Κι όμως ένα σούπερ μάρκετ πρωτοπορεί με τα αυγά που θα πουλάει στην Ελλάδα.

Τι συνέβη με τα αυγά στα ΑΒ Βασιλόπουλος

Μία τεράστια αλλαγή σταα ράφια της κάνει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία θα πουλάει αποκλειστικά αυγά από κότες εκτός κλουβιού (αχυρώνα, ελευθέρας βοσκής και βιολογικής εκτροφής). Στόχος του σούπερ μάρκετ είναι η προώθηση της ηθικής εκτροφής και την ενίσχυση της ευζωίας των ζώων, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής, που στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των ζώων που εμπλέκονται στην εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας. Σύμφωνα με έρευνα του CIWF (Compassion in World Farming), το 40% από τα 390 εκατ. κότες στην Ευρωπαϊκή Ένωση στεγάζονται σε κλουβιά για όλη τη διάρκεια της παραγωγικής τους ζωής.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για αλλαγή, έχει ήδη ολοκληρώσει τη μετάβαση σε cage-free αυγά (από κότες εκτός κλωβών), σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, οι οποίοι υποστήριξαν αυτή την πρωτοβουλία με ποσοστό 99,8%.

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος τα cage-free αυγά είναι μόνο η αρχή. Η ΑΒ σκοπεύει να επεκτείνει αυτήν την πρωτοβουλία και σε άλλα ζωικά προϊόντα, διασφαλίζοντας ότι η ευημερία των ζώων βρίσκεται στο επίκεντρο των πρακτικών της.

Τέλος στα ψώνια με καρότσι στα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας: Τι αλλάζει

Τα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας σιγά σιγά χάνουν τη δυναμική τους… και τα online ψώνια κατακτούν όλο και περισσότερο το ελληνικό κοινό. Διαβάστε στα xristika.gr πώς θα είναι τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος.

Η online αγορά τροφίμων εκτοξεύεται και τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά! Οι καταναλωτές στην Ελλάδα ξόδεψαν το 2024 335 εκατ. ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές σούπερ μάρκετ, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2023. Και το πιο εντυπωσιακό; Αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνει τις ταχέως αναπτυσσόμενες πλατφόρμες Q-Commerce, όπως το eFood Market και το Wolt Market, που κερδίζουν διαρκώς μερίδιο στην αγορά!

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους

Η μέση αξία κάθε online παραγγελίας αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας στα 85 ευρώ. Ο λόγος; Οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε κάθε παραγγελία (κατά μέσο όρο 34,3 τεμάχια από 32,8 το 2023). Αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, αυτή η άνοδος δεν οφείλεται στον πληθωρισμό, αφού οι τιμές αυξήθηκαν μόλις κατά 1%, σε αντίθεση με το 8% της προηγούμενης χρονιάς.

Τι αγοράζουν περισσότερο οι Έλληνες online;

Κάποιες κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν με εντυπωσιακές αυξήσεις:

  • +18% σε προϊόντα για κατοικίδια
  • +14% σε ποτά & αναψυκτικά
  • +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα
  • +9% σε συσκευασμένα τρόφιμα
  • +8% σε φρέσκα τρόφιμα

Ενδιαφέρον έχει και το ποσοστό των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων, το οποίο πλέον αντιπροσωπεύει το 15% των συνολικών online αγορών.

Πότε ψωνίζουν οι Έλληνες online;

Αν αναρωτιέσαι ποια είναι η πιο «καυτή» μέρα για online ψώνια, η απάντηση είναι Παρασκευή! Το 16,8% των παραγγελιών πραγματοποιείται εκείνη τη μέρα, επιβεβαιώνοντας ότι το τέλος της εβδομάδας είναι η αγαπημένη στιγμή των καταναλωτών για να γεμίσουν το online καλάθι τους.

Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από την ετήσια έκθεση της Convert Group, της κορυφαίας εταιρείας data & analytics για το πολυκαναλικό εμπόριο. Το 2024, το δείγμα της κάλυψε το 83% της αγοράς, ενώ το 2025 θα φτάσει το 90%, με την προσθήκη του efresh και των online παραγγελιών της ΑΒ μέσω eFood.

Η online αγορά τροφίμων δεν είναι απλώς μια τάση – είναι το μέλλον! Μένει να δούμε πώς θα διαμορφωθεί η αγορά και ποιοι θα καταφέρουν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτή τη νέα εποχή των σούπερ μάρκετ!

Τολμηρή κίνηση: Τράπεζα έκανε τις καταθέσεις σας Bitcoin

Ακραία κίνηση από τράπεζα για τις καταθέσεις. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

Η Κεντρική Τράπεζα της Τσεχίας ετοιμάζεται να γράψει ιστορία, εξετάζοντας μια τολμηρή επενδυτική στρατηγική που θα μπορούσε να την καταστήσει την πρώτη δυτική κεντρική τράπεζα με άμεση έκθεση στο Bitcoin. Ο διοικητής της, Aleš Michl, αποκάλυψε στους Financial Times ότι σχεδιάζει να προτείνει τη διοχέτευση έως και 5% των αποθεματικών της τράπεζας – που ανέρχονται σε περίπου 140 δισ. ευρώ – σε Bitcoin, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας διαφοροποίησης των επενδύσεων. Αν αυτή η πρωτοβουλία εγκριθεί, θα αποτελέσει σημείο καμπής στη στάση των κεντρικών τραπεζών απέναντι στα κρυπτονομίσματα.

Παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζει τη μεταβλητότητα του Bitcoin και τις αβεβαιότητες που το συνοδεύουν, ο Michl θεωρεί πως η αυξανόμενη θεσμική αποδοχή – με κολοσσούς όπως η BlackRock να λανσάρουν Bitcoin ETFs – καθιστά το ψηφιακό νόμισμα μια ελκυστική επιλογή. Αναφέρθηκε, επίσης, στις πολιτικές εξελίξεις στις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει εκφράσει την πρόθεσή του να χαλαρώσει τους περιορισμούς γύρω από τα κρυπτονομίσματα και να διερευνήσει τη δημιουργία εθνικών αποθεμάτων ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων.

Η πρόταση του Michl έρχεται σε αντίθεση με την άποψη πολλών κορυφαίων κεντρικών τραπεζιτών, οι οποίοι παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στο Bitcoin. Ο επικεφαλής της Bundesbank, Joachim Nagel, το έχει συγκρίνει με τη «φούσκα της τουλίπας» του 17ου αιώνα, ενώ αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας έχουν δηλώσει ότι η πραγματική του αξία είναι μηδενική. Ο πρώην αξιωματούχος της ΕΚΤ, Benoît Cœuré, το είχε χαρακτηρίσει ως «παρακαταθήκη της οικονομικής κρίσης».

Σε αντίθεση με τις περισσότερες κεντρικές τράπεζες, που προτιμούν ασφαλή περιουσιακά στοιχεία όπως κρατικά ομόλογα υψηλής αξιολόγησης, η Τσεχία φαίνεται να υιοθετεί μια πιο ριψοκίνδυνη προσέγγιση, που θυμίζει το παράδειγμα του Ελ Σαλβαδόρ. Το 2021, η λατινοαμερικανική χώρα έγινε η πρώτη που αναγνώρισε το Bitcoin ως νόμιμο χρήμα, αν και αργότερα μείωσε τις φιλοδοξίες της λόγω πιέσεων από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Ο Michl πιστεύει ότι περισσότερες κεντρικές τράπεζες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν αυτή τη στρατηγική μέσα στα επόμενα χρόνια, όπως έχουν ήδη κάνει διάφορα επενδυτικά και συνταξιοδοτικά ταμεία που εντάσσουν τα κρυπτονομίσματα στα χαρτοφυλάκιά τους. Ωστόσο, παραδέχεται ότι η απόφαση αυτή ενέχει σοβαρό ρίσκο. «Έχουμε δει εταιρείες όπως η Enron και η Wirecard να καταρρέουν. Οπότε, έχουμε εμπειρία με αποτυχημένες επενδύσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Το ζητούμενο είναι η διαφοροποίηση. Αν το Bitcoin μπορεί να παίξει αυτόν τον ρόλο, γιατί να το αγνοήσουμε;».