Τέλος ο ΟΑΕΔ όπως τον ξέρατε – Τι αλλάζει τις επόμενες μέρες

ΟΑΕΔ: Μέσω τροπολογίας του Υπουργείου Εργασίας αρχίζει ο μετασχηματισμός του ΟΑΕΔ που περνά και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Θα παρέχονται συμβουλευτικές υπηρεσίες μέσω του ΟΑΕΔ ώστε να υπάρξει καλύτερη σύζευξη μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης εργασίας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η αρχή του εκσυγχρονισμού του ΟΑΕΔ γίνεται από τα Κέντρα Προώθησης της Απασχόλησης. Στο δυναμικό των Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ εντάσσονται Εργασιακοί Σύμβουλοι, που θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Τους συμβούλους αναζητούντων εργασίας και του συμβούλους εργοδοτών.

Οι πρώτοι θα έχουν ως στόχο να προετοιμάσουν τους ανέργους για την ένταξη/επανένταξή τους στην αγορά. Οι σύμβουλοι αναζητούντων εργασίας θα προχωρούν στη δημιουργία προφίλ του ανέργου, θα υπάρχει συνέντευξη με τον ενδιαφερόμενο άτομο αλλά μαζί θα συντάσσουν και το Ατομικό Σχέδιο Δράσης κατόπιν συμφωνίας.

Από την άλλη οι σύμβουλοι εργοδοτών θα υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στα ΚΠΑ 2 όταν θα αναζητούν προσωπικό. Συγκεκριμένα ο σύμβουλος εργοδοτών θα αναπτύσσει σχέσεις συνεργασίας με τις επιχειρήσεις, θα αναλύει τις ανάγκες των επιχειρήσεων, θα εντοπίζει τις κενές θέσεις εργασίας των επιχειρήσεων ενώ θα μεριμνά για την ταχεία κάλυψη των κενών θέσεων με άτομα που διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα και δεξιότητες.

Η πρόσληψη των εξειδικευμένων Εργασιακών Συμβούλων θα γίνει με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ θα υπάρχει έλεγχος νομιμότητας από το ΑΣΕΠ για τις ανάγκες εφαρμογής των Δράσεων σχετικά με τις Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης μέχρι την ολοκλήρωσή τους.

ΟΑΕΔ: Ψηφιακός μετασχηματισμός σε εξέλιξη

Μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΟΑΕΔ, ο οποίος -σύμφωνα με τους ιθύνοντες- αναμένεται να μεταμορφωθεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Πολλές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ έχουν γίνει ηλεκτρονικές ήδη από το πρώτο lockdown. O πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον καναπέ του μέσω του app του OAEΔ, ενώ μπορεί να συνομιλήσει με στέλεχος του ΟΑΕΔ μέσω τηλεδιάσκεψης με την υπηρεσία ΟΑΕΔ-live.

Ο οργανισμός έχει «τρέξει» νέας γενιάς προγράμματα κατάρτισης, όπως αυτό που υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Google, και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αλλάξει περαιτέρω.

Η επένδυση αυτή επικεντρώνεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό του OΑΕΔ, με σκοπό την αύξηση της αποτελεσματικότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Συγκεκριμένα, η επένδυση προβλέπει την ψηφιοποίηση των αρχείων του ΟΑΕΔ, την αγορά από τον ΟΑΕΔ νέων συστημάτων πληροφορικής, και τον επανασχεδιασμό ορισμένων από τα ήδη υπάρχοντα λειτουργικά συστήματα.

Η επένδυση περιλαμβάνει επίσης:

α) την επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών (μέσω OAEDapp) που επιτρέπει στον ΟΑΕΔ να παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους ανέργους και τις επιχειρήσεις μέσω κινητών τηλέφωνων και tablets

β) ένα εξαιρετικά εξελιγμένο προηγμένο εργαλείο μέσω του οποίου ο ΟΑΕΔ θα μπορεί να έχει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στην διαδικασία αντιστοίχισης προσφοράς – ζήτησης εργασίας.

ΟΑΕΔ: Στην πρώτη γραμμή της κατάρτισης

Πλέον ο Οργανισμός θα διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην κατάρτιση. Τα επόμενα χρόνια θα «τρέξουν» προγράμματα κατάρτισης μέσω του ΟΑΕΔ που θα έχουν ως στόχο την αναβάθμιση των πράσινων, ψηφιακών και χρηματοικονομικών δεξιοτήτων.

Θα υπάρξει όμως και νέο σύστημα αξιολόγησης των παροχών κατάρτισης. Οι πάροχοι των υπηρεσιών κατάρτισης θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια, προκειμένου να περιληφθούν στο σχετικό μητρώο για να συμμετέχουν στα προγράμματα.

Οι επιδόσεις τους θα αξιολογούνται με αντικειμενικά κριτήρια όπως: Tο ποσοστό των συμμετεχόντων που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το ποσοστό των ανέργων που εξασφάλισαν μη επιδοτούμενη απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα, το ποσοστό των ανέργων που διατηρούν τη μη επιδοτούμενη θέση στον ιδιωτικό τομέα, πόσοι εξασφάλισαν μετά την κατάρτιση ένα αναγνωρισμένο πιστοποιητικό επαγγελματικών δεξιοτήτων εντός 6 μηνών μετά την έξοδο κ.α.

ΟΑΕΔ: Η αναδιάρθρωση

Η επένδυση στοχεύει στη μεταρρύθμιση του ΟΑΕΔ και την βελτίωση των υπηρεσιών του καθώς και της συνολικής ικανότητας και αποτελεσματικότητάς του Οργανισμού.

Η επένδυση συγκεκριμένα περιλαμβάνει:

α) την οργανωτική μεταρρύθμιση του ΟΑΕΔ, δηλαδή αλλαγή του μοντέλου διακυβέρνησής του,

β) τον επανασχεδιασμό και την ανακαίνιση των κτιρίων των 118 τοπικών καταστημάτων του ΟΑΕΔ,

γ) μια νέα επικοινωνιακή στρατηγική του ΟΑΕΔ,

δ) την βελτίωση των μηχανισμών εξυπηρέτησης των ανέργων,

ε) την εφαρμογή νέων μορφών υπηρεσιών και παροχής συμβουλών.

ΟΑΕΔ: Ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για τo νέo app

Τη νέα εφαρμογή του ΟΑΕΔ για κινητά και tablets παρουσίασε το υπουργείο εργασίας. Ο οργανισμός αλλάζει και τις ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης και εξυπηρέτησης των πολιτών.

Ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, σχολίασε πως ο ΟΑΕΔ προσπαθεί να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, έχοντας ήδη από τον Μαρτιο λάβει πρωτοβουλίες για να μεταφέρει online πολλές υπηρεσίες του.

Σύμρφωνα με τον κ. Χατζηδάκη ο ΟΑΕΔ έχει μείωση 65% στον φόρτο επισκέψεων. Κάθε χρόνο 300.000 πολίτες δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τα γραφεία του οργανισμού.

«Με το νέο app και όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν ο ΟΑΕΔ θα βρίσκεται στα χερια του πολίτη. Ζητούμενο ο άνεργος να μην νιώθει ανενεργός» τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Θα μπορεί να παρακολουθεί τις ευκαιρίες κατάρτισης. Θέλουμε να αλλάξουν οι σχέσεις του υπουργείου και των εποπτευόμενων οργανισμών με τους πολιτες».

Όπως είπε το επόμενο διάστημα θα υπάρξει δέσμη μέτρων ωστε να αναβαθμιστεί η εξυπηρέτηση των πολιτών. «Τέρμα τα διάσπαρτα call center, θα υπάρχει ένα ενιαιο για “oaed-efka-οπεκα” επιμέρους call center ενώ για τις πιο δύσκολες περιπτώσεις θα υπάρχουν τα επιμέρους back office. Το ενιαίο τηλεφωνικό κεντρο θα είναι έτοιμο στο τέλος του πρώτου εξαμήνου» εξήγησε. 

Επιπλέον ο Χατζηδάκης σε ερώτηση για τον επανασχεδιασμό του επιδόματος ανεργίαςσύμφωνα με τις συστάσεις Πισσαρίδη είπε πως στόχος είναι να γίνει πιο ανταποδοτικό να στηρίζει καλύτερα τους ανέργους. Σε ερώτηση του Money Review για το εάν πρόκειται να δούμε σύνδεση των προγραμμάτων κατάρτισης με το επίδομα ανεργίας (να είναι δηλαδή προϋπόθεση η παρακολούθηση των προγραμματων) είπε πως δεν μπορεί να πει προς το παρόν κάτι παραπάνω, αφού η συζήτηση για τις αλλαγές στο επίπεδο ανεργίας είναι σε εξέλιξη.

Ακολουθούν χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν το νέο app του ΟΑΕΔ. 
  • Τι είναι η νέα εφαρμογή OAEΔapp;

Η νέα εφαρμογή OAEΔapp έχει ως στόχο την ανάπτυξη νέων διαύλων επικοινωνίας με τους συναλλασσόμενους με σκοπό την απρόσκοπτη, ποιοτικότερη, ευκολότερη και ταχύτερη παροχή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή εμπειρία των συναλλασσομένων πολιτών.

  • Σε ποιες συσκευές είναι συμβατή;

Σε όλες τις συσκευές κινητών τηλεφώνων και tablets που χρησιμοποιούν λογισμικό android και ios.

  • Πώς γίνεται η λήψη της εφαρμογής και η σύνδεση σε αυτή;

 Η λήψη της εφαρμογής γίνεται μέσω των ψηφιακών ιστοτόπων διανομής εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα: α) του Google Play και β) του Apple Store.

Οι πολίτες μπορούν να συνδεθούν στην εφαρμογή ΟΑΕΔapp μέσω των προσωπικών τους κωδικών taxisnet και με υποχρέωση χρήσης του ΑΜΚΑ και έτσι αποκτούν πρόσβαση σε μία πληθώρα πληροφοριών και λειτουργιών. Μετά την πρώτη εγγραφή παρέχεται και η δυνατότητα εισόδου στην εφαρμογή με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή.

 

  • Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες μπορεί να αξιοποιήσει ο πολίτης μέσα από την εφαρμογή ΟΑΕΔapp;

Μεταξύ άλλων οι πολίτες δύνανται να αξιοποιήσουν τις παρακάτω ψηφιακές υπηρεσίες:

  • Έκδοση δελτίου ανεργίας
  • Ανανέωση δελτίου ανεργίας
  • Αίτηση για επιδότηση ανεργίας
  • Αίτηση για παροχές μητρότητας
  • Αναζήτηση ιστορικού συναλλαγών με τον Οργανισμό
  • Υποβολή αιτήσεων για παροχές και προγράμματα καθώς και ενστάσεων
  • Έκδοση βεβαιώσεων και άμεση αποστολή σε email
  • Έλεγχος και επεξεργασία βασικών στοιχείων του βιογραφικού
  • Ανάρτηση βιογραφικού σε έγκυρο format
  • Αποστολή βιογραφικού σε εργοδότες
  • Ενημέρωση για τα νέα του ΟΑΕΔ Διαδραστική αναζήτηση σε ψηφιακό χάρτη όλων των Υπηρεσιών του Οργανισμού
  • Επικοινωνία με εξειδικευμένο προσωπικό
  • Ενημέρωση για τις απαιτούμενες προθεσμίες μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος ειδοποιήσεων (notifications)

5) Ποιες είναι οι επόμενες ψηφιακές υπηρεσίες που θα ενταχθούν στην εφαρμογή το προσεχές χρονικό διάστημα;   

Ήδη σχεδιάζεται η ενσωμάτωση επιπλέον ψηφιακών υπηρεσιών που θα μπορούσαν να παρέχονται μέσω της εφαρμογής ΟΑΕΔapp. Η ανακοίνωσή τους θα γίνεται μέσα από το πεδίο των ενημερώσεων στην αρχική σελίδα και  με ειδική ειδοποίηση (notification). Δύο σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες που αναμένεται να ενταχθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα στο ΟΑΕΔapp είναι: α) η δήλωση παρουσίας και β) αίτηση για το πρόγραμμα επιταγών αγοράς βιβλίων.

  • Χρειάζεται ο πολίτης να έχει ειδικές τεχνολογικές γνώσεις για τη χρήση της εφαρμογής; 

Όχι. Η εφαρμογή είναι πολύ απλή και εύκολη για τον χρήστη, ακολουθεί τη λογική των ήδη παρεχόμενων e-services του Οργανισμού και χρειάζεται μόνο απλές γνώσεις χειρισμού εφαρμογών κινητών τηλεφώνων.