενδεικτικό του βαρύτατου τιμήματος που πλήρωσε το λιανεμπόριο την περίοδο της οικονομικής κρίσης και στη συνέχεια κατά την πανδημική κρίση.

Την ίδια δεκαετία απώλεσε σωρευτικά το 29% του τζίρου του, κάτι που σχετίζεται με το γεγονός ότι χιλιάδες επιχειρήσεις οδηγήθηκαν στο «λουκέτο», αλλά και ότι συνολικά η κατανάλωση υποχώρησε πλήττοντας και όσες επιχειρήσεις άντεξαν.

Οι Έλληνες κόβουν διασκέδαση, διακοπές – «Βουνό» οι απλήρωτοι λογαριασμοί

Το συντριπτικό ποσοστό των Ελλήνων (75%) έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης σε εστίαση, ταξίδια και άλλα, προκειμένου να μπορέσει ανταπεξέλθει στις σφοδρές ανατιμήσεις που έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές, το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων παραμένει η χρηματική δαπάνη, δηλαδή πόσα χρήματα θα χαλάσουν, ενώ ένας στους δύο αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Ποσοστό 54% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

Το 27% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

Το 32% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.

Επίσης, το 17% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του ενώ το 49% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος. Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Στην έρευνα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αποτυπώνεται ο βαθμός έντασης και στροφής του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων.

Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%.

Λόγω περικοπής δαπανών από τα νοικοκυριά, 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν κάνει διακοπές το 2023, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες. 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένη άνω του 50%. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν κυρίως την κακή ψυχολογία του αγοραστικού κοινού και δευτερευόντως ρεαλιστικές προβλέψεις.

Όσον αφορά το Market Pass, το οποίο είναι ακόμα εν ισχύ, από την έρευνα προκύπτει ότι το 72% του κοινού δεν έχει επηρεαστεί από αυτό. Το 8% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα, προφανώς αντικαθιστώντας μέρος της δαπάνης ιδίων χρημάτων με χρήματα από το market pass, ενώ το 21% δηλώνει ότι ξοδεύει περισσότερα χρήματα σήμερα, προσθέτοντας χρηματική δαπάνη μέσω του market pass στην ιδιωτική δαπάνη χρημάτων. Συνολικά φαίνεται μία θετική επίδραση στην αγορά από το market pass, αλλά σε μικρό βαθμό, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ.