Temu: Oι αναλυτές της Bernstein ανέφεραν ότι υπάρχει μια «αυξανόμενη επικάλυψη» μεταξύ των καταναλωτών που επισκέπτονται την Temu και των «κατεστημένων αγορών των ΗΠΑ». Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η Temu συνεχίζει το διαφημιστικό «σφυροκόπημα» πολλών δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από την Amazon στη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά του κόσμου.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings με έδρα τη Σαγκάη εγκαινίασε την εφαρμογή της Temu στην αμερικανική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2022 και στη συνέχεια δαπάνησε σχεδόν 3 δισ. δολάρια για ανάγκες μάρκετινγκ πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ερευνητικής ομάδας Bernstein.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs μάλιστα διαπίστωσαν ότι η Temu πλήρωσε περίπου 1,2 δισ. δολάρια μόνο για τη διαφήμιση σε μέσα της Meta το 2023.
Temu: Προβληματισμός για τη στρατηγική μάρκετινγκ
Οι τεράστιες δαπάνες στις οποίες έχουν προχωρήσει, έχουν ήδη ενισχύσει την ηλεκτρονική αγορά, η οποία προσφέρει στους αγοραστές φθηνά αγαθά που αποστέλλονται από την Κίνα, στις τάξεις των μεγαλύτερων διαδικτυακών διαφημιστών στις ΗΠΑ, μαζί με τις Amazon, Target και Walmart.
«Το θέμα είναι ότι η Temu βάζει… φωτιά σε κάθε κανάλι, χάρη στο ύψος των χρημάτων», δήλωσε στους Financial Times ο Mike Ryan, επικεφαλής του τμήματος ecommerce insights της Smarter Ecommerce.
Οι αναλυτές ωστόσο αμφισβητούν όλο και περισσότερο τη βιωσιμότητα της στρατηγικής υψηλών δαπανών, ακόμη και καθώς η Temu, η οποία πωλεί τα πάντα -από παιχνίδια έως ελαστικά αυτοκινήτων- σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τις καθιερωμένες δυτικές μάρκες, αυξάνει τη δημοτικότητά της.
Σε παρουσίαση της εταιρείας την Τρίτη 30/1, ο κινεζικός όμιλος δήλωσε ότι έχει 70 εκατ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ.
Η Temu εκτιμάται ότι είχε 13 εκατ. στη χώρα τον Ιανουάριο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της SensorTower.
Ωστόσο, έχει κατακτήσει μόλις το 1% της αμερικανικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023, όπως δείχνουν τα δεδομένα της Bernstein – ένα ποσοστό που υπολείπεται κατά 40% περίπου της Amazon.
Ο Blake Droesch, ανώτερος αναλυτής της eMarketer, επεσήμανε στους Financial Times πως ενώ η Temu έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια για να αναπτύξει το εμπορικό της σήμα και να αποκτήσει πελάτες, παραμένει «το μεγάλο ερώτημα εάν αυτό το μοντέλο ανάπτυξης είναι βιώσιμο».
Temu: Ξεπέρασε την Alibaba
Η PDD δεν έχει δημοσιεύσει ανάλυση των οικονομικών επιδόσεων της Temu μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η ανάπτυξή στις ΗΠΑ μαζί με την αύξηση των πωλήσεων της μητρικής της εταιρείας στην Κίνα, οδήγησαν την PDD να ξεπεράσει πέρυσι την Alibaba ως η μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, η οποία σήμερα αξίζει 173 δισ. δολάρια.
Αυτή την εβδομάδα, η Alibaba ανέκτησε την πρώτη θέση της μετά την αντίδραση των επενδυτών σε μια έκθεση που ανέφερε ότι ο Ντόναλντ Τραμπ μελετούσε την επιβολή εισφοράς 60% σε όλα τα εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα, εάν επανεκλεγόταν πρόεδρος των ΗΠΑ.
Temu: Υψηλές δαπάνες χωρίς… αντίκρυσμα;
Παρά τις μεγάλες δαπάνες μάρκετινγκ, παρατηρητές του κλάδου έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η ποιότητα των προϊόντων της Temu μπορεί να αποτρέψει τους επαναλαμβανόμενους πελάτες.
Η ανάλυση από την Similarweb όλων των διαφημίσεων που οδήγησαν την επισκεψιμότητα στην Temu στις ΗΠΑ – συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των διαφημίσεων προβολής και της πληρωμένης αναζήτησης – έδειξε ότι το ποσοστό των επισκέψεων στον ιστότοπο που κατέληξαν σε πωλήσεις μειώθηκε προς το τέλος του 2023.
«Άλλο πράγμα είναι να προσελκύεις ανθρώπους στον ιστότοπό σου και άλλο να τους μετατρέπεις σε πελάτες που πληρώνουν», διευκρίνισε η αναλύτρια της Similarweb Inès Durand.
Η Temu από την πλευρά της εξέφρασε την άποψη ότι «τελειοποιεί» τη στρατηγική μάρκετινγκ για κάθε αγορά και οι δαπάνες «εξαρτώνται από το πόσο καλά πάνε και τι μαθαίνουμε». «Βλέπουμε τον αντίκτυπο αναφορών και των συστάσεων από στόμα-σε στόμα παραπομπών να αυξάνεται και να αποκτά ακόμη μεγαλύτερη επιρροή από τη διαφήμιση», συμπλήρωσε.
Τον Ιανουάριο, οι αναλυτές της Bernstein ανέφεραν ότι υπάρχει μια «αυξανόμενη επικάλυψη» μεταξύ των καταναλωτών που επισκέπτονται την Temu και των «κατεστημένων αγορών των ΗΠΑ», συμπεριλαμβανομένων των eBay και Amazon.
Ο Droesch από την eΜarketer πρόσθεσε ότι η Amazon διαθέτει μια τεράστια και πιστή βάση πελατών που είναι μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας γρήγορης παράδοσης Prime και είναι απομονωμένη από την πολύ διαφοροποιημένη γκάμα προϊόντων και πελατειακή της βάση, ακόμη και αν η Temu κλέψει κάποιο μερίδιο αγοράς από την εταιρεία στα τμήματα ένδυσης και αξεσουάρ.
Temu: Οι στόχοι
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της εταιρείας την Τρίτη, η Temu δήλωσε ότι προσλαμβάνει Κινέζους προμηθευτές με αποθήκες στις ΗΠΑ και θέλει να «ανταγωνιστεί την Amazon και τη Walmart διεθνώς» μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης.
Επί του παρόντος, το κινεζικό app χρειάζεται από μία έως τρεις εβδομάδες για να στείλει πακέτα από την Κίνα στις ΗΠΑ, ενώ η παράδοση εξπρές διαρκεί από τέσσερις έως εννέα ημέρες. Αντίθετα, οι πελάτες της Amazon συχνά λαμβάνουν τις παραγγελίες μέσα σε δύο ημέρες.
Ενώ η Temu επενδύει στη βελτίωση των υπηρεσιών της, οι ήδη τεράστιες δαπάνες μάρκετινγκ της αύξαναν το κόστος για τους ανταγωνιστικούς ομίλους ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο Josh Silverman, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Etsy, η οποία ειδικεύεται σε προϊόντα χειροτεχνίας, δήλωσε τον Νοέμβριο ότι η Temu και ο κινεζικός όμιλος γρήγορης μόδας Shein «σχεδόν μόνοι τους έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κόστος της διαφήμισης» στη Meta και τη Google.
Temu: Η περίπτωση της Wish
Η στρατηγική μάρκετινγκ της Temu απηχεί εκείνη που υιοθέτησε ο αμερικανικός παίκτης του ηλεκτρονικού εμπορίου Wish, ο οποίος πωλούσε φτηνά αγαθά κατασκευασμένα στην Κίνα σε αγοραστές στις ΗΠΑ και ξόδεψε δισεκατομμύρια για μάρκετινγκ.
Παρόλο που αρχικά η δημοτικότητά της εκτοξεύτηκε, αυτή μειώθηκε καθώς η Wish αγωνίστηκε να διατηρήσει υψηλά επίπεδα δαπανών και να διατηρήσει τους πελάτες της, ενώ αντιμετώπισε ελέγχους σε σχέση με την πώληση πλαστών ειδών.
Η τιμή της μετοχής της Wish έχει καταρρεύσει από το 2020 που εισήχθη στο χρηματιστήριο, με την κεφαλαιοποίησή της να ανέρχεται σήμερα σε 107 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 14 δισ. δολάρια όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο.
Είναι όμως ίδιες; Η Temu ισχυρίστηκε ότι η σύγκριση με την Wish «παραβλέπει θεμελιώδεις διαφορές στο επιχειρηματικό μοντέλο και τη στρατηγική μας» και ότι η «ανάπτυξή της δεν βασίζεται αποκλειστικά στη διαφήμιση, αλλά στην παροχή εξαιρετικής αξίας και υπηρεσιών στους καταναλωτές».
«Η Temu αναπτύσσεται ταχύτερα και σε υψηλότερο επίπεδο διείσδυσης από την Wish», εξήγησε ο Ryan από την Smarter Ecommerce. «Το ερώτημα είναι αν θα σκάσει η φούσκα ή αν η PDD θα συνεχίσει να την χρηματοδοτεί».
Temu: Όλοι ψωνίζουν τζάμπα από εδώ – Τι πρέπει να προσέξετε
Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου ευκαιριών Temu είχε μια καταιγιστική πορεία το 2023. Τι ξέρουμε μέχρι στιγμής και γιατί δέχεται επικρίσεις στα social media. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ξεκινώντας αθόρυβα την εφαρμογή της τον Σεπτέμβριο του 2022, η εταιρεία Temu χρειάστηκε μόνο λίγες εβδομάδες για να βρεθεί στην κορυφή των charts των καταστημάτων εφαρμογών, ξεπερνώντας τις Amazon και Walmart και ακόμη και την κινεζική Shein.
Τον Φεβρουάριο του 2023, η εταιρεία Temu ηλικίας 5 μηνών έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl LVII, προβάλλοντας δύο διαφημιστικά σποτ συνολικής αξίας περίπου 14 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η δημοτικότητα της Temu οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις εξαιρετικά φθηνές απομιμήσεις της. Οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν μια απομίμηση του Apple Watch για 10 δολάρια, απομιμήσεις Yeezy για 4,99 δολάρια και κονσόλες παιχνιδιών για 20 δολάρια.
Εκτός από τις μεγάλες εκπτώσεις, οι χρήστες της Temu βομβαρδίζονται από κουπόνια, αντίστροφες μετρήσεις δωρεάν αποστολής, flash sales και εκπτώσεις μέσω «τροχού της τύχης».
Ενώ εκ πρώτης όψεως η εταιρεία Temu φαίνεται να είναι μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα τη Βοστώνη, στην πραγματικότητα υποστηρίζεται από ένα γνωστό όνομα στον κινεζικό χώρο λιανικής πώλησης, την Pinduoduo.
«Η Κίνα είναι πραγματικά ο άξονας της στρατηγικής της Temu», δήλωσε ο Neil Saunders, διευθύνων σύμβουλος της GlobalData Retail. «Πολλά από τα προϊόντα που πωλούνται στην Temu κατασκευάζονται στην Κίνα. Αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα στις Η.Π.Α. Έτσι, το εργατικό κόστος σε σύγκριση με την κατασκευή στις Η.Π.Α. και αλλού είναι πραγματικά χαμηλό».
Η άνοδος της δημοτικότητας της Temu τράβηξε επίσης την προσοχή της αμερικανικής κυβέρνησης, η οποία κατηγορεί τον ιστότοπο ότι εκμεταλλεύεται τους κανόνες αποστολής de minimis για «χτυπά» τις τιμές των αμερικανικών λιανοπωλητών.
Σύμφωνα με τους κανόνες de minimis, οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων δεν υπόκεινται σε δασμούς και υποβάλλονται σε ελάχιστους τελωνειακούς ελέγχους.
Πέραν αυτού, μια επιτροπή της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων κατηγόρησε την εταιρεία λιανεμπορίου ότι παραβιάζει την αμερικανική νομοθεσία περί εισαγωγών χρησιμοποιώντας καταναγκαστική εργασία για την προμήθεια των προϊόντων του.
Πώς η Temu πέρασε σε λήψεις την Amazon και το Walmart
H Temu, ξεκίνησε να λειτουργεί πέρυσι το Σεπτέμβριο όταν δημιουργήθηκε από την Pinduoduo, η οποία άλλαξε το όνομά της μέσα στον Φεβρουάριο σε PDD. Η PDD είναι μία από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, έχοντας πάνω από 900.000.000 χρήστες. Προσφέρει ένα επιχειρηματικό μοντέλο ομαδικών αγορών, που επιτρέπει στους καταναλωτές της να εξοικονομούν χρήματα αγοράζοντας «ομαδικά» ένα αντικείμενο μαζί με φίλους τους.
Στην ιστοσελίδα της, η Temu ισχυρίζεται πως χρησιμοποιεί το «τεράστιο δίκτυο της μητρικής της εταιρείας PDD, που χτίστηκε με τα χρόνια και προσφέρει πολλά φτηνά και ποιοτικά προϊόντα».
Από την κυκλοφορία της τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εφαρμογή έχει «κατέβει» στα κινητά των καταναλωτών 24.000.000 φορές, έχοντας συγκεντρώσει ήδη 11.000.000 ενεργούς μηνιαίους χρήστες.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2022, οι εγκαταστάσεις της εφαρμογής της Temu ήταν περισσότερες από αυτές των Amazon, Walmart και Target, μόλις τους πρώτους μήνες «ζωής» της. Αυτή είναι εικόνα που επικρατεί και σήμερα, καθώς η Temu δεν έχει χάσει την «πρωτιά» της στον συγκεκριμένο τομέα.
Η εταιρεία έχει ιδιαίτερη επιτυχία στον να ελκύει νέους χρήστες, επειδή προσφέρει συνεχώς εξαιρετικά χαμηλές τιμές στα προϊόντα της. Μάλιστα, μπορεί να προσφέρει εκπτώσεις μέχρι και 89% σε συγκεκριμένα προϊόντα.
Μήπως είναι πολύ φτηνή για να είναι καλή η Temu;
Ο Michael Felice, ο οποίος είναι συνεργάτης της εταιρείας συμβουλών διαχείρισης Kaerney, δήλωσε πως πιστεύει ότι η Temu έχει ξεχωρίσει στον τομέα των συγκεκριμένων αγορών επειδή απλώς πουλάει προϊόντα χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσαύξηση στις τιμές της.
Φυσικά ο ίδιος αναρωτήθηκε στις δηλώσεις του, αν οι Αμερικανοί θα μπορέσουν να δεχτούν τις τιμές της εταιρείας, αλλά και αν τα προϊόντα που διαχειρίζεται η Temu είναι καλά, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής τιμής τους.
Η Deborah Weinswig, η οποία είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Coresight Research, προειδοποίησε πως είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζει κάποιος αν η Temu διατηρήσει αυτές τις χαμηλές τιμές, που περιέχουν δωρεάν αποστολή και άλλα προνόμια, τώρα που αυξάνεται η ζήτησή της.
Η Temu στοχεύει να συνεχίζει να πειραματίζεται στο μάρκετινγκ και τις προσφορές, κάτι που το καθιστά δυνατό η μητρική της εταιρεία, PDD, με όλους τους πλούσιους πόρους που κατέχει.
Temu: Ποιοι το επικρίνουν;
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο καιρό μετά την έναρξη λειτουργίας αυτού του app στο εξωτερικό, ξεκίνησαν στο διαδίκτυο και στη συνέχεια διατυπώθηκαν και σε άρθρα, παράπονα που αφορούσαν τόσο τις παραδόσεις, όσο και την ποιότητα των προϊόντων, δεδομένου ότι το σύστημα που βρίσκεται πίσω από το Temu δεν μπορεί να ελεγχθεί στο 100%, σε σχέση με άλλες πλατφόρμες όπως η AliExpress, για παράδειγμα.
Το Temu ενεργεί ως μεσάζων, κατά κάποιον τρόπο, μεταξύ των πελατών και των εμπόρων, οι περισσότεροι από τους οποίους εδρεύουν στην Κίνα. Πρόκειται για αγορές, οι οποίες προσφέρουν αγαθά από όλους τους τομείς – από ηλεκτρονικά είδη μέχρι μόδα και έπιπλα. Η τεράστια προσφορά είναι επίσης δυνατή επειδή οι εν λόγω πάροχοι δεν διαθέτουν δικές τους αποθήκες. Ο πελάτης παραγγέλνει στο Temu, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζει προϊόντα από έναν τρίτο έμπορο από κάπου στον κόσμο, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.
Εξάλλου, το Τemu έχει πολύ ενισχυμένο σύστημα διαφημίσεων. Σύμφωνα με το TechCrunch, «αυτές οι διαφημίσεις φαίνεται να λειτουργούν για να ενισχύσουν τις εγκαταστάσεις του Temu. Αλλά ψάξτε στις κριτικές της εφαρμογής και θα βρείτε παρόμοια παράπονα με το Wish, όπως κατεστραμμένες και καθυστερημένες παραδόσεις, εσφαλμένες παραγγελίες και ελλιπή εξυπηρέτηση πελατών».
Σύμφωνα με το Politico, «η Apple ανέφερε ότι η Temu παραβίασε στο παρελθόν τους υποχρεωτικούς κανόνες απορρήτου της εταιρείας, ενώ πρόσθεσε ότι είχε διαπιστώσει ότι η Temu παραπλάνησε τους ανθρώπους σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους».
Temu: Επικρίσεις από καλλιτέχνες – Τα σχέδιά τους πωλούνται μέχρι και για 78 σεντς
Ένας Αυστραλός καλλιτέχνης, o Tank, κατηγόρησε την κινεζικής ιδιοκτησίας διαδικτυακή αγορά Temu ότι έκλεψε τα σχέδιά του και τα πούλησε σε πολύ φτηνή τιμή.
Ο Tank πουλάει τo έργο του με τίτλο «Complexity of Being» για 275 δολάρια Αυστραλίας στον ιστότοπό του.
Στην Temu, ωστόσο, ένα πανομοιότυπο έργο πωλείται από δύο διαφορετικούς εμπόρους για λιγότερο από 7 δολάρια, με τον έναν από αυτούς να έχει ήδη πουλήσει 500 αντίτυπα.
Μάλιστα, το σχέδιο πωλείται ακόμη και για 78 σεντς σε άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες.
Όταν ο Tank έμαθε για πρώτη φορά για την κατάσταση μέσω ενός φίλου του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξεπλάγη.
«Έχει ξανασυμβεί σε μικρότερες κλίμακες, θα έχεις ανθρώπους που αποφασίζουν να το κάνουν αυτό και το αποκαλούν δική τους δουλειά», δήλωσε ο Tank στο αυστραλιανό μέσο ενημέρωσης ABC.
Ο Tank δήλωσε ότι ήταν απογοητευμένος που είδε τη δουλειά του να λογοκρίνεται, αλλά ότι το περίμενε.
«Δεν είναι μόνο η τέχνη, είναι τα πάντα στον κόσμο αυτές τις μέρες που αποτελούν μέρος της αγοράς αντιγραφής», είπε.
«Αν έχεις ένα προϊόν εκεί έξω και είναι καλό, θα αναπαραχθεί, πιθανώς με το ίδιο εμπορικό σήμα και θα πωληθεί στο διαδίκτυο».
Η διευθύνουσα σύμβουλος του Shepparton Art Museum Melinda Martin δήλωσε στο ABC ότι αυτές οι περιπτώσεις αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης.
«Είναι πραγματικά προκλητικό, διότι ο νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων θα έπρεπε να σας προστατεύει», δήλωσε η κ. Martin στο ABC.
«Έχει ήδη παραβιαστεί, οπότε είναι πραγματικά δύσκολο να πάμε πίσω και να το ανακτήσουμε».
«Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργικότητα δεν εκτιμάται και αυτό είναι το βασικό, οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτή τη δημιουργικότητα. Πρόκειται για μια πολύ θλιβερή καταγγελία του σύγχρονου πολιτισμού».
Το Pitchmark έγραψε μια παρόμοια ιστορία για την καλλιτέχνιδα Magdalena Mollman από τις ΗΠΑ, γνωστή επαγγελματικά ως Maggie Stephenson, η οποία κατηγόρησε την κινεζική εταιρεία λιανικής πώλησης γρήγορης μόδας Shein ότι χρησιμοποίησε το έργο της χωρίς άδεια. Ισχυρίστηκε ότι το διάσημο έργο τέχνης της με τίτλο «One Is Good, More Is Better», το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 19 και 300 δολαρίων ΗΠΑ, πουλήθηκε από τη Shein για μόλις 4 δολάρια ΗΠΑ.
Temu: Συλλέγουμε προσωπικά δεδομένα όπως η Amazon αλλά δεν τα πουλάμε
Παροξυσμός επικρατεί με την Temu, τους τελευταίους πέντε μήνες- τουλάχιστον- αν και έχει ιδρυθεί από το φθινόπωρο του 2022.
Οι περισσότεροι από εκείνους που ασχολούνται με τα social media κάπου θα έχουν ακούσει το Temu το οποίο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Ελλάδα. Και για όσους δεν το γνωρίζουν, το Temu είναι ένα διαδικτυακό marketplace κινεζικών συμφερόντων το οποίο έχει γίνει πολύ γνωστό για τις «τρελές» προσφορές του στα προϊόντα του που έρχονται από την Κίνα. Άλλωστε βρίσκεται στην κορυφή των καταστημάτων εφαρμογών τόσο του Android όσο και του iOS.
Οι παραγγελίες στις μεταφορικές είναι σωρηδόν. Η Temu, σύμφωνα με τον Νίκο Ξυδά της Humble Digital Agency που μίλησε νωρίτερα στο protothema.gr, έχει αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά 10.000 παραγγελίες την ημέρα και 25€ μέσο καλάθι αγοράς, δηλαδή κάνει 250.000€ ημερήσιο τζίρο. Τα παραπάνω στοιχεία συλλέχθηκαν από την αγορά, από τα σημεία εισόδου των προϊόντων στην χώρα, όπως εξήγησε ο κ. Ξυδάς.
Γιατί συλλέγουν προσωπικά δεδομένα στην Temu
Μάλιστα, εκρόσωπος της Temu, μετά τις δύο δημοσιεύσεις στο protothema.gr, επικοινώνησε μαζί μας και απάντησε για το πώς λειτουργεί η εφαρμογή της καθώς και για το πώς συλλέγονται τα προσωπικά δεδομένα όσων τη χρησιμοποιούν.
Χαρακτηριστικά, όπως μας εξήγησαν, οι πρακτικές για τη συλλογή δεδομένων δεν διαφέρουν από άλλες εφαρμογές όπως το Amazon ή το Etsy ενώ ο λόγος που το κάνουν αυτό, είναι ώστε να έχει ο ψηφιακός πελάτης την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μάλιστα, όπως υποστηρίζει στην απάντησή της, το Temu συλλέγει λιγότερες πληροφορίες χρήστη από άλλες εφαρμογές όπως το Amazon.
Επίσης, στην απάντησή τους, αναφέρουν σχετικά με τις κατηγορίες καταναγκαστικής εργασίας: «Δίνουμε μεγάλη σημασία στις κατηγορίες για χρήση καταναγκαστικής εργασίας. Τα τρέχοντα πρότυπα και οι πρακτικές μας δεν διαφέρουν από εκείνα των μεγάλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ, όπως το Amazon, το eBay και το Etsy. Οι ισχυρισμοί από την άποψη αυτή είναι εντελώς αβάσιμοι».
Η απάντηση της Temu στο protothema.gr:
Στην Temu, δίνουμε προτεραιότητα στην προστασία του απορρήτου και διατηρούμε τη διαφάνεια σχετικά με τις πρακτικές δεδομένων μας.
Η συλλογή δεδομένων μας έχει έναν σαφή και μοναδικό σκοπό: Να παρέχει και να ενισχύει συνεχώς προϊόντα και υπηρεσίες για τους χρήστες, ευθυγραμμισμένες με τις κοινές πρακτικές του κλάδου. Η Temu συλλέγει πληροφορίες με αποκλειστικό σκοπό την παροχή και τη βελτίωση της υπηρεσίας ηλεκτρονικού εμπορίου της στους χρήστες.
Οι πρακτικές δεδομένων της Temu δεν διαφέρουν από άλλες εφαρμογές όπως το Amazon ή το Etsy.
Η Temu συλλέγει λιγότερες πληροφορίες χρήστη από άλλες εφαρμογές όπως το Amazon.
Η Temu δεν ζητά δικαιώματα συστήματος για πρόσβαση σε λειτουργίες όπως φωτογραφίες, επαφές ή τοποθεσία για σκοπούς παραγγελίας.
Η Temu δεν πουλά δεδομένα πελατών.
Η Temu δεν μοιράζεται τα στοιχεία πληρωμής με τους εμπόρους ή τους συνεργάτες της στον τομέα της εφοδιαστικής. Εάν οι πελάτες χρησιμοποιούν μεθόδους πληρωμής όπως το Apple Pay ή το PayPal, το Temu δεν λαμβάνει τα στοιχεία πληρωμής.
Η εφαρμογή Temu είναι διαθέσιμη για λήψη στο App Store της Apple και στο Play Store της Google. Τόσο το App Store όσο και το Google Play εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα για τη διασφάλιση της ακεραιότητας της εφαρμογής και της ασφάλειας του χρήστη.
Κατηγορίες για καταναγκαστική εργασία:
Δίνουμε μεγάλη σημασία στις κατηγορίες για χρήση καταναγκαστικής εργασίας. Τα τρέχοντα πρότυπα και οι πρακτικές μας δεν διαφέρουν από εκείνα των μεγάλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ, όπως το Amazon, το eBay και το Etsy. Οι ισχυρισμοί από την άποψη αυτή είναι εντελώς αβάσιμοι.
De minimis:
Η ανάπτυξη του Temu δεν εξαρτάται από την πολιτική de minimis. Οι κύριοι μοχλοί πίσω από την ταχεία επέκτασή μας και την αποδοχή της αγοράς είναι η αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι επιχειρησιακές ικανότητες που έχουμε καλλιεργήσει τα χρόνια.
Είμαστε ανοιχτοί και υποστηρίζουμε οποιεσδήποτε προσαρμογές πολιτικής γίνονται από νομοθέτες που ευθυγραμμίζονται με τα συμφέροντα των καταναλωτών.
Πιστεύουμε ότι όσο αυτές οι πολιτικές είναι δίκαιες, δεν θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα της ανταγωνιστικής επιχειρηματικής δυναμικής.
Βλέπουμε και τέτοια μεταρρυθμίσεις ως πιθανές οδούς για την άμβλυνση των ανησυχιών μεταξύ των διαφόρων ενδιαφερομένων, ενισχύοντας τη μεγαλύτερη κατανόηση και τονίζοντας τη σημασία κάθε παίκτη στο οικοσύστημα της αγοράς.
Τι είναι ο κανονισμός de minimis από τον οποίο δεν εξαρτάται η ανάπτυξη της Temu, όπως αναφέρει
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εφαρμόζει πολιτική για τον έλεγχο των κρατικών ενισχύσεων ώστε να διατηρηθεί ο ελεύθερος και θεμιτός ανταγωνισμός εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ως κρατική ενίσχυση ορίζεται μια ενίσχυση που χορηγείται από το κράτος ή μέσω κρατικών πόρων, ευνοεί μία ή περισσότερες επιχειρήσεις, επηρεάζει τις συναλλαγές μεταξύ χωρών της ΕΕ και δύναται να νοθεύσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, δίνοντας πλεονέκτημα σε κάποιες από αυτές έναντι των ανταγωνιστών τους.
Ο κανόνας de minimis (ενισχύσεις ήσσονος σημασίας) εισήχθη το 1992, τροποποιήθηκε το 2006 και αφορά την πολιτική της Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς των μεταφορών και της μεταποίησης και εμπορίας γεωργικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, ενισχύσεις μεγαλύτερες των 200.000 Ευρώ και των 100.000 Ευρώ για τον τομέα των οδικών μεταφορών μέσα σε χρονικό διάστημα τριών ετών ανά επιχείρηση, πρέπει να ανακοινώνονται στην Επιτροπή για λόγους ελέγχου της τήρησης των κανόνων του ανταγωνισμού.
Τι εστί Temu;
Η Temu είναι σαν να συνδυάζει τα προϊόντα της Shein και της Amazon σε μια κοινή σελίδα, παρέχοντας δωρεάν επιστροφές και αποστολές. Με έντονη διαφήμιση, προσφέρει προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις, τα οποία αποστέλλονται στους καταναλωτές, ως επί το πλείστον απευθείας από την Κίνα. Το όνειρο του κάθε διαδικτυακού καταναλωτή, δηλαδή.
Το όνομά της σημαίνει Team Up, Price Down και αν και είναι λίγο δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια η προέλευση της, η ίδια αποτελεί μια διαδικτυακή αγορά που λειτουργεί από την κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, με έδρα την Ιρλανδία. Παλαιότερα φαίνεται να είχε τα εκτελεστικά της γραφεία στη Σαγκάη της Κίνας, γεγονός που άλλαξε όταν μετακόμισε στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας.
Η μετεγκατάσταση των εκτελεστικών γραφείων δεν αποτελεί απαραίτητα αρνητική ένδειξη, καθώς πολλές εταιρείες τεχνολογίας -συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών- μετακομίζουν στην Ιρλανδία λόγω των χαμηλών εταιρικών φορολογικών συντελεστών της χώρας. Η εταιρεία αναφέρει ότι ιδρύθηκε στη Βοστώνη το 2022, αλλά η σελίδα της «Σχετικά με εμάς» του ιστότοπου της δεν αναφέρει τη μητρική εταιρεία. Το γραφείο της Temu στη Βοστώνη δεν είναι μια αποθήκη γεμάτη προϊόντα, αλλά το πιθανότερο είναι ότι είναι το κεντρικό γραφείο που συνδέεται με τα άλλα γραφεία της Temu σε όλο τον κόσμο.
Δείτε βίντεο: H Προειδοποίηση των Ειδικών Κυβερνοασφάλειας για το Temu:
Γιατί είναι τόσο πετυχημένο το Temu
Η εφαρμογή ξεκίνησε στην ιαπωνική αγορά τον Ιούλιο και εισήλθε στη Μέση Ανατολή, μέσω του Ισραήλ, και στη Νοτιοανατολική Ασία, μέσω των Φιλιππίνων, τον Αύγουστο. Μέχρι τον Νοέμβριο, είχε κατέβει 250 εκατομμύρια φορές, σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Business of Apps. Η στρατηγική της εταιρείας για βαθιές εκπτώσεις μέσω κουπονιών και επιδοτήσεων, καθώς και για μεγάλες δαπάνες σε διαφημίσεις, φαίνεται να αποδίδει, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, ενώ οι πωλήσεις της αναμένονται να θα ξεπεράσουν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.
Ο λόγος που η εταιρεία είναι τόσο πετυχημένη είναι ότι είναι φθηνή. Αυτό έγκειται, όπως η ίδια εξηγεί, στο γεγονός ότι διατηρεί τα προϊόντα της σε προσιτές τιμές, συνδέοντας τους πελάτες απευθείας με τους προμηθευτές, λειτουργώντας ως σύνδεσμος μεταξύ καταναλωτών και πωλητών. Ωστόσο, η Επιτροπή Επιλογής της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ υποστηρίζει ότι η Temu μπορεί να κατασκευάζει τα προϊόντα της τόσο φθηνά για τους Αμερικανούς καταναλωτές, επειδή η εταιρεία λειτουργεί βάσει του νομικού κενού,de minimis, το οποίο επιτρέπει στις εισαγωγές αξίας κάτω των 800 δολαρίων να έρχονται στις ΗΠΑ χωρίς να πληρώνουν δασμούς, φόρους και τέλη και να υποβάλλονται σε αυστηρό έλεγχο.
Η έκθεση της Επιτροπής αναφέρει ότι η Temu μπορεί να κοστολογεί τα προϊόντα της φθηνότερα, χρησιμοποιώντας τη διάταξη αυτή, για να αποφύγει τους εισαγωγικούς δασμούς και τους ελέγχους των αμερικανικών τελωνείων. Ωστόσο, νωρίτερα φέτος, η Επιτροπή Επιλογής της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ για το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας προειδοποίησε ότι υπήρχε «υψηλός κίνδυνος» τα προϊόντα του ιστότοπου να κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία.