ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Τέλη κυκλοφορίας 2024: ΕΔΩ η εκτύπωση – Πόσα θα πληρώσουμε φέτος

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Η… παραδοσιακή εποχή με τα τέλη κυκλοφορίας έφτασε.

Το «MyCar» άνοιξε και οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως 31 Οκτωβρίου 2010 θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους.

Για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 η πληρωμή γίνεται με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ όσα καταγράφουν τις χαμηλότερες τιμές απαλλάσσονται πλήρως -κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως χρονολογίας.

Τα ειδοποιητήρια φέρουν κωδικό πληρωμής σε τράπεζα αλλά και QR Code.

Έτσι μπορούν να πληρωθούν είτε αντιγράφοντας τον κωδικό πληρωμής σε μια τραπεζική πλατφόρμα web banking, είτε σκανάροντας το QR code με το κινητό και κάποια εφαρμογή mobile banking.

Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής του ποσού με φυσική επίσκεψη στα ΕΛΤΑ ή στις τράπεζες.

Στα καταστήματα τραπεζών, μπορούν να πληρωθούν και στα αυτόματα μηχανήματα, με επίδειξη του QR code.

EΔΩ η εκτύπωση

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Οι τιμές

Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020

0-90 εκπομπές C02: 0
91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

0-122 κυβικά: 0
123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ

225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Πώς γίνεται η άρση ακινησίας στο MyCar

Πρόκειται για μια επιλογή που έχουν κάθε χρόνο οι ιδιοκτήτες οχημάτων, πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας «με το μήνα» για το διάστημα που αντιστοιχεί στην κινητικότητα τους.

Σημειώνεται πως το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών τέλη κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους και για ορισμένο χρονικό διάστημα.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Στην περίπτωση που ο κάτοχος επιθυμεί να κινήσει το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, θα πρέπει να καταβάλλει το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων τελών κυκλοφορίας.

Τη δυνατότητα αυτή θα έχουν μόνο:

όσοι κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου και
όσοι κατέθεσαν τις πινακίδες τους στις εφορίες τα προηγούμενα χρόνια.

Αναλυτικά η διαδικασία

Για την άρση της ακινησίας ο ιδιοκτήτης του οχήματος:

  • εισέρχεται στην πλατφόρμα my car, με τους κωδικούς TAXISnet,
  • επιλέγει το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία,
  • πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στον μήνα ή μήνες κίνησης του τρέχοντος έτους,
  • γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης,
  • κάνει οριστική υποβολή του αιτήματος.
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα, όλοι οι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

Πώς εκδίδεται η πινακίδα Μ

Παράλληλα, για τα οχήματα που βρίσκονται σε ακινησία υπάρχει και η δυνατότητα της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας λίγων ημερών αποκλειστικά και μόνο:

  • για την παράδοσή του, σε σημείο συλλογής οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ), ή
  • για την επισκευή και έλεγχο αυτού από ΚΤΕΟ ή
  • για την αλλαγή του χώρου στον οποίο φυλάσσεται

Πρόκειται για την πινακίδα «Μ» η οποία επιτρέπει την κυκλοφορία ενός οχήματος για τρεις συνεχόμενες ημέρες ή δύο φορές εντός του έτους για συνολικό διάστημα έως τριών ημερών.

Σημειώνεται πως σε αυτή την περίπτωση ο υπόχρεος καλείται να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 10 ευρώ/ημέρα για επιβατικό Ι.Χ. ή 3 ευρώ/ημέρα για δίκυκλο Ι.Χ.

Η έκδοση γίνεται μέσα από την πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ, ενεργοποιώντας την επιλογή, «Έκδοση πινακίδας Μ: Υποβολή Δήλωσης» και απαιτείται:

Η ύπαρξη ενός πληρωμένου – ενεργού παραβόλου (τουλάχιστον για μία μέρα κυκλοφορίας) (κλικ εδώ)
Σε περίπτωση περισσότερων ιδιοκτητών στο ίδιο όχημα απαιτείται η «αποδοχή» της διαδικασίας από όλους τους συνιδιοκτήτες. Συγκεκριμένα, με την υποβολή αίτησης από έναν συνιδιοκτήτη για την προσωρινή κυκλοφορία του οχήματος με πινακίδα «Μ», οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω μηνύματος στην «Προσωποποιημένη πληροφόρηση» του TAXISnet και email, προκειμένου να αποδεχτούν την ενέργεια αυτή.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago