Τέλη κυκλοφορίας 2022: Πότε θα αναρτηθούν στο Taxisnet – Τι θα πληρώσουμε

Τέλη κυκλοφορίας 2022: Στα μέσα του επόμενου μήνα αναμένεται να «ανέβουν» τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2022, τα οποία σε σχέση με πέρυσι, θα είναι διαφορετικά για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.

Ωφελημένοι από τη διαδικασία αυτή θα είναι όσοι έχουν οχήματα, τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα μετά τις 1 Ιανουαρίου 2021, καθώς όσα από αυτά εκπέμπουν έως ρύπους 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο θα έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος.

Με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος.

Κερδισμένοι φέτος θα είναι

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, με άδεια κυκλοφορίας έως 30/10/2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την παλαιότητα και τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα τους και κυμαίνονται:

  • Από 22 έως 1.230 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν έως το 2000.
  • Από 22 έως 1.260 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από το 2001 έως το 2005.
  • Από 22 έως 1.380 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από το 2006 έως το 2010.
Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας από 1/01/2021
Εκπομπές CO2 Ποσό (€)
0 – 122 γρ/χλμ 0
123 – 139 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 0,64
140 – 166 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 0,70
167 – 208 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 0,85
209 – 224 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 1,87
225 – 240 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 2,20
241 – 260 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 2,50
261 – 280 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 2,70
Άνω των 281 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 2,82

Τέλη Κυκλοφορίας 2022 για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας από 1/11/2010 έως 31/12/2020

Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας από 1/11/2010
Εκπομπές CO2 Ποσό (€)
0 – 90 γρ/χλμ 0
91 – 100 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 0,90
101– 120 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 0,98
121– 140 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 1,20
141 – 160 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 1,85
161 – 180 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 2,45
181 – 200 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 2,78
201 – 250 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 3,05
Άνω των 251 γρ/χλμ Εκπομπές CO2 x 3,72

Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας έως 30/10/2010

Κυβικά εκατοστά Ταξινόμηση ως το 2.000 Ταξινόμηση από 2001 ως 2005 Ταξινόμηση από 2006 ως 30/10/2010
έως 300 22 22 22
301-785 55 55 55
786-1.071 120 120 120
1.072-1.357 135 135 135
1.358-1.548 225 240 255
1.549-1.738 250 265 280
1.739-1.928 280 300 320
1.929-2.357 615 630 690
2.358-3.000 820 840 920
3.001-4.000 1.025 1.050 1.150
άνω των 4.000 1.230 1.260 1.380

όσοι έχουν οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν μετά την 1 Ιανουαρίου 2021. Τα τέλη για τα οχήματα τα οποία εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 θα είναι μηδενικά.

Τα τέλη κυκλοφορίας των συγκεκριμένων αυτοκινήτων θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 στο πρότυπο WLTP που αναγράφονται στην άδεια του οχήματος. Για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 έως και την 31 Δεκεμβρίου 2021, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 του οχήματος στο πρότυπο NEDC.

Τέλη Κυκλοφορίας 2022: Πώς πληρώνονται τα φετινά τέλη κυκλοφορίας

Το φετινό ειδοποιητήριο, για τους ιδιοκτήτες οχημάτων, περιλαμβάνει και έναν QR Code. Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη κυκλοφορίας, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.

Η ΑΑΔΕ συνιστά στους ιδιοκτήτες οχημάτων να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Όμως, και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών.

Οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με 3 διαφορετικούς τρόπους:

Με τον QR κωδικό, τον οποίο οι φορολογούμενοι μπορούν να σκανάρουν, πληρώνοντας το αντίστοιχο ποσό μέσω της κινητής τραπεζικής (mobile banking)

Με web banking, όπου η πληρωμή πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF

Με την καταβολή του ποσού σε υποκαταστήματα τραπεζών και Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ)

Για να λάβουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων τα ειδοποιητήρια για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να ακολουθήσουν την εξής διδικασία στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, www.aade.gr

Εάν έχετε κωδικούς Taxisnet:

Πολίτες > οχήματα > τέλη κυκλοφορίας TAXISnet ή
Επιχειρήσεις > φορολογικές υπηρεσίες > οχήματα >τέλη κυκλοφορίας

Εάν δεν έχετε κωδικούς Taxisnet:

Πολίτες > οχήματα > τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet

Επιχειρήσεις > φορολογικές υπηρεσίες > οχήματα > τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet

Τέλη κυκλοφορίας 2022: Τα πρόστιμα για όσους δεν τα πληρώσουν

Υπενθυμίζεται ότι, το υπουργείο Οικονομικών ανέφερε πρόσφατα σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας πως «μετά την παρέλευση της συγκεκριμένης προθεσμίας, κάθε πληρωμή θα θεωρείται εκπρόθεσμη και θα επιβαρύνεται με πρόστιμο».

Παράλληλα επισημαίνεται πως οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία έως την παραπάνω ημερομηνία εάν δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας ή η μη πληρωμή τους επισύρει πρόστιμο στο 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.

Αναλυτικά καταβάλλεται:

Πρόστιμο ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο/τρίκυκλο Ι.Χ. ή επιβατικό Ι.Χ.

Πρόστιμο ίσο με το 50% των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φόρο Μηδενικό πρόστιμο, αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Μηδενικό πρόστιμο , αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Τέλη κυκλοφορίας 2022: Αλλάζει και ο δακτύλιος

Για λίγες ακόμη οι μέρες θα μπορούν άνετα οι οδηγοί να κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας καθώς επιστρέφει ο Δακτύλιος. Διαβάστε στο xristika.gr τις ημερομηνίες.

Μιλώντας ο κ. Καραμανλής στον Real Fm ο νέος Δακτύλιος θα ονομαστεί «Καθαρός Δακτύλιος».

«Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας έχει επιβαρυνθεί. Όσοι ζούμε – κι εγώ ζω στο κέντρο της Αθήνας – νομίζω ότι όλοι βιώνουμε καθημερινά αυτή την κατάσταση.

Εγώ και καιρό μελετάμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων και μάλιστα το έχουμε ονομάσει, “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο μέτρο θα είναι το μέτρο του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος μπορεί να είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο αλλά εμείς θα το εφαρμόσουμε με μια διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”.

Ένα μέτρο που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο νέος Δακτύλιος βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά ότι τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα παραθυράκια», σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών.

«Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα, τα οποία εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά. Γι’ αυτό άλλωστε έχει ονομαστεί “πράσινος Δακτύλιος”, εμείς θα τον ονομάσουμε “καθαρό Δακτύλιο”. Μάλιστα ήδη έχουμε κάνει μελέτη για να προσδιορίσουμε τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, «όλοι θα συμφωνήσουμε ότι έτσι όπως ήταν σχεδιασμένος ο Δακτύλιος χρειάζεται αναπροσαρμογή. Θα ανοίξει ο κύκλος».

Σημειώνεται πως τα όρια του Μικρού δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.
Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του μικρού δακτυλίου το μέτρο δεν ισχύει

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον μικρό δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά – ζυγά).