Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Μεγάλη παράταση θα πάρουν τα φετινά τέλη κυκλοφορίας, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Διευκρινίσεις για το ποιοι και πότε θα εισπράττουν το market pass έδωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» ενώ ανακοίνωσε ότι θα δοθεί παράταση στα τέλη κυκλοφορίας μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2023, κάτι που θα ανακοινωθεί αυτή τη εβδομάδα.
Για τα τέλη κυκλοφορίας τόνισε πως θα δοθεί δίμηνη παράταση, όπως και πέρσι, έτσι ώστε οι πολίτες να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες του Δεκεμβρίου.
«Δεν ακολουθούμε επιδοματική πολιτική, μειώνουμε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, είπε ο υπουργός Οικονομικών και τόνισε ότι σήμερα έχουμε 3 δισ. λιγότερους φόροι και εισφορές από το 2018. «Βοηθάμε τα χαμηλότερα εισοδήματα και τη μεσαία τάξη, είπε».
Την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική διάταξη για το Market Pass, το επίδομα για αγορές τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού το Σάββατο. Θα ψηφιστεί την Τετάρτη 21/12.
Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Ποιοι δεν πληρώνουν
Ισχύει πλήρης απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για τους γονείς ανηλίκων παιδιών με αναπηρία. Η απαλλαγή ισχύει έως και το έτος ενηλικίωσης του αναπήρου για ένα μόνο όχημα.
Από τα τέλη κυκλοφορίας απαλλάσσονται και τα ενήλικα άτομα με αναπηρία, στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- Πλήρης παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών.
- Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά 67%.
- Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67% από το οποίο το 40% τουλάχιστον από το ένα κάτω άκρο.
- Ολική και από τους δύο οφθαλμούς τύφλωση, με ποσοστό αναπηρίας 100%.
- Νοητική καθυστέρηση με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40.
- Μεσογειακή αναιμία ή συγγενής αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία).
- Δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία
- Νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή μεταμόσχευση νεφρού
- Αυτισμός, εφ’ όσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο και, εξαιτίας των παθήσεων αυτών ο παθών έχει καταστεί ανάπηρος, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και έχει ανάγκη βοήθειας.
- Στο μεταξύ μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες των οχημάτων όσοι θέλουν να τα θέσουν σε ακινησία. Με τη διαδικασία της «ηλεκτρονικής ακινησίας», οι κάτοχοι των οχημάτων, δεν χρειάζεται να επισκεφθούν την εφορία.
- Με ηλεκτρονική αίτηση η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία της πόλης, της οδού και του αριθμού του σημείου ακινητοποίησης του οχήματος, ολοκληρώνεται η σχετική διαδικασία.
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Πώς θα κατεβάσετε το ειδοποιητήριο
Μπαίνετε στην σελίδα aade.gr/mycar και πατάτε Είσοδος στην Εφαρμογή
Στην πλατφόρμα υπάρχουν δύο εφαρμογές:
- Πατάτε στην πρώτη, με τίτλο «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».
- Εκεί οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης για:
- πληροφορίες για τα οχήματά τους,
- τους κωδικούς πληρωμής τελών κυκλοφορίας για αυτά,
- τους κωδικούς πληρωμής σε υπολογιστικό φύλλο (excel), σε περίπτωση πλήθους οχημάτων
- μπορούν να λάβουν τη σχετική βεβαίωση για οχήματα ιδιοκτησίας τους προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν για μεταβίβαση οχήματος, εξαγωγή οχήματος στο εξωτερικό, επαναταξινόμηση οχήματος
- πιθανή οφειλή για τα Τέλη Κυκλοφορίας του έτους 2017.
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο 10.000 ευρώ
Με πρόστιμο 10.000 ευρώ κινδυνεύουν οδηγοί αν δεν πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι την καταληκτική ημερομηνία.
Ακόμα, με πέντε πέντε κλικ στο κινητό, το τάμπλετ ή τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν και φέτος τη δυνατότητα να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία αποφεύγοντας την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2023, το τεκμήριο διαβίωσης ή ακόμη και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σε όσους διαθέτουν Ι.Χ. άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών.
Η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας είναι πλέον εύκολη υπόθεση.
Μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου ενώ μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως κλοπή ή καταστροφή του οχήματος οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επισκεφθούν την Εφορία τους για να υποβάλουν τη δήλωση ακινησίας και να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τα ποσά
Συγκεκριμένα τα ποσά που θα κληθεί να πληρώσει ο κάτοχος κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023 είναι τα εξής:
Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
0-90 εκπομπές C02: 0
91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα
0-122 κυβικά: 0
123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση έως 31.12.2000
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010
0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ
Ποια θα είναι τα «τσουχτερά» πρόστιμα
Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως και η μη καταβολή τους, επισύρει πρόστιμο ίσο με το 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.
Πιο συγκεκριμένα το ύψος του προστίμου είναι:
Ίσο με το ποσό των τελών αν το όχημα είναι δίκυκλο/ τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ.
Ίσο με το 50% των τελών αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ.
Μηδενικό αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, τα πρόστιμα θα είναι πολύ «βαριά» σε όσους θα μετακινήσουν το όχημά τους, ενώ το έχουν θέσει ψηφιακά σε ακινησία.
Πιο συγκεκριμένα στις οδηγίες της ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας επισημαίνεται πως:
«Όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ».
Μάλιστα σε περίπτωση υποτροπής, το παραπάνω πρόστιμο τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Επιπλέον τονίζεται ότι όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Από 112 θα πληρώσουμε… 2.325 ευρώ
Ο υπολογισμός στα Τέλη Κυκλοφορίας 2023 με το σύστημα εκπομπών ρύπων έχει φέρει ένα απίστευτο αλαλούμ!
Σοκ έχουν πάθει πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και πρέπει να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τους.
Ο λόγος εστιάζεται στο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το σύστημα για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο υπολογίζει εντελώς λάθος τα Τέλη Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι κυριολεκτικά εξωφρενικά.
Όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας καλείται να πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας 1.174,20 ευρώ!
Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα της υβριδικής έκδοσης με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων καλείται να πληρώσει για Τέλη Κυκλοφορίας 2.325,60 ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται σε 112 ευρώ!
Και στις δυο περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην πραγματικότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 160 γρ./χλμ. ενώ στην περίπτωση του i20 οι πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 120 γρ./χλμ. αντί για 412 γρ./χλμ.
Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet ότι χρωστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η ημερομηνία εξόφλησής τους!