Τέλος ο κορονοϊός! Η δήλωση που έφερε χαμόγελα – Πότε γυρίζουμε στην κανονικότητα

Κορονοϊός: Η πανδημία φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) και ο επικεφαλής της Pfizer, Αλμπέρτ Μπουρλά, τόνισε πως πολύ σύντομα θα γυρίσουμε πίσω στις ζωές μας!

Επιστροφή στην κανονικότητα έως την άνοιξη προβλέπει ο επικεφαλής της φαρμακοβιομηχανίας Pfizer Άλμπερτ Μπουρλά, δύο χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού που συγκλόνισε τον πλανήτη.

Ερωτηθείς από την γαλλική εφημερίδα Le Figaro άν η παραλλαγή Όμικρον θα οδηγήσει στο τέλος της πανδημίας, ο Μπουρλά παραδέχθηκε ότι είναι αδύνατο να γνωρίζει κανείς εάν θα γίνει κάτι τέτοιο καθώς ο ιός Covid-19 θα συνεχίσει να κυκλοφορεί και να μεταλλάσσεται.

Πρόσθεσε ωστόσο τα εξής: «Σύντομα θα μπορούμε να επιστρέψουμε σε μια κανονική ζωή» έως την άνοιξη εξαιτίας των τεστ, των εμβολίων, νέων θεραπειών όπως είναι το χάπι Paxlovid της Pfizer, το οποίο εάν χορηγηθεί άμεσα μετά την μόλυνση μπορεί να αποτρέψει την σοβαρή νόσηση.

Ο Μπουρλά, όπως μεταδίδουν οι Financial Times, δήλωσε επίσης στο BFM TV ότι «αυτό το κύμα θα είναι το τελευταίο με τόσους πολλούς περιορισμούς» στην κυκλοφορία των ανθρώπων και των κοινωνιών.

Χαρακτήρισε το χάπι Paxlovid «game-changer», δηλαδή τον παράγοντα που αλλάζει το παιχνίδι.

Το χάπι έχει εγκριθεί ήδη για χρήση στις ΗΠΑ.

Ο Μπουρλά μίλησε στον Τύπο στο περιθώριο της ανακοίνωσης πενταετούς επένδυσης ύψους 520 εκατ. ευρώ για έρευνα και παραγωγή στη Γαλλία.

Κορονοϊός: Σοκ για χιλιάδες άνδρες που νόσησαν – Το απίστευτο πρόβλημα που αφήνει στον… ανδρισμό τους

Παγκόσμια ανησυχία έχουν προκαλέσει οι τελευταίες διεθνείς έρευνες που δείχνουν ότι κάποιοι άνδρες που νόσησαν από κορονοϊό εμφάνισαν μόνιμη στυτική δυσλειτουργία, ενώ δεν είναι λίγες οι αναφορές ακόμη και για συρρίκνωση του μήκους του οργάνου τους.

Νευρολόγοι του University of London, ενός από τα πλέον έγκριτα πανεπιστήμια του κόσμου, μελέτησαν 3.762 ασθενείς που νόσησαν από κορονοϊό από 56 χώρες, αλλά συνέχισαν να παρουσιάζουν προβλήματα για τουλάχιστον 7 μήνες μετά την ανάρρωση.

«Μάθαμε ότι το σύνδρομο του παρατεταμένου κορονοϊού αφορά πολλά όργανα του ανθρωπίνου σώματος. Ένας μέσος ασθενής παρουσιάζει συμπτώματα σε 9 από τα 10 όργανα που μελετήσαμε. Και παράλληλα είδαμε τον αντίκτυπο αυτών των συμπτωμάτων στην καθημερινότητα», αναφέρεται.

Τα συμπτώματα που ανησύχησαν ιδιαίτερα τους επιστήμονες και φαίνεται να είναι μόνιμα, είναι η στυτική δυσλειτουργία με ασθενείς να παρουσιάζουν ακόμα και συρρίκνωση πέους, ενώ ο έρπης, η απώλεια μνήμης και η θολή όραση συγκαταλέγονται ανάμεσα στα 207 συμπτώματα long covid.

«Ο σύνδεσμος ανάμεσα στον κορονοϊό και τη στυτική δυσλειτουργία είναι αδιαμφισβήτητος πλέον, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι όλοι οι άντρες που νοσούν από Covid θα έχουν προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας, αλλά φαίνεται ότι υπάρχουν αρκετές πιθανότητες», λένε επίσης οι ειδικοί.

Ένας 30χρονος ασθενής από τις ΗΠΑ που νόσησε το περασμένο καλοκαίρι από κορονοϊό και συμμετείχε στην έρευνα, ανέφερε ότι άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας μετά την ανάρρωσή του από τη νόσου.

«Τον περασμένο Ιούλιο νόσησα με κορονοϊό και ήμουν πολύ άρρωστος, όταν βγήκα από το νοσοκομείο αντιμετώπισα προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας. Σταδιακά αυτά βελτιώθηκαν με ιατρική βοήθεια. Αλλά όπως φαίνεται μου έμεινε ένα μόνιμο πρόβλημα. Το πέος μου συρρικνώθηκε», τονίζει ο 30χρονος.

Μάλιστα, ο άνδρας ανέφερε ότι μειώθηκε κατά 1,5 ίντσες (σ.σ. δηλαδή 3,8 πόντους) το ανδρικό του μόριο, με αυτό το σύμπτωμα long covid να ονομάζεται από τους επιστήμονες «COVID DICK».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πρώην ασθενείς κορονοϊού δυσκολεύονται στην αναπνοή μετά τη νόσηση, συνεχίζουν να παρουσιάζουν δύσπνοια, με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία στην αιμάτωση των αγγείων στο ανδρικό μόριο από έλλειψη οξυγόνου.

Κορονοϊός: Έτσι κολλάμε στο αυτοκίνητο – Πώς πρέπει να χρησιμοποιείται το καλοριφέρ

Η πανδημία συνεχίζει να σαρώνει και οι εστίες μόλυνσης του κορονοϊού είναι σχεδόν… παντού, ακόμη και στα αυτοκίνητά μας! Δείτε τι πρέπει να κάνετε…

Ο κορονοϊός μπορεί να χάσει έως το 90% της μολυσματικότητάς του και της ικανότητάς του να μολύνει τους ανθρώπους μέσα σε 20 λεπτά από τη στιγμή που βρίσκεται στον αέρα και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της απώλειας έχει συμβεί μέσα στα πρώτα πέντε λεπτά, σύμφωνα με εκτιμήσεις Βρετανών επιστημόνων, οι οποίοι έκαναν προσομοιώσεις της δυνατότητας του ιού να επιβιώνει και να μολύνει, όταν εκπνέεται στον αέρα από έναν φορέα, σε συνδυασμό με τις περιβαλλοντικές συνθήκες, ιδίως την υγρασία.

Οπως καταλαβαίνουμε όλοι, εφοσον ο ιός εισχωρήσει στο αυτοκίνητό μας, θεωρείται δεδομένη η μόλυνση, ακόμα περισσότερο αν δε φοραμε μάσκα.

Υπάρχουν λοιπόν κάποιες μικρές κινήσεις που θα πρέπει να κάνει κάθε οδηγός ή επιβάτης του αυτοκινήτου, που θα τον προφυλάξουν ακόμη περισσότερο στο ενδεχόμενο να κολλήσουν τον ιό και να τον μεταδώσουν.

Όπως λοιπόν συμβουλεύει το Εθνικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Επιδημιών των Η.Π.Α., το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει κάποιος πριν μπει σε ένα αυτοκίνητο είναι να πλύνει τα χέρια του ή να τα καθαρίσει με ένα αντισηπτικό μαντηλάκι. Αντίστοιχα, θα πρέπει να το επαναλάβει όσο πιο σύντομα γίνεται όταν βγει από το αυτοκίνητο.

  • Στην περίπτωση τώρα που στο αυτοκίνητο επιβαίνουν άτομα που δεν ανήκουν στην οικογένεια, τότε καλό θα είναι όλοι να φορούν μάσκα και να έχουν λίγο ανοιχτά τα παράθυρα.
  • Αν τώρα το καλοριφέρ – air condition λειτουργεί, θα πρέπει να μην επιλέγεται η ανακύκλωση του αέρα, αλλά ο εξαερισμός.
  • Σε περίπτωση που χρειαστεί να βγείτε για να βάλετε βενζίνη, καλό θα είναι να φορέσετε μάσκα και να μην ακουμπήσετε την αντλία της βενζίνης.

Σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να καθαρίζετε το αυτοκίνητο και με κάποιο καθαριστικό ή μαντηλάκια να απολυμαίνετε τις επιφάνειες που ακουμπάτε πιο συχνά. Μην ξεχάσετε επίσης τις πόρπες των ζωνών ασφαλείας, καθώς και τα κουμπιά και την οθόνη του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.

Τέλος σε ότι αφορά τον κλιματισμό και τον αέρα από τους αεραγωγούς, επιβάλλεται η αλλαγή των φίλτρων του καλοριφέρ – κλιματισμού με αυτά που προβλέπει ο κατασκευαστής, ιδιαίτερα σήμερα με τον ιό να πλανάται στον αέρα μας…

Η σωστή χρήση του καλοριφέρ – κλιματιστικού:

Χρησιμοποιείστε τη λειτουργία «Autο»
Στην περίπτωση ύπαρξης αυτόματου κλιματισμού κρίνεται αναγκαία η χρήση της αυτόματης λειτουργίας (επισημαίνεται με το Auto). Με τη συγκεκριμένη επιλογή βελτιστοποιείται η απόδοση του κλιματισμού μέσω των αισθητήρων που υπάρχουν στο αυτοκίνητο.

Ρυθμίστε σωστά τις ζώνες διόδου αέρα
Στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν διαφορετικά επίπεδα θερμοκρασίας. Το συγκεκριμένο είναι απαραίτητο και βελτιώνει την ατμόσφαιρα στην καμπίνα αν το αυτοκίνητο διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και δέχεται θερμότητα από μια συγκεκριμένη πλευρά.

Γιατί η επιλεγμένη θερμοκρασία
Σε όλες τις περιπτώσεις η θερμοκρασία που επιλέγουμε σε συστήματα κλιματισμού δεν ταυτίζεται με αυτή που εισπράττει το ανθρώπινο σώμα. Συνήθως, τους καλοκαιρινούς μήνες αισθανόμαστε πιο κρύο τον αέρα και το χειμώνα πιο ζεστό.
Πόσο επηρεάζεται η κατανάλωση από τον κλιματισμό Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, τα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού δεν έχουν καμία σχέση με τα παλαιότερα, όσον αφορά την επίδρασή τους στην κατανάλωση. Αυτό συμβαίνει μέσω μιας σειράς αισθητήρων και έτσι ο κλιματισμός μπορεί να λειτουργεί ακόμη και με μηδενικό φορτίο.