Τέμπη: Αποκάλυψη! Ανεξήγητα εγκαύματα σε πυροσβέστες – Κάηκαν με πυρίμαχες στολές

Τέμπη: Μυστηριώδη εγκαύματα παρουσίασαν πυροσβέστες που επιχείρησαν στην τραγωδία των Τεμπών, ωστόσο το παράξενο είναι πως φορούσαν πυρίμαχες στολές που δεν είχαν καν φθαρθεί!

Πιο συγκεκριμένα, το βράδυ που έγινε η φονική σύγκρουση στα Τέμπη, τέσσερις πυροσβέστες του 1ου Πυροσβεστικού Σταθμού Λάρισας έφτασαν στο σημείο και ξεκίνησαν να επιχειρούν με κοπτικό μηχάνημα στο τρίτο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Τότε άρχισαν να νιώθουν εγκαύματα μέσα από τη στολή, η οποία δεν είχε πάθει τίποτα εξωτερικά.

Αργότερα πήγαν στο νοσοκομείο αλλά δεν ήταν ξεκάθαρο τι είχε προκαλέσει αυτά τα τραύματα στα χέρια και τα πόδια τους.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν, εστιάζουν στο τι προκάλεσε τα εγκαύματα, όπως αναφέρθηκε στο ρεπορτάζ του ΑΝΤ1.

Τοξικό υγρό, τοξικό αέριο, υγρά μπαταρίας μηχανής, μετέφερε κάποιο επικίνδυνο υλικό η εμπορική αμαξοστοιχία, ή κάποιος επιβάτης μετέφερε κάποιο επικίνδυνο υλικό;

Για το θέμα είναι σε εξέλιξη Ένορκη Διοικητική Εξέταση από το Πυροσβεστικό Σώμα.

Τέμπη: Όλοι οι διάλογοι! Ερωτικά αστεία μεταξύ σταθμαρχών και… σουβλάκια

Διάλογοι που βλέπουν το φως της δημοσιότητας καταγράφουν τις συζητήσεις μεταξύ σταθμαρχών για σουβλάκια, ερωτικές περιπέτειες και χοντροκομμένα αστεία λίγες ώρες πριν το δυστύχημα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Για σουβλάκια, γυναίκες αλλά και τις σεξουαλικές τους επιδόσεις ακούγονται να μιλούν μεταξύ τους οι σταθμάρχες λίγες ώρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη σε νέους διαλόγους που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Οι διάλογοι καταγράφονται αρκετές ώρες πριν το δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Οι σταθμάρχες χρησιμοποιούν τη συχνότητα αντί να συνεννοηθούν για τη δουλειά τους, για σουβλάκια, γυναίκες και για χοντροκομμένα αστεία.

Πρόκειται μάλιστα για δύο αρχαιότερος του προφυλακισθέντος σταθμάρχες, με αρκετή εμπειρία στο χώρο.

Οι διάλογοι που φέρνει στο φως το Πρώτο Θέμα είναι ενδεικτικοί:

Σταθμάρχης 1: Κώστα. Ελα ρε

Σταθμάρχης 2: Ελα Γιαννάκο μου

Σταθμάρχης 1: Να σε ρωτήσω: Εχει μείνει το Desiro ε; Τέλος

Σταθμάρχης 2: Ναι. Και;

Σταθμάρχης 1: Τίποτα. Να σου πω: Εχεις καν σουβλατζίδικο να παραγγείλουμε τίποτα να φάμε;

Σταθμάρχης 2: Χαχα

Σταθμάρχης 1: Γιατί αν είναι να μείνουμε εδώ πέρα, δεν γαμ…

Σταθμάρχης 2: Δεν ξέρω. Είμαι εδώ πέρα, δεν προλαβαίνω ούτε τα τηλέφωνα να σηκώσω. Αλλά αν είναι αν το μαζέψουνε θα χρειαστεί να παλινδρομήσουμε μετά.

Σταθμάρχης 1: Α, να παλινδρομήσουμε;

Σταθμάρχης 2: Αμα μαζέψουμε εκείνο… αλλιώς πρέπει να κάνουμε μονοδρόμηση μέχρι το Πλατύ.

Σταθμάρχης 1: Κατάλαβα

Σταθμάρχης 2: Αλλά θα σου βρω λύση για τα σουβλάκια. Θα ασχοληθώ σε ένα λεπτό. Θες να βάλω τα κορίτσι να ασχοληθούν;

Σταθμάρχης 1: Ντάξει, ντάξει. Πέστους ένα τηλέφωνο θέλω.

Σταθμάρχης 2: Θα ασχοληθώ σε ένα λεπτό,

Σταθμάρχης 1: Ντάξει, ντάξει

Στις 17:29 της Τρίτης 28/2, ο σταθμάρχης καλεί άλλον συνάδερφό του:

Σταθμάρχης 1: Τι έγινε; Καλά είσαι; Πόσες γκόμενες έχεις; 8;

Σταθμάρχης 2: 8, 8!

Σταθμάρχης 1: Να τις χιλιάσεις

Σταθμάρχης 2: Α δεν θελω άλλες, δεν μπορώ.

Σταθμάρχης 1: Α δεν μπορείς, κόπηκες. Εμ ρε μαλ@κ@ είσαι σε τέτοια ηλικία που τον πιάνεις με τσιμπιδάκι ρε μαλ…. Οχι θες να γαμ… κιόλας. Α…

Σταθμάρχης 2: Τι λες ρε μαλ…; Ό,τι έχεις πάθει εσύ, νομίζεις ότι το έχει πάθει όλος ο κόσμος;

Σταθμάρχης 1: Χα, α ρε παλιοπα… Γιώργο που είναι το 58;

Σταθμάρχης 2: Το 58 έφυγε από εμένα με 9 λεπτά!

Τέμπη: Ανατριχίλα από τους διαλόγους μετά το δυστύχημα

Ανατριχίλα προκαλούν οι αποκαλύψεις των διαλόγων του σταθμάρχη με τους συναδέλφους του τη μοιραία νύχτα αλλά και οι διάλογοι που είχε ο σταθμάρχης με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, φέρνουν στο φως νέα στοιχεία για τα γεγονότα που οδήγησαν στην εθική τραγωδία.

Όταν ο 59χρονος σταθμάρχης ενημερώθηκε μέσω τηλεφώνου από την Πυροσβεστική αλλά και στη συνομιλία που είχε με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ Αθήνας φώναξε τουλάχιστον δύο φορές «Αμάν». Παράλληλα, όπως προκύπτει ο μοιραίος σταθμάρχης φέρεται ήδη να γνώριζε ότι κάτι δεν πάει καλά, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις συνεχόμενες προσπάθειές του να επικοινωνήσει με τους αδικοχαμένους μηχανοδηγούς και συνάδελφό του.

Τέμπη: «Κάτι έχει γίνει τώρα και δεν μου αρέσει αυτό»

Στις 23.27, περίπου 6 λεπτά μετά το δυστύχημα, ο σταθμάρχης της Λάρισας προσπαθεί να επικοινωνήσει ο ίδιος με το Intercity (το 62).

Σταθμάρχης Λάρισας: Το 62 ακούει;

Ωστόσο, δεν παίρνει απάντηση γιατί έχει προηγηθεί το δυστύχημα με τα μοιραία αποτελέσματα και στην συνέχεια, καλεί την συνάδερφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη για φώναξε λίγο το 63503 (εμπορικό τρένο με το οποίο συγκρούστηκε το Intercity).

Ελένη Ζ: Το 63503; Το 63503 ακούει τους Νέους Πόρους; Τίποτα.

Σταθμάρχης Λάρισας: Πω, πω, κάτι έχει γίνει τώρα και δε μου αρέσει αυτό.

Ελένη Ζ: Βασίλη, ξέρεις τους μηχανοδηγούς.

Σταθμάρχης Λάρισας: Όχι, δεν ξέρω!

Ελένη Ζ: Πάρε λίγο τον Επιβατικό Θεσσαλονίκης να μάθουμε για την 63503 τουλάχιστον.

Σταθμάρχης Λάρισας: Μήπως τους ξέρει ο Δ.Χ.;

Ελένη Ζ: Μίλησα και μου είπε: Τι συμβαίνει, γιατί δεν έχει ρεύμα. Και μου το έκλεισε μετά.

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί κι εδώ πέρα δεν έχει ρεύμα το προάστιο.

Ελένη Ζ: Ω ρε πού***! Δεν είναι καλό αυτό.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, το ξέρω, ναι.

Τέμπη: Ο διάλογος με την Πυροσβεστική: «Έχουμε εκτροχιασμό τρένο» – «Αμάν!»

Από την Πυροσβεστική, καλούν τον σταθμάρχη Λάρισας για να τον ενημερώσουν για το δυστύχημα το οποίο στην αρχή, θεωρήθηκε εκτροχιασμός. Ο σταθμάρχης απαντάει με ξαφνιασμένος, λέγοντας «Αμάν!».

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.

Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Πυροσβεστική: Ναι. Πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;

Πυροσβεστική: Ναι.

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς.

Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα και λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι έγινε. Εντάξει.

Τέμπη: «Έχει τρένο εκτροχιασμένο, πήρε φωτιά» – «Ωχ Παναγία μου!»

Ο σταθμάρχης Λάρισας επικοινωνεί ξανά με την συνάδελφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ. και της ζητάει να προσπαθήσει κι εκείνη να μιλήσει με τους μηχανοδηγούς του μοιραίου τρένου.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.

Ελένη Ζ: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; … Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι. Γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι πρόβλημα έχει εκεί και λέει ότι κάποιος πήρε, έχει εκτροχιασμένο…

Ελένη Ζ: Με παίρνει ο ρυθμιστής, κλείσε λίγο Βασίλη.

Σταθμάρχης Λάρισας: …ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.

Ελένη Ζ: Ωχ Παναγία μου! Περίμενε…

Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε. Άντε, πάρε.

Τέμπη: Η συνομιλία με την Αστυνομία – « Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω»

Αστυνομία: Ναι, από το 100. Με ακούτε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι. Σας ακούω.

Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω κι ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο δεν ξέρω κι εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν.

Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.

Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;

Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά δεν ξ… Λογικά όχι.

Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μια εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο.

Τέμπη: «Έχει γίνει σύγκρουση»- «Αμάν!»

Ο Σταθμάρχης Λάρισας επικοινώνησε και με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, με τον τελευταιο να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη εάν έδιωξε το τρένο από την άνοδο ή την κάθοδο.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Βασίλη το 62 από πού το έδιωξες;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ε;

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το 62 από πού το έδιωξες

Σταθμάρχης Λάρισας: Από τη γραμμή κα… ανόδου, κανονικά.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με τέτοιο, ότι έχει γίνει σύγκρουση.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Πότε έγινε αυτό;

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς, δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω…

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Άνοδο δεν έστειλες ρε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι

Τέμπη: Τα φονικότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα των τελευταίων 25 ετών

Η Ελλάδα θρηνεί την απώλεια πάνω από 50 ανθρώπων στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Πολύνεκρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα με δεκάδες νεκρούς έχουν καταγραφεί σε όλη την Ευρώπη, με το δυστύχημα στα Τέμπη, με τον έως τώρα αριθμό των νεκρών να το τοποθετεί στη μέση της μακάβριας λίστας.

Τα φονικότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα των τελευταίων 25 ετών στην Ευρώπη.

1998: 101 νεκροί στην Γερμανία

Στις 3 Ιουνίου, ο εκτροχιασμός του InterCity Express (ICE) προκαλεί τον θάνατο 101 ανθρώπων και τον τραυματισμό 88 στο Εσεντε της βόρειας Γερμανίας.

Είναι η πλέον πολύνεκρη σιδηροδρομική καταστροφή στην Γερμανία μετά το δυστύχημα με 102 νεκρούς τον Ιούνιο 1945 στο Μόναχο

2013: 80 νεκροί στην Ισπανία

Στις 24 Ιουλίου, τρένο υψηλής ταχύτητας κινούμενο με 179 χιλιόμετρα την ώρα εκτροχιάζεται σε στροφή με όριο ταχύτητας 80 χλμ/ω λίγη ώρα πριν από την άφιξή του στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα και στην συνέχεια προσκρούει σε τοίχο.

Συνολικά, 80 άνθρωποι βρίσκουν τον θάνατο και 140 τραυματίζονται στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ισπανία από το 1944.

2006: 47 νεκροί στο Μαυροβούνιο

Τουλάχιστον 47 άνθρωποι χάνουν την ζωή τους και 234 τραυματίζονται στις 2 Ιανουαρίου κατά τον εκτροχιασμό τρένου σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από την Ποντγκόριτσα.

Ο μηχανοδηγός δεν ενεργοποίησε το σύστημα πέδησης.

2010: 45 νεκροί στην Ουκρανία

Σαράντα πέντε άνθρωποι σκοτώνονται στις 12 Οκτωβρίου σε σύγκρουση ανάμεσα σε τρένο και λεωφορείο στο Μάγκαντς στην κεντροανατολική Ουκρανία.

Οι ουκρανικές αρχές κατηγόρησαν τον οδηγό του λεωφορείου ότι πέρασε από σιδηροδρομική διάβαση αγνοώντας το κόκκινο φως και τις κραυγές των επιβατών

2004: 41 νεκροί στην Τουρκία

Στις 22 Ιουλίου, ο εκτροχιασμός τρένου κοντά στην Παμούκοβα στην επαρχία της Σακάρια της βορειοδυτικής Τουρκίας προκαλεί τον θάνατο 41 ανθρώπων και τον τραυματισμό 80.

Είναι το σοβαρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Τουρκία την τελευταία 50ετία.

2003: 33 νεκροί στην Ουγγαρία

Τριάντα τρεις γερμανοί συνταξιούχοι χάνουν την ζωή τους σε λεωφορείο που συγκρούσθηκε με τρένο στο ύψος της τουριστικής πόλης Σοφιόκ στις όχθες της λίμνης Μπάλατον της δυτικής Ουγγαρίας.

Ο οδηγός του λεωφορείου παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη αφύλακτης διάβασης.

2009: 32 νεκροί στην Ιταλία

Ο εκτροχιασμός έπειτα από έκρηξη βυτιοφόρου βαγονιού με GPL την ώρα που ο συρμός αναχωρούσε από τον σταθμό του Βιατζέριο στην κεντρική Ιταλία προκαλεί τον θάνατο 32 ανθρώπων στις 29 Ιουνίου.

Είναι το φονικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία μετά την σύγκρουση του τρένου υψηλής ταχύτητα της διαδρομής Βενετία-Ρώμη με τρένο που συνδέει το Λέτσε με το Μιλάνο νότια της Μπολόνια το 1978.

Πενήντα άνθρωποι σκοτώνονται.

1999: 31 νεκροί στην Αγγλία

Στις 5 Οκτωβρίου, προαστιακό τρένο παραβιάζει φωτεινό σηματοδότη και συγκρούεται με τοπικό εξπρές στην έξοδο του σταθμού Πάντινγκτον του Λονδίνου, με αποτέλεσμα 31 άνθρωποι να χάσουν την ζωή τους και 245 να τραυματισθούν.

Τέμπη: Τα δύο πιο τραγικά σιδηροδρομικά δυστυχήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα

Δυστυχώς η τραγωδία στα Τέμπη με πολλούς νεκρούς και τραυματίες, δεν είναι η μοναδική που συμβαίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Τουλάχιστον 2 πολύνεκρα δυστυχήματα έχουν συμβεί βάφοντας με αίμα τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Το τραγικό δυστύχημα στο Δερβένι (30/9/1968)

Τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 1968 δύο αμαξοστοιχίες ξεκίνησαν από την Κυπαρισσία για την Αθήνα με μιάμιση ώρα διαφορά μεταξύ τους και 2.500 επιβάτες η καθεμία.

Επρόκειτο στη συντριπτική τους πλειοψηφία για ψηφοφόρους, που είχαν πάει να ψηφίσουν στο δημοψήφισμα για το Σύνταγμα της Ελλάδας, το οποίο είχε διεξαχθεί την προηγούμενη μέρα.

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για ‘’δημοψήφισμα’’, που έγινε από τη χούντα των Συνταγματαρχών η οποία βρισκόταν τότε στην εξουσία.

Στις 15.15 η πρώτη αμαξοστοιχία, η 304 αναχώρησε ,από την Πάτρα και στις 18.20 περίπου βρισκόταν ένα χιλιόμετρο μετά από το Δερβένι Κορινθίας.

Η αμαξοστοιχία αυτή ήταν ταχεία και σταματούσε σε όλους τους σταθμούς.

Η δεύτερη αμαξοστοιχία, η 306 ξεκίνησε από την Πάτρα στις 16.24. Επρόκειτο για υπερταχεία, η οποία σταματούσε μόνο στους μεγάλους σταθμούς.

Ενώ λοιπόν η 304 βρισκόταν κοντά στο Δερβένι ξαφνικά κάποια ή κάποιος τράβηξε τον μοχλό του σήματος κινδύνου.

Ο μηχανοδηγός ελάττωσε ταχύτητα και το τρένο ακινητοποιήθηκε. Ποιος όμως ‘’τράβηξε’’ το σήμα κινδύνου;

Γράφτηκαν διάφορα στον τύπο της εποχής. Ένας ναύτης λιποθύμησε και πανικόβλητη μια γυναίκα τράβηξε το σήμα κινδύνου.

Μια ηλικιωμένη γυναίκα λιποθύμησε κι ένας επιβάτης έσυρε τη λαβή του κινδύνου.

Μια ετοιμόγεννη γυναίκα λόγω του συνωστισμού λιποθύμησε και ένας ναύτης προκάλεσε την ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας.

Κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η πραγματικότητα από όλα αυτά.

Όπως και να ‘χει ,το τρένο σταμάτησε.

Οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι κατέβηκαν και αφού τοποθέτησαν προειδοποιητικό σήμα στο πίσω μέρος του τρένου για να ενημερώσουν τον μηχανοδηγό της 306 ,προσπάθησαν να δουν τι ακριβώς είχε γίνει με το σήμα κινδύνου.

Στο μεταξύ η αμαξοστοιχία 306 πλησίαζε.

Μαζί με τον μηχανοδηγό και τον βοηθό του στον χώρο της μηχανής βρισκόταν ένας ακόμη μηχανοδηγός, που είχε ανεβεί στην Πάτρα, και ο οποίος , αν και αδειούχος ,ανέλαβε να οδηγήσει το τρένο για να ξεκουράσει τον συνάδελφό του καθώς και ένας ακόμα σιδηροδρομικός.

Όπως έγραψε η εφημερίδα ‘’Πελοπόννησος’’ οι 4 σιδηροδρομικοί είχαν πιάσει την κουβέντα και η 306 κινούνταν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων.

Έτσι ήταν αναμενόμενο να μην δουν το προειδοποιητικό σήμα που είχαν τοποθετήσει οι αρμόδιοι της 304.

Όταν οι μηχανοδηγοί της 306 αντιλήφθηκαν την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία ήταν πολύ αργά.

Οι αγωνιώδεις προσπάθειές τους να ακινητοποιήσουν το τρένο απέτυχαν.

Η μηχανή της 306 έπεσε πάνω στο τελευταίο βαγόνι της 304, το οποίο μεταβλήθηκε σε μια άμορφη μάζα ,ενώ τρία ακόμα βαγόνια εκτροχιάστηκαν.

Οι κάτοικοι του Δερβενίου άκουσαν ένα εκκωφαντικό θόρυβο και ουρλιαχτά.

Νόμισαν ότι κάποιο τρένο έπεσε στον ποταμό Ζαχολίτικο και έσπευσαν να βοηθήσουν.

Οι εικόνες που αντίκρισαν ήταν εφιαλτικές.

Προσπάθησαν με κάθε τρόπο, αφού ξεπέρασαν το αρχικό σοκ να βοηθήσουν τους επιβάτες του τρένου.

Σύντομα στρατιώτες του Μηχανικού από το Λουτράκι, αστυνομικοί, γιατροί και νοσηλευτές έφτασαν στο σημείο της τραγωδίας.

Ο απολογισμός ήταν τραγικός:

34 νεκροί και περισσότεροι από 150 τραυματίες στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία όλων των εποχών στη χώρα μας…

Η σιδηροδρομική αυτή τραγωδία είχε όμως, κατά κάποιο τρόπο και συνέχεια.

Ανάμεσα στους επιβάτες του τρένου ήταν ο 14χρονος τότε Γιάννης Τσούτσικος και η 3χρονη ετεροθαλής αδελφή του Έλενα.

Μαζί με τη μητέρα τους και τον πατριό του Τούτσικου και πατέρα της Έλενας, Γιάννη Χαραλαμπόπουλο είχαν μεταβεί στο χωριό τους στην Πελοπόννησο για να ψηφίσουν οι γονείς τους.

Ξαφνικά ο Γιάννης είδε την αμαξοστοιχία 306 να έρχεται ‘’αφρενάριστη’’ κατά πάνω τους. Ενστικτωδώς ο 14χρονος πήρε στην αγκαλιά του την μικρή Έλενα και πήδηξε από το βαγόνι.

Τα δύο παιδιά γλίτωσαν με ελαφρά τραύματα, όμως η μητέρα τους και ο πατέρας της Έλενας, πατριός του Τσούτσικου, σκοτώθηκαν.

Η επόμενη μέρα ήταν πολύ δύσκολη για τα δύο παιδιά.

Ο πατέρας του Γιάννη είχε πεθάνει πριν μερικά χρόνια.

Έτσι φιλοξενήθηκε αρχικά σε σπίτι συγγενών του στον Πύργο, ενώ η Έλενα υιοθετήθηκε από ένα ζευγάρι εκπαιδευτικών.

Το τραγικό δυστύχημα στον Δοξαρά Λάρισας (16/1/1972)

Λίγα χρόνια αργότερα, στη Θεσσαλία, από τη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών του Δοξαρά (Λάρισας) και των Ορφανών (Καρδίτσας), 21 (ή 19 σύμφωνα με άλλες πηγές) άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν.

Το ένα τρένο είχε ξεκινήσει στις 13.30 από τη Θεσσαλονίκη, με προορισμό την Αθήνα, ενώ το άλλο, στις 9:30 από τον Πειραιά με προορισμό τη συμπρωτεύουσα.

Δύο Πειραιώτες μηχανοδηγοί, οι Πολίτης και Σταματίου παρέλαβαν τη ντιζελάμαξα ALCO.A323 και κατευθύνθηκαν στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Εκεί, η Α323, μπαίνει επικεφαλής του τρένου που πριν λίγο είχε φτάσει με μικρή καθυστέρηση από το Μόναχο.

Τελικός προορισμός για την υπερταχεία απολύτου προτεραιότητας «Ακρόπολις Εξπρές», ήταν η Αθήνα. Στις 13.30, το «Ακρόπολις», ξεκίνησε από τη συμπρωτεύουσα.

Με σχετικά μεγάλη καθυστέρηση, το «Ακρόπολις» έφτασε στη Λάρισα, όπου έκανε μία σύντομη στάση και συνέχισε την πορεία του.

Λίγα λεπτά αργότερα, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, δίνει εντολή αναχώρησης στην αμαξοστοιχία 121, Πειραιά-Θεσσαλονίκης, γνωστότερη σαν «πόστα».

Επρόκειτο για ένα τρένο που έκανε στάση σε όλους τους σταθμούς.

Πίσω από την ντιζελομηχανή της, βρισκόταν ένα βαγόνι-ταχυδρομείο ιταλικής κατασκευής, δύο επίκουρες κλειστές φορτάμαξες και δύο επιβατάμαξες.

Στη μία από αυτές, επέβαιναν 30 στρατιώτες του Πυροβολικού, που από τη Θήβα πήγαιναν με μετάθεση σε μονάδες της Βόρειας Ελλάδας.

Η διασταύρωση των δύο τρένων, προγραμματίστηκε να γίνει είτε στο σταθμό των Ορφανών, είτε στον σταθμό του Δοξαρά.

Οι δύο σταθμάρχες, Νικόλαος Γκέκας των Ορφανών και Δημήτριος Παπαδόπουλος του Δοξαρά, διαφωνούσαν μεταξύ τους, καθώς ο ένας ήθελε να γίνει η διασταύρωση στον σταθμό του άλλου.

Τη διαφωνία τους κλήθηκε να επιλύσει ο ρυθμιστής κίνησης των τρένων Γεώργιος Χαλιώτης, από την Αθήνα.

Οι συνεννοήσεις μεταξύ των τριών υπαλλήλων του ΟΣΕ, δεν είχαν αποτέλεσμα, καθώς δεν υπήρχαν σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας.

Το «Ακρόπολις», πέρασε κανονικά από τον Δοξαρά, χωρίς να σταματήσει, καθώς είχε προτεραιότητα, ενώ και ο Γκέκας έδωσε εντολή να ξεκινήσει η «πόστα» από τα Ορφανά!

Τα δύο τρένα πλέον, μόνο με ένα θαύμα δεν θα συγκρούονταν.

Στο μεταξύ, ο βοηθός μηχανοδηγός τις 121 Σακελλαρίου, έχοντας δεχτεί παράπονα από τον προϊστάμενο της «πόστας», ότι υπήρχε πρόβλημα θέρμανσης, άφησε τη θέση του και πήγε στο μηχανοστάσιο να δει την ατμογεννήτρια.

Έτσι, ο μηχανοδηγός Σύρμας, που καθόταν δεξιά, δεν είχε ορατότητα προς τα αριστερά, απ’ όπου ερχόταν η υπερταχεία.

Έχει γραφτεί, ότι οι μηχανοδηγοί της Α323, άκουγαν στο ραδιόφωνο την αναμετάδοση του αγώνα ποδοσφαίρου Πανιώνιου-Ολυμπιακού, που διεξαγόταν εκείνη τη μέρα (και όχι Ολυμπιακού-Παναθηναϊκού όπως αναγράφεται σε κάποια σάιτ, υπάρχει και σχετικό βίντεο στο διαδίκτυο με το γκολ του Υβ Τριαντάφυλλου που έδωσε τη νίκη στον Ολυμπιακό…) και πιθανότατα ήταν απορροφημένοι.

Ένας βοσκός, από ένα γειτονικό ύψωμα βλέποντας τα δύο τρένα να πλησιάζουν το ένα το άλλο, έβγαλε την κάπα του και έκανε νόημα στους μηχανοδηγούς του «Ακρόπολις». Αυτοί νόμισαν ότι τους χαιρετάει και ανταπέδωσαν τον χαιρετισμό!

Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, το «Ακρόπολις», με ταχύτητα 100 km/h, και η Α121 συγκρούστηκαν μετωπικά.

Η ντιζελομηχανή του «Ακρόπολις» συνέθλιψε τη μηχανή της «πόστας», ενώ και τα τρία πρώτα βαγόνια της, έγιναν συντρίμμια.

Στον παγωμένο θεσσαλικό κάμπο, μέσα στο χιονόνερο,21 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή και περισσότεροι από 40 τραυματίστηκαν.

Η νέα σιδηροδρομική τραγωδία, συγκλόνισε ολόκληρη τη χώρα.