Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά: Όχι μία αλλά δύο μέσα στον Ιανουάριο. Οι ημερομηνίες για όλη τη χρονιά στο xristika.gr. Πότε είναι οι χειμερινές εκπτώσεις του 2024 και πότε τελειώνουν.
Αρχίζουν σε λίγες μέρες και οι χειμερινές εκπτώσεις του 2024 ενώ μέσα στον Ιανουάριο, θα έχουμε και δύο Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά. Πρόκειται για μεγάλη ανατροπή, αφού μέχρι και πέρσι, με αφορμή τις εκπτώσεις τα καταστήματα λειτουργούσαν μόνο μία φορά, την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, εθιμοτυπικά.
Όπως φαίνεται, μπαίνουν όλο και περισσότερες Κυριακές που το λιανεμπόριο μένει ανοιχτό, δείχνοντας ότι ο δρόμος πηγαίνει προς τα εκεί.
Σε κάθε περίπτωση, οι δύο νέες Κυριακές θα είναι στις 14 και στις 21 Ιανουαρίου.
Η επόμενη Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά θα είναι πριν από το Πάσχα και συγκεκριμένα την Κυριακή των Βαΐων που πέφτει στις 28 Απριλίου 2024, ενώ μετά θα αρχίσει ξανά ένα μπαράζ με κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων.
Όλες οι Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά το 2024
- 14 Ιανουαρίου
- 21 Ιανουαρίου
- Κυριακή των Βαΐων στις 28 Απριλίου 2024
- Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
- Η προτελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα που πέφτει 15 Δεκεμβρίου
- Η τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα που πέφτει 22 Δεκεμβρίου 2024
- Η τελευταία Κυριακή του έτους που φέτος θα είναι η 29η Δεκεμβρίου 2024
Ωστόσο, από το 2023 ξεκίνησε και μια ακόμα Κυριακή αμέσως μετά τη Black Friday που φέτος είναι στις 29 Νοεμβρίου. Επομένως, η αμέσως επόμενη Κυριακή θα είναι την 1η του Δεκεμβρίου.
Χειμερινές εκπτώσεις 2024: Πότε ξεκινούν και πόσο θα διαρκέσουν
Τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις στα καταστήματα. Στη διάρκεια των εκπτώσεων τα καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσουν την πρώτη Κυριακή, δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, οι χειμερινές εκπτώσεις ολοκληρώνονται την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει στη δημοσιότητα τους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
Αναλυτικά οι κανόνες:
Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει.
Ποδαρικό ακρίβειας στο ράφι – Οι νέες αυξήσεις που έρχονται
Με νέες ανατιμήσεις αναμένεται να υποδεχθεί τους πολίτες το 2024, με την ακρίβεια να συνεχίζεται ακάθεκτη, πλήττοντας τους πολίτες στην Ελλάδα, ενώ η κυβέρνηση παραμένει άπραγη. Τα όποια μέτρα επιδοτήσεων θα εκλείψουν, ενώ οι τιμές στο ράφι θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν. Οι εκτιμήσεις των εταιρειών ερευνών, που προσμετρούν τις προωθητικές ενέργειες και τις επιδόσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τοποθετούν τη μέση ανατίμηση στο «καλάθι» του 2024 στο 4,5%-5%, ίσως και ακόμη ψηλότερα.
Πρόκειται για ένα ράλι δίχως τέλος που πλήττει τα φτωχότερα νοικοκυριά, τα οποία προχωρούν ήδη σε περικοπές αγορών για βασικά προϊόντα. Όπως αποκαλύπτουν τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα βρίσκεται στη 2η θέση του πληθωρισμού τροφίμων για τον μήνα Νοέμβριο, ενώ τον Οκτώβριο βρισκόταν στην πρώτη.
Το παραπάνω αποτελεί δείγμα της αποτυχημένης πολιτικής που έχει ακολουθήσει η κυβέρνηση στο ζήτημα αυτό, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν το 2023.
Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του «καλαθιού» των καταναλωτών, προβλέπεται ότι οι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες, στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7%, από +9,2% το 2023.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ όσον αφορά τα ταχυκίνητα προϊόντα θα αυξηθεί κατά 4,8%, ενώ στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων θα είναι πάνω κατά 5,1%, στα είδη νοικοκυριού κατά 4,5% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 3,2%.
Γεωργιάδης: Δεν μπορεί να μην υπάρχει ακρίβεια
Αναπόφευκτη χαρακτήρισε ουσιαστικά την ακρίβεια ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, εξηγώντας ότι οι τιμές δεν θα μπορούσαν να είναι οι ίδιες με αυτές πριν από 3-4 χρόνια.
«Με τον μηχανισμό που ονομάζεται “καλάθι του νοικοκυριού” σε ένα 12μηνο υψηλού πληθωρισμού προσφέραμε και στα απορρυπαντικά και στο γάλα μία ευκαιρία μηδενικού πληθωρισμού», είπε αρχικά στον ΣΚΑΪ.
Και τόνισε: «Ακρίβεια υπάρχει γιατί ο πληθωρισμός ανέβηκε πάρα πολύ, δεν μπορεί να μην υπάρχει ακρίβεια, δεν μπορεί να έχουμε τις τιμές πριν από 3-4 χρόνια. Το δεύτερο κομμάτι που υπάρχει αλλά κάνουμε ελέγχους και βάζουμε και πρόστιμα είναι η αισχροκέρδια».
Για το «ξεπάγωμα» των τριετιών είπε ότι «χαίρομαι που είμαι υπουργός εργασίας την πρώτη μέρα που εφαρμόζεται το ξεπάγωμα των τριετιών μετά από 12 χρόνια και οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα θα δουν αυξήσεις στα εισοδήματά τους».