Βενζινάδικα: Τέλος εποχής για τα βενζινάδικα όπως τα γνωρίζαμε καθώς σύντομα θα πάρουν άλλη μορφή, πολύ μακριά από όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα! Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις…
Σε one stop σταθμούς εξυπηρέτησης των οδηγών φιλοδοξούν να μετατρέψουν τα βενζινάδικα τόσο οι εταιρείες που αναπτύσσουν το δίκτυο των πρατηρίων καυσίμων όσο και αρκετές επιχειρήσεις υπηρεσιών που θέλουν να εκμεταλλευτούν το ευρύ και πανελλαδικό δίκτυο τους.
Η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο εκτεταμένα δίκτυα πρατηρίων καυσίμων στην Ευρώπη και αυτό οφείλεται σε έναν βαθμό τόσο στο ανάγλυφο της χώρας όσο και στο νησιωτικό της τμήμα. Σύμφωνα με στοιχεία του 2015 στην χώρα μας αντιστοιχεί ένα βενζινάδικο ανά 1.400 κατοίκους, όταν ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 3.800.
Βενζινάδικα: Θα δίνουν και συντάξεις;
Από τους πρώτους που παρατήρησαν αυτή την μεγάλη διασπορά είναι οι νεόκοπες finbank οι οποίες βλέπουν μία μεγάλη ευκαιρία εξάπλωσης την ίδια ώρα που οι συστημικές τράπεζες στην Ελλάδα περιορίζουν το δίκτυο τους ειδικά στην επαρχία.
Όπως έγινε γνωστό στους δήμους Ανωγείων, Σκύδρας, Μουζακίου, Νεμέας, Αμφίπολης και Ληξουρίου έκλεισαν και τα τελευταία υποκαταστήματα τραπεζών που υπήρχαν και έπεται και συνέχεια.
Όπως είχε αναφέρει παλαιότερα στο powergame o Αντώνης Πέππας, Γενικός Διευθυντής της Viafintech στην Ελλάδα, η εταιρεία του συζητάει για την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών με δίκτυα πρατηρίων καυσίμων στην Ελλάδα.
Καθώς μέσω των τελευταίων διακινούνται αρκετά μετρητά, είναι ιδανικά ακόμη και για πληρωμές συντάξεων, ειδικά στην επαρχία που το δίκτυο των τραπεζών που όπως προαναφέρθηκε μειώνεται σταθερά.
Ένας άλλος τομέας που προσφέρεται για συνέργειες είναι αυτός των ταχυμεταφορών.
Παραδόσεις και παραλαβές πακέτων είναι αυτός που έχει βρει εφαρμογή τα τελευταία χρόνια μέσω της συνεργασίας της DHL με την Shell και άλλων όπως αυτής της Revoil με την Next Point Courier που ανακοινώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες.
Παράλληλα ο εκτενής χώρος που διαθέτουν τα περισσότερα πρατήρια καυσίμων προσφέρουν την δυνατότητα για δημιουργία θυρίδων pick and collect όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να παραλαμβάνει από δέματα έως τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται και περαιτέρω άνθηση τόσο των καφέ όσο και των αλυσίδων σνακ και μίνι μάρκετ στα πρατήρια καθώς έστω και με αργούς ρυθμούς θα προστίθενται σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων.
Στόχος είναι όση ώρα διαρκεί η φόρτιση ενός οχήματος ο οδηγός να μπορεί να καλύψει βασικές ανάγκες του μέσα από τις έξτρα υπηρεσίες που θα του προσφέρει το πρατήριο.
Βενζινάδικα: Η κομπίνα εκατομμυρίων ευρώ
Την ίδια ώρα, μεγάλο κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων με πρωταγωνιστή παλιό γνώριμο των αρχών καταδικασμένο για λαθρεμπόριο καυσίμων εξάρθρωσε η υπηρεσία του ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ της ΓΑΔΑ μαζί με την υπηρεσία του ΣΔΟΕ.
Οι αστυνομικοί της υπηρεσίας του οργανωμένου εγκλήματος προχώρησαν σε έρευνες σε πρατήρια καυσίμων που ανήκουν στην οικογένεια του καταδικασμένου λαθρέμπορου στην περιοχή του Γέρακα και όχι μόνο.
Ήδη οι αστυνομικοί της δίωξης οργανωμένου εγκλήματος έχουν κατασχέσει υπολογιστές, laptop, στικάκια usb, αλλά και πλήθος εγγράφων από τα 6 βενζινάδικα των υιών του καταδικασμένου λαθρέμπορου και μαζί με την υπηρεσία του ΣΔΟΕ τα ελέγχουν εξονυχιστικά.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η δράση της οικογένειας δεν σταματάει στο λαθρεμπόριο καυσίμων, αφού οι έμπειροι αστυνομικοί εκτιμούν ότι έχουν εντοπίσει «μπροστινή» εταιρεία σκαφών που ανήκει στην οικογένεια των λαθρεμπόρων και που έχει λάβει με πλαστά οικονομικά στοιχεία από το πρόγραμμα στήριξης της επιστρεπτέας προκαταβολής, ύψους 500.000 ευρώ.
Βενζινάδικα: Ανησυχία για την αύξηση των τιμών
Την ίδια ώρα, έντονες ανησυχίες εκφράζονται σε διεθνές επίπεδο για την πορεία των τιμών του πετρελαίου, καθώς ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του εγκατέλειψαν τις διαπραγματεύσεις. Η βασική αιτία είναι, όπως αναφέρει το Bloomberg, η «εξέγερση» από ένα βασικό μέλος του που απειλεί την ενότητα της συμμαχίας.
Οι συνομιλίες, -που ξεκίνησαν στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας-,έληξαν χωρίς συμφωνία για αύξηση της παραγωγής, αφού τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διπλασίασαν τις απαιτήσεις τους στοχεύοντας σε καλύτερους όρους.
Το αδιέξοδο κινδυνεύει να αναστατώσει τη διαχείριση της σύμπραξης για την, μετά την πανδημία, ανάκαμψη της αγοράς πετρελαίου, ακριβώς όπως τα μεγάλα κράτη ανησυχούν για τον αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών.
Οι διαπραγματεύσεις έφτασαν σε αδιέξοδο μετά από ένα Σαββατοκύριακο «άγριας» διπλωματίας. Αρχικά, προγραμματίστηκε ένας νέος γύρος συνομιλιών των αρμόδιων υπουργών του ΟΠΕΚ+ για σήμερα Δευτέρα, ωστόσο η ιδέα αυτή εγκαταλείφθηκε, οταν έγινε ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία. Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΠΕΚ, Μοχάμαντ Μπαρκίντο, ανέφερε τι δεν έχει οριστεί ημερομηνία για την επόμενη συνάντηση.
Οι ΗΠΑ έχουν ήδη εκφράσει ανησυχίες για την αύξηση των τιμών της βενζίνης, καθώς το πετρέλαιο ξεπερνά πλέον τα 75 δολάρια το βαρέλι, με τελευταία τιμή τα 76,16 δολάρια.
Η αποτυχία συμφωνίας σχετικά με την αύξηση της παραγωγής θα συμπιέσει μια ήδη σφιχτή αγορά, ενδεχομένως στέλνοντας τις τιμές του πετρελαίου απότομα υψηλότερα.
Όμως και το αντίθετο σενάριο βρίσκεται επίσης στο παιχνίδι: εάν η ενότητα διαλυθεί εντελώς, ένας ελεύθερος ανταγωνισμός για όλους θα οδηγήσει σε κατάρρευση τις τιμές, όπως συνέβη κατά τη διάρκεια του πολέμου τιμών μεταξύ των συμμάχων του ΟΠΕΚ + πέρυσι.
«Το τρέχον αδιέξοδο είναι σαφές σημάδι των προθέσεων των ΗΑΕ: έχουν σαφή εντολή να αυξήσουν την παραγωγή και θέλουν να ασκήσουν ευρύτερη επιρροή», δήλωσε η Αμρίτα Σεν της Energy Aspects Ltd. στο Λονδίνο.
Το Αμπού Ντάμπι καλλιέργησε την ιδέα να αποχωρήσει από τον ΟΠΕΚ στα τέλη του 2020, καθώς θέλει να αντλήσει περισσότερο πετρέλαιο για να τροφοδοτήσει επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων με στόχο την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας.
Οι σκληρές διαμάχες και η άρνηση των αντιπροσώπων των ΗΑΕ να κάνουν παραχωρήσεις υποδηλώνουν ότι οι εντάσεις θα συνεχιστούν.
Τα περισσότερα μέλη του ΟΠΕΚ + υποστήριξαν μια πρόταση να προσθέσουν 400.000 βαρέλια την ημέρα κάθε μήνα από τον Αύγουστο και να αρχίσουν να μειώνουν τον πήχη της ευρύτερης συμφωνίας προσφοράς τους στα τέλη του 2022.
Ωστόσο, τα ΗΑΕ πιέζουν να αλλάξουν τη βασική γραμμή που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της ποσόστωσης, η οποία, όπως υποστηρίζουν, είναι άδικη. Αυτό δηλαδή που διαμήνυσαν είναι ότι δεν θα υποστηρίξουν την προτεινόμενη επέκταση, εκτός εάν οι άλλοι συμφωνήσουν να αλλάξουν τη γραμμή βάσης, μια κίνηση που θα τους επέτρεπε να αντλήσουν επιπλέον 700.000 βαρέλια την ημέρα.
«Εάν τα ΗΑΕ δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τις βασικές παραχωρήσεις που αναζητούν, θα ανακοινώσουν τη Δευτέρα την δική τους ‘Ημέρα Ανεξαρτησίας’ του ΟΠΕΚ;” σχολίασε η Χελίμα Κροφτ, επικεφαλής για τα commodities στην RBC Capital Markets.
Όσον αφορά για την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης η κ. Ζάγκα τόνισε ότι η μέση τιμή κυμαίνεται σε 1,65 ευρώ/ λίτρο γεγονός που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα πρέπει να αναζητούν τα πιο φθηνά πρατήρια καυσίμων και να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους σε τιμές από 1,58 ευρώ έως και 1,65 ευρώ το λίτρο.
Στα νησιά η τιμή της αμόλυβδης είναι πολύ πιο υψηλή διότι οι ιδιοκτήτες των οχημάτων επιβαρύνονται με τα μεταφορικά έξοδα.
Μάλιστα, υπάρχουν περιοχές όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και νησιά του Ιονίου, όπου η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 1,82 ευρώ.