Διόδια: Ένα νέο σύστημα διοδίων εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης. Πότε και πώς θα καταργηθούν οι σταθμοί. Τι αλλάζει οριστικά στα διόδια. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Μέσα στην επόμενη διετία πρόκειται να εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα διοδίων, το οποίο θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το όχημα.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Γιώργου Καραγιάννη σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM θα ισχύσει αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς θέλοντας έτσι να είναι δικαιότερη η χρέωση των οδηγών.
Με βάση αυτό το σύστημα πρόκειται να εγκατασταθεί νέος τεχνολογικός εξοπλισμός προκειμένου να γίνει σταδιακά η μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητόδρομους καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον σταθμοί διοδίων.
Η διαδικασία έχει ως εξής:
Σε ότι αφορά τα ΙΧ οχήματα κατά την είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας και επι τόπου θα επιβάλλεται η αντίστοιχη χρεώση, πάντα αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
Προκειμένου να λειτουργήσει το σύστημα θα δημιουργηθούν δύο κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας και ελέγχου, το ένα στην Αθήνα και το άλλο στη Θεσσαλονίκη.
Να σημειώσουμε πως από την 1η Ιανουαρίου του 2021 στην Ελλάδα και αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό εφαρμόζεται ήδη το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.
Οι οδηγοί το μόνο που χρειάζεται να έχουν είναι ο πομποδέκτης της εταιρείας ο οποίος «σκανάρεται» από τις ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες που βρίσκονται στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητόδρομου και έτσι χρεώνεται το όχημα το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Μάλιστα εάν το όχημα βγει εκτός αυτοκινητόδρομου πριν το τέλος της ζώνης χρέωσης, τότε στον πομποδέκτη επιστρέφεται αυτόματα το ποσό για την απόσταση που δεν διένυσε.
Σημαντικές εκπτώσεις στα διόδια περιμένουν όσους οδηγούς εγγραφούν στα συνδρομητικά προγράμματα των αυτοκινητοδρόμων και χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη.
Ειδικά αν εγγραφείτε στα διάφορα συνδρομητικά προγράμματα που προσφέρουν έκπτωση ανάλογα με τις διελεύσεις που πραγματοποιείτε σε μηνιαία βάση.
Το μόνο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί είναι να γίνουν συνδρομητές και να παραλάβουν δωρεάν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη, που θα χρησιμοποιούν στα διόδια.
Δείτε τις εκπτώσεις στους σταθμούς διοδίων, ανά αυτοκινητόδρομο.
Η Νέα Οδός προσφέρει δύο συνδρομητικά προγράμματα Fast Pass για τα επιβατικά οχήματα ΙΧ (μέ ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος μέχρι 2,20 μ.):
Το Fast Pass Frequent Local αφορά τους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων:
Επίσης, υπάρχει και το πρόγραμμα Frequent All 2 που αφορά όλα τα διόδια της Νέας Οδού και Ιονίας Οδού:
Eκπτώσεις προβλέπονται και για όσους επιλέξουν το πρόγραμμα Fast Pass Frequent All 2 της Κεντρική Οδός (Ξυνιάδα Φθιώτιδας-Τρίκαλα):
Οι εκπτώσεις στα διόδια της Ολυμπίας Οδού αφορούν την υπηρεσία ηλεκτρονικής πληρωμής διοδίων Pass Hybrid και συγκεκριμένα το εκπτωτικό πρόγραμμα Value.
Eκπτώσεις έχουν και όσοι επιλέξουν τα προγράμματα της Εγνατίας Οδού – Smart και Citizen.
Όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, οι συνδρομητές επωφελούνται από κλιμακωτή έκπτωση επί της τιμής του τέλους διοδίου ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων που πραγματοποιούν σε μηνιαία βάση στους σταθμούς διοδίων της Εγνατία Οδός Α.Ε.
Τα δικά της εκπτωτικά προγράμματα E-Pass προσφέρει και η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου. Αρχικά, υπάρχει το πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ E-pass Pre Paid που απευθύνεται στους συχνούς χρήστες της Γέφυρας και το E-pass Aller – Retour το οποίο είναι ιδανικό για όσους επιθυμούν να περάσουν στην άλλη πλευρά του στενού και να επιστρέψουν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Συνδρομητικά προγράμματα με εκπτώσεις προσφέρει και η Αττική Οδός που διατρέχει το Λεκανοπέδιο. Για τα ΙΧ υπάρχουν τα προγράμματα Express, Bonus και Friendly τα οποία προσφέρουν τα εξής:
Express
Είναι ένα συνδρομητικό πρόγραμμα προπληρωμής, που παρέχει σταθερή έκπτωση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διελεύσεων και τον χρόνο πραγματοποίησής τους. Το τέλος διοδίων ανέρχεται σε 2,55 ευρώ (έναντι 2,80 ευρώ).
Bonus
Για τις πρώτες 32 διελεύσεις το τέλος ανά διέλευση είναι 2,80 ευρώ. Οι επόμενες όμως διελεύσεις (33η έως 47η) παρέχονται δωρεάν. Οι πέραν των 47 διελεύσεων (48η και άνω) κοστίζουν 2,80 ευρώ ανά διέλευση.
Friendly
Παρέχει αυξανόμενη κλιμακωτή έκπτωση ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων που πραγματοποιείτε σε μηνιαία βάση: Οι πρώτες 30 διελεύσεις κοστίζουν 2,55 €, οι επόμενες 20 διελεύσεις 2,30 ευρώ και οι πέραν των 50 (51η και άνω) 2,05 ευρώ.
Οι εκπτώσεις στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου προσφέρονται μέσω των συνδρομητικών προγραμμάτων eway, και το ύψος τους ποικίλει ανάλογα με τον σταθμό διοδίων.
Πρόκειται για το πρόγραμμα eway Local που απευθύνεται σε όσους χρησιμοποιούν συχνά τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο προσφέροντας εκπτώσεις που φτάνουν έως και 80%.
Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό και τον επόμενο ιδιοκτήτη της, καθώς 8 σχήματα πέρασαν στη Β’ Φάση.
Τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού επέλεξε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής:
1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
5) Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα, αφού υπογράψουν τις σχετικές Συμβάσεις Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με την Αττική Οδό.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ.
Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…