Ανάμεσα σε ένα μεγάλο δίλημμα βρίσκεται η Aegean Airlines, η οποία καλείται να πάρει την κατάλληλη απόφαση, μέσα από την οποία θα βγει κερδισμένη.
Οι επιλογές είναι δύο και πρέπει να πάρουν τη σωστή απόφαση σύντομα η διοίκηση και οι μεγαλομέτοχοι της Aegean (οικογένεια Βασιλάκη, Autohellas κλπ):
Οι επιλογές είναι οι εξής:
- Να δεχθούν να γίνει το Δημόσιο μεγαλομέτοχος της εταιρείας με 10,3%, μέσω ΑΜΚ όπου θα εισφέρει 33,2 εκ. ευρώ και θα πάρει μετοχές στην τιμή των 3,20 ευρώ (πολύ χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή,
- ή η εταιρεία να του καταβάλει 85,4 εκ. ευρώ έναντι των warrants που του είχε παραχωρήσει το 2020, όταν πήρε κρατική ενίσχυση 120 εκατ. για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας
Η Aegean ανακοίνωσε ότι στις 3/11/2023 το ελληνικό Δημόσιο υπέβαλε δήλωση πρόθεσης για την άσκηση του συνόλου των δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) που κατέχει.
Τα warrants είχαν δοθεί βάσει του άρθρου 30 του Ν.4772/2021 που προέβλεπε η κρατική ενίσχυση στην Aegean θα δινόταν με δύο προϋποθέσεις
Α. την συμμετοχή των ιδιωτών μετόχων σε αύξηση κεφαλαίου τουλάχιστον 60 εκ. ευρώ, και
Β. την παροχή δικαιώματος στην Ελληνική Δημοκρατία για κτήση μετοχών στην τιμή διάθεσης που ίσχυσε στην ΑΜΚ
Το Δημόσιο πήρε τότε warrants που αντιστοιχούν σε δικαιώματα απόκτησης 10.369.217 νεοεκδιδόμενων μετοχών Aegean σε τιμή 3,20 ευρώ (όπως στην ΑΜΚ)
Το Δημόσιο δήλωσε στις 3/11/2023 την πρόθεσή του να ασκήσει το σύνολο των δικαιωμάτων. Εφόσον ολοκληρωθεί η άσκηση του δικαιώματος, με καταβολή 33,2 εκ. ευρώ θα αποκτήσει νέες μετοχές που θα αντιστοιχούν στο 10,3% των συνολικών μετοχών της Εταιρείας,ενώ θα απομειωθούν αντίστοιχα τα ποσοστά των ιδιωτών μετόχων.
Η εταιρεία πρέπει να απαντήσει εντός εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών αν προτίθεται να εξαγοράσει τα warrants, καταβάλλοντας το τίμημα που προβλέπεται βάσει του νόμου, ώστε να μη γίνει ΑΜΚ.
Η αξία τους ορίζεται ως η διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης τιμής της μετοχής της κατά τις εξήντα προηγούμενες ημέρες διαπραγμάτευσης και της τιμής άσκησης (3,20 ευρώ).
Η μέση σταθμισμένη τιμή των 60 ημερών διαπραγμάτευσης προ της 3/11/2023 υπολογίζεται σε περίπου 11,43 ευρώ.
Συνεπώς, εφόσον η Aegean επιλέξει να αγοράσει τα warrants, πρέπει να καταβάλει στο Δημόσιο τη διαφορά(11,43 μείον 3,20 ευρώ, ήτοι 8,23 ευρώ ανά μετοχή), ήτοι 85,4 εκ. ευρώ για το σύνολο των 10.369.217 warrants.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας θα συγκαλέσει Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων, προκειμένου να λάβει τις αναγκαίες αποφάσεις και να ολοκληρώσει την υλοποίησή τους εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.
H Aegean… τρελάθηκε: Απίστευτες προσφορές στα εισιτήρια – Δείτε τιμές και προορισμούς
Aegean: Νέους προορισμούς από την Aegean για το χειμερινό της πρόγραμμα. Διαβάστε όλα τα νέα στο xristika.gr…
Νέα κίνηση μάτ από την Aegean, η οποία επεκτείνει το πρόγραμμα της σε σχέση με πέρυσι, βάζοντας νέα δρομολόγια σε νέους προορισμμούς. Πλέον οι επιβάτες εκτός από τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, θα μπορούν να επιλέγουν και ακόμη δύο εκτός Ευρώπης.
Συγκεκριμένα για τον Χειμώνα 2023 – 2024 θα έχει 18 νέα δρομολόγια σε 14 χώρες. Η εταιρεία επεκτείνει το δίκτυό της σε προορισμούς της Μ. Ανατολής, της Β. Αφρικής, των Βαλκανίων αλλά και της Ευρώπης.
Από 11 Νοέμβρη δίνει τη δυνατότηα στο ελληνικό κοινό να πάει από την Αθήνα στο Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) με καθημερινές πτήσεις, έξι ήμερες την εβδομάδα εκτός από Πέμπτη.
Παράλληλα βάζει νέα δρομοόγιοα για Λούξορ και το Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου, το Ίνσμπρουκ (Αυστρία), τη Μπρατισλάβα (Σλοβακία), το Μπακού (Αζερμπαϊτζάν), το Κισινάου (Μολδαβία), καθώς και για πρώτη φορά το Κάιρο από τη Θεσσαλονίκη.
Αεροπλάνο: Σε ποιον ανήκει το μεσαίο μπράτσο στο αεροπλάνο; Ιδού η απάντηση
Αεροπλάνο: Η Suzanne Coppola μισεί όσους είναι εγωιστές με τα μπράτσα στα καθίσματα των αεροπλάνων. Ποιος έχει δίκιο τελικά; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Αν η Coppola ταξιδεύει στους αιθέρες και ο αγκώνας του διπλανού της έχει χυθεί πάνω στο μπράτσο και αρχίσει να καταπατά το χώρο της, ξέρει πώς να το αντιμετωπίσει.
«Είμαι ένα κορίτσι από το Μπρούκλιν», εξηγεί η 71χρονη Coppola.
«Απλώς τους κοιτάζω και τους σπρώχνω απαλά. Αν συμβεί ξανά, τότε λέω: Ε, δεν είναι ο χώρος σου».
Οι επιχειρηματίες προσπάθησαν να απαντήσουν στο πρόβλημα με το μπράτσο του καθίσματος με διάφορες εφευρέσεις, όπως ένα κυρτό διώροφο χερούλι, ενώ το δίλημμα έχει μπει ακόμη και στον ακαδημαϊκό χώρο.
Στον ετήσιο διαγωνισμό σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Kingston του Λονδίνου φέτος, μια νικητήρια συμμετοχή φοιτητών έδωσε μια λύση «στην ατελείωτη μάχη για το ποιος θα χρησιμοποιήσει το μεσαίο μπράτσο στα αεροπλάνα».
Η εφεύρεση επέτρεψε τη ρύθμιση του μπράτσου από λεπτό σε πιο βολικό.
«Αποφασίσαμε αυτή την ιδέα αφού μια έρευνα σε προσωπικό και φοιτητές διαπίστωσε ότι τα στενά χερούλια ήταν η μεγαλύτερη ταλαιπωρία των ανθρώπων όταν πετούν», είπε ο Charlie John, ένας από τους νικητές.
Πριν από μερικούς μήνες, η ειδικός σε ταξιδιωτικές συμβουλές Jess Bohorquez έγινε viral στο διαδίκτυο επειδή ανέλυσε την κακή συμπεριφορά αναφορικά με το μπράτσο.
«Αν έχετε την πολυτέλεια μιας θέσης στο παράθυρο ή στον διάδρομο, μην ακουμπάτε και στα δύο μπράτσα».
Στην πρόσφατη δημοσκόπηση της YouGov, έξι στους 10 ανθρώπους είπαν ότι οι επιβάτες παραθύρων, διαδρόμων και μεσαίων καθισμάτων έχουν ίση αξίωση για τα μπράτσα. Ωστόσο, σχεδόν το 20% σημείωσε ότι οι επιβάτες των μεσαίων θέσεων έχουν μεγαλύτερο δικαίωμα.
Ο Erik Hammer, ο οποίος είναι 52 ετών, έχει αναπτύξει μια στρατηγική διπλωματίας για τα χερούλια.’
«Εάν ο διπλανός μου το έχει πάρει όλο, θα κουνήσω απαλά το χέρι μου, θα χτυπήσω το δικό του και θα ζητήσω συγγνώμη», λέει ο Hammer, ο οποίος έχει ύψος πάνω από 1,90 μέτρα και είναι δύσκολο να στριμωχτεί στις θέσεις των αεροπλάνων.
«Κάθε φορά που το έκανα αυτό, έχει αποτέλεσμα», τονίζει.
Αεροπλάνο: Σάλος με τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια
Κατά 18% ανέβηκαν οι τιμές στην Ελλάδα στο δίκτυο εξωτερικού για τα αεροπορικά εισιτήρια σε σύγκριση με μία διετία πριν, παρ’ όλα αυτά η χώρα μας μαζί με την Ιταλία και την Τουρκία παραμένουν οι πιο φθηνές στην Ευρώπη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Εχει έρθει άραγε οριστικά το τέλος των φθηνών αεροπορικών εισιτήριων;
Αυξημένα κόστη σε αεροπορικές και αεροδρόμια, πληθωρισμός αλλά και -κυρίως- υψηλή ζήτηση για ταξίδια αποτελούν το βασικό τρίπτυχο ως προς τις αυξήσεις των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, που βρέθηκαν στο στόχαστρο φέτος το καλοκαίρι και, όπως φαίνεται, θα συνεχίσουν να απασχολούν τους Ευρωπαίους καταναλωτές και εν όψει του χειμώνα, με την αγορά να αναζητεί νέα σημεία ισορροπίας.
Στην Ελλάδα η μέση τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων στο δίκτυο εξωτερικού τον Ιούνιο του 2023 ήταν στα 199 ευρώ, έχοντας αυξηθεί σε διψήφιο ποσοστό -κατά 18%- σε σύγκριση με μία διετία πριν, τον Ιούνιο του 2021, όταν ήταν στα 168 ευρώ κατά μέσο όρο.
Παρ’ όλα αυτά, από τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ανά την Ευρώπη και δη τη Μεσόγειο και σε απόλυτα νούμερα φέτος το καλοκαίρι, η χώρα μας μαζί με την Τουρκία και πρώτη την Ιταλία φιγουράρουν στις πιο… φθηνές.
Πανευρωπαϊκά, οι μεγαλύτερες αυξήσεις την περίοδο 2021-2023 καταγράφηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τη μέση τιμή στα 344 ευρώ να έχει υπερ-διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2021, ενώ οι πιο ακριβές απόλυτες τιμές καταγράφονται στην Ολλανδία, με μέση τιμή στα 356 ευρώ.
Tα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση που έχει πραγματοποιήσει η διεθνής εταιρεία αναλύσεων Mabrian, η οποία επεξεργάζεται δεδομένα από την παγκόσμια αγορά για τα ταξίδια.
Τα αποτελέσματα λαμβάνουν υπόψη τις μέσες μηνιαίες τιμές των πτήσεων από την 1η Ιουλίου 2021, όταν υπήρχαν ακόμη περιορισμοί μετά την πανδημία, έως τον Ιούνιο του 2023. Η μελέτη εξετάζει εισιτήρια μόνο απλής μετάβασης με φόρους και τέλη σε διεθνείς πτήσεις από/προς 157 χώρες.
Οπως προκύπτει, ειδικά στην Ευρώπη δεν υπάρχει καμία χώρα με μειώσεις τιμών την τελευταία διετία. Αντίθετα παντού, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό με όρους κανονικότητας, το 2023 στη μετά COVID-19 περίοδο έχουν καταγραφεί αυξήσεις τιμών.
Σε διεθνές επίπεδο, ένα πρώτο βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι τιμές των πτήσεων παγκοσμίως έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 31% τους τελευταίους 24 μήνες.