Αυτοκίνητο: Ηλεκτρονικά γίνεται η έκδοση και η διακίνηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης οχημάτων για τη χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τέλος στην ταλαιπωρία των ιδιοκτητών οχημάτων αλλά και των οδηγών επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υιοθετώντας την χρήση της τεχνολογίας σε πάρα πολλές υπηρεσίες.
Μάλιστα ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας κατά την παρουσίαση του έργου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου παρουσία και του υφυπουργού Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου αλλά και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Γιάννη Ξιφαρά αρίθμησε όλες τις υπηρεσίες που έχουν στην διάθεσή τους πλέον οι πολίτες γλιτώνοντας από πολύτιμο χρόνο και βέβαια μη απασχολώντας τους υπαλλήλους στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών.
Αρχικά ο κ Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι από τις 16 Σεπτεμβρίου 2023 πραγματοποιείται, μέσω του gov.gr, η έκδοση και διακίνηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης οχημάτων για τη χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας.
Το MyAuto αποτελεί επί της ουσίας τον ηλεκτρονικό φάκελο των οχημάτων και οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσθέσουν τις πληροφορίες στο Gov.gr Wallet τους.
Με αυτό τον τρόπο μπορούν να είναι συνεχώς ενημερωμένοι -μεταξύ άλλων- για το αν έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά τους είναι ασφαλισμένο και αν αυτό έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).
Επιπλέον, η ενημέρωση των παραβατών οδηγών του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γίνεται πλέον ηλεκτρονικά και άμεσα και οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν τους πόντους που έχουν λάβει στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, καθώς και για το ιστορικό Τεχνικών Ελέγχων Οχημάτων – ΚΤΕΟ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προώθησε επίσης σημαντικές βελτιωτικές αλλαγές στο λογισμικό του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) ενώ ολοκληρώθηκε και έχει τεθεί σε λειτουργία και η μηχανογραφική εφαρμογή για την καταχώρηση των ιστορικών οχημάτων στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου.
Τέλος αυτή τη στιγμή υλοποιείται ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω του Gov.gr για την καταχώρηση όλων των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Αυτοκίνητο: Ποιοι πρέπει να αλλάξουν το δίπλωμα εντός του 2024
Μειώνονται τα χάρτινα διπλώματα ενώ υπάρχει και μεγάλο πρόστιμο.
Ακόμα λιγότερα θα γίνουν τα παλιά χάρτινα διπλώματα οδήγησης μέσα στο 2024, καθώς πολλά από αυτά θα αντικατασταθούν με νέου τύπου (πλαστικοποιημένη κάρτα).
Ιδιαίτερα προσεκτική πρέπει να είναι μια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα στη χώρα μας, δεδομένου ότι μέσα στο έτος η ισχύς της άδειας οδήγησης που κατέχουν εκπνέει. Πρόκειται για όσους συμπληρώσουν το 65ο έτος της ηλικίας τους και είναι κάτοχοι του παλιού τρίπτυχου διπλώματος οδήγησης, καθώς σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα χρειαστεί να ανανεώσουν την ισχύ του.
Εφόσον, λοιπόν, υποβληθούν στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο, τότε θα λάβουν τη νέου τύπου άδεια οδήγησης, η οποία προϊόντος του χρόνου θα αντικαταστήσει πλήρως τα παλιά χάρτινα διπλώματα.
Υπενθυμίζεται ότι μετά το 65ο έτος της ηλικίας, η ανανέωση γίνεται ανά τρία χρόνια, ενώ με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η ανανέωση γίνεται ανά δύο χρόνια και απαιτείται εξέταση από ιατρούς των ειδικοτήτων: Παθολόγου, οφθαλμιάτρου, ωτορινολαρυγγολόγου & νευρολόγου ή ψυχίατρου.
Σημειώνεται ότι αυτός που καταλαμβάνεται να οδηγεί μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα, μηχανοκίνητο τρίκυκλο, ελαφρύ τετράκυκλο, τετράκυκλο και αυτοκίνητο ενώ η αντίστοιχη κατηγορία άδειας οδήγησης έχει λήξει, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Παράλληλα, αφαιρείται από το αστυνομικό ή λιμενικό όργανο το έντυπο της άδειας οδήγησής του και αποστέλλεται στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που το χορήγησε ή σε αυτή, στην περιοχή της οποίας θα δηλώσει ο κάτοχός της ότι κατοικεί.
Επιπροσθέτως, το παλιό, χάρτινο δίπλωμα θα χρειαστεί να «ξεχάσουν», ανεξάρτητα από την ηλικία τους, και όσοι θέλουν να προσθέσουν μια νέα κατηγορία οδήγησης -π.χ. όσοι έχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου και επιτύχουν στις εξετάσεις οδήγησης για μοτοσικλέτα.
Σε αυτή την περίπτωση θα παραδώσουν το παλιό δίπλωμα και θα τους χορηγηθεί το νέο δίπλωμα (πλαστικοποιημένη κάαρτα), όπου θα έχει προστεθεί και η νέα κατηγορία οχήματος το οποίο θα μπορούν να οδηγούν.
Σύμφωνα με την ΕΕ, όλα τα παλιά διπλώματα (τρίπτυχα έγγραφα), ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάστασης ή ημερομηνίας έκδοσης, πρέπει να αντικατασταθούν στο σύνολό τους μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033.
Αυτοκίνητο: Από ποια ηλικία θα μας το παίρνουν για πάντα
Αλλάζει το όριο στα διπλώματα οδήγησης στην Ελλάδα.
Στην Ελλάδα, όπως και στις άλλες χώρες της ΕΕ, δεν υπάρχει κανένα απολύτως ηλικιακό όριο στην οδήγηση.
Έπειτα από κάθε τραγικό τροχαίο με υπαιτιότητα ηλικιωμένου οδηγού, το ίδιο ερώτημα επανέρχεται: τελικά μέχρι πότε μπορεί να οδηγεί κάποιος;
Ο ελληνικός ΚΟΚ ορίζει ότι με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από οφθαλμίατρο και παθολόγο ανά τριετία.
Μετά τη συμπλήρωση των 80 χρόνων, πάλι, προβλέπονται εξετάσεις κάθε δύο έτη από περισσότερες ειδικότητες γιατρών και συγκεκριμένα οφθαλμίατρο, παθολόγο, ωτορινολαρυγγολόγο και ψυχίατρο.
Σε περίπτωση προβλημάτων υγείας, επιβάλλονται περιορισμοί, όπως για παράδειγμα η απαγόρευση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο ή η οδήγηση μόνο τις πρωινές ώρες.
Εφόσον οι γιατροί, ωστόσο, δώσουν το «πράσινο φως», μπορεί κάποιος να οδηγεί μέχρι… τα βαθιά του γεράματα. Αυτό που προκαλεί ανησυχία, όμως, είναι το πόσο συχνά οι εξετάσεις αυτές είναι ακριβείς και εξονυχιστικές.
Την ώρα που τα τροχαία ατυχήματα με υπαιτιότητα ηλικιωμένων οδηγών είναι αρκετά συχνά, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, η μεγαλύτερη ποινή που μπορεί να επιβληθεί σε κάποιον οδηγό – αποκλειστικό υπαίτιο ενός θανατηφόρου ατυχήματος – είναι τα πέντε χρόνια φυλάκισης (ενώ η αναστολή αποφασίζεται κατά περίπτωση από το δικαστήριο).
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι τώρα σε φάση διερεύνησης για το εάν θα πρέπει μετά τα 70 έτη να ανανεώνεται το δίπλωμα μόνο με τον έλεγχο των γιατρών ή εάν θα πρέπει ο οδηγός να ξαναδίνει εξετάσεις οδήγησης (π.χ. σήματα και πορεία).