Τέλος εποχής για τα διόδια στην Ελλάδα: Η ανακοίνωση

Προσοχή! Στο τέλος δεν θα περνάει κανείς από τα διόδια. Δείτε τι νέο αποφασίστηκε πάλι.

Από τις αρχές του νέου έτους, τα τέλη διοδίων θα αυξηθούν κατά 4,9%, καθώς ενσωματώνουν τόσο την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 2024 όσο και μέρος της προσαύξησης του 2023, που δεν εισπράχθηκε και έχει συμφωνηθεί να απορροφηθεί σταδιακά έως το 2026.

Διαβάστε επίσης: Ελεύθερη είσοδος, χωρίς διόδια για πάντα στην Αττική Οδό – Ανακοινώθηκε

Το 2024 οι οδηγοί πλήρωσαν αύξηση 7,6%, ενώ για το 2025 η αύξηση θα είναι μικρότερη, στο 4,9%. Οι αυξήσεις καθορίζονται κάθε χρόνο βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ωστόσο, λόγω των διαδοχικών εκλογών το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση απέφυγε να εφαρμόσει τις προβλεπόμενες αναπροσαρμογές, προκαλώντας διαφωνίες με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά από διαπραγματεύσεις, αποφασίστηκε η αύξηση του 2023 (12%) να κατανεμηθεί σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026, για να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί υπερβολικά σε μία χρονιά. Για το 2024, το 50% της αύξησης του 2023 (6%) ενσωματώθηκε στα διόδια, ενώ το υπόλοιπο 2% απορροφήθηκε από τις εταιρείες.

Το 2025, τα διόδια θα περιλαμβάνουν την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του Σεπτεμβρίου 2024 (2,9%) και μέρος της υπολειπόμενης αύξησης (2%), ενώ το τελευταίο 2% θα προστεθεί το 2026. Έτσι, το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα ξεπεράσει τα 35 ευρώ (από 33,7), και το Αθήνα-Καλαμάτα θα φτάσει τα 15,7 ευρώ (από 15).

Σε ποια διόδια θα αυξηθούν οι τιμές

Η αναπροσαρμογή αφορά όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπως η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα.

Τι ισχύει για την Αττική Οδό

αλλά όχι την Αττική Οδό. Εκεί, η νέα σύμβαση προβλέπει τιμαριθμική αναπροσαρμογή μετά από πέντε χρόνια, με τη χρέωση να παραμένει σταθερή στα 2,50 ευρώ μέχρι τότε.

Παράλληλα, σημαντικές ανακατατάξεις παρατηρούνται στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων. Οι διεθνείς εταιρείες, με εξαίρεση τη Vinci και τη Hochtief, αποχωρούν από την Ελλάδα, αφήνοντας το πεδίο σε ελληνικούς ομίλους όπως η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που ενισχύουν τη συμμετοχή τους σε διάφορες παραχωρήσεις.

Ξαφνική απόφαση: Διόδια στο κέντρο της πόλης – Ταραχή στην πρωτεύουσα

Τα νέα σχέδια για διόδια στην μητρόπολη μπήκαν ξανά πάνω στο τραπέζι. Ποια πόλη έρχεται αντιμέτωπη με απόφαση – σοκ. Διαβάστε στο xristika.gr.

Οι τοπικές Αρχές της Νέας Υόρκης έβγαλε ξανά το σχέδιο για την επιβολή διοδίων στην πόλη. Και μάλιστα με πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό γιατί φοβούνται τον Τραμπ και το ενδεχόμενο φρένο που μπορεί να βάλει στα σχέδια τους.

Με τον τρόπο αυτό το «Μεγάλο Μήλο» θα γίνει η πρώτη αμερικανική πόλη που επιβάλλει διόδια ακολουθώντας το παράδειγμα έτερων μεγαλουπόλεων διεθνώς όπως το Λονδίνο, η Στοκχόλμη, το Μιλάνο και η Σιγκαπούρη.

Την περασμένη άνοιξη η Κυβερνήτης της Νέας Υόρκης είχε φρενάρει το τολμηρό σχέδιο που αφορούσε στην επιβολή συστήματος ελέγχου της κίνησης για να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Μανχάταν, να αυξήσει τα έσοδα για την συντήρηση του συγκοινωνιακού δικτύου και συνάμα να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η Κάθι Χότσουλ επανέφερε δυναμικά στο τραπέζι το σχέδιο ορίζοντας μάλιστα και συγκεκριμένη ημερομηνία για την έναρξη της εφαρμογής του, την 5η Ιανουαρίου.

Μόνη διαφορά είναι πως το κόστος των διοδίων περιορίζεται σημαντικά, στα 9 δολάρια για τα περισσότερα οχήματα που εισέρχονται στο Μανχάταν.

Για τα ταξί η χρέωση θα είναι 0,75 σεντ, για τα βαν 1,25 δολάρια και για τα Uber 2,5 δολάρια. Μικρά φορτηγά θα επιβαρύνονται με α 14,40 δολάρια και τα τουριστικά λεωφορεία με 21,60.

Όλα τα υπόλοιπα επιβατικά αυτοκίνητα θα καταβάλουν 9 δολάρια, αν και υπάρχει μνεία για επιπλέον σημαντικές εκπτώσεις που θα φτάνουν έως και το 50% για οδηγούς με πολύ χαμηλό εισόδημα.

Υπολογίζεται ότι 900.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν ημερησίως στο κέντρο της αμερικανικής μεγαλούπολης των περίπου 8,2 εκατ. κατοίκων! 

«Λουκέτο» στο πιο αγαπημένο μαγαζί των Ελλήνων: Κλείνουν τα καταστήματα

Και όμως δεν κατάφερε να σωθεί και κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, ένα από τα πιο αγαπημένα μαγαζιά όλων των Ελλήνων. Δείτε ποιο στα xristika.gr.

Πάλεψε, αλλά η αλυσίδα εστιατορίων TGI Friday’s τελικά κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.

Η εταιρεία, σύμωνα με το Bloomberg, κατέθεσε αίτηση με βάση το Κεφάλαιο 11 του πτωχευτικού δικαίου των ΗΠΑ στις 2 Νοεμβρίου στο Τέξας, αναφέροντας περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 100 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων και υποχρεώσεις μεταξύ 100 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων στην αίτηση πτώχευσης.

Αν και η TGI Friday’s αναζητούσε κεφάλαια, ώστε να συνεχίσει να χρηματοδοτεί τα εστιατόρια της κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11, ωστόσο δεν τα κατάφερε.

Τι θα γίνει με τα TGI Friday’s στην Ελλάδα

Η TGI Fridays, που δραστηριοποιείται επί ελληνικού εδάφους ως franchisee, τοποθετείται αναφορικά με το εάν υπάρχουν επιπτώσεις ή όχι που να απορρέουν από την πτώχευση της αμερικανικής εταιρείας, επισημαίνοντας ότι “ο όμιλος TGI Fridays Ελλάδος δεν έχει μετοχική σχέση με τα TGI Fridays Αμερικής, και λειτουργεί ως ανεξάρτητη οντότητα μέσω franchise και Έλληνες μετόχους. Επομένως δεν επηρεάζεται από την οικονομική αναδιάρθρωση που μπορεί να λάβει χώρα στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής”. 

Οπότε το αγαπημένο μαγαζί των Ελλήνων θα λειτουργεί κανονικά στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος PAX Hospitality, στον οποίο υπάγονται τα εστιατόρια TGI Fridays στην Ελλάδα, διαχειρίζεται και άλλα brands εστίασης, όπως τα Jailbirds, που προσφέρουν συνταγές με βάση το κοτόπουλο, τα μεξικάνικα εστιατόρια Ancho, τo ιταλικό εστιατόριo Napolitivo στη Μαρίνα Φλοίσβου, καθώς και τα εστιατόρια Pax Burgers.