Τέλη κυκλοφορίας 2025: Τέλος η παράταση – Μέχρι πότε είναι η διορία

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Τέλη κυκλοφορίας 2025: Αναρτήθηκαν, στις ψηφιακές εφαρμογές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, τα ειδοποιητήρια πληρωμής Τελών Κυκλοφορίας για το έτος 2025. Οι υπόχρεοι ιδιοκτήτες των οχημάτων, προκειμένου να εξοφλήσουν εμπρόθεσμα τα Τέλη Κυκλοφορίας έως τις 31/12/2024, μπορούν να ενημερωθούν για τους κωδικούς πληρωμής μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr):

  • στην πλατφόρμα myCAR, με χρήση κωδικών TAXISnet, στη διαδρομή: myAADE > Εφαρμογές > Φορολογικές Υπηρεσίες > Οχήματα > myCAR > Είσοδος στην Εφαρμογή > Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων > Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων,
  • χωρίς κωδικούς TAXISnet, στη διαδρομή: myAADE > Εφαρμογές > Φορολογικές Υπηρεσίες > Οχήματα > Τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet > Είσοδος στην Εφαρμογή, καταχωρώντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Επίσης οι φορολογούμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τους κωδικούς πληρωμής και μέσω του myAADEapp, στην επιλογή myWallet > Τέλη Κυκλοφορίας.

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με το νόμο, προβλέπεται πρόστιμο εκπρόθεσμης
καταβολής:

  • είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, εάν η εξόφληση πραγματοποιηθεί έως τις 31/1/2025,
  • πενήντα τοις εκατό (50%) του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, εάν η εξόφληση πραγματοποιηθεί εντός του Φεβρουαρίου 2025,
  • ισόποσο των Τελών Κυκλοφορίας, σε περίπτωση: o εξόφλησης από την 1/3/2025 και μετέπειτα ή

o μερικής εξόφλησης ή μη εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας έτους 2025.

Σημείωση techmaniacs.gr

Με το Wallet+ της HellasDirect ακόμη και δεν είσαι πελάτης τα πληρώνεις σε 4 δόσεις με χρεωστική μέσω της tbibank.

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Όλες οι αλλαγές για το 2025 – Πώς και τι θα πληρώσετε

Τέλη κυκλοφορίας: Tα τέλη κυκλοφορίας για το 2025 θα παραμείνουν αμετάβλητα, ωστόσο υπάρχουν δύο σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Σύμφωνα με όσα έχουν δηλώσει οι αρμόδιοι υπουργοί από φέτος πέφτουν «τίτλοι τέλους» στην παράταση που δίνονταν παραδοσιακά κάθε χρόνο με την καταληκτική ημερομηνία καταβολής τους να είναι πλέον η 31η Δεκεμβρίου, εν ώ παράλληλα τίθεται σε ισχύ κλιμακωτά πρόστιμα για όσους «ξεχάσουν» να τα πληρώσουν.

Πρόσφατα ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστος Δήμας δήλωσε στο ΜEGA: «Ψηφίσαμε πριν 3 μήνες την αλλαγή της διαδικασίας όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Όλοι οι κάτοχοι αυτοκίνητων μέσω του myCar της ΑΑΔΕ θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας σε λίγο καιρό. Δεν θα υπάρχει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και αυτό το λέω κατηγορηματικά. Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι οι κάτοχοι αυτοκίνητων να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορία».
Έτσι, μετά τις 31 Δεκεμβρίου, οπότε και λήγει η προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας, τα πρόστιμα διαμορφώνονται σε:· +25% των τελών για πληρωμή εντός Ιανουαρίου

· +50% των τελών για πληρωμή εντός Φεβρουαρίου
· +100% των τελών για πληρωμή από το Μάρτιο και μετά

Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο για μη καταβολή των τελών κυκλοφορίας δεν μπορεί να είναι κατώτερο των τριάντα (30) ευρώ.

Πώς μπορώ να πληρώσω τα τέλη κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να αναρτηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «myCAR» χωρίς αλλαγές τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχικά εκτυπώνουν το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας και στη συνέχεια μπορούν:

· Να επισκεφθούν ένα μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών και να σκανάρουν το QR code του ειδοποιητηρίου, ακολουθώντας τις οδηγίες στην οθόνη.

· Να μπουν στο e-banking και να πληρώσουν χρησιμοποιώντας τον 23ψήφιο κωδικό RF που αναγράφεται στο ειδοποιητήριο.

· Να πληρώσουν σε κάποιο κατάστημα τράπεζας ή ΕΛΤΑ επιδεικνύοντας το ειδοποιητήριο.
Το κόστος
Οι τιμές που ισχύουν για κάθε όχημα να θυμίσουμε ότι διαμορφώνονται ως εξής:

Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

0-122 κυβικά: 0 ευρώ

123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.

140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.

167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.

209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.

225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.

241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.

261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.

281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020

0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ

91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.

101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.

121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.

141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.

161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.

181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.

201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.

251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πρόστιμο 200 ευρώ σε εκατομμύρια οδηγούς – Ποιοι θα πληρώσουν

Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.

Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.

Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:

«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.

Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Δείτε ποια αυτοκίνητα απαγορεύεται να παρκάρουν σε πάρκινγκ πλέον – Ο λόγος

Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.

Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.

Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.

Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.

Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.

Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.

Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.

Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Άλλαξαν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα – Παίρνει… κεφάλια ο νέος ΚΟΚ

Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.

«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.

Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.

Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).

Παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά 20, 30 ή και 40 χλμ (οδήγηση σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα.

Με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την παράβαση προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο

Με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την παράβαση προκύψει ζημιά σε ξένη περιουσία

Με κάθειρξη έως 10 έτη, αν από την παράβαση, προκύψει βαριά σωματική βλάβη ή προκληθεί σημαντική ζημιά σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις

Με κάθειρξη/φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών, αν η παράβαση έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Οι παραβάσεις που φέρουν τις παραπάνω ποινές είναι:

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης

Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες

Οδήγηση οχήματος, που είναι τεχνικά ανασφαλές ή φορτωμένο χωρίς ασφάλεια

Οδήγηση σε αυτοσχέδιους αγώνες ή με επικίνδυνους ελιγμούς

Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της

Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη

Παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, κατά 60 χλμ (οδήγηση λεωφορείου, φορτηγού ή επιβατικού)