Τέλος εποχής: Αλλάζουν όλα στα σούπερ μάρκετ – Έτσι θα ψωνίζουμε πλέον

Σούπερ μάρκετ: Νέα εποχή στα σούπερ μάρκετ καθώς οι ταμίες θα αποτελούν παρελθόν και οι καταναλωτές θα αγοράζουν σε χρόνο εξπρές όσα θέλουν!

«Πράσινο φως» για τις πωλήσεις έχει πάρει σύμφωνα με πληορφορίες, η εταιρεία Carrefour με τις πωλήσεις να λέγεται πως «πηγαίνουν εξαιρετικά». Να σημειωθεί ότι η εταιρία λειτουργεί ενεργά 5 καταστήματα που εδρεύουν στην Ελλάδα από τον περασμένο Απρίλιο.Τα καταστήματα της εταιρίας Carrefour «σκίζουν» με την εταιρία να σχεδιάζει άμεση επέκταση με βελτιωμένες παροχές όπως αυτό με τα ψώνια σε 10 δευτερόλεπτα.

Τα πρώτα καταστήματα λειτούργησαν στην Ζάκυνθο (2 καταστήματα) και τη Χαλκιδική (3 καταστήματα), ενώ το πλάνο επέκτασης συνεχίζεται κανονικά, με στόχο κάθε μήνα να ανοίγουν νέα καταστήματα. Τα επόμενα αναμένονται επίσης σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, θα λειτουργήσουν σε λίγες ημέρες, ενώ θα ανήκουν στους τύπους καταστημάτων Carrefour Market & Carrefour Express, όπως ακριβώς και εκείνα της Ζακύνθου και Χαλκιδικής.

Τα Carrefour Market αφορούν σε μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα που μπορούν να «σταθούν» τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, ενώ τα Carrefour Express έχουν χαρακτήρα convenience stores και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του κόσμου τόσο στις γειτονιές, όσο και στα κέντρα πόλεων.

Οι υπόλοιποι τύποι καταστημάτων που θα αναπτυχθούν σε δεύτερο χρόνο αφορούν στα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores – ένας τύπος καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων – αλλά και το Carrefour Flash 10/10. Πρόκειται για έναν τύπο πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».

Βάσει των σχεδιασμών και παράλληλα με το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα. Βασική στόχευση, άλλωστε, του συνολικού πλάνου ανάπτυξης είναι η δημιουργία 25 καταστημάτων για το 2022.

Να σημειωθεί ότι, τα δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αναπτύσσεται από τη Retail and more, θυγατρική του ομίλου Teleunicom-Globalsat, η οποία και ανέλαβε, μετά από σχετική συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία, την επάνοδο της Carrefour στην ελληνική αγορά.

Σούπερ μάρκετ: Τα Carrefour υπόσχονται τιμές στα… πατώματα!

Θα ανοίξουν τα Carrefour Market και τα Carrefour Express καθώς και τα Carrefour Bio και SUPECO. Τα τελευταία δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του soft discount store όπου στην χώρα μας κυριαρχεί η Lidl.

Η αλυσίδα έκανε την εμφάνισή της πριν από τα 10 χρόνια και αντικατέστηκε με λίγα λόγια τα DIA ενώ πλέον ανταπτύσεται ραγδαία.

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε οι τιμές που θα λανσάρει ρε προϊόντα η SUPECO θα είναι 10% φθηνότερα από το LIDL.

Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση πρόκειται για «ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων».

Κοινά στοιχεία με τη γερμανική αλυσίδα που έχει παρουσία στη χώρα μας είναι οι εβδομαδιαίες προσφορές σε είδη baazar (ρούχα, είδη σπιτιού, εποχικά είδη κ.α.), οι ζεστές γωνιές με προϊόντα φούρνου και η μεγάλη γκάμα σε προϊόντα private label. Με βάση τα στοιχεία του ομίλου Carrefour τα προϊόντα bazzar αντιπροσωπεύουν μόλις το 5%-6% των πωλήσεων των SUPECO.

Σούπερ μάρκετ: Το κόλπο για να μας τα… παίρνουν!

«Τρικ» χαρακτηρίζουν οι άνθρωποι της αγοράς το νέο «παιχνίδι» που επιστρατεύουν οι εταιρίες για να μην φανούν στην τσέπη του καταναλωτή οι ανατιμήσεις.
Συγκεκριμένα, επιχειρήσεις προχωρούν σε μείωση της ποσότητας των προϊόντων και σε μικρότερες συσκευασίες με τις τιμές όμως να παραμένουν ίδιες. Στόχος αυτής της πρακτικής είναι:

  • η μείωση της σπατάλης
  • η διακίνηση-μεταφορά των προϊόντων αλλά και τη θέση στο ράφι.

Για παράδειγμα οι γαλακτοβιομηχανίες φέρονται να έχουν λανσάρει ήδη μικρότερη συσκευασία φέτας διατηρώντας την τιμή του προϊόντος. Παρόμοια κίνηση έγινε στο στραγγιστό φιαούρτι και στις εταιρίες με σνακ. Με αυτό τον τρόπο περνούν την επιπλέον επιβάρυνση στην τελική τιμή χωρίς να γίνει άμεσα αισθητή. Αυτό το «παιχνίδι» με τις συσκευασίες και τις τιμές λειτουργεί ψυχολογικά για τον καταναλωτή καθώς αν και το κόστος ανά μονάδα βάρους ή ανά μονάδα όγκου αυξάνεται, η λιανική τιμή της συσκευασίας είναι ίδια όταν φτάνει να το επιλέξει στο ράφι.

Αξίζει να σημειωθεί πώς η τάση αυτή έχει εδώ και χρόνια εμφανιστεί στη διεθνή αγορά.

Σούπερ μάρκετ: Τρομακτικές ανατιμήσεις

Από το λάδι μέχρι τα γαλακτοκομικά κι από τα φρούτα μέχρι τα είδη προσωπικής φροντίδας, ξέφρενο είναι το ράλι των τιμών στα προϊόντα που εμπορεύονται τα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία του ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, ένα ποσοστό άνω του 35% των πολιτών στην Ελλάδα αντιμετωπίζει δυσκολίες επιβίωσης.

Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, από τον Μάρτιο του 2021 έως τον αντίστοιχο μήνα του 2022 καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 30% στο κόστος ζωής μία τετραμελούς οικογένειας:

Εάν δηλαδή χρειαζόταν 300 ευρώ το 2021, για τα ίδια πράγματα τον Μάρτιο του 2022 δαπάνησε 390 ευρώ ενώ σήμερα, μετά και τις νέες αυξήσεις θα χρειαστεί να ξοδέψει 450 ευρώ.

Το ΙΝΚΑ προχώρησε στην σύγκριση τιμών σε 59 προϊόντων καταγράφοντας ενδεικτικά τις αυξήσεις μέσα σε έναν χρόνο από τον Ιούνιο του 2021 στον Ιούνιο του 2022.

Αναλυτικά:

Από Ιούνιος 2021 σε Ιούνιος 2022
Γάλα φρέσκο: από 1,18 στα 1,41

Λάδι: από 6,32 στα 8,25

Ψωμί το κιλό: από 1,60 στα 2,60

Ψωμί για τοστ: από 1,44 στα 1,88

Μακαρόνια: από 1,04 στα 1,53

Φρυγανιές: από 1,63 στα 1,96

Σιμιγδάλι: από1,05 στα 1,35

Φακές ψιλές 500 γρ.: από 1,50 στα 2,03

Φασόλια μέτρια 500 γρ: από 1,68 στα 2,07

Φασόλια γίγαντες 500 γρ: από 3,20 στα 4,70

Ρύζι 1 κιλό: από 3,15 στα 3,56

Ηλιέλαιο 1 λίτρο: από 1,70 στα 3,90

Γαλοπούλα καπνιστή : από 12,39 στα 15,87

Αρνί το κιλό : από 7,35 στα 9,95

Κατσίκι το κιλό : από 8,05 στα 9,99

Μοσχάρι εισαγ. : από 6,25 στα 8,29

Χοιρινό : από 3,75 στα 4,25

Κοτόπουλο : από 3,15 στα 4,15

Τόνος κονσέρβα ( 3×160 γρ ): από 6,35 στα 10,28

Ψάρια

Γαύρος : από 4,00 στα 6,00

Σαρδέλα : από 3,00 στα 5,00

Τσιπούρα ιχθυοτροφείου : από 5,50 στα 7,50

Λαυράκι ιχθυοτροφείου : από 8,00 στα 11,00

Κεφαλόπουλο : από 6,00 στα 9,00

Φρούτα – λαχανικά

Κεράσια : από 2,5 έως 4,5 στα 3,99 έως 5,99

Βερίκοκα : από 1,70 στα 2,89

Πορτοκάλια : από 0,78 στα 0,87 έως 1,00

Αγγούρια : από 0,25 έως 0,35 στα 0,35 έως 0,50

Μαρούλια : από 0,50 στα 0,60

Ντομάτες : από 1,5 -1,8 στα 1,65- 2,35

Μαϊντανός από 100 γρ : από 0,50 στα 1,00

Μπανάνες : από1,14 στα 1,48

Καρπούζι : από 0,35-0,68-0,90 στα 0,59-0,78-0,90

Πεπόνι : από 0,68-0,90-1,10 στα 0,79-0,95-1,35

Πιπεριές : από 1,30 στα 1,99

Φασόλια φρέσκα : από 2,50 στα 3,99

Μελιτζάνες : από 1,35 -1,50 στα 1,79-2,50

Κολοκυθάκια : από 1,00 στα 1,30

Κρεμμύδια : από 0,88 στα 1,20

Τυροκομικά

Φέτα : από 7,90 στα 9,95

Κεφαλογραβιέρα : από 9,90 στα 12,28

Γραβιέρα : από 9,65 στα 12,35

Γιαούρτι 1 κιλό : από 2,30 στα 2,46

Τυρί τοστ : από 7,11 στα 9,30

Βούτυρο : από 0,74 -0,85 στα1,00-1,15

Σοκοφρέτες : από 0,30 στα 0,43

Σοκοφρέτες (3+1 ) : από 1,10 στα 1,53

Σοκολάτα: από 1,20 στα 1,53

Πατατάκια 0,80γραμ: από 0,80 στα 0,95

Γαριδάκια: από 0,78 στα 1,11

Μπύρες 500ml: από 1,13 στα 1,36

Aναψυκτικά 6δα ×330ml: από 2,88 στα 3,84

Αλεύρι 1 κιλό : από 1,10 στα 1,70

Ζάχαρη : από 0,74 στα 1,20

Εμφιαλωμένο νερό : από 1,19 στα 1,35

Εμφιαλωμένο νερό : από 1,39 στα 1,65

Προσωπική φροντίδα

Χαρτί υγείας (12τεμ ): από 3,05 στα 3,95

Χαρτί υγείας: από 2,19 στα 2,79

Χαρτοπετσέτες: από 1,89 στα 2,29