Εφορία

Εφορία: Η πανδημία του κορονοϊού έφερε νέα πραγματικότητα και στις συναλλαγές μας, με το Υπουργείο Οικονομικών να προχωρά σε ψηφιοποίηση των υπηρεσιών των Εφοριών σε όλη τη χώρα!

Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ προβλέπει να συνδεθούν όλα τα POS της αγοράς μέσα στο 2021, προκειμένου να περιοριστεί η απώλεια του ΦΠΑ. Παράλληλα, το πλάνο προβλέπει τη χρήση ηλεκτρονικών πλατφορμών για να μην χρειάζεται οι φορολογούμενοι να πηγαίνουν στις Εφορίες.

Τέτοιες πλατφόρμες είναι:

  • το myData για τα λογιστικά βιβλία και τυποποιημένα «προϊόντα»
  • το mycar για την ακινησία οχημάτων
  • το mythermansi για το επίδομα θέρμανσης

Σημειώνεται ότι και το «mybusinessSupport», είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιακή εποχή καθώς μέσα από την εφαρμογή υλοποιήθηκαν οι δράσεις για τη χορήγηση των επιδομάτων και της επιστρεπτέας προκαταβολής σε χιλιάδες δικαιούχους.

Παράλληλα, για την 1η Απριλίου έχει μετατεθεί η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myData για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα, με τροποποίηση της κοινής απόφασης του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή. Μαζί με τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ αναμένεται να ενισχύσουν τη διαφάνεια των συναλλαγών.

Τη στιγμή που θα πραγματοποιείται μία συναλλαγή, θα ενημερώνεται αυτόματα η ΑΑΔΕ η οποία θα μπορεί να παρακολουθεί όλη τη διαδικασία. Τα στοιχεία θα διασταυρώνονται αυτόματα μεταξύ επαγγελματιών και επιχειρήσεων ώστε να εξαλειφθούν περιπτώσεις πλαστών και εικονικών τιμολογίων, φουσκωμένων δαπανών και μειωμένων εσόδων. Ταυτόχρονα, θα υπάρχουν κριτήρια ελέγχου και όταν θα υπάρχουν σημάδια φοροδιαφυγής θα πραγματοποιείται ενδελεχής έλεγχος.

Εφορία: «Αλλάξτε τώρα τους κωδικούς σας στο Taxisnet»

Σε μια προσπάθεια ισχυροποίησης της ασφάλειας των φορολογούμενων μέσα από το Taxisnet, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης εξέδωσε έκτακτη ανακοίνωση.

Η αλλαγή του κωδικού (password) μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής «Διαχείριση λογαριασμού / Αλλαγή κωδικού» εφόσον ο χρήστης γνωρίζει τον υφιστάμενο κωδικό (απαιτείται Σύνδεση – Login).

H αντικατάσταση των κωδικών πρόσβασης συνίσταται αλλά δεν είναι υποχρεωτική.

Αποτελεί επιπλέον μέτρο προστασίας των ψηφιακών μας συναλλαγών με το Δημόσιο, καθώς η χρήση των διαπιστευτηρίων Taxisnet έχει διευρυνθεί, ειδικά μετά την έναρξη λειτουργίας της ενιαίας διαδικτυακής πύλης του Δημοσίου «Gov.gr».

Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση των πολιτών τόσο στη νέα πύλη όσο και σε άλλες ψηφιακές πλατφόρμες του Δημοσίου.

Ήδη ο αριθμός των φορέων που χρησιμοποιούν την αυθεντικοποίηση μέσω Taxisnet υπερβαίνει τους 65.

Ειδικότερα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης συνιστούν στους πολίτες και τις επιχειρήσεις την αντικατάσταση των ενεργών κωδικών πρόσβασης τους (passwords) στο Taxisnet με νέους που θα πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Να αποτελούνται κατ’ ελάχιστο από 8 χαρακτήρες

Να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά:

  • Τουλάχιστον έναν κεφαλαίο λατινικό αλφαβητικό χαρακτήρα
  • Τουλάχιστον έναν πεζό λατινικό αλφαβητικό χαρακτήρα
  • Τουλάχιστον έναν αριθμητικό χαρακτήρα
  • Τουλάχιστον έναν ειδικό χαρακτήρα.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και υπενθυμίζεται ότι οι κωδικοί πρόσβασης (όνομα χρήστη/username και συνθηματικό/password) που εκδίδονται, κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, για χρήση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet είναι αυστηρά προσωπικοί.

Ως εκ τούτου, ο χρήστης οφείλει να τους διαφυλάττει με προσοχή για την αποκλειστική χρήση τους μόνο από τον ίδιο, λαμβάνοντας κάθε μέτρο πρόνοιας για τη μη διαρροή τους σε οποιονδήποτε άλλον.

Για εργασίες που προβλέπεται να γίνονται από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο για λογαριασμό του πολίτη, είναι διαθέσιμος μηχανισμός παροχής και ανάκλησης εξουσιοδοτήσεων για συγκεκριμένες ενέργειες.

Ο μηχανισμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να λαμβάνει τη βοήθεια που χρειάζεται από πρόσωπο τής επιλογής του και για το χρονικό διάστημα που επιθυμεί, με τρόπο απόλυτα διαφανή και ασφαλή, διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο σχετικά με τις ενέργειες που μπορούν να γίνονται αντί αυτού.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο χρησιμοποιεί τα δικά του διαπιστευτήρια (και όχι του πολίτη) για να αποκτήσει πρόσβαση στις συγκεκριμένες ενέργειες και μόνο για το διάστημα που είναι ενεργή η εξουσιοδότηση.

Η εξουσιοδότηση μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής «Εξουσιοδοτήσεις» όπου ο χρήστης μπορεί να εξουσιοδοτήσει τρίτο πρόσωπο για να προβεί σε ενέργειες στο Taxis για λογαριασμό του χωρίς να του δώσει τον κωδικό και το συνθηματικό του.

Εφορία: Η άγνωστη υπηρεσία – Δες ποιος έψαξε το ΑΦΜ σου

Μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα υπηρεσία έρχεται από το TAXISnet καθώς πλέον όλοι οι φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν ποιος αναζήτησε το ΑΦΜ τους! Διαβάστε στο xristika.gr πώς θα το ανακαλύψετε…

Η υπηρεσία βρίσκεται στον ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (στην ενότητα «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές Υπηρεσίες»).

«Με το παρόν σας ενημερώνουμε ότι τα βασικά στοιχεία μητρώου για τον Α.Φ.Μ. σας έχουν αναζητηθεί μέσω της Διαδικτυακής Υπηρεσίας Βασικά στοιχεία μητρώου για νομικά πρόσωπα, νομικές οντότητες, και φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Η υπηρεσία αυτή δεν επιστρέφει στοιχεία εισοδήματος ή άλλου τύπου περιουσιακά στοιχεία, παρά μόνο βασικά στοιχεία μητρώου, για παράδειγμα, όσα εμφανίζονται σένα παραστατικό».

Εάν έχετε λάβει αυτό το email από το TAXIS τότε κάποιος έχει αναζητήσει τα στοιχεία του ΑΦΜ σας.

Όπως αναφέρει η ΑΑΔΕ, με τη χρήση της υπηρεσίας τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να αναζητούν βασικές πληροφορίες, προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορολογουμένων/φυσικών προσώπων, που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.

Στόχος η προστασία των φορολογουμένων και η διασφάλιση των συναλλαγών με την καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα.

Πρόκειται, για ουσιαστική αναβάθμιση προϊσχύουσας παρεμφερούς υπηρεσίας που συνίσταται στην επικαιροποίηση των όρων χρήσης και τον εμπλουτισμό με νέες δυνατότητες, όπως το καθεστώς ΦΠΑ και η προβολή ιστορικού, ενώ περιλαμβάνει επίσης απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για την βοήθεια των χρηστών.

Διευκρινίζεται ότι η διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει πληροφόρηση αποκλειστικά για βασικά στοιχεία μητρώου και όχι στοιχεία εισοδημάτων ή άλλου τύπου οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων.

Εφορία: Ποια στοιχεία ανακτώνται από το Taxisnet

Ειδικότερα, τα στοιχεία που ανακτώνται από την υπηρεσία είναι:

  • Α.Φ.Μ.
  • Κωδικός και Περιγραφή Δ.Ο.Υ.
  • Ένδειξη εάν πρόκειται για Φυσικό Πρόσωπο ή Μη Φυσικό Πρόσωπο
  • Ένδειξη εάν ο Α.Φ.Μ. είναι ενεργός ή απενεργοποιημένος
  • Ένδειξη εάν πρόκειται για επιτηδευματία, μη επιτηδευματία ή πρώην επιτηδευματία
  • Επωνυμία Επιχείρησης
  • Τίτλος Επιχείρησης
  • Περιγραφή μορφής Νομικού Προσώπου / Νομικής Οντότητας
  • Διεύθυνση Έδρας Επιχείρησης (Οδός, Αριθμός, Τ.Κ.- Περιοχή)
  • Ημερομηνία Έναρξης και Ημερομηνία Διακοπής Εργασιών της Επιχείρησης
  • Δραστηριότητες Επιχείρησης
  • Ένδειξη Κανονικού Καθεστώτος Φ.Π.Α.

Σε περίπτωση που υπάρχει Διακοπή Εργασιών της Επιχείρησης και η ημερομηνία διακοπής είναι μεγαλύτερη από τρία χρόνια από τη στιγμή της αναζήτησης, η υπηρεσία δεν επιστρέφει τα στοιχεία: ημερομηνία έναρξης, διακοπής, διακριτικό τίτλο επιχείρησης, διεύθυνση έδρας, ΤΚ, δραστηριότητες, και ένδειξη κανονικού καθεστώτος Φ.Π.Α..

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr