ΚΕΠ: Ένα ακόμη βήμα… ξεμπλοκαρίσματος από τις ουρές καθώς μέσω ΚΕΠ θα μπορούν να γίνονται συνολικά 21 εργασίες που αφορούν τον e-ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις διαθέσιμες εργασίες.
Από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα μπορούν να διεκπεραιώνονται πλέον 21 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και διοικητικές διαδικασίες του ΟΑΕΔ, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργου Γεωργαντά.
Όσον αφορά στον e-ΕΦΚΑ, θα μπορούν να διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ αιτήματα πολιτών για τις εξής ηλεκτρονικές διαδικασίες:
- Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
- Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
- Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
- Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑM
- Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
- Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
- Βεβαίωση απογραφής
- Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
- Ασφαλιστική ικανότητα
- Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
- Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
- Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
- Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)
Η υποβολή των παραπάνω αιτημάτων για καθεμία από τις υπηρεσίες που προαναφέρθηκαν διενεργείται από τους πιστοποιημένους υπαλλήλους του ΚΕΠ που καταχωρούν –καθ’ υπόδειξη του αιτούντος- τα στοιχεία του και ειδικότερα τον ΑΜΚΑ, τον ΑΦΜ και κάθε άλλο στοιχείο που απαιτείται για την κάθε υπηρεσία. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος του ΚΕΠ προβαίνει στην ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης για λογαριασμό του αιτούντος, αφού προηγουμένως ο τελευταίος έχει δώσει εγγράφως τη συναίνεσή του μέσω ειδικού εντύπου που υπογράφει.
Με βάση τα δεδομένα της αίτησης και τα αποτελέσματα των διασταυρώσεων (που διενεργούνται ηλεκτρονικά), εκδίδεται –επίσης ηλεκτρονικά- η ζητούμενη βεβαίωση, απόφαση ή πιστοποιητικό που αποτελεί έγκυρη διοικητική πράξη.
Τονίζεται πως 272 διαδικασίες αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ που είχαν ενταχθεί κατά το παρελθόν στα ΚΕΠ πρόκειται να επαναξιολογηθούν και να απενταχθούν όσες από αυτές δεν υφίστανται πλέον (π.χ. ανανέωση βιβλιαρίων ασθενείας) ή κρίνονται πρακτικά ανενεργές. Επιπλέον, οι υπόλοιπες, μετά την άμεση επικαιροποίησή τους, θα ενταχθούν στο Εθνικό Μητρώο, όπως αυτό έχει σχεδιαστεί από την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.
Στην περίπτωση του ΟΑΕΔ, τα ΚΕΠ θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τις ακόλουθες διαδικασίες:
Έκδοση Βεβαιώσεων
- Πιστοποιητικό Σπουδών μαθητών ή/και σπουδαστών των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) Μαθητείας και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του ΟΑΕΔ για στρατολογική χρήση
- Βεβαίωση Σπουδών μαθητών ή/και σπουδαστών των ΕΠΑΣ Μαθητείας, ΙΕΚ, Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ), ΚΕΚ για ΑΜΕΑ του ΟΑΕΔ
- Βεβαίωση σπουδών μαθητών ΕΠΑΣ (ανήλικοι μαθητές)
Υποβολή αιτήσεων
- Αίτηση διαθεσιμότητας
- Αίτηση παροχών λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη
- Αίτηση αναγνώρισης συνεχόμενου χρόνου ανεργίας κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 92 του Ν. 4416/2017 για την περιστασιακή εργασία των εγγεγραμμένων ανέργων
- Παραλαβή εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης (σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης μέσω ΚΕΠ)
- Καταβολή αποδοχών σε μαθητές/σπουδαστές/φοιτητές που απέχουν από την εργασία τους λόγω συμμετοχής σε γραπτές εξετάσεις
Ο υπάλληλος του ΚΕΠ για καθεμία από τις προαναφερθείσες διαδικασίες υποβάλλει την αντίστοιχη αίτηση την οποία και διαβιβάζει ηλεκτρονικά προς το αντίστοιχο υποκατάστημα του ΟΑΕΔ.
Για όλες τις παραπάνω διαλειτουργικότητες αξιοποιείται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Βασικός στόχος μου από τότε που ανέλαβα το υπουργείο είναι η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Η πρωτοβουλία που ανακοινώνουμε σήμερα –σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης- υπηρετεί αυτόν ακριβώς το στόχο. Οι πολίτες θα μπορούν στο εξής να ολοκληρώνουν μέσω των ΚΕΠ 21 σημαντικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ.
Δίνουμε έτσι τη δυνατότητα σε όλους -και ειδικά σε εκείνους που είτε δεν έχουν τις απαιτούμενες ψηφιακές δεξιότητες είτε διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς άμεση πρόσβαση στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ- να εξυπηρετηθούν από εκπαιδευμένους υπαλλήλους των ΚΕΠ. Αυτή η διασύνδεση εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική ενίσχυσης του επιπέδου εξυπηρέτησης από τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Σύντομα θα ανακοινώσουμε και την παροχή ορισμένων υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ μέσω των ΚΕΠ. Παράλληλα ετοιμάζουμε και νέες δράσεις, όπως το μεγάλο έργο της δημιουργίας ενός σύγχρονου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου για το Υπουργείο και όλους τους εποπτευόμενους φορείς, που θα κατευθύνει σωστά τους πολίτες, ώστε να διευκολύνονται στην επίλυση των ζητημάτων τους. Οραματιζόμαστε μια Δημόσια Διοίκηση φιλική προς τους πολίτες και εργαζόμαστε κάθε ημέρα για να γίνει αυτό πραγματικότητα».
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς δήλωσε: «Στο πλαίσιο της απλούστευσης και της επικαιροποίησης των διαδικασιών που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ προχωρήσαμε από κοινού με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον επανασχεδιασμό των διαδικασιών του ΕΦΚΑ και την ένταξη νέων διαδικασιών του ΟΑΕΔ. Στόχος μας, η ακόμη ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών από τα ΚΕΠ, με σύγχρονο και φιλικό τρόπο, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Έτσι, επικαιροποιούμε το σύνολο των 272 διαδικασιών που είχαν ενταχθεί στα ΚΕΠ, πολλές εκ των οποίων θα προσφέρονται, στο εξής, ψηφιακά. Η Δημόσια Διοίκηση έχει σταματήσει να αποτελεί εμπόδιο, είναι πλέον η λύση. Για αυτό και τα ΚΕΠ, ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς της, μετεξελίσσεται στην πλέον σύγχρονη και φιλική προς τον πολίτη υπηρεσία».
ΚΕΠ: Οι δήμοι που βρίσκονται στο MyKEPlive
Με την ένταξη επιπλέον 15 δήμων στο πρόγραμμα myKEPlive, διευρύνεται η υπηρεσία εξυπηρέτησης των πολιτών από τα ΚΕΠ χωρίς φυσική παρουσία, αλλά με την πραγματοποίηση βιντεοκλήσης.
Συγκεκριμένα, οι νέοι δήμοι που εντάσσονται στις υπηρεσίες είναι οι:
- Θεσσαλονίκης,
- Πειραιά,
- Ιωαννιτών,
- Πατρέων,
- Πεντέλης,
- Βέροιας,
- Χαλανδρίου,
- Χαϊδαρίου,
- Αγίου Δημητρίου,
- Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη,
- Σπάτων-Αρτέμιδος,
- Καρπενησίου,
- Πέλλας,
- Αγράφων
- Ικαρία.
Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του δικτύου των ΚΕΠ ανά την επικράτεια, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξελίσσει ένα ακόμη μέτρο διευκόλυνσης του πολίτη στις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Εκπαιδευμένοι υπάλληλοι των ΚΕΠ εξυπηρετούν τον πολίτη με προγραμματισμένη βιντεοκλήση, ενώ το έντυπο που εκδίδεται αποστέλλεται είτε ηλεκτρονικά, είτε με συστημένη επιστολή.
Η πλατφόρμα myKEPlive, η οποία χρησιμοποιείται ήδη από 60 Δήμους και 75 ΚΕΠ, διευκολύνει σημαντικά όσους πολίτες, για οποιοδήποτε λόγο, δεν είναι εφικτό να μεταβούν με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ, εξοικονομώντας χρόνο και μειώνοντας αισθητά τη γραφειοκρατία. Συνολικά έως τις 30-09-2020, δηλαδή σε περίπου δύο μήνες λειτουργίας, έχουν διεκπεραιωθεί 830 βιντεοκλήσεις για εξυπηρέτηση πολιτών.
Από την πλατφόρμα myKEPlive παρέχονται διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσω τεσσάρων θεματικών υπηρεσιών: 1) Πληροφόρηση- Αίτηση, 2) Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις, 3) Εξυπηρέτηση Πολιτών με Αναπηρία, 4) Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας.
Κατά τη χρήση της υπηρεσίας myKEPlive δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ οι τηλεδιασκέψεις με τους υπαλλήλους των ΚΕΠ δεν καταγράφονται.
Υπενθυμίζεται ότι, στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού, η προσέλευση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών που εδρεύουν στην Περιφέρεια Αττικής γίνεται μόνο κατόπιν ραντεβού. Οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού είτε τηλεφωνικά, είτε αποστέλλοντας e-mail στο ΚΕΠ της επιλογής τους.
Ο πολίτης ή επιχειρηματίας εισέρχεται στην ειδική πλατφόρμα (mykeplive.gov.gr) χρησιμοποιώντας του κωδικούς της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ (taxisnet). Μετά την εισαγωγή στην ειδική πλατφόρμα επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί και κλείνει ραντεβού. Κατά την ημερομηνία του προγραμματισμένου ραντεβού ο αιτών επιδεικνύει στον υπάλληλο του ΚΕΠ στοιχείο της ταυτοποίησής του και στην συνέχεια διεκπεραιώνει το αίτημά του
Τα θεματικά πεδία υπηρεσιών είναι α. διεκπεραίωση αίτηση (το θεματικό αυτό πεδίο περιέχονται οι διοικητικές διαδικασίες που εισάγονται στα ΚΠΕ με τα αντίστοιχα έντυπά τους, οι οποίες δεν απαιτούν αυτοπρόσωπη φυσική παρουσία β. υπηρεσίες προς επιχειρηματίες γ. εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία δ. εξυπηρέτηση από τον δήμο σας. «Όποιος επιλέξει το συγκεκριμένο πεδίο θα απευθύνεται σε υπάλληλο του συγκεκριμένου δήμου όπου ανήκει» εξηγεί ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Αρμόδιος για Θέματα.
Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑΜΕΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής. Η ενδεικτική βιντεοκλήση που έγινε με το ΚΕΠ αρχικά χρησιμοποίησε διερμηνέα.
Έχει γίνει η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού. οι οποίοι μάλιστα θα ενημερώνουν και θα παραπέμπουν τους πολίτες να αιτηθούν τα πιστοποιητικά που χρειάζονται και μέσω της ψηφιακής πύλης του gov.gr.
Πρόκειται για ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, οι οποίες είτε δεν απαιτούν την κατάθεση συνημμένων δικαιολογητικών από τους πολίτες είτε αυτά µπορούν αυτεπάγγελτα να ζητηθούν από τον υπάλληλο του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών χωρίς τη φυσική παρουσία του πολίτη.
Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται:
- η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου
- η ανανέωση δελτίου ανεργίας,
- η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης,
- η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και
- η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Με το νέο σύστημα η πλατφόρμα επιλέγει τον υπάλληλο που θα εξυπηρετήσει τον πολίτη που αιτείται κράτηση µε τέτοιον τρόπο ώστε να µη συµπίπτουν τα ραντεβού του µε τα ραντεβού µε άλλον πολίτη.
Πρακτικά ο πολίτης θα µπορεί να εξυπηρετηθεί και από υπάλληλο ΚΕΠ άλλης περιοχής από τη δική του, εκτός εάν πρόκειται για δηµοτικές υπηρεσίες του ΟΤΑ στον οποίο ανήκει.
Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης.
Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.
Όσο για το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 18:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.